Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:13

Sannuh schreef:
Als je in die eerste 2 weken van de strip nog seks hebt gehad, kun je beter de strip afmaken, omdat er anders volgens mij nog een kans is dat je zwanger raakt.
Als dat niet zo is, maakt het niet uit.

Nee, dat is niet zo. Ik wil zo snel mogelijk stoppen maar dan ben ik het midden in m'n vakantie en met Kerst, das wel klote Tong uitsteken Ik moet hem nog eigenlijk 2 weken slikken, en dan word ik het na m'n vakantie. Twijfel, twijfel... Als ik er eenmaal mee gestopt ben bepaal ik helemaal niet meer wanneer ik ongesteld word, dus ik moet dr maar aan wennen misschien.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:54

nou ik ben sinds een week gestopt, had eigenlijk vrijdag met een nieuwe strip moeten beginnen, maar niet meer gedaan. Ben benieuwd of ik verandering ga merken. ik hoop in ieder geval van de hoofdpijn af te zijn. Had altijd zo'n hoofdpijn in de stopweek. Moet alleen nog een ander voorbehoedsmiddel gaan bedenken (misschien handiger als ik dat eerst had bedacht Lachen ) zit te denken over een spiraal, maar vind dat toch wel eng..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:25

Buitenzorg schreef:
Nog meer essure-mensjes hier trouwens?

nou ik sinds 2 weken..
2de poging m'n gyn zag het ff zwaar in..maar uiteindelijk toch gelukt
ben een paar dagen goed beroerd geweest.
23 maart mag ik terug komen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:53

Ik ben nu al zowat een week 'ongesteld' door de pil heen. K heb um nu voor de 2e ker doorgeslikt (doe ik normaal eigenlijk nooit), maar dit heb ik nog niet eerder gehad. K wou maandag al naar de dokter, maar nu moet ik toch echt maar eens gaan. K wordt dat ding steeds meer zat Boos!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:23

Ik zit er ook aan te denken om te gaan stoppen met de pil.
Maar sowieso nu nog niet. Eerder als ik 20 ofzo ben (nu 17)
Ik heb de ziekte van Addison, een auto-immuunziekte die mijn bijnieren aantast. dit zorgt ervoor dat ik bepaalde hormonen niet meer aanmaak: cortisol: regelt de stress(voornamelijk bij ziektes) en adolsteron: dit zorgt voor de zout- en waterhuishouding.
Doordat ik cortisol mis heb ik nog meer lasten tijdens de zwangerschap dan tijdens een "normale" zwangerschap.

* De arts wijst op verzoek van de Addisonpatiënt (of de zwangere vrouw die al een kind heeft met de ziekte van Addison) op de diverse aspecten van erfelijkheid (bij auto-immuum Addison).

* De gynaecoloog is op de hoogte van het feit dat het gebruik van cortisolvervangende preparaten tijdens de zwangerschap groeistoornissen bij het kind kunnen veroorzaken en controleert derhalve nauwlettend de groei van het kind gedurende de gehele zwangerschap.

* De gynaecoloog en de kinderarts begeleiden de bevalling in het ziekenhuis en treden daartoe in overleg met de arts over de toediening van extra hoeveelheden medicijnen en zout
(bron: nvacp.nl)

Ik zit er dus aan te denken om me te laten steriliseren. ( en ik ben nou ook niet bepaald kind-fan Clown)
Maar ik ben nu pas 17, dus wie weet wat er nog veranderd als mijn tijdklokje gaat tikken Vork

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:13

Nou meiden, ik ben inmiddels ook echt gestop! een goede 2 weken gelden alweer.

en jeetje... wat een verschil. ik voel me zo opgelucht, net of ik mezelf ineens weer ben, alsof ik ineens weer vanalles kan voelen. Alsof mijn emoties afgevlakt waren. Ik voel me gewoon zo erg... mezelf..? ik zit in elk geval super in mijn vel, heb het idee dat mijn libido nu al verhoogd is (2x sex in 1 week, in plaats van 1x in 4 weken...) gisteren had ik me zeer gedaan maar moest zelfs toen het al niet meer zeer deed huilen, ik kon gewoon helemaal niet stoppen! ik snap er niets van.... maar gek genoeg voel ik me jusit daardor heel erg opgelucht, alsof ik ineens veel opener, vrolijker, gevoeliger ben.... het voelt in elk geval fijn! nog even wat langer aan kijken of het zo blijft, of dat ik nog andere dingen ga merken.

