Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:43

Roosch schreef:
Lekker!!

Oh maar eiermuffins maken is echt zo ongelooflijk makkelijk. Kind kan de was doen.

Je klopt het ei, klein scheutje melk erdoor, je flikkert erin wat je lekker vindt aan groente/vlees, schenkt het in een muffinvorm, gooit het in de oven en klaar.

En niet geheel onbelangrijk; vergeet niet dat ze in de oven zitten en haal ze er op tijd uit. :')
Te donker ei is zo vies :x

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:46

Roosch schreef:
Lekker!!

Oh maar eiermuffins maken is echt zo ongelooflijk makkelijk. Kind kan de was doen.

Je klopt het ei, klein scheutje melk erdoor, je flikkert erin wat je lekker vindt aan groente/vlees, schenkt het in een muffinvorm, gooit het in de oven en klaar.

Hoe makkelijk het ook is, ik vind er geen reet aan dus doe het ook gewoon niet :') :Y) wat moet doe ik, maar extra? No way. Haha..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:50

Gamova schreef:
Roosch schreef:
Lekker!!

En niet geheel onbelangrijk; vergeet niet dat ze in de oven zitten en haal ze er op tijd uit. :')
Te donker ei is zo vies :x

Oja. We moeten calorieën verbranden, niet eiermuffins. :))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:57

Leuk receptje! Als ik een muffinvorm heb gekocht zal ik die ook eens maken!

Dwingelderveld zag er zo uit gister:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net pompoensoep gemaakt met puntpaprika, gemberwortel, knoflook, ui en rode peper. Schep creme fraiche erbij, so lekker. :9

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:39

Heel mooi zeg!

Oeh eiermuffins, klinkt goed!

Klinkt als een hele leuke dag Pallatin :D

Ik hou wel bakken, maar totaal niet van koken.. vind koken saai :') .

Oeh lekker Müsli! Wij hebben AGV, en ik hoop dat aanhangsel zoete aardappels heeft gehaald, kunnen we daarvan frietjes maken in de airfryer *\o/*

Net lekker gewandeld met de pony’s. Verbranden we met z’n allen kcal.

Afbeelding
Ze zijn alleen rampzalig om leuk op de foto te krijgen :')

Imre

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:41

Wél een heel leuk setje, Esther!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 15:32

Goed bezig Roosch!

Gamova ik voel je helemaal. Ik zoek het ook gewoon niet.

Esther goed bezig!

Imre ziet er lekker uit zeg!

Ik ben wat dat betreft met eten heel makkelijk. potje groente, stuk vlees(of meer dan1) en avond eten is klaar.

Gisteren ging het heel goed tot ik bij mensen bleef eten waar ik moest werken en dat werdt dus friet. Niet erg opzich maar uit herhaling roep ik: 1 friet en 2 snacks.. Eenmaal besteld dacht he chips ik had gewoon 1 snack moeten doen. Het is doordeweeks... Naja 0,6 erbij maar ik denk dat het morgen uiteindelijke resultaat mee valt want vandaag wel netjes gedaan en zo gaan we ook afsluiten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:06

Zal inderdaad voornamelijk vocht door zout zijn @Dustinlover. Vallen, afstoffen en weer door ;)

Pasta was lekker. Morgen hebben we een ovenschotel met kip, aardappelen, groenten en rode pesto/Boursin mengsel... :9 met een lekker broodje als side (we hebben bezoek, dus even extra eten, voor als de ovenschotel niet genoeg is) :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:21

Hier zwarte bonen spaghetti van de Lidl, met bolognese saus, simpel maar lekker. En heb de milka oreo van vanmiddag op kantoor net even gecompenseerd met 5 km hardlopen in 30 minuten :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:24

Ik had nasi met foe yoe hai. En dat eet ik nu nog...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:13

Die foto’s Imre, prachtig!! En die soep ziet er heerlijk uit!! Ik heb pas net laat gegeten met een kom zelfgemaakte tomatensoep en een half volkoren stokbroodje. Ik zat nog redelijk vol van de lunch (met makreel :+ ) Ik heb weer ruim 10.000 stappen gezet en een uurtje in de bak gereden. Ik ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft.

Jouw kip, groente boursin schotel klinkt lekker Musli, wat doe je er allemaal doorheen?

@ Esther, ik vind die foto met je pony’s juist prachtig, wat een schatjes!
@ Purny: ik vond als kind Foe Yong Hai echt zooooooo lekker, maar ik eet het nu echt nog zelden……de Chinees hier in het dorp was een tijdje echt flut…. :') Wel goed voor de lijn…

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:56

@Pallatin: kipfilet in blokjes met een beetje cajun kruiden. Mix van paprika, rode ui en prei, krieltjes, Boursin Cuisine light en rode pesto. Beetje kaas er bovenop en in de oven <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:20

Dat klinkt goed!

Ik ben lekker vrij en ben wat eerder wakker dan gedacht. Ik heb om half tien een lesje zumba gepland maar ga denk ik wat eerder naar de sportschool om nog wat andere oefeningen te doen.

Dan kan ik met een minder slecht geweten dit weekend genieten van wat lekkers. :')

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:09

Ik ben best trots op mezelf.

Ik had gisteren een moeilijke dag, we konden de urn etc. met mijn vader ophalen van het crematorium..

