Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:02

bij de ah krijg je ook suikervrije drop( en bij de apotheek en de da en nog heel veel andere winkels)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:05

Is alleen zo jammer dat het niet vreten is :=

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:09

Ik wil me ook heel graag melden
Bij mij precies het zelfde verhaal als ladyilse ik ben net zo klein als haar en even zwaar :o

Ik wil heel graag afvallen, maar het gaat me zo moeilijk af, vooral zo thuis als me ouders wat lekkers nemen of wat dan ook
Maar ik wil het zo graag alleen die knop moet ook echt om bij mij :j

Ik zit te denken om naar een dietiste te gaan?
die helpt natuurlijk ook goed wat je moet eten enzo en denk dat ik me dan zoiezo wel verplicht voel, omdat je daar dan ook gewogen wordt :j
Een vriendin van me die zit daar ook, die neemt af en toe wel een snoepje maar ze valt wel af omdat ze nu bij de dietiste zit

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:10

Wat moet je eigenlijk eten wanneer je hard werkt ?
Ik heb morgen me eerste stage dag bij een veulen opfok stal en werk dus harder en zal dus ook sneller honger hebben..
Hoeveel mag je eten ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:14

@Fammiie:
je kunt áltijd de deskundigheid van een diëtiste inroepen. Heel verstandig zelfs :j
En als je veel fysieke arbeid hebt gedaan/voor de boeg hebt, zoek dan je heil in extra boterhammen, een banaan, extra veel groenten.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:25

Ik ga het binnenkort denk ik is met me moeder overleggen om naar een dietiste te gaan :j
Banaan zit toch ook veel calorieën in ?

Weet iemand een goed schema om iets te eten ?
Ik moet alvast even verzinnen voor morgen met me eerste stage dag wat ik dan voor eten mee moet nemen :j

Wel vind ik fijn dat je dan niet thuis bent of op school en dus niks kan pakken of kopen :j
Als ik honger heb doe ik dat dus vrij snel en meestal opzoek naar iets lekkers maar ik ga nu voortaan weer fruit pakken als ik honger heb :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:28

Ik quote een mooi standaard schema nog maar eens:

Citaat:
ochtend: 2 volkoren boterhammen met light beleg (sandwichsspread, gestampte muisjes, vruchtenhagel, halvajam,appelstroop, honing, plakje ontbijtkoek, achterham, donkerrode filet american, kipfilet, 30+kaas, 20+ smeerkaas, rookvlees, kalkoenfilet, magere smeerworst, ossenworst, pindakaas light (dun laagje!).
tussendoor:1 stuk, keuze uit: 1 liga(evergreen), 1 sultana, 1 plak ontbijtkoek, 1 eierkoek, 1 stuk fruit, 1 speculaasje, 1 bastogne koekje, 1 zakje snack a jacks, 1 fruitkick, 1 taaitaai (ook wel amsterdams korstje),1 glas optimel, 1 glas halfvolle melk, 1 glas chocomelk, 1 breaker light, 1 glas karnemelk, 250 gr magere yoghurt, 15 stuks pepsels, 30 gr cracottes luchtige zoutjes, 30 gr japanse mix (zonder nootjes) 30 gr lays baked light.
lunch: 3 volkoren broodjes met light beleg.( zie hierboven)+stuk fruit
tussendoor: 1 stuk (zie hierboven)
avondeten: aardappels, groente en vlees/vis. of pasta MET groente. oid.
tussendoor: Soms streng = niks, of 1 stuk (zie hierboven)

denk aan 2 stuks fruit op een dag, let op met bananen daar zitten veel suikers in en 200 gr groente. 2 liter water per dag.
Rauwkorst kan je onbeperkt nemen.
af te raden is zuivel als toetje na het avondeten te nemen, dit vertraagd de stofwisseling.
Extra tip: snij je eten in kleine stukjes of neem kleine hapjes, kauw je hapje minimaal 10x het neemt je hongergevoel eerder weg!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:44

Dankjewel voor het schema :)
Ik heb hem ook gelijk uitgeprint als ik weer eventjes terug val krijg dan kijk ik gewoon wat ik mag eten :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:11

Zooo vandaag heb ik echt een top dag gehad!!!
O: 2 bruine boterhammen met light jam, water
T: evergreen, appel, water
M: 2 bruine boterhammen met slankie smeerkaas, cup-a-soupje
T: water
A: 2 aardappels en een rundvleeslapje en wat boontjes, geen toetje
T: mag ik kiezen, soepstengels of LU crackers (vind het allebei heellll lekker!!!!)

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:13

Owh..ik moet even biechten..ik heb zo'n slecht weekend gehad :(
Ik heb me best wel misdragen. Ik heb zelfs ben&jerry's gegeten :o
Dus vanaf vandaag weer even goed streng in de hoop dat ik niet al te veel eraan gegeten heb.
Tjeetje wat een sukkel voel je je dan achteraf zeg!Ik heb wat leuke ruzies met mn engeltje en duiveltje op mn schouders gehad hoor :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:52

Foei Jenna, maarrehh...was het wel lekker? ;)

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:34

Ik ben vanochtend voor de verandering eens gestart met optimel yohurt, 3 eetlepels muesli en een appeltje erdoor gesnipperd. Was erg lekker, helaas zat ik ook nu om half 10 met een knorrende maag.
Zou het gewenning kunnen zijn?
Naja, een plakje ontbijtkoek later was het ook weer goed, dus ga nu de vergadering in :evaw:

