[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:45

Jups dokter bellen en gaan!!!!!

2 pillen slikken is nergens goed voor!

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:26

2 pillen werkt wel hoor, maar met jouw klachten inderdaad snel naar de dokter!

Koperspiraal is vandaag geplaatst, wat was dat erg zeg := Deed echt pijn :=

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:05

Nou die cyste is weg (gelukkig!!) ik heb nog bloed moeten laten prikken om te kijken of hij niet in het bloed was opgenomen (hij was 4cm in doorsnee) maar ook dat was niet het geval. Nu moet ik na mijn volgende menstruatie nog een keer voor controle en daarna om het jaar als ik dat wil.

Wat een opluchting!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:05

Dat kan ik me voorstellen. Dat moet wel spannend geweest zijn. Zulke verhalen hoor ik liever niet te vaak. Gelukkig dat het weg is!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:36

Wat een opluchting dat hij weg is zeg.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:42

pfff dat is inderdaad een opluchting! ik zou gewoon de controles allemaal doen, dan ben je er op tijd bij als het terug zou komen ooit!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:29

Ik ga ook zeker naar die controles toe, het is me iets te risicovol om het maar z'n beloop te laten.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:38

@ BounceBabe; ik ben toevallig van de week nog bij de dokter geweest, die zei dat als je ongesteld wordt terwijl je gewoon de pil slikt dat je dan een stopweek aan moet houden en daarna weer opnieuw beginnen...

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:27

Zo.. 29 pagina´s doorgelezen.

Wat zijn voor de dames hier de redenen geweest om over te stappen op een spiraaltje? Hoe lang hebben jullie er echt nog last van gehad en zijn jullie helemaal niet meer ongesteld nu? (hoe lang heeft dat geduurt?)

Mag je een bepaalde tijd na het inbrengen geen seks hebben? Of is dat sowieso niet erg prettig dan? Hoe lang heeft dat geduurd?

(Sorry voor alle vragen, maar ik zit enorm te twijfelen of ik het wel of niet wil doen)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 01:07

Spiedskeet: Ik heb mijn spiraaltje nu zo'n 3 maanden.
De reden voor mij was dat de pil niet naar behoren werkte bij mij. En ik wou iets wat ik niet kon vergeten.
Ik heb er een weekje last van gehad met af en toe zware krampen, maar daarna helemaal niet meer.
Ik ben nog steeds ongesteld. Niet heel heftig meer, maar toch nog te veel. De afgelopen 3 weken alleen maar ongesteld geweest trouwens, en dat terwijl het de eerste tijd om de 3 weken ging.

Ik geloof alleen de eerste dag (of 2) geen sex. Ik heb het iig de 3e dag wel gedaan, en nergens last van gehad eigenlijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:08

Ik heb mijn eerste mirena-spiraaltje 5 jaar gehad (en 2 weken). Er zit nu sinds 4,5 week een nieuwe in.
Bij die eerste is mijn menstruatie niet geheel verdwenen, maar kwam keurig om de 4 weken in een hoeveelheid die per dag op te vangen was met 1 inlegkruisje, druppelsgewijs dus.
Over wel of geen seks heb ik eigenlijk geen voorschriften gekregen.
Plaatsen is niet heel erg lekker, maar als je van te voren een ibuprofen oid neemt, best goed te doen hoor.
Eerste keer heb ik 1 avond met krampen op bed gelegen na het plaatsen, daarna in de weken die volgden merkte ik het bijvoorbeeld wel tijdens een sprintje trekken of doorzitten te paard, dat er 'iets' in mijn buik zat wat er niet hoorde. Dat gevoel werd steeds minder tot het op een gegeven moment helemaal weg was, ik denk na een week of 4-6.
Naar het einde toe werd mijn menstruatie weer heviger (nog niet echt heftig hoor, 1 minitampon per dag en dan 's nachts een inlegkruisje) en ik kreeg weer meer krampen.
Nu ik mijn nieuwe spiraaltje heb, heb ik ongeveer 1 dag wat kramperigheid gehad, maar veel minder heftig dan 5 jaar geleden. En nog een dag of 2 wat gevoelig in mijn buik, maar ook dat is snel weggetrokken.
Eerste menstruatie was een zaligheid, echt weer een paar druppeltjes, meer niet en ook geen krampen meer, zoals de laatste tijd met die oude wel. Kortom, mijne was echt aan vervanging toe, de hormonen zullen zo langzamerhand wel uitgewerkt geraakt zijn, denk ik, want ik merk overduidelijk verschil.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:33

En nog een vraag voor mensen met mirena spiraaltje: hebben jullie meer last van acne/puistjes? Ik zit er namelijk over te twijfelen, maar heb vroeger veel last gehad van puistjes (inmiddels ben ik 22 en is het een stuk minder icm de pil) en ben bang dat ik er straks weer 5 jaar mee loop... wat een erg goede reden is om er niet aan te beginnen.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:16

SpiedSkeet schreef:
Wat zijn voor de dames hier de redenen geweest om over te stappen op een spiraaltje? Hoe lang hebben jullie er echt nog last van gehad en zijn jullie helemaal niet meer ongesteld nu?

Ik heb het laten plaatsen omdat ik veel last van diarree heb. :o De pil werd daardoor onveilig dus schakelde ik over op de nuvaring. Toen ben ik trouwens 10 kg afgevallen op een half jaar tijd. De nuvaring gaf me op één of andere reden toch nog een onveilig gevoel. Geen idee waarom, waarschijnlijk omdat ik er zoveel over gelezen had. Dus dan maar het spiraaltje. Ik heb soms nog een steek in mijn baarmoeder, zeker na de seks. Maar dat is niet erger dan lichte menstruatiekramp. :) Ik heb trouwens mijn regels nog wel maar wel veel lichter. :j Eigenlijk geen maandverband waard om het zo te zeggen ;)

SpiedSkeet schreef:
Mag je een bepaalde tijd na het inbrengen geen seks hebben? Of is dat sowieso niet erg prettig dan? Hoe lang heeft dat geduurd?

