Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:11

Wauw super gedaan Lisitano! Ondanks het weer en het mindere trainen. Mag je trots op zijn.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:31

Lusitano, daar mag je zeker trots op zijn. Jouw hele bericht klinkt trots en blij, dat biertje en bad heb je zeker verdient!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:53

Wauw Lisitano, wat een mooie prestatie. Lekker bijkomen en nagenieten nu!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:59

Wauw super goed lisitano!

SV: ha de Lilac Breasted Roller. Ook echt één van mijn favorietjes. Heel mooi!

In Uganda enkele andere rollers gezien.

Afbeelding

Sowieso is Uganda echt een paradijs voor birders!
Één van de chauffeurs vond het ook echt leuk dus met hem erg veel gestopt voordat vogels. En dan lekker opzoeken in het boek welke het is :j

Niet gelopen in Uganda nee. Zou het alleen niet overal gedurfd hebben en de agenda liet het ook gewoon echt niet toe. Of de locatie (vaak in nationale parken overnacht).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:29

Poes die roller is ook prachtig!

Jammer dat je niet hebt kunnen lopen, maar ik snap wel hoe dat gaat in Afrika :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:36

O wauwwww die vogel wat is ze mooi

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:05

Mooie prestatie Lisitano!

Mooie vogel inderdaad!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:13

Wauw wat een gave vogels :+:
Iedereen die zondag gelopen heeft, dikke respect. Wat een weer :')

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:31

Mooie vogel Sv! <3 Je tattoo ziet er ook erg gaaf uit. :D
En wat gaaf een halve trail marathon, dat zou ik ook nog wel een keer willen doen. :D
Verstandig dat je voor deze afstand gegaan bent.

Welkom terug weer Poes! Gaaf hoor Afrika. <3

En wat een bikkel ben je Lisitano!! Beuken tegen storm Dennis in, super goed gedaan. *\o/* *\o/*

Mijn loopjes gaan ook wel lekker moet ik zeggen, nieuwe schoenen nu sinds 2 weken. (Brooks Ghost 11) Fijne schoenen,lopen prettig dus blij ermee. :) Afgelopen weekend weer een lange duurloop gedaan door de duinen (19km in een tempo van: 5:37, dus een wat meer op "tempo" loop op deze afstand.) Gisteren nog een kort en wat sneller rondje. Vandaag ga ik lekker het krachthonk in en met wat gewichten aan de gang. :D Nog 3 weken tot de CPC loop, heb er zin in! *\o/*

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:58

Hier gaat het rennen goed. Mijn doel is om een marathon te lopen, zaterdag heb ik voor het eerst 21km gelopen aan een gemiddelde van 9,5 km/u *\o/* Totaal geen spierpijn of vermoeidheid achteraf :):)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:01

Wat goed HiFive5! *\o/* Weet je al welke marathon je wilt lopen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:16

Mooie positieve berichten hier!

@Nozidia, liep je daarvoor ook op Brooke of een ander merk?
En hier sinds gisteren ook lid vd sportschool. Cardio en krachttraining, dat laatste voor mij vooral op core-stability.

@HiFive5 lekker bezig!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:34

Hiervoor heb ik op Asics en Kalenji's (van Decathlon) :+ gelopen.
Goed bezig ook, ik vind het wel een fijne afwisseling naast het hardlopen. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:57

Ik heb een nieuwe uitdaging voor het najaar!
De Spartan Race in Zandvoort. Ik ga me inschrijven voor de beast, oftewel 21km+ en 30 obstakels.
Samen met een maatje.
Heb al drie Spartan Races gelopen en vond ze geweldig.

Dat wordt krachttraining! En iemand vinden die me leert touwklimmen :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:40

Super Nozidia!! Hoeveel km is de cpc-loop?

HighFive5 ook goed bezig seg! Mooie afstanden komen er voorbij!

Supervixen, wat een leuk doel seg! Touwklimmen is echt moeilijk! Als kind (toen ik aan turnen deed) klom ik als een aapje naar boven, eventueel zelfs zonder voeten te gebruiken. Heb het een paar jaar geleden nog eens geprobeerd, maar dat was echt niet simpel meer!