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:43

goeienmorgen!!
mijn nacht is een beetje minder verlopen, ging al vroeg slapen met hoofdpijn, en werd midden in de nacht misselijk wakker, dus alles wat ik gisteravond gegeten had is er weer uit:S

vandaag doe ik dus erg voorzichtig aan met eten. hier is mijn schema:
o: bakje vruchtenyoghurt
t: appel (groot)
m: salade met 1 boterham ( en misschien nog eentje als ik honger heb)
t: stuk fruit en misschien een boterham
a: spruitjes, kip (en nog iets:P)

ik weet dat het erg weinig is, maar anders ben ik bang dat alles er weer uit komt.
Mijn moeder is ook al niet zo lekker, dus we denken dat de pizza zeevruchten waar we zondag ieder een helft van hadden toch niet zo goed was:S.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:52

ik wil me ook even melden maar heb meer een vraag...
wie heeft er wel eens het crach/ziekenhuis dieet gedaan? ik weet dat dit slecht is maar wil het combineren dit omdat ik bijna alles al heb geprobeerd en ik maar niet afval en dus ook niet gemotiveerd word...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:19

Ik jaren geleden. Werkt niet uiteindelijk aangezien dit dieet een korte termijnoplossing is voor mensen die te zwaar zijn voor een operatie die op zeer korte termijn moet worden uitgevoerd.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:36

ja maar als je daarna door gaat met sonja of zo?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:46

Goede morgen

O: 2 witte boterhametjes met jonge kaas
T: fles water
L: 2 bruine broodjes.. sandwits spread
T: peer
A: pasta penne ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:46

Dan doe je crash x crash..... Weet niet of dat nu wel echt zo'n gezonde manier is.

Dat ziekenhuisdieet is ontwikkeld voor mensen die echt met spoed moeten worden geopereerd aan bijv. hun hart of een ander belangrijk orgaan omdat hun gezondheid groot gevaar loopt. Voor deze mensen is het verhaal:
1. zwaar dieet voor operatie en leven redden
2. dood gaan
Met andere woorden, deze mensen gaan dood als er neit snel ingegrepen wordt en dan is zo'n dieet een optie gezien het alternatief, hun gezondheid is al in zeer groot gevaar dus dan is het dieet de minst kwade optie.

Voor mensen die van de zomer in hun bikini willen passen heeft MM nu al 15x een prachtig schema in dit topic gequote.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:55

Ben er ook weer. Van het weekend een vriendenweekend gehad dus heb me enigsins misdragen. Maar ben vanaf gisteren weer goed bezig :D
Is cranberrysap light eigelijk wel goed of kan ik dat beter laten staan?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:02

wat is handiger, ontbijten met crusli en yoghurt, als lunch 2 bruine boterhammen, of ontbijten met 2 bruine boterhammen en crusli met yoghurt als lunch?

(klinkt raar, maar volgens mij zit er verschil in wanneer je wat eet)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:08

owjah het is trouwes niet zo dat het gaat om een pondje overtollig vet of zo bij mij... om een ideaal gewicht te halen en buiten de risico groep diapetes te komen moet ik 20 kilo afvallen en als dat allemaal voor de zomer kan is dat natuurlijk mooi megenomen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:16

hoi Dames!

erg druk van deze kant dus heb niet zoveel tijd (en zin :o ) gehad om netjes te posten. Het gaat erg goed, ben 5 kilo afgevallen tot de schrik van de gynacoloog (sta daar onder behandeling i.p.v. de verloskundige) maar de kleine maakte het goed, het zijn of haar maagje goed gevuld dus zo lang ik wel voldoende at maakte het niet uit zolang ik maar niet extreem veel afviel.

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:22

Goedemorgen! :)

HindaFree, een vriendin van mij stuurde me laatst het ziekenhuis dieet, maar daar werd ik echt niet vrolijk van. :n
Het is echt een crash dieet, wat dus geen zin heeft als je blijvend af wil vallen. ;)
Probeer het eens via het schema dat MamaMiesje gequote heeft, als je hierin consequent blijft moet je wel af kunnen vallen hoor! :)
Succes iig!

Mijn schema van vandaag:
O: Bolletje met vruchtenhagel, plakje ontbijtkoek en een glas optimel
T: Fruitkick Framboos
L: 3 cracottes met light jam en een cup-a-soup
T: Appel en een peer
A: Kip Gado Gado met rijst
T: Een beetje light yoghurt met mango-passievrucht smaak.

Misschien nog een rondje hardlopen. :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:42

HindaFree schreef:
owjah het is trouwes niet zo dat het gaat om een pondje overtollig vet of zo bij mij... om een ideaal gewicht te halen en buiten de risico groep diapetes te komen moet ik 20 kilo afvallen en als dat allemaal voor de zomer kan is dat natuurlijk mooi megenomen

Dan is dit dieet helemaal geen optie voor jou. Ik zou dan verantwoord voor een kleine 10 kilo gaan de komende 4 maanden en de rest rustig aan voor komend jaar zomer weglijnen. Dan heb je en een blijvend resultaat en je gezondheid lijdt er niet zo onder.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:02

HindaFree schreef:

Doe het niet zoals ik dat deed:
2* 5 dagen niet eten en lekker 10 kilo kwijt zijn en vervolgens 30 kilo aankomen. Daar wordt je dus niet vrolijk van :(
Het schema van Mies is gezond EN goed vol te houden, en zal je veel meer opleveren!