Toen ik in de avond op het werk kwam, toen waren er donuts en ik heb die niet genomen!

Vanochtend alleen een beetje hectisch, ik had om 8 uur paardrijles, maar ik had schijnbaar mijn wekker niet gezet, of uit gezet in mijn slaap en ik kwam om 5 voor 8 uit bed rollen (niet gek na een avonddienst waarbij je om 11 uur thuis bent, dan nog de paarden etc. moet verzorgen voor de nacht := )
Gelukkig is de les thuis, maar heb dus nog niet gegeten nu, en heb eerst weer tijd nodig om de paarden te verzorgen. Heb nu dus ontzettend zin in heel veel slecht eten :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:18

Dat zijn inderdaad heel rottige momenten. :(:)

Tip voor nu; doe alsof je dag opnieuw start. Voor mijn part ga je 5 minuten terug in bed liggen, gaapt, rekt je uit en doet wat je normaal doet.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:21

Klinkt goed Musli!

Roosch wat goed van jou!

Rose_sonny wat vervelend :(:)

Nou onderaan de streep deze week precies 1kg afgevallen. Nog 1,3 tot ik eindelijk onder de 120 sta! Alleen laat ik nou volgende week jarig zijn en 3x uit eten gaan... Maar nu al een planning gemaakt hoe ik het beste kan aan pakken om het zo beperkt mogelijk te houden met de rest van de dagen. :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:46

Sterkte Rose_sonny :(:)

Ik stond vanmorgen op de weegschaal, 0,7 er af deze week! Maar ik ben van de check check dubbelcheck, dus toen stapte ik er nog een keer op en zat die 0,7 er gewoon weer bij... De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ofzo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:35

Sterkte Rose!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:44

Imre schreef:
Sterkte Rose_sonny :(:)

Ik stond vanmorgen op de weegschaal, 0,7 er af deze week! Maar ik ben van de check check dubbelcheck, dus toen stapte ik er nog een keer op en zat die 0,7 er gewoon weer bij... De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ofzo.

Stomme weegschaal zeg :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:56

Echt die weegschalen.. belachelijk. Ik had er ook weer es opgestaan maar ben er gauw weer afgehupst. :') Had het er even op de sportschool over en het zou natuurlijk ook spiermassa kunnen zijn. Als ik binnenkort genoeg moed heb verzameld spring ik op de weegschaal in de sportschool en leg die meting even naast die van eerder. Dan weet ik het.

Ik ben toch maar niet naar de markt gegaan voor nootjes. 1 omdat ik na bijna 2 uur sporten geen puf meer had om naar de stad te fietsen en 2 omdat ik wederom een halve hartverzakking kreeg toen ik zag hoeveel kcal er in m'n favo nootjes zitten. :')

Had wel nootjes in huis dus heb nu een notencake in de oven staan. Zal me benieuwen.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:00

Hallo allemaal,
Mag ik mij hier ook melden!
Van jongs af aan al te zwaar en al heel lang bezig met afvallen en dergelijke.
Tijdje heel netjes op gewicht geweest maar de afgelopen 2 jaar heel erg veel aangekomen.
Rot tijd achter de rug met zieke ouders en merk dat als ik stress heb dat ik aankom.
Nu moet de knop echt weer om en wil ik er graag 15 tot 20 kilo afhebben.
Na mijn vakantie weer begonnen met minimaal 3 keer in de week sporten (1x in de week bootcamp en nog 2x in de week thuisworkouts) en weer minimaal 4x in de week paardrijden.
Voor de rest weer op mijn eten letten en alcoholconsumpties aan het minderen.
In twee weken tijd 1,5 kg afgevallen dus dat gaat al fijn.
Mijn valkuil zijn vooral de avonden. Als ik al mijn klusjes bij de paarden enzo heb gedaan en op de bank zit grijp ik vaak naar wat lekkers. Dit probeer ik te voorkomen door gewoon naar bed te gaan en alvast mijn tanden te poetsen.

Ik vind dat jullie allemaal heel goed bezig zijn en de sfeer in dit topic is echt heel erg fijn!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:52

Wees welkom, nieuw vlees! *\o/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 14:51

Welkom tumtummie! Wat goed dat je al zo’n vliegende start hebt!

@ Musli, ik heb het meeste daarvoor al in huis, dus misschien ga ik het vanavond meteen maken!
Sterkte Rose-Sonny, wat heftig!!

@ Dustinlover, wat een mooi resultaat zeg in 1 week!

@ Roosch en Imre….ik vind m’n weegschaal ook stom: vanmorgen 1 ons eraf…. -O- het zal de gezonde vette vis wel zijn…. :') Ik heb vanmorgen de havermout weer opgegraven uit de keukenkast en wat walnoten doorheen verkruimeld en een halve banaan en kaneel, toch noten maar wel verantwoord hopelijk…
Is de cake al klaar?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:42

Gezellig dat je meepraat Tumtummie

Hier wordt het weer die tijd van de maand dus wil alleen maar eten :roll: Ik negeer ook maar even de weegschaal denk ik. Vanaf zondag vakantie.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:44

@Pallatin, het was echt heel erg lekker <3 alleen de kleine man had er niet zo heel veel trek in. Dus die kreeg lekker wat extra brood en Skyr toe ;)