Ik heb de pil overigens gebruikt van mijn 14e tot nu, ik ben nu 19. dat is al best een poos dus. We doen nu even alleen met condoom, ik ga er van uit dat dat voor tijdelijk even genoeg bescherming is, gewoon voorzichtig doen, we deden al vaker met condoom, en hebben nog nooit gehad dat hij scheurde ofzo. Dus nemen we even het risico van alleen condoom, als ik besluit definitief met de pil te stoppen ga ik zoeken naar een vervangend voorbehoedsmiddel. We hebben besloten het risico te nemen, waarschijnlijk gaat het goed, mocht ik per ongeluk toch zwanger raken, dan is dat zo, en dan komen we er wel uit. maar daar gaan we niet van uit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:18

Ik ben gister bij de dokter geweest en ga over op de nuva ring... gewoon proberen en dan zie ik het wel.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:39

Sjapaz schreef:
Nou meiden, ik ben inmiddels ook echt gestop! een goede 2 weken gelden alweer.

en jeetje... wat een verschil. ik voel me zo opgelucht, net of ik mezelf ineens weer ben, alsof ik ineens weer vanalles kan voelen. Alsof mijn emoties afgevlakt waren. Ik voel me gewoon zo erg... mezelf..? ik zit in elk geval super in mijn vel, heb het idee dat mijn libido nu al verhoogd is (2x sex in 1 week, in plaats van 1x in 4 weken...) gisteren had ik me zeer gedaan maar moest zelfs toen het al niet meer zeer deed huilen, ik kon gewoon helemaal niet stoppen! ik snap er niets van.... maar gek genoeg voel ik me jusit daardor heel erg opgelucht, alsof ik ineens veel opener, vrolijker, gevoeliger ben.... het voelt in elk geval fijn! nog even wat langer aan kijken of het zo blijft, of dat ik nog andere dingen ga merken.

Ik heb de pil overigens gebruikt van mijn 14e tot nu, ik ben nu 19. dat is al best een poos dus. We doen nu even alleen met condoom, ik ga er van uit dat dat voor tijdelijk even genoeg bescherming is, gewoon voorzichtig doen, we deden al vaker met condoom, en hebben nog nooit gehad dat hij scheurde ofzo. Dus nemen we even het risico van alleen condoom, als ik besluit definitief met de pil te stoppen ga ik zoeken naar een vervangend voorbehoedsmiddel. We hebben besloten het risico te nemen, waarschijnlijk gaat het goed, mocht ik per ongeluk toch zwanger raken, dan is dat zo, en dan komen we er wel uit. maar daar gaan we niet van uit.

Mag ik vragen welke pil jij gebruikte?ik gebruikte altijd de marvelon voelde me er niet goed bij,menstrueerde weinig,hoodpijn,gevoelssloos,enz nou ga ik vanavond met een andere pil beginnen de yasmin...hopelijk gaat met deze beter,had ook nooit geen zin,niet leuk voor mijn vriend,de marvelon heb ik geslikt vanaf mijn 15de tot nu 32 e

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:15

ik had microgynon 30. ik had terwijl ik hem slikte niet perse ergens last van, maar wilde toch eens stoppen, om te kijken hoe ik me dan zou voelen. en nu merk ik dus ineens allemaal dingen die ik nu heb, wat ik toen nog helemaal niet had.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:44

Gebruik je nu helemaal niks meer?

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:50

nee, helemaal niets. En ik ben in elk geval niet meer van plan iets met hormonene te nemen,die komen er niet meer in. Wel ben ik een beetje aan het rondkijken, maar eigenlijk kan alleen een spiraaltje, en die zie ik juist niet zitten...
(uiteraard hebben we niet ook ineens onveilige sex hoor, we gebruiken wel condoom en uit voorzorg zaaddodend middel. Welke overigens vaak nodig zijn, want mijn libido is wel ineens heeeeel erg verhoogd, tot vreugde van mijn vriend Nagelbijten / Gniffelen)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:53

Ik zou het niet aandurven zonder voorbehoedsmiddel naast het condoom. Veel te bang dat ik zwanger wordt. Ook al heb ik de verkering net uit, k wil toch graag wat blijven gebruiken.

Dokter vertelde mij over het zetten van spiraaltje of mirena... ik kreeg er kippenvel van Scheve mond

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:09

daarom ook inderdaad.

Condoom geeft 99% zekerheid, wij gebruikten ook in combi met de pil al condoom, en hebben in al die jaren nooit gehad dat hij sceurde of er een gaatje in zat. Dus ik heb er vrij veel vertrouwen in dat het nu ook goed zal gaan Pling Plus dat we het er over hebben gehad, en stel dat ik door die kleine kans die er is toch zwanger zou raken, dat geen wereldramp zou zijn. We hebben een huisje, zijn lang samen, opleidingen bijna af enz. Maar nogmaals, we gaan daar zeker niet van uit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:11

Ik heb het bij mijn ex nog nooit met condoom gedaan Bloos Best erg... maar waren mekaars eerste en ik vertrouwde op de pil. Zo ben ik dan ook wel weer Clown

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:16

Wij waren ook elkaars eerste en enigen, nog steeds! Maar ik heb om het even zo te zeggen vrij veel last gehad van droogheid en irritatie, en zonder condoom deed het nog al eens zeer, omdat ik niet nat genoeg werd, van de kleinste wrijving kon ik al een week last hebben.... Dus met condoom was gewoon een stuk makkelijker! dan had ik nergens alst van.... en uiteindelijk vond ik het ook fijner omdat je geen zooi hebt daarna, en mijn vriend heeft totaal geen moeite met condoom gebruiken of niet... merkt weinig verschil, en is toch wel snel klaar Nagelbijten / Gniffelen om het even grof te zeggen. Dus in dat opzicht was condoom alleen maar fijner....

