Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EsBianc

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:58

Balen zeg, beterschap sexy-back!
Heb ff een vraagje, hebben jullie ook als julie geen migraine aanval hebben vlekken voor jullie ogen?
Ik heb namelijk elke dag vlekken voor m'n ogen, ben moe, vergeet heel veel, en heb altijd last van 'fel' licht. Zijn er meer mensen die dit hebben of ben ik de enigste?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:09

ik heb dat in het voorjaar en de zomer wel maar dat komt niet door de migraine.
mijn ogen zijn namelijk overgevoelig voor licht (fotofobie) en door die vlekken en zere ogen wordt ik sneller moe en vergeet ik soms ook dingen.

gisteren bij de fysio geweest en hem uitgelegt wat er vorige week gebeurde na het kraken (2 1/2 dag durende migraine aanval), dit was dus echt niet zijn bedoeling geweest en had ook niet verwacht dat ik er zo heftig op zou reageren, aangezien ik vaker gekraakt ben en dan vrij weinig reactiepijn ofzo kreeg, nu moest ik deze week nog even kijken hoe het ging en heb weer wat houdingstips meegekregen om ook in de auto goed rechtop te kunnen zitten en dan zouden we volgende week verder kijken...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:05

EsBianc schreef:
Balen zeg, beterschap sexy-back!
Heb ff een vraagje, hebben jullie ook als julie geen migraine aanval hebben vlekken voor jullie ogen?
Ik heb namelijk elke dag vlekken voor m'n ogen, ben moe, vergeet heel veel, en heb altijd last van 'fel' licht. Zijn er meer mensen die dit hebben of ben ik de enigste?

ik heb ook vlekken als er een aanval aankomt
ook men ene arm/hand zie ik dan niet meer (als ik er rechtstreeks naar kijk wel, maar als ik bv men twee handen op tafel voor me leg en naar men pc scherm kijk zie ik het ene hand wel en het andere niet)
meestal zie ik de rechter niet, maar soms verandert dat wel.
ik heb het niet in combi met eten (denk ik toch) maar meer in combi met spanning/stress)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:19

Tegenwoordig heb ik zelden van zulke vlekken meer. Dat vind ik ook haast nog erger dan de hoofdpijn zelf, wordt er zo onzeker van.
Met name als ik heel druk en moe ben speelt dat dan op. Elke dag vlekken zonder migraine vind ik wel erg veel! Wat zegt je huisarts ervan, ben je al onderzocht?

Vind het erg prettig hier mensen te treffen die dit soort dingen ook hebben, want dit soort verschijnselen kun je bijna niet uitleggen aan iemand die het niet heeft!

Sterkte in elk geval!

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:13

Ik ben nu bij de neuroloog, heb vorige wk mri gehad van mn hersenen en krijg over 3 weken de uitslag. Maar het zijn andere vlekken als tijdens de aura.
Maar ik vin idd die vlekken in de aura miss ook wel vervelender als de hoofdpijn zelf, maar da komt ook omdat ik er dan soms langs ga praten en tintelingen krijg om mn mond en in mn handen.
En ik vind het inderdaad ook fijn als ik t er met mensen over kan hebben die weten wat het is. Ook toen ik bij de neuroloog kwam zei die: het is niet zomaar hoofdpijn, het is een ziekte. En toen dacht ik echt: Hee, dus ik ben geen aansteller.. (niet dat mensen dat ooit tegen me zeggen, maar als ik steeds niet kan omdat ik migraine heb voel ik me erg vervelend). En daarbij het ik ook spanningshoofdpijn, dus fijn als mensen begrijpen wat je voelt.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:30

EsBianc ben het met je eens eindelijk een opmerking van een neuroloog die je probleem erkent!! Ik heb zelf last van aanvallen en wat jij beschrijft wat betreft de vlekken komt mij zeer bekend voor!!! Tevens heb ik last van "duizelingen"ongeveer 1 week voor de aanval onhandig zijn, verkeerde woorden concentratie verlies enz. Het schijnt er bij te horen..... Maar het blijft eng.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:57

pffff hier ook weer hoofdpijn, heel vervelend
ik ben ook vaak wat misselijk erbij
een warme douche lucht vaak wel wat op bij mij.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:05

ja ook ik heb last van vlekken voor een aanval maar meestal zijn het toch meer sterretjes (ik noem het altijd krioelende kleine beestjes) en dat zie ik dan aan de zijkant van mn gezichtsveld. In dat gebied van die sterretjes zie ik dus ook niks.

een paar minuten tot een paar uur nadat de sterretjes zijn begonnen begint de migraine bij mij... en die houdt meestal een halve tot hele dag aan... ligt eraan wat ik die dag doe eigenlijk...

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:43

Ik heb het vaak als ik dan de trap oploop of met douchen (vlekken). Maar mijn bloeddruk is altijd al vrij laag en mischien komt dat dan door die medicijnen ofzo...

