De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:38

gohya schreef:
Er zijn heel veel mensen die dit virus niet serieus nemen en blijven zeggen,het is maar een griepje.En, alleen oude mensen en\of zieke mensen kunnen er aan dood gaan.
Deze mensen zijn juist degene die voor verdere verspreiding zorgen.Ik word daar zo kwaad over! een bekende van mij,werkt in het ziekenhuis als voedings deskundige ofso, blijft volhouden dat het máár een griepje is.In dat ziekenhuis liggen nu 4 corona patiënten. Onbegrijpelijk dat ze volhouden dat het maar een griepje is!

Heel herkenbaar. Of onzin berichten als dat 5g de boosdoener is verspreiden...

IMANDRA

blokje schreef:
O ja de economie die stort in. Maar persoonlijk vind ik dat een latere zorg... Daar komen we ook wel weer bovenop.

Op mijn werk werd daar ook over gesproken: ze verwachten dat het wel een flinke dip krijgt, maar het daarna 'automatisch' weer aantrekt. Dus geen 2008-situatie, maar een 'mini' dipje. Laten we dat in ieder geval hopen!

Anoniem

germie schreef:
Giolli schreef:
Ja, de economie gaat dit flink voelen.

En dat is een grotere ramp dan nu een paar zieken en eventueel doden. Waarom? Wat heb je er aan als je dit overleeft, maar dan geen cent meer uit te geven hebt? Of dat je bedrijf failliet gaat?
De golf na corona is een zelfmoordgolf en extra armoede. Tevens prijsverhogingen en extra inperking op de privacy.

:+ Een paar zieken en eventueel doden... Ben je serieus?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:39

Hamster niet meer dan anders ben wel van prijsbewust inkopen, maar dat is meer financieel dingetje. Zit nu wel even te twijfelen of ik grote zak kattenbrokken erbij gaat halen. Morgen wel even zak kattenbak korrels erbij halen. Brood kan zelf bakken mocht het nodig zijn, maar ook nog genoeg in de vriezer. Vriezer zit vol met groente/fruit/vlees.

Zag dat op het balkon radijsjes en sla ook omhoog kwam dus straks wat verse groente van het balkon. Baal alleen dat wat sucker snaps geknikt waren door de wind, maar dat is geen wereld ramp.

Giolli
Zeg maar Ber!

germie schreef:
Giolli schreef:
Ja, de economie gaat dit flink voelen.

En dat is een grotere ramp dan nu een paar zieken en eventueel doden. Waarom? Wat heb je er aan als je dit overleeft, maar dan geen cent meer uit te geven hebt? Of dat je bedrijf failliet gaat?
De golf na corona is een zelfmoordgolf en extra armoede. Tevens prijsverhogingen en extra inperking op de privacy.

Je hebt er ook vrij weinig aan als je dood gaat. :D

Veronica2

Kaus schreef:
Even tussendoor. Als we het hebben over scholen dichtgooien, hebben we het dan over basisscholen, middelbare scholen, hoge scholen, universiteiten of allemaal?

Ouders van jonge kinderen maken zich zorgen over de peuterklas en basisschool, omdat er opvang moet zijn. Ouders van kinderen op de middelbare school zijn bang dat hun kind nu de hele dag op het winkelcentrum zich gaat ontwikkelen tot hangjongere. Studenten aan de universiteiten en hogescholen hopen dat er extra hertentamens komen straks.

Anoniem

Kaus schreef:
Ja dat lijkt mij ook. Maar ik snap ook dat basisschool kinderen misschien een groter risico vormen om corona op te lopen en te verspreiden dan studenten die je toch meer verantwoordelijkheid kan geven.
.

Nouja als ik heir in het topic lees dat studenten ondanks alles in bijv Tilburg gewoon massaal in de rij staan voor de kroeg... dan geloof ik niet zo goed in het verantwoordelijkheidsgevoel ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:40

Hoeveel mensen zijn er ondertussen eigenlijk genezen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:40

germie schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik maak me wel degelijk zorgen om de economie, niet om het virus.

Dat geldt voor mij ook heel erg. Hier wordt door veel mensen geroepen om een complete lockdown van NL. Maar de gevolgen daarvan zijn veel erger dan de gevolgen van het virus.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:41

ROC hier heeft de zorgklassen ook thuis laten blijven. Tot nader bericht zal dit voorlopig ook zo blijven.