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 02:56

Wij hebben nog nooit condoom gebruikt.
Ik slikte alleen de pil.
We zijn niet elkaars eerste maar wel nu al bijna 10 elkaars enige..
Van droogheid heb ik ook last maar daarvoor halen we gewoon glijmiddel. Speciaal spul die alleen bij een speciale shop verkrijgbaar is. Die van de drogist vind ik niet echt fijn.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 05:49

Ik ben wel benieuwd wat iedereen ipv de pil gekozen heeft.
vind je het goed, of juist niet.
zit zo een beetje rond te zoeken ,zie iedereen zeggen heerlijk voel ik me,maar niet erbij wat ze ipv de pil nu gebruiken of hebben laten zetten,
ben benieuwd.
ik slik sinds 2 jaar micro 20 ,,daarvoor had ik diane 35 en daarvoor micro 30.
ik slik hem nu al weer 7 jaar,

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:44

Ik moet nog 1 week en dan is mijn strip op. Dan ga ik over op de Nuva... ben erg benieuwd!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:02

Na een tijdje overwegen heb ik nu de pil (Yasmin) even laten staan. Toe ik 'm wilde bestellen was de huisarts vrij en daarna toch maar bij mijzelf nagegaan of ik niet (een tijdje) zou willen stoppen. Niet om zwanger te worden, maar wel om te kijken of ik mijzelf weer een beetje in de hand kan houden.
Op het werk een hele hoop stress en daarnaast nog een huishouden, de beestenboel en familie/vrienden waar je ook de nodige tijd in wilt steken. Daar kan ik zo nu en dan verschrikkelijke huilbuien van krijgen. Echt zo'n gevoel van compleet onbegrip en volledige uitputting.
Tot nu toe gaat het prima. Inmiddels al 2 weken geen pil geslikt en ik ben erg actief voor mijn doen Knipoog. Elke dag keurig op de fiets naar mijn werk i.p.v. met de auto en ook al 2 weken elke dag aan het rijden met Marije. Voel mij heerlijk!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:18

ik ben ook wel benieuwd wat iedereen ipv de pil heeft gekozen. Ik ben nu ongeveer drie weken gestopt met de pil en voel me erg heel erg goed bij! Ik wilde eigenlijk tijdelijk stoppen, maar voel me zo goed, dat ik er eigenlijk niet meer mee wil beginnen. Ik gebruik nu niets, maar moet wel snel op zoek gaan naar een ander alternatief. Weet alleen nog niet zo goed wat..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:52

Nuva Update:

Ik gebruik hem nu 1,5 week... bevalt nog steeds super!
Heb wel weer hier en daar een pukkeltje, maar niets vergeleken voorheen.
We hebben hem ook officieel 'getest'.....Knipoog (moest 1 week wachten...had niet goed opgelet met starten)...En ook dat is geen probleem.
Hoewel vriendje zegt hem wel iets te voelen..maar niet vervelend verder..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:32

Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil, maar voel geen verschil eigenlijk. Ik heb dus een spiraaltje. heb er een paar dagen last van gehad, maar nu bevalt t goed.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:39

ik heb vorige maand ook besloten te stoppen met de pil. Maar omdat ik precies met de feestdagen dan mn menstruatie zou hebben, heb ik hem tot 4 januari doorgeslikt.
Zit nu dus in mn stopweek en zal hem niet meer slikken hierna.
De reden bij mij is dat ik steeds heel erg last heb van hoofdpijn, stemmingswisselingen, geen zin in sex, steeds vaker depressief, geen fut enz enz
Ik ben benieuwd of ik me beter zal gaan voelen met de tijd
Slikte overigens microginon

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:25

Paintlinger schreef:
Nuva Update:

Ik gebruik hem nu 1,5 week... bevalt nog steeds super!
Heb wel weer hier en daar een pukkeltje, maar niets vergeleken voorheen.
We hebben hem ook officieel 'getest'.....Knipoog (moest 1 week wachten...had niet goed opgelet met starten)...En ook dat is geen probleem.
Hoewel vriendje zegt hem wel iets te voelen..maar niet vervelend verder..

Ik heb hem nu 3 weken en mijn huid begint juist beter te worden Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:36

Ik ben nu een maand pil-af.
Ik voel me beter,heb minder hoofdpijn,en heb minder stemmingswisselingen.
Heb zojuist de Mirena besteld,deze wordt ingebracht wanneer ik mijn eerstvolgende ongesteldheid krijg.
En,meteen de menzis gebeld,hij wordt volledig voor me vergoed Lachen