Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Jester_ schreef:Maar ik denk dat ook een hele grote groep gebruikers (vooral de commerciële gebruikers, niet allemaal!!) Niet vallen onder de dure en mensen met veel gezondheidsproblemen. Als ik bijv naar mezelf kijk wad ik prima gezond, al is overgewicht nooit gezond maar ik had niet allemaal klachten oid. Ik vind het gewoon niet mooi.
Ik zie bijv op mijn werk, daar gebruikers 8 ouderen met morbide obesitas het ook, omdat ze (de artsen) hopen dat ze ermee afvallen en zo allemaal klachten door de obesitas kunnen verminderen. Maar bij hun gebeurd er niks, ook omdat er er niks voor laten of actief mee bezig zijn. Maar zij krijgen het wel allemaal vergoed. Maar het leverd dus niks geen voordel op. Een deel van mensen met morbide obesitas wil er alsnog niet alles voor doen. Het is namelijk nog steeds geen quick fix

Aelin schreef:Mag ik hier mee gaan praten? Ik volg het topic al een tijd stilletjes.
Ik heb mij vandaag aangemeld bij Wellis.
Ik heb zwaar overgewicht en al zo veel geprobeerd, ik vind het erg spannend en hoop dat het voor mij ook zo fijn gaat werken als bij jullie.
Zonnetje81 schreef:Aelin schreef:Mag ik hier mee gaan praten? Ik volg het topic al een tijd stilletjes.
Ik heb mij vandaag aangemeld bij Wellis.
Ik heb zwaar overgewicht en al zo veel geprobeerd, ik vind het erg spannend en hoop dat het voor mij ook zo fijn gaat werken als bij jullie.
Ik hoop het ook voor je! Succes!
Het is echt wonderspul bij mij.
Jester_ schreef:Ik vertel het aan iedereen. Ook om gewoon het taboe wat te doorbreken
Jester_ schreef:Ik vertel het aan iedereen. Ook om gewoon het taboe wat te doorbreken
Setteli schreef:Jester_ schreef:Ik vertel het aan iedereen. Ook om gewoon het taboe wat te doorbreken
Ik ook. In het begin wilde ik het eigenlijk stilhouden, maar inmiddels mag iedereen het weten.
Ben nog niet zo dat ik het op social media knal, maar verder heb ik er geen problemen mee om het te vertellen. En wie weet trek ik iemand over de streep die ook wil beginnen.
Maar bekijk zelf hoe jij je erbij voelt en met wie je het wil delen.
Wat collega's doen moeten ze zelf maar uitzoeken.
Maar doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, het is niet nodig om het te delen als je bang bent voor de vooroordelen. Ik ga graag het gesprek aan en ook de discussie. Ik ben vrij fel. Voor de mensen die zeggen: "je eet toch gewoon minder en beweegt wat meer" ga ik heerlijk zitten van kom maar op. Ik heb namelijk op opereren na alles geprobeerd. En niks hielp. Dit is voor mij wonderspul. ikkeniet schreef:Als mensen aan me vragen of ik ben afgevallen zeg ik ze eerlijk hoe ik dat doe.
Maar ik trek me niets aan, als ze negatief hierop reageren.
Ik baal nu even heel erg.
Vrijdag is altijd mijn prikdag, en ik keek er gewoon naar uit.
Heb sinds gistermiddag gewoon een rammelende hongerbuik. Terwijl ik het nog nooit zo erg heb gehad in de afgelopen maanden. Oke ik had gistermorgen ook geen tijd om mijn fruit klaar te maken, dus ook weinig gegeten.
Wil ik vanmorgen prikken kan ik nog maar 3 klikken Mounjaro draaien. Ik wist wel dat ik bijna moet gaan bestellen, maar zag nog dat de pen niet op het einde zat.
Dus dacht dat er nog 2 keer prikken in zou zitten.
Helaas dus op. Huisarts wil natuurlijk niet meewerken, want dat is vorig jaar omgevingsbreed besloten.
Krijg nu aankomende dinsdag mijn nieuwe pen.
Maar ik ga morgenochtend vroeg op vakantie voor een week naar Frankrijk.
Merk dat ik nu al heel onrustig ben, vanwege de honger.
Wordt een zeer lastige week, en hoop dat mijn humeur niet al te slecht wordt.