GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:39

Ja precies en ze hebben dus dan alleen maar: gezond in hun hoofd, zo heb ik ooit hier gezegd iets over pinda's/noten. Is misschien wel gezond maar een andere keuze geeft je veel meer maagvulling en minder kcal.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:43

Ja en het gemiddelde handje noten dat genomen word is ook geen handje := je stopt zo 400 a 500 kcal in je giechel, das ook een zak nibbits

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

Dat verbaasd me ook weleens inderdaad, wat mensen dan onder gezond of juist ongezond scharen. Maar ik vind het ook zorgwekkend om te zien wat al die influencers verkondigen op de socials en hoe klakkeloos mensen dat allemaal aannemen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Jester_ schreef:
Maar ik denk dat ook een hele grote groep gebruikers (vooral de commerciële gebruikers, niet allemaal!!) Niet vallen onder de dure en mensen met veel gezondheidsproblemen. Als ik bijv naar mezelf kijk wad ik prima gezond, al is overgewicht nooit gezond maar ik had niet allemaal klachten oid. Ik vind het gewoon niet mooi.

Ik zie bijv op mijn werk, daar gebruikers 8 ouderen met morbide obesitas het ook, omdat ze (de artsen) hopen dat ze ermee afvallen en zo allemaal klachten door de obesitas kunnen verminderen. Maar bij hun gebeurd er niks, ook omdat er er niks voor laten of actief mee bezig zijn. Maar zij krijgen het wel allemaal vergoed. Maar het leverd dus niks geen voordel op. Een deel van mensen met morbide obesitas wil er alsnog niet alles voor doen. Het is namelijk nog steeds geen quick fix

Maar dat je nu nog "gezond" bent met overgewicht hoeft niet te betekenen dat dat de rest van je leven zo blijft. Want overgewicht is nu eenmaal een hoog risico factor op een heleboel gezondheidsproblemen, van A tot Z. Dus vroeg of laat wordt iemand een forse kostenpost voor een zorgverzekering

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:29

Zal dat ook niet een groot probleem zijn? Ik denk dat heel veel mensen echt onwijs gezond zouden kunnen worden van een GLI traject. Uitzondering daar gelaten, eigenlijk van wat je hier in het topic ook veel lees, extreme honger en onwijs slechte verbranding.
Zelf bij meerdere diëtisten geweest en schrok daar eigenlijk altijd van wat ze gingen aanraden. Ook bij mensen in de omgeving zulke gekke dingen.
Denk ook dat veel mensen niet meer nadenken en gewoon kopiëren van internet, dus pietjepuck roept vrouwen horen 1800 calorieën te eten en x aantal keer te sporten. Grote groep neemt het blind over maar annie van 1.50 en 50kg reageert daar anders op als gerda van 1.80 met 100kg.
Net als de hele wrap en flatbread hype :o
Zou ook echt beter zijn als ze hier op scholen gezonde aandacht aan geven. Vooral omdat je anders generatie op generatie dingen ga doorgeven, mijn moeder was bijv heilig overtuigd dat een broodje gesmolten kaas veeeeeeeeel slechter was dan gewoon.

Snap om al die redenen overigens wel dat veel mensen geen idee hebben wat wel en niet gezond is. Kom je uit een dieet gezin of juist heel ongezond 'vreten' he wortels bepalen ook wel iets naast je genetica. En daar zou wat mij betreft ook echt wel aandacht voor mogen zijn of je nou wel of niet te dik bent :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

Mag ik hier mee gaan praten? Ik volg het topic al een tijd stilletjes.

Ik heb mij vandaag aangemeld bij Wellis.

Ik heb zwaar overgewicht en al zo veel geprobeerd, ik vind het erg spannend en hoop dat het voor mij ook zo fijn gaat werken als bij jullie.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:40

Aelin schreef:

Ik heb zwaar overgewicht en al zo veel geprobeerd, ik vind het erg spannend en hoop dat het voor mij ook zo fijn gaat werken als bij jullie.

