Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:12

Je kan ook je eigen aardappelpuree maken, als je dat lekker vindt... Met magere melk en gekookte aardappels :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:15

Bij mij ging het net ergens fout :') ik had een nieuwjaarsborrel van de vrijwilligers in de wijk.. soort van bejaardendisco zeg maar.. iets teveel wijn en hapjes. Zijn er wel lopend heen gegaan dus hoop dat ik niet teveel boven m'n dagtotaal zit :+

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:17

@Janine, dat doen wij ook altijd! Ik wist eigenlijk niet eens dat dat bestond uit een pakje :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:21

Vandaag..

O/L: 3 boterhammen met 'rucola spread' en tomaat
T: Mini mars
A: Tomatensoep, zalm en stokbrood
Toetje: Brownie en chocolaatje
(Uit eten geweest)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:23

k_m schreef:
@Janine, dat doen wij ook altijd! Ik wist eigenlijk niet eens dat dat bestond uit een pakje :')

Met alleen magere melk?
Het is inderdaad uit een pakje te krijgen, maar de gebruikelijke manier is gewone melk (dwz halfvolle/volle melk) en roomboter. Althans, zo heb ik het geleerd... Lekker slecht :')
Het wil ook prima met warm water trouwens. :+

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:25

Vroeger altijd met gewone melk, maar nu gebruiken we lactose vrije melk. Ik geloof dat dit geen magere variant is. Ik heb er eigenlijk nog niet op gelet of deze 'beter' is dan de normale melk! Boter gaat er ook niet in want die mag ik ook niet. Oh goede tip van dat warm water! Zeker het proberen waart :-)

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:27

Schoonouders maken het idd zelf, maar m'n moeder is wat makkelijker haha en koopt 'verse' aardappelpuree uit het koelvak bij de appie.

Ik ben helaas even makkelijk als m'n moeder aangelegd, maar kan het wel eens proberen met al geschilde aardappels :+ koken, en dan hoef ik alleen nog melk en boter toe te voegen :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:30

k_m schreef:
Vroeger altijd met gewone melk, maar nu gebruiken we lactose vrije melk. Ik geloof dat dit geen magere variant is. Ik heb er eigenlijk nog niet op gelet of deze 'beter' is dan de normale melk! Boter gaat er ook niet in want die mag ik ook niet. Oh goede tip van dat warm water! Zeker het proberen waart :-)

Als je lactose-intolerant bent, zou ik niet aan magere melk beginnen hoor :P

Nachocheese schreef:
Schoonouders maken het idd zelf, maar m'n moeder is wat makkelijker haha en koopt 'verse' aardappelpuree uit het koelvak bij de appie.

Ik ben helaas even makkelijk als m'n moeder aangelegd, maar kan het wel eens proberen met al geschilde aardappels :+ koken, en dan hoef ik alleen nog melk en boter toe te voegen :P

Wij eten standaard op maandag en dinsdag gekookte aardappelen (met vlees en groente uiteraard). Wat overblijft aan aardappelen gaat in een schaaltje de koelkast in. Dit wordt later in de week opgebakken, of bij de stamppot in gegooid (zoals bij dit weer). Maar je kan natuurlijk ook gewoon een aardappeltje extra koken op je aardappeldag, en een paar dagen later deze gebruiken om te pureren ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:54

Nachocheese, het is af en toe nog niet zo makkelijk om alles correct in te vullen inderdaad. Ik kijk altijd op de verpakking, en weeg vrijwel alles af. Dan kijk ik of het correspondeert met de app. Gebruik zelf Fatsecret en dat gaat altijd goed.

Gisteravond had ik het wel lastig. We hadden dus die borrel en ik had heel braaf mijn flesje Spa rood meegenomen. Niemand die dat raar vond gelukkig. Ze hadden alleen echt een super lekker kaasplankje voor mijn neus gezet en stokbroodjes met kruidenboter. Het was heel lastig maar ik heb niet toegegeven. Ze vonden het daar allemaal wel raar dat ik niets at terwijl ik wel wilde, maar ik weet wat ik wil bereiken en ik wil niet altijd toegeven.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:57

Goed gedaan maanlicht gisteravond!!

Mijn lijstje voor vandaag

O: 3 crackers, 1 met zuivelspread, 2 met pindakaas
T: kiwi
L: magere kwark met diepvries bosvruchten
T: rijstwafel met smeerkaasjes
A: kip siam
T: geen idee nog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:08

Knap maanlicht!!

