3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:58

Ik heb vroeger hardgelopen en gefitnesst dus dat wil ik beide weer gaan oppakken. :)

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:46

Ik kom net bij de sportschool vandaan hier om de hoek. Heb volgende week een proefweek. Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje intimiderend vind in vergelijking met mijn bejaardengym bij het revalidatietraject :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:08

Sanne, veel plezier met stappen! En gewoon lekker van de drankjes genieten :D

Maanlicht, ik heb dus zelfde met dat ijs. Vandaag voor gestaan en niet meegenomen. Vind het vaak ook tegen vallen. Ga dan liever af en toe voor één bolletje langs de ijssalon hier <3 maar halo top dan misschien toch maar voordeel van twijfel geven.
En je eten klinkt weer heerlijk!

Hier uiteindelijk hamburger en fishsticks gehad tussen de middag. Op stal gegeten, aangezien ik daar vanochtend bezig was en vanmiddag gereden heb. En date appt net dat hij voor vanavond nog vanalles lekkers meeneemt. Dus morgen maar weer beetje beter opletten :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:23

Ik heb besloten toch weer "normaal" te gaan eten. Merk dat ik er niet volledig achter stond (ben groot voorstander van gevarieerd, gezond eten en dat miste ik een beetje), en dat maakt het moeilijk vol te houden. Voelde me lichamelijk ook niet geweldig. Heb me wel voorgenimen om door te zetten met afvallen, maar dan dus met gewoon gezond eten. Porties verkleinen en verleidingen weerstaan...
Heb mezelf een doel gesteld: als ik over 5 weken (dan gaan we naar de sauna) onder de 85 kg zit (iets neer dan 2 kg) mag ik van mezelf een behandeling bijboeken. Goede beloning :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:16

Goed dat je dat besloten hebt Laura, je moet altijd zorgen dat je er zelf achter staat :j

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met pindakaas en fruitstroop. (304)
L: drie boterhammen met een boter, grilworst, 100% pindakaas en hazelnootpasta, een beker halfvolle melk. (554)
T: een banaan. (124)
A: vier afbakbroodjes (klein) waarvan eentje met gezouten roomboter, pastinaakpuree, rode wijn saus met steranijs en een stuk eendenborst. (590)
T: een blokje pure chocola en drie blokjes melkchocolade met hazelnoot. (98)
B: 6000 stappen, 60 minuten paardrijden en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1670.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:12

Ik van een heerlijk weekend genoten. Gisteravond speciaalbiertjes met hapjes (date weet hoe hij me blij moet maken :') ) en vandaag heerlijk uitgebreid ontbeten, ijsje gehaald en vanavond patat gegeten.

Morgen weer netjes eten en deze week vrij, dus ook wat meer tijd om te rijden en te wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:14

Iemand die weet waar ze een goedkope weegschaal hebben? Bij de action oid?

Ik ga bij mijn vriend inwonen dus ik ga de komende tijd opbouwen én nieuwe routes moeten ontdekken voor het hardlopen. Vind een nieuwe route wel een beetje eng ofzo? :') Jaren hetzelfde rondje gelopen en nu zit ik heel ergens anders haha.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:49

Echt? Ik probeer met rijden en wandelen juist elke keer wat nieuws te doen. Zo heb ik heel wat onverwachte mooie plekjes ontdekt.

Weegschaal (keuken en personen) hebben ze wel bij action of big bazar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:52

Ik ben een beetje autistisch met dat soort dingen. :')
Komt denk ik ook omdat ik aan de dijk woonden bij de Waal, en nu zit ik middenin Overijssel dus ik vind het hier persoonlijk niet zo mooi als waar ik zelf vandaan kom. Maar wie weet vind ik een mooie route. :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:01

Wat leuk dat je bij je vriend gaat wonen njcgregoor! Een leuke nieuwe route vinden komt vast goed :j

Ik heb besloten dat ik op mijn vrije dagen iets meer mag genieten, dan op mijn werkdagen. Zo krijg ik een mooie balans tussen gezond en ongezond eten. Gisteren was ik vrij :))
O: twee boterhammen met pindakaas en maestrichter fruitstroop, twee kleine afbakbroodjes met nutella. (432)
L: zelfgemaakte smeuïge slawraps :9 (124)
T: twee kleine afbakbroodjes. (56)
A: Spaghetti met Zeeuwse schelpjes. (526)
T: een kwart zakje Oud-Hollands snoep, een milka mini en een blokje melkchocolade. (277)
B: 5000 stappen, 15 minuten fietsen en een uur bezig zijn met paard (poetsen en VD).
Totaal kcal: 1415.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:25

Mijn weekend was aardig wat kcal rijker dan de bedoeling :') dus van week maar even compenseren. Vandaag denk ik maar even richting bos om stuk te wandelen.