Ben benieuwd naar de persconferentie zo.

karuna
Drukke kabouter

En als de overheid/ecb of nog hoger even betalingen aan hun opschorten (belastingen en dergelijke van zowel bedrijf als burger) dan zou het lastig worden maar haalbaar. Mits idd overheden hun beleid even aanpassen en zoals bv italie even geen hypotheek betalen nodig. Dan is het haalbaar boven water te komen. Als overheden stug hun geld gaan eisen van burger en bedrijf dan gaat het best lastig worden denk ik.
De instanties en groot geld bedrijven even interen op hun enorme spaartegoeden zodat de minder bedeelden hun kop ook boven water kunnen houden

Whale

Cer schreef:

In die link dat gister werd gepost stond de teller op 66.000 ongeveer?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:43

karuna schreef:
En als de overheid/ecb of nog hoger even betalingen aan hun opschorten (belastingen en dergelijke van zowel bedrijf als burger) dan zou het lastig worden maar haalbaar. Mits idd overheden hun beleid even aanpassen en zoals bv italie even geen hypotheek betalen nodig. Dan is het haalbaar boven water te komen. Als overheden stug hun geld gaan eisen van burger en bedrijf dan gaat het best lastig worden denk ik.
De instanties en groot geld bedrijven even interen op hun enorme spaartegoeden zodat de minder bedeelden hun kop ook boven water kunnen houden

Maar wordt er niet doorbetaald dan?
Zo lang er wordt doorbetaald hoeft de hypotheek oid toch ook niet stilgezet te worden?

Vayo

Hier een feest/muziekoptreden dit weekend dat ze gewoon door laten gaan. Dat vind ik dan weer enorm laks. Helemaal omdat wij in Brabant zitten tegen 2 woonplaatsen aan waar enkele mensen met Corona zijn vastgesteld.

De sportwedstrijden en trainingen e.d. van de kinderen zijn allemaal afgelast.

Anoniem

Bloodymary schreef:
germie schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik maak me wel degelijk zorgen om de economie, niet om het virus.

Dat geldt voor mij ook heel erg. Hier wordt door veel mensen geroepen om een complete lockdown van NL. Maar de gevolgen daarvan zijn veel erger dan de gevolgen van het virus.

Dat vind ik wel een linke stelling.
Veel erger dan de gevolgen van het virus? Hoe kun je dat melden? Dat is voor iedereen ander en daarbij weten ze nog onvoldoende van de gevolgen van corona op de lange termijn.

Veronica2

Cer schreef:

In Nederland wordt dat niet bijgehouden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:44

Pipodipo schreef:
Kaus schreef:
Even tussendoor. Als we het hebben over scholen dichtgooien, hebben we het dan over basisscholen, middelbare scholen, hoge scholen, universiteiten of allemaal?

Ouders van jonge kinderen maken zich zorgen over de peuterklas en basisschool, omdat er opvang moet zijn. Ouders van kinderen op de middelbare school zijn bang dat hun kind nu de hele dag op het winkelcentrum zich gaat ontwikkelen tot hangjongere. Studenten aan de universiteiten en hogescholen hopen dat er extra hertentamens komen straks.

Dit is toch geen antwoord op mijn vraag? :') Ik hoop trouwens persoonlijk helemaal niet op extra hertentamens. Ik snap dat het niet verstandig is om scholen open te houden dus doe mij die colleges dan maar online en gewoon volgens schema.

Hanafabuki, nee daar heb je gelijk := Ik doel denk ik meer op binnen de gebouwen zelf. Wat ze in de stad zelf doen moeten ze natuurlijk zelf weten.

karuna
Drukke kabouter

Voor zzp ers valt er weinig door te betalen als ze niet werken. En bij deeltijd ww is het tot 80 % van het inkomen. Kan net het verschil maken tussen wel rondkomen en net niet meer. Als het langer dan bv een maand gaat duren kan dat problemen gaan geven voor sommigen met minder buffer

Cer

Oh ik heb het inderdaad gevonden:

Coronavirus Cases:
129,387

Deaths:
4,749

Recovered:
68,667

Er kan doorbetaald worden als de bedrijven die moeten betalen (een salaris bijvoorbeeld) overeind blijven.. maar als bedrijven geen inkomsten hebben, worden werknemers en dus hypotheken (en boodschappen) ook niet betaald.. Of denk ik nu te simpel?

sureido

Nou, het gaat me benieuwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:45

Delphi schreef:
Hier een feest/muziekoptreden dit weekend dat ze gewoon door laten gaan. Dat vind ik dan weer enorm laks. Helemaal omdat wij in Brabant zitten tegen 2 woonplaatsen aan waar enkele mensen met Corona zijn vastgesteld.

Zou ik de burgemeester inlichten , dit mag je toch niet door laten gaan.

karuna
Drukke kabouter

Over een kwartier nu

Anoniem

Nederland kan de gevolgen van Corona prima te boven komen, heeft een goed sociaal en economisch vangnet. Dat werd eerder al duidelijk. Je kunt je beter zorgen maken over landen om ons heen en over eventuele import/export.

Anoniem

Ik las trouwens op Facebook bij Dagcollege dat de gemeente Eindhoven de horecavergunning van het klokgebouw heeft ingetrokken en dat ze daardoor niet door mogen gaan.

Chapeau wel voor de gemeente _O_

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:46

bigone schreef:
Delphi schreef:

Zou ik de burgemeester inlichten , dit mag je toch niet door laten gaan.

Burgemeesters weten daar vanaf.