Ik hoop het ook voor je! Succes!
Het is echt wonderspul bij mij.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:44

Zonnetje81 schreef:
Aelin schreef:

Ik hoop het ook voor je! Succes!
Het is echt wonderspul bij mij.

Zijn jullie er ook open over in jullie omgeving.. ik denk niet dat ik dat ga doen ivm vooroordelen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

Aelin schreef:
Zijn jullie er ook open over in jullie omgeving.. ik denk niet dat ik dat ga doen ivm vooroordelen

Mijn ouders weten het.
Inmiddels een groot deel van mijn echt goede vriendinnen. Dat heb ik mondjesmaat in de loop van de tijd verteld.
Collega's en familie niet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

Ik vertel het aan iedereen. Ook om gewoon het taboe wat te doorbreken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:02

Jester_ schreef:

Ergens snap ik het. Maar mensen die bepaalde overtuigingen hebben zullen die niet zomaar loslaten. En wat een ander vindt is niet relevant voor mijn traject en voel ik niet de behoefte om op mijn werk mezelf te moeten verantwoorden en verdedigen. Een ander bespreekt met mij ook zijn/haar medicijngebruik en ziektes niet.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:06

Jester_ schreef:

Ik ook. In het begin wilde ik het eigenlijk stilhouden, maar inmiddels mag iedereen het weten.
Ben nog niet zo dat ik het op social media knal, maar verder heb ik er geen problemen mee om het te vertellen. En wie weet trek ik iemand over de streep die ook wil beginnen.

Maar bekijk zelf hoe jij je erbij voelt en met wie je het wil delen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

Setteli schreef:
Jester_ schreef:

Ik ook. In het begin wilde ik het eigenlijk stilhouden, maar inmiddels mag iedereen het weten.
Ben nog niet zo dat ik het op social media knal, maar verder heb ik er geen problemen mee om het te vertellen. En wie weet trek ik iemand over de streep die ook wil beginnen.

Maar bekijk zelf hoe jij je erbij voelt en met wie je het wil delen.

Inmiddels zijn er wel vriendinnen ook begonnen nadat ik ze het vertelde :+ Wat collega's doen moeten ze zelf maar uitzoeken.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:29

Voorlopig houd ik het lekker tussen mijn vriend en mij.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:30

Ik tast het een beetje af. Mijn ouders weten het, een aantal vriendinnen en een collega. Andere collega's weten wel dat ik nieuwe medicijnen gebruik en dat het nu heel goed met me gaat. Als ik merk dat mensen een hele sterke, negatieve mening hierover hebben dan zeg ik er niks over maar andere mensen vertel ik het gewoon eerlijk. Zelf heeft het me ook geholpen omdat andere mensen er eerlijk over durven te spreken.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:39

Ik vertel het als mensen vragen hoe ik het gedaan heb. Maar ben geen tiktok influencer over GLP1 geworden. Overigens nog nooit recht in mijn gezicht negatieve reacties gekregen, wat mensen denken daar kan ik niks aan veranderen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47

Ik ben er heel open over :D Maar doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, het is niet nodig om het te delen als je bang bent voor de vooroordelen. Ik ga graag het gesprek aan en ook de discussie. Ik ben vrij fel. Voor de mensen die zeggen: "je eet toch gewoon minder en beweegt wat meer" ga ik heerlijk zitten van kom maar op. Ik heb namelijk op opereren na alles geprobeerd. En niks hielp. Dit is voor mij wonderspul.

Ik zit bij Aevita.com doet hetzelfde alles wellis, maar wel met meer begeleiding en goedkoper.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

Ik ben geen gegadigde om te influencen en (helaas) geen verklaring schuldig met maar 3kg verschil. Het verlies in cm is door sport, maar ik ben er wel van overtuigd dat mijn sportresultaten enorm sneller zijn dankzij mounjaro (doordat glucose beter beschikbaar is voor de spieren).