Njcgregoor, juist mooie manier om je nieuwe omgeving te leren kennen en mooie plekken te ontdekken :D

Kimmie, mooie manier van balans tussen opletten en teugels wat vieren.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:28

Mijn weekend was ondanks bij date wel prima!! Vandaag weer er goed tegen aan. Heb geen boodschappen kunnen doen dus vandaag zal nog even karig zijn. Verder er weer tegen aan deze week. Heb vanochtend toch even op de weegschaal gestaan, maaarrrr hij gaf eerst echt 8kg minder aan als vandeweek???? Wtf dacht ik toen, dus nog keer opgestaan en toen was het ongeveer -2 en dan kan wel kloppen met vocht etc. Maar hoezo zoveel verschil.... wat irritant.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:30

Wat leuk ncjgregoor, bevalt het weer? :)

Dankje Linoleum, heb inderdaad weer flink genoten. Vind m'n portemonnee niet zo leuk en de weegschaal ook niet. Nu weer streng.

Hoe bevalt het om weer "normaal" te eten Laura? Mooi beloning voor je doel!

Lekkere lijstjes Kimmie!

Irritant is dat Yonker, gebeurd hier ook nog wel eens.

--

Nou in het weekend echt weer te veel laten gaan. Afvallen schiet niet op zo. Gelukkig de komende twee weken sowieso niet op stap. Gisteren een beetje een rare dag gehad qua eten. Vandaag weer een nette planning:
O: twee volkoren bolletjes met kaas
L: flinke portie champignonnesoep met twee pistoletjes
A: taco bowl (rijst, gehakt, tomaat, mais, taco kruiden, sla, handje geraspte kaas, twee theelepels sour cream)

Vanmiddag voor het eerst naar de fysio voor mijn nek/schouders, ben benieuwd.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:34

Wat raar Yonker, op wat voor ondergrond staat je weegschaal?
Mooi lijstje Sanne!

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met pindakaas en maestrichter fruistroop. (304)
T: een dextro. (12)
L: twee boterhammen, één met ijsbergsla, kaas en een gekookt ei, de andere met gezouten roomboter en hagelslag, een halve snee roggebrood met nutella en een wasa volkoren cracker met nutella, een beker halfvolle melk. (808)
T: een havermoutreep. (142)
A: Spaghetti met Zeeuwse schelpjes. (526)
T: een kop thee met een snoepmuis en twee colaflesjes. (51)
B: 5000 stappen, 15 minuten rugoefeningen, 30 minuten fietsen en 45 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1843.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:41

Maanlicht schreef:
Gister het Halo Top Cinnamon Roll ijs gekocht, ik was heel erg aan het twijfelen, want ik vind al dat dieet ijs over het algemeen niet lekker. Was eerder wel matig enthousiast over Breyers Mint Chip, maar eigenlijk was dat na een paar happen ook alsof je tandpasta naar binnen aan het werken was. Maar goed Heel voorzichtig een hapje genomen van de Halo Top, en ik viel stijl achterover. Mega lekker. Ik had echt totaal het verschil niet door tussen dieet-ijs en gewoon roomijs. Dus een hele goede ontdekking! En dat voor 360 kcal per beker.

Ja, fijn he? Ik was ook zo positief verrast! Ik vond het even lekker als het B&J Moo-phoria ijs, maar dan met nog een keer de helft van de kcal. <3 In veel ander dieetijs zit veel te veel stevia waardoor de smaak minder is en het ook heel erg hard wordt. Ik had al aardig wat geprobeerd, maar dit is toch wel het beste merk wat mij betreft. :)

Mooie lijstjes weer. :9

Ik ga vanavond lekker boerenkool met spekjes eten. <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:51

Ik ben de hele week bij huis, vooral druk aan de studie en dus weinig beweging. Dus wil deze week beetje IF proberen en zien of het iets is om langer te doen.

Vandaag planning:
L: Skyr met chocolade Cruesli en whey crispy
T: appel
T: 2 gekookte eieren
A: 2 zelfgemaakte broodjes hamburger met cheddar
T: 30 gram pombar
B: 2,5 uur paardrijden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:59

Sannne bevalt goed! Ik voel me er echt beter bij om gewoon lekker gevarieerd te eten, en ik ben dol op fruit :)
Die taco bowl klinkt heerlijk!

Vandaag is dit mn lijstje:
O: havermout met halfvolle melk en kaneel
T: magere kwark met blauwe bessen
L: flinke snee meergranenbrood met filet americain en ei, kom soep
A: weet ik nog niet, bij mn moeder
T: klein handje walnoten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:13

Nou, ik ben weer terug van 5 dagen Frankrijk en bijbehorend Frans eten := Ik hoef even geen croissant, pain au chocolat, kaas of stokbrood meer te zien. Morgen maar weer lekker sporten.