Had het gisterochtend toen ik wakker werd weer een beetje migraine/hoofdpijn, heb er in de stopweek altijd last van. :(

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:56

Ik bedoel eigenlijk, constant 'sterretjes' zonder dat je daarna migraine krijgt. Gewoon elke dag, elk moment van de dag.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:37

nee dat heb ik niet in mijnmigraine vrije periodes (heel afhankelijk, ene keer 2 maand andere keer 6 mnd) dan heb ik geen last van sterretjes of vlekken...

alleen vlak voor een aanval dus

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:45

ja dat heb ik ook, constant van die "krioelende beestjes". DAt heb ik al bijna mn hele leven. Vooral als ik naar een wit vlak krijg heb ik dat erg. ook vlekken die af ent oe voorbij komen. Dit heeft te maken met je netvlies of hoornvlies ofzo.

Bij migraine krijg ik ander soort vlekken ;) En idd ook woorden verkeerd typen en verkeerd zeggen, dingen door elkaar gaan halen. Of idd uitval van gezichtsvermogen, maar dat gelukkig niet vaak! En ik heb zowieso ook een overgevoeligheid voor licht!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:23

die krioelende beestjes zijn toch gewoon eiwitaanslag op je ogen?

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:40

Duhelo schreef:

Oke... dan heb ik dus een kudde eiwitaanslag..

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:41

joyce2 schreef:
ja dat heb ik ook, constant van die "krioelende beestjes". DAt heb ik al bijna mn hele leven. Vooral als ik naar een wit vlak krijg heb ik dat erg. ook vlekken die af ent oe voorbij komen. Dit heeft te maken met je netvlies of hoornvlies ofzo.

Bij migraine krijg ik ander soort vlekken ;) En idd ook woorden verkeerd typen en verkeerd zeggen, dingen door elkaar gaan halen. Of idd uitval van gezichtsvermogen, maar dat gelukkig niet vaak! En ik heb zowieso ook een overgevoeligheid voor licht!

En dit is idd wat ik bedoelde, wilde even weten of dit normaal was. Bedankt voor de reacties van iedereen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:48

EsBianc schreef:
Duhelo schreef:

Oke... dan heb ik dus een kudde eiwitaanslag..

ik ook :D
dit in combi met lenzen maakt het helemaal compleet :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:36

Ik dacht eerst ook dat het wat engs was, maar blijkbaar is het dus "normaal". Wel heel irritant vind ik het... Maar goed, liever zoiets dan migraine, haha.

Gister vond ik al dat ik wat moeilijk uit mn woorden kwam met typen en ja hoor... Vanacht om 5 uur word ik wakker, bonkende koppijn. Ik stug doorslapen, dacht dat ik verkeerd had gelegen en dat het wel weer over zou gaan. 's ochtends voelde het zowaar nog erger, dus ik even mn bed uit, soms helpt dat als ik met een stijve nek wakker word. Alsof ik een dreun met een hamer kreeg! Snel imigran erin geduwd en nog een uurtje op bed gelegen (gelukkig moest vriend lief er vroeg uit en hoef ik pas om 10 uur te beginnen met werken), waardoor de migraine om 9 uur redelijk afgezakt was. Toen even onder de douche gestaan en op naar mn werk. Zal je net zien dat je op zo'n klote ochtend veel klanten krijgt, ik stond namelijk tot de middag alleen in de winkel. Maar goed, ik was weer ontzettend blij dat ik net een paar dagen geleden weer nieuwe imigrannetjes had opgehaald bij de apotheek! Stiekem was mijn laatste migraine aanval toch alweer een tijdje geleden (vorige maand) dat ik weer even vergeten was hoe ellendig het is. Nu maar hopen dat ik er weer een maand tegenaan kan!

Hoe is het met jullie? Iedereen aanval vrij gebleven vandaag?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:02

sexy_back schreef:
nee dat heb ik niet in mijnmigraine vrije periodes (heel afhankelijk, ene keer 2 maand andere keer 6 mnd) dan heb ik geen last van sterretjes of vlekken...

alleen vlak voor een aanval dus

Ik denk dat velen onder ons hier errug jaloers op zijn. Het is en blijft vervelend hoe lang of kort er ook tussen zit, maar volgens mij zijn er veel hier die het echt regelmatiger hebben.

Die vlekken heb ik ook. De laatste keer heel erg, alsof je in fel licht hebt gekeken en dat je dan zo'n rare vlek houdt. Ben zelfs naar de dokter geweest omdat ik het niet vertrouwde. Alles schitterde en het duurde echt langer dan alleen de inzet van een aanval. Maar volgens haar moest ik eerst even aankijken of het echt niet bij de migraine hoorde (had op dat moment wel een aanval). Het is idd wel weer over gegaan, maar het duurde echt een paar dagen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 19:47

hayhay

sterretjes heb ik niet echt , meer wazig zien van te voren.