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Als mensen aan me vragen of ik ben afgevallen zeg ik ze eerlijk hoe ik dat doe.
Maar ik trek me niets aan, als ze negatief hierop reageren.

Ik baal nu even heel erg.
Vrijdag is altijd mijn prikdag, en ik keek er gewoon naar uit.
Heb sinds gistermiddag gewoon een rammelende hongerbuik. Terwijl ik het nog nooit zo erg heb gehad in de afgelopen maanden. Oke ik had gistermorgen ook geen tijd om mijn fruit klaar te maken, dus ook weinig gegeten.
Wil ik vanmorgen prikken kan ik nog maar 3 klikken Mounjaro draaien. Ik wist wel dat ik bijna moet gaan bestellen, maar zag nog dat de pen niet op het einde zat.
Dus dacht dat er nog 2 keer prikken in zou zitten.
Helaas dus op. Huisarts wil natuurlijk niet meewerken, want dat is vorig jaar omgevingsbreed besloten.
Krijg nu aankomende dinsdag mijn nieuwe pen.
Maar ik ga morgenochtend vroeg op vakantie voor een week naar Frankrijk.
Merk dat ik nu al heel onrustig ben, vanwege de honger.
Wordt een zeer lastige week, en hoop dat mijn humeur niet al te slecht wordt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

Ik snap dat je baalt, ik heb zelf geen MJ anders had je van mij even mogen prikken. Jammer dat de HA niet mee werkt en je eerder kunt halen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:16

Ikkeniet: misschien is er een bokker in jouw buurt waar je mag prikken?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

ikkeniet schreef:
Als mensen aan me vragen of ik ben afgevallen zeg ik ze eerlijk hoe ik dat doe.
Maar ik trek me niets aan, als ze negatief hierop reageren.

Ik baal nu even heel erg.
Vrijdag is altijd mijn prikdag, en ik keek er gewoon naar uit.
Heb sinds gistermiddag gewoon een rammelende hongerbuik. Terwijl ik het nog nooit zo erg heb gehad in de afgelopen maanden. Oke ik had gistermorgen ook geen tijd om mijn fruit klaar te maken, dus ook weinig gegeten.
Wil ik vanmorgen prikken kan ik nog maar 3 klikken Mounjaro draaien. Ik wist wel dat ik bijna moet gaan bestellen, maar zag nog dat de pen niet op het einde zat.
Dus dacht dat er nog 2 keer prikken in zou zitten.
Helaas dus op. Huisarts wil natuurlijk niet meewerken, want dat is vorig jaar omgevingsbreed besloten.
Krijg nu aankomende dinsdag mijn nieuwe pen.
Maar ik ga morgenochtend vroeg op vakantie voor een week naar Frankrijk.
Merk dat ik nu al heel onrustig ben, vanwege de honger.
Wordt een zeer lastige week, en hoop dat mijn humeur niet al te slecht wordt.

Kan je geen spuitje regelen voor de golden dose?

Het is toch bekend dat je maar 4x kan prikken? Neem aan dat de apotheek dat ook aangeeft en staat op het doosje en overal.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Je kan de pen met kracht door het stop systeem draaien en als het stampertje niet afbreekt kan je gewoon spuiten. Heb ik met mn eerste pen gedaan.

Of een insulinespuitje regelen. Dan kan je op vrijdag op vakantie ook spuiten.

Hoe ga je naar Frankrijk. Misschien woont iemand op de weg.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 41 min geleden

Ik zit wel een beeeeeeeetje in de stress.
Ene moment zit ik echt rammetje vol met eten, en past er gewoon niets meer in
Andere moment voel ik ineens een rammelde maag. Past dat een beetje bij mounjaro of andere injecties?
Of zit je dan gewoon altijd, de hele week vol

Tis niet dat ik hunker dan zoet of ander eten ofzo, dat dan weer niet.
Dat scheelt echt wel!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 32 min geleden

Ivypower, ja het kan heel erg wisselend zijn hoor, dat heb ik ook.