Nog geen idee voor het eten vandaag, dus ik ga jullie lijstjes eens doorspitten :Y)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:40

Ik meld me ook weer terug hier! Lange tijd stond afvallen niet op prioriteit nummer 1 en dat is te merken aan de weegschaal. Geeft niet, op andere dingen gefocust, maar merk dat ik nu op een punt ben waar ik er niet meer gelukkig van word! Dus tijd voor actie, ook nu ik weer in wat rustiger vaarwater ben. Deze week ben ik het sporten vast weer rustig aan het oppakken, dan zaterdag nog weg en genieten van een weekje all in in Tenerife en vanaf dat ik thuis ben hard aan de gang! Heb al een trackingsexcel voor mezelf gemaakt en doelen en beloningen voor mezelf opgesteld. Heb er wel een soort van zin in, in ieder geval erg gemotiveerd! Hoe is het met iedereen hier? :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:21

Mooie lijstjes komen er weer voorbij!
Welkom terug Carlijn en veel succes weer Kelpie!

Over gisteren ben ik best tevreden, behalve over een koekje die ik heb gegeten die mijn zusje had gemaakt. Maar goed.
O: een boterham met kalkoenfilet gegrild, twee volkoren crackers met surimi-krab salade en fruitspread 65% pruimen. (237)
L: drie boterhammen met boter, smeerkaas, kalkoenfilet gegrild en surimi-krab salade, een beker halfvolle melk. (488)
T: een korstje vers brood. (43)
T: een half handje ongezouten cashewnoten. (90)
A: zelfgemaakte gevulde paprika met quinoa. (320)
T: een koekje met speculaakruiden, anderhalf handje ongezouten cashewnoten en een blokje praliné nougatine lait. (478)
B: 8000 stappen, 20 minuten fietsen en anderhalf uur bezig zijn met paard (poetsen en les aan de dubbele longe).
Totaal kcal: 1656.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:43

Kelpie, tijd voor weer de gewone dingen dus! Stiekem ook altijd wel erg fijn na een paar dagen weg.

Carlijn, welkom terug! Volgens mij heb je al goed idee hoe je het wil gaan aanpakken. Veel succes en ook alvast fijne vakantie!

Kimmie, waarom ontevreden over het koekje? Je hebt toch een heel netjes aantal kcal gegeten gisteren. Daar paste dat koekje prima binnen, dus als het past, geniet er dan ook van!

Mijn planning van vandaag

L: skyr met chocolade cruesli en whey crispy
T: zelfgemaakte kokosmakroon
A: zalmfilet uit de oven met teriyaki, gewokte boontjes en zilvervliesrijst
T: 2 gekookte eieren
B: 8 km/1,5 uur wandelen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:45

Succes met het weer oppakken black_kelpie. zo te horen wel een lekkere vakantie gehad :9

Welkom terug Carijn! Zo te lezen ben je alweer goed voorbereid.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:59

Welkom terug Carlijn, en veel plezier in Tenerife!

Rare weegschaal heb je Yonker!
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk een beetje argwanend ben tegenover de weegschaal afgelopen tijd. Mijn lichaam is echt een stuk strakker dan een tijd terug, maar mijn gewicht was ongeveer hetzelfde. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en toen was ik wel een halve kilo lichter, dus dat is heel fijn! Hebben jullie wel eens gehoord van de zogenaamde "WOOSH"? (Hier hoop ik een beetje op)

Afbeelding

Heb je al eerder IF gedaan linoleum?

Ik ben nu eigenlijk alleen bezig met IF, en verder niet echt iets specifieks qua eten. Ik probeer mijn koolhydraten wat te minderen door pasta te vervangen voor courgette en zo (totaal niet bevredigend overigens, haha).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:09

Die whoosh heb ik nog nooit van gehoord, geen idee of daar wat van klopt. Heb t iig nog nooit ervaren :')

Ik heb dat met courgette ook, wat bij mij helpt is dan om een paar happen wel pasta te nemen (echt 3 hapjes ofzo) dan heb ik opeens veel meer dat voldane gevoel.

Mijn weegschaal blijft ook stug rond hetzelfde getal hangen :roll: ik zou eigenlijk een tijdje niet moeten wegen, maar ik ben een beetje obsessed geloof ik.
Vandaag is dit het plan:
O: magere kwark met kaneel crunchies
L: salade met avocado, tomaat en komkommer
A: risotto met kip en doperwten, denk dat ik er nog groenten apart bij kook maar dat moet ik nog even bedenken
T: klein handje walnoten

B: vanavond iig sporten, heb een fitgesprek. Hopelijk geeft de juf me even een trap onder mn kont ~~}>

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:24

Maanlicht, nee nog nooit eerder IF gedaan. Maar nu in week vrij mooi moment om te proberen. Als het niets is, kan ik altijd nog wat uit de kast pakken. Zal vanmiddag ook eens langs de Hema om yoghurtbekers te halen, kan ik m’n ontbijt/lunch meenemen naar het werk.
En fijn dat je weegschaal ook eindelijk zakt! Maar zolang je in de spiegel verschil ziet, boeit die weegschaal weinig. Die weegschaal ziet niemand anders natuurlijk.

Laura, je eten klinkt weer lekker!