Ik heb dit weekend 2 verjaardagen. Op die van vandaag mag ik van mezelf 2 wijntjes, op die van morgen een klein stukje taart. Verder gewoon netjes.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:23

Erg knap maanlicht! Ik kan dat vaak niet dus houd overdag al rekening met eten zodat ik s avonds dan wat extra kan eten

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:19

Idd erg knap Maanlicht.
Ik ben gisteren juist de mist in gegaan.. Tijdens the voice, gezellig samen op de bank.. en ja dan krijg je trek. Een bak optimel met chocopops en crackers met smeerkaas.. gelukkig had ik niet veel slechters in huis dus het viel mee maar vond t wel zonde want stond verre van op de planning -O-

Dus vandaag weer even streng! :D

O: Magere kwark met vruchten uit de diepvries
T: Banaan
L: Havermout met appel
A: Zalm met 100 gr aardappel en VEEL groente
T: 200 gr magere kwark van optimel

En vandaag na sluit ga ik samen met collega's sporten. Een uur lang Body attack van Lesmills. Er is geen instructeur maar zetten gewoon de DVD aan op de beamer :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:22

Ah dat valt wel mee toch _Caitlinnn?
Optimel zit weinig in, Coco Pops valt ook wel mee, en crakers en smeerkaas idem dito.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:33

Wauw knap maanlicht! Vind dat echt sterk als je dat kan

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:03

Goedzo maanlicht!

God. Net crossfit les gehad. Even voor de context: ik heb afgelopen donderdag een calisthenics les gehad waarbij we de hele les keihard aan het werk gezet werden (begon met 5min lang lunges met 10kg vest aan waarna we zo'n trappetje hadden waarop we lunge-spring-lunge-boxspring-duckwalks moesten doen). Dus ik had al spierpijn in mn benen & rug (van de latere push- & pull-ups & handstands)..

Mochten we vandaag de WOD 'New Years Eve' doen.
Binnen 40 min 31 keer alles doen: push press (25kg), TRX pull-ups, snatch grip deadlift (25kg), sit-ups, knee-raises, push-ups, box jumps, back squads (25kg), double unders of 62 single unders*, thrusters (25kg maar ben geswitcht naar 20 halverwege), lunges (auw auw), burps en na dit alles een afsluiter van 365 meter rennen. Door de sneeuw & ijzel & ijs. Zeer leuk.
En dit was de scaled variant... (RX was normale pull-ups, snatch 25kg en toes-to-bar)
*: Double under = touwtje springen waarbij je 1x springt met 2 benen en het touw 2x onder je voeten doorgaat zegmaar. Single under is 1x springen met 2 benen waarna touw 1x onder je voeten doorgaat.

Ik ben bekaf. Dus vanavond heb ik die frietjes + snack wel verdiend lol.
Ben een beetje bang voor morgen xD

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:24

Hahaha ik snap echt helemaal niets van je verhaal :') maar klinkt zwaar!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:32

Was het ook haha. 31 keer die oefeningen is echt zwaar xD

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:06

Omg :oo . Dan voel ik me zo lui. Hoewel, gisteren wel gewerkt :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 16:08

Imandra elke keer als jij het over je crossfit hebt, denk ik weer dat het mij ook wat lijkt. Als straks weer wat meer tijd heb eens kijken voor een proefles!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:10

@maanlicht ja het had idd veel erger gekund maar doordat we niks in huis hadden is het hierbij gebleven. Echter vond ik het zo zonde omdat ik gister niet gesport had.

@imandra jeeeeetje haha dat word spierpijn morgen :p mijn collega wilde vandaag rustig aan doen omdat ze morgen ging crossfitten en nu snap ik waarom.

Vandaag voor t eerst attack gedaan met collega's. Heerlijk na sluit zodat niemand ons zag haha zo pittig maar wel echt leuk :) nu gaan we elke week andere les doen.
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:09

linoleum schreef:
Imandra elke keer als jij het over je crossfit hebt, denk ik weer dat het mij ook wat lijkt. Als straks weer wat meer tijd heb eens kijken voor een proefles!

Het is zo leuk! Ontzettend vermoeiend, maar wel heel tof om te doen!
Moet wel zeggen dat ik geluk heb dat ik nu bij een goedkope gym zit (53€pm voor onbeperkt), in andere gyms/steden is het helaas duurder :(. Heeft blijkbaar te maken met een of ander bedrag wat gyms moeten betalen om zich 'crossfit gym' te mogen noemen.

@_Caitlinnn: Lekker bezig!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:52

:D avondeten

Afbeelding

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:53

MarjanB schreef:
:D avondeten

[ [url=m/ZsYnWN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh dat ziet er goed uit zeg! <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:05

Dat ziet er lekker uit! Waar haal je zulke grote paddestoelen???