Als je het laat inbrengen tijdens je regels mag je direct seks hebben, zonder regels moet je nog een week wachten. Maar het inbrengen kan je best laten doen tijdens je regels aangezien de baarmoedermond dan weker is en het plaatsen gemakkelijker gaat. Ik heb gewoon na mijn regels voorzichtig seks gehad en dat lukte prima. Soms doet het wel pijn maar mijn vriend is groot geschapen :Y) :D

Yessy schreef:
Hebben jullie meer last van acne/puistjes?

Ik wel... Toen ik de pil nam had ik er nooit last van en nu wel af en toe als ik stress heb of als ik mijn regels moet krijgen. Maar ik heb eigenlijk nooit echt veel last gehad van puistjes, zelfs toen ik de pil nog niet nam.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:33

Yessy schreef:
En nog een vraag voor mensen met mirena spiraaltje: hebben jullie meer last van acne/puistjes? Ik zit er namelijk over te twijfelen, maar heb vroeger veel last gehad van puistjes (inmiddels ben ik 22 en is het een stuk minder icm de pil) en ben bang dat ik er straks weer 5 jaar mee loop... wat een erg goede reden is om er niet aan te beginnen.

Hoe lang ben je al aan de pil? Het is vrij normaal dat je minder puistjes krijgt naarmate je ouder wordt, of je nou aan de pil bent of niet. ;) Als het echt zo belangrijk voor je is kun je een paar maanden stoppen met de pil om te zien hoe het gaat voordat je een spiraaltje neemt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:50

SpiedSkeet schreef:
Zo.. 29 pagina´s doorgelezen.

Wat zijn voor de dames hier de redenen geweest om over te stappen op een spiraaltje? Hoe lang hebben jullie er echt nog last van gehad en zijn jullie helemaal niet meer ongesteld nu? (hoe lang heeft dat geduurt?)

(Sorry voor alle vragen, maar ik zit enorm te twijfelen of ik het wel of niet wil doen)

Voor mij de reden was dat ik niet aan de pil kon. ik heb er 3 maanden pijn van gehad en toen heb ik hem eruit gehaald.

Ik kreeg trouwens ineens veel puistjes terwijl ik nog nooit puistjes heb gehad, zat ook niet lekker in mijn fel erdoor

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:58

Hebben jullie ervaringen met die nieuwe pil? Die je blijft slikken, zodat je geen 'stop'week hebt, maar toch ongesteld wordt zeg maar.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:27

Ik ben vandaag begonnen.. Tot nu toe ben ik nog niet misselijk :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:07

Elaine schreef:
Hebben jullie ervaringen met die nieuwe pil? Die je blijft slikken, zodat je geen 'stop'week hebt, maar toch ongesteld wordt zeg maar.

de24+4 of de nieuwe 26+2??

de 24+4 ben ik heel erg tevreden over.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:21

24+4 dan :j

Merk je erg veel verschil?

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:43

Hallo,

Ik ben 14 jaar, en ben altijd heel erg ongesteld, heb er altijd echt veel buikpijn van. Ik heb met mijn ouders over de pil gehad, en daar mag ik aan. Maar aangezien ik zelf aanleg heb om dik te worden, en niet veel dikker wil worden dan ik nu ben, heb ik een vraag.
Is er een pil waar je niet veel dikker van wordt? En wordt die door de verzekering ook (voor een deel) vergoed?

Alvast bedankt,
Liefs Kim.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:52

Is het handigst om even met je HA te overleggen welke je het beste kan proberen.

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:53

Dankjewel, Heeft toevallig iemand hetzelfde probleem als ik?

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:32

Hoi meiden,

Je vind hier ook echt alles op Bokt dus misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik slik nu sinds 2 jaar minerva en het gaat super, maar ik slik hem 9 v.d. 10 keer door omdat ik weet hoeveel buikpijn ik ervan krijg en daar heb ik geen zin in. Nu heb ik zomervakantie en wil hem dus weer doorslikken.
Nu heb ik gehoord dat je hem net zo vaak kan doorslikken als je zelf wilt terwijl een vriendin van mij zei dat je 1x in het half jaar een stopweek moet houden.

Wie kan mij het juiste antwoord geven want ik weet het nu ook niet meer. Nu zei mijn vriend van ja je kan maar beter stoppen want het is super slecht voor je, maar is dat dan ook?

Alvast bedankt!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:08

goeroe schreef:
Yessy schreef:

Hoe lang ben je al aan de pil? Het is vrij normaal dat je minder puistjes krijgt naarmate je ouder wordt, of je nou aan de pil bent of niet. ;) Als het echt zo belangrijk voor je is kun je een paar maanden stoppen met de pil om te zien hoe het gaat voordat je een spiraaltje neemt.

Sinds m'n 15e, zo'n 7 jaar alweer dus. Het zal idd grotendeels leeftijd zijn want veel minder werd het niet toen ik aan de pil ging, dus daar ben ik niet heel bang voor. Maar ik lees alweer allemaal horrorverhalen op internet van mensen die nooit ergens last van hadden en door de mirena ineens in een maanlandschap veranderen :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:32

Heeft iemand hier ervaring met de prikpil? :o

Kim14 schreef:
Dankjewel, Heeft toevallig iemand hetzelfde probleem als ik?

Ik ben helemaal niets aangekomen met mijn pil te nemen. :)
Integendeel, heb zelfs wat meer moeite om op gewicht te blijven.