Ondanks m'n goede voornemen heb ik nog 0 keer krachttraining of core stability gedaan dit jaar. Ik ga deze week beginnen planken, heb ik mezelf beloofd :o

Ik ga 1 maart de naturarun in Westmalle lopen, maar twijfel nog tussen 14km of 21km. Mijn mannelijke loopvrienden doen de 21km, die kan k toch niet bijhouden. Maar als k de 14km doe, is dat pas een uur later starten, dus dan zit ik daar maar te wachten.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:34

Hoe bevielen die Kalenjis? Wij hebben best wel wat spul van decathlon (vnl voor hiking & backpacking) maar durf het met zoiets als hardloopschoenen toch niet aan :') Heb vorig jaar een fiets daar gekocht maar die is dus na een jaar al zo goed als onbruikbaar, vette miskoop dus -O-

Ik heb me gister even een mooi long-term doel bedacht. Volgend jaar word ik 25, dus dan wil ik 25k kunnen lopen. Moet lukken toch? :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:37

Kalenji heeft super loopkledij weet niet hoe de schoenen nu zijn. Hun bergschoenen zijn inmiddels wel erg goed dus zou er zeker voor kortere afstanden niet zomaar afschrijven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:42

Ik ben dol op Asics!!! Heb nu twee paar staan, voor asfalt en voor trail. Ik vind ze fijn te betalen, want 200 euro gaat gewoon niet voor mij, en nooit last van mijn voetjes...

Ik reageer wat minder, mees wel mee en train zeker braaf door! Mooie doelen en resultaten komen er voorbij. <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:46

Palmera: ik heb 1 analyse laten doen en daar kwamen drie modellen uit. Die koop ik nu gewoon in de sale bij Veepee, zalando lounge etc. Dan heb je wel goede schoenen maar aan leuke prijsjes.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:49

Ik ben ook gek op mijn asics trailschoenen! Loop al een heel wat jaar op 1 paar en ze vallen bijna uit elkaar van ellende, maar goh wat lopen ze nog steeds lekker! En qua zool nog helemaal niks versleten :j

Ik loop op de weg sinds kort op Hokas en dat bevalt me ook wel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:55

Nee, die faciliteiten hebben we hier allemaal niet. Het lijkt me wel heel interessant!

Dus dan maar naar het lijf luisteren, en mijn uitstapjes naar andere merken in de voor mij betaalbare prijsklasse bevielen niet zo als de Asics.

Ik ken overigens een jongen die ieder jaar de lokale ultramarathon ( http://transvulcania.es/ voor de geïnteresseerden) uitloopt op Kalenjis.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:12

Kalenji durf ik ook niet aan.
Ik loop alleen maar op saucony, zowel trail als weg.
Ik moet volgende week mijn loopschoenen meenemen naar de sportfysio, ben benieuwd wat hij ervan zegt.
Hoka ben ik op zich ook wel benieuwd naar, die zien er comfi uit. Zijn dat brede schoenen?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:22

Hier ook fan van Asics! Ik doe wat aan overpronatie, dus ik heb wel speciaal schoenen daarvoor en durf dus ook niet zomaar alles dragen. Heb ook een paar munizo's en mijn trailschoenen zijn van saucony.

Hoka's zijn inderdaad vrij breed aan de tenen, hebben een dikke zool zijn en vooral hard 'afgerond' onder de tenen.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:39

@Katharinaa: Ik ga de halve lopen tijdens de cpcloop. *\o/*

@Piekosjj: Ik ben zeer tevreden over mijn Kalenjis, heb er 2 halve op gelopen en wissel er nu nog mee af tijdens mijn loopjes. Heb dan wel de wat "duurdere" versie en niet de aller goedkoopste. Maar voor mij zijn het prima schoenen en loop er prima op. :j

Vandaag eerst dagje werken en einde van de middag trek ik mijn loopschoenen weer aan.
Even kijken waar ik zin in heb vandaag. :P Begin alleen wel de wind een beetje k*ts beu te worden.. (leuk wonen joh aan de kust!) :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:50

Ik liep op de weg voorheen op Asics (GT2000). Heb afgelopen najaar toen ik opnieuw begon de Adidas Pureboost DPRs besteld. Alleen toch wel echte zomerschoentjes met volledige knit bovenkant :') Dus 1x een rondje opgelopen en nu voor de sportschool maar schoongemaakt en voortaan/voorlopig voor binnen gebruiken. Ze zijn super licht, zitten erg lekker (breed dus veel ruimte voor mijn tenen) en liepen op de loopband iig heel fijn. Dus ik hou ze misschien hiervoor. Moet ik alleen nog wel weer naar nieuwe asfaltschoenen kijken :+

Voor trailrunnen heb ik de Nike Terra Kiger en Salomon Speedcross. Gewone en GTX. Die 1e 2 heb ik al in 2016 gekocht en doen het nog prima. Die laatste afgelopen najaar gekocht en tot nu toe al heel blij mee :')

Ik hoop dit weekend weer even een goed rondje te maken in het bos. Als Ellen maar niet teveel herrie schopt :+

Nozidia, ik heb 13 jaar in Katwijk gewoond dus ik weet wat je bedoelt :))