Ben woensdag bij de neuroloog geweest en heb ook verteld dat ik als ik bij de fysio ben geweest, veel napijn heb en ook weer meer last van migraine heb. Dan toen ik nieuwe medicijnen had gekregen en nog niet was begonnen met de fysio. Ik ben nu dus begonnen met een hogere doses topamax 75 mg (2x per dag) en geen fysio. Heel begrijpende man. Ik had met fysio weer 2 x per week migraine. En daarvoor eventjes 2 x per maand en daarvoor ook een paar keer per week. En heel wil het terugbrengen naar bv eens in de twee maanden ofzo....

We zien wel , ben heel benieuwd!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:21

Hoe gaat het met de bijwerkingen met de topamax, eroslover?

Ik heb ook geen last van aura's.

Bij gaat het op en af, dan weer een paar dagen niet, dan weer een paar dagen wel. Heb nu Maxalt geprobeerd. Ik heb nog geen idee of het echt wat doet, of het duurt heel lang. Bij de Imigran trekt het altijd redelijk snel weg. Maar het is vol te houden zolang de aanvallen goed te stoppen zijn, ook al komen ze de volgende dag weer terug. Soms twijfel ik toch of het iets met cluster te maken heeft, het valt me nu pas eigenlijk op dat tijdens de periode van dagelijkse aanvallen mijn neus dicht zit aan de rechterkant, heel vreemd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:01

Na een operatie aan mijn arm vorige week hier eindelijk ook weer eens een berichtje van mij.

Wat betreft sterretjes zien: Een paar vlekjes voor je ogen zien is vrij normaal, maar meestal zijn dat er maar 1 of 2. Gewoon wat 'stofjes' die in je oogbol ronddwarrelen zeg maar. Daarnaast bestaat er ook zoiets wat ongeveer hetzelfde is als wat mensen zien die migraine met aura's hebben: Namelijk echt grote vlekken waarin het gezichtsbeeld krioelt of zelfs wegvalt, alleen dan zonder dat de migraine er achteraan komt. Dit heeft zels een naam: Migraine sans migraine. Oftewel migraine zonder migraine.
Heb je er veel last van, kan je het beste even langs de oogarts, al is er geloof ik niet zoveel aan te doen helaas....

Ik vind trouwens die vlekken ook altijd enger dan de aanval zelf. Ben altijd bang dat het zo blijft ofzo, weet niet.... Het blijft een vreemd iets, een deel van je gezichtsveld missen.

De neuroloog wou hier trouwens de topamax toch niet afbouwen, maar opbouwen, evenals de verapamil. De logica erachter? Zolang het niet goed gaat, moeten we juist NIET stoppen!! Tja, daar zit ook wel wat in natuurlijk.... Zit nu in een beetje vreemde situatie, heb wel steeds aanvallen, maar de heftigheid ervan word door zowel de topamax als de verapamil berhoorlijk verminderd. Waardoor ik dus in elk geval geen imigran meer gebruik (nou ja, 1 tot 2 keer per week, in tegenstelling tot 1 tot 2 keer per dag), en ook de zuurstof veel minder. Lijkt positief, maar ondertussen loop ik wel 4 keer per dag met hoofdpijn rond en word ik 2 keer per nacht wakker waarna het 2 uur duurt voordat ik weer slaap.... maar ik ben gewoon steeds te laat voor de zuurstof, en de imigran vind ik gewoon te veel rotspul om voor deze hoofdpijn te gebruiken. En echt veel pijn heb ik op die momenten gewoon niet, al ben ik wel wat narrig en kan ik dus niet meer slapen tot het over is.....
Dus aan de ene kant gaat het heel goed, aan de andere kant is ook dit heel erg slopend..... Maar het lijkt gelukkig nu weer wat af te nemen, heb de afgelopen 3 nachten voor het eerst weer doorgeslapen.

@Eroslover: Krijg jij 2X daags 75 MG topamax? En heb je nog last van de bijwerkingen?

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:08

Ik vroeg me af waarom ik de afgelopen dagen toch zo chaggerijnig was, maar helaas ben ik erachter, migraine... Gelukkig niet zo'n zware aanval, maar toch vervelend.
En lees hier toch wel dat er mensen zijn die het veel heviger hebben als mij.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:46

Ik meld me ook heb het helaas ook nogal regelmatig de laatste tijd.
Heb geen preventive medicijnen maar wel poeders die er tegen gebruik van de apotheek..
Deze poeders werken eigenlijk overal wel tegen,heb iook veel last van mn knieen en rug vandaar..,dus das wel prettig.
Ibuprofen hoef ik niet te proberen werkt niet bij mij.
Ik heb er de laatste tijd erg veel last van op het hoogste punt kan ik eigenlijk vrij weinig meer doen lig ik op bed met en handdoek over mn hoofd ;) .
Ik heb de laatste 4 maanden een hoop meegemaakt en dat is ook niet echt bevorderend merk ik helaas...

Gr Gemma

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:37

Ja krijg nu 2x daags 75 mg

en heb nog wel wat tintelingen in handen en voeten. Maar verder niet echt last van de bijwerkingen. Dus dat is opzich wel te doen.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:17

ik zit nu in een periode dat ik dus elke dag wel een lichte aanval heb en een keer in de week een zware ik word er helemaal gek van :(