Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:11

Mijn lijstje:
O: twee wb met vruchtenhagel
T: -
L: twee wb met kaas en twee wb met grilworst
T: twee mais rijstenwafels + een speculaasje
A: Courgette, paprika en tomaat in de wok met kipfilet
T: Drie handjes rozijnen

B: Workout voor het hele lichaam van ±45 minuten

Nogal weinig.. Hele dag druk en eigenlijk geen trek tussendoor.. Morgen beter!
Merk trouwens wel dat het vele water drinken mij echt erg helpt. Ik heb veel minder 'lekkere trek'

SharonIndezz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:20

Ik eet nooit wit brood of puntjes oid.. Die vullen bij mij niet.. En kan ik gerust een hele zak op :')

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:24

Ik eet helemaal geen brood en crackers meer, of in ieder geval niet standaard. Ook wraps zijn hier eerder uitzondering dan regel. Koolhydraten haal ik uit zilvervliesrijst, quinoa of zoete aardappel (en groenten en fruit)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:28

Nee klopt witte broodjes kan ik ook wel 10 op dus als ik dat eet dan is het te ongezond haha!

Ik moet wel echt brood eten als ik dat niet doe krijg ik echt last van m'n darmen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 07:02

Ruby1995 schreef:
WoW jullie eten best veel crackers, ik eet er sochtends twee en tussen de middag eet ik 2 volkoren boterhammen van blueband.
Moet zeggen dat ik witte bolletjes ook super lekker vind maar volgens mij is dat toch best ongezond?

Waarom zou dat ongezond zijn?
Als ik mijn lijstje bekijk, past het prima in m'n dag.
O: 2 wasa lichtgewicht crackers met zuivelspread light en een mineola
T: -
L: 2 witte bolletjes met zuivelspread light en ham
T: mueslireep en een paar patatjes op het werk
A: krieltjes, worstje, sla, augurken, slasaus en een glas rivella

Hiermee zit ik ruim gerekend, op 1300 kcal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:29

Witte producten zijn ongezond in de zin dat ze totaal niks voor je lichaam kunnen betekenen. Er zitten 0,0 voedingsstoffen in, dus ik kan me indenken dat de meerderheid hier liever voor een ander product kiest :) (in de zin van verantwoord afvallen en een gezonde levensstijl)

Mijn planning:

O: Smoothie van mango, passievrucht en sinaasappelsap
T: Minneola
L: Salade van veldsla, avocado, komkommer, gebakken kipfilet en honing mosterd dressing
T: Twee kiwi gold
A: Frietjes met kipfilet en salade

Na het eten lekker paardrijden *\o/*

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:37

O: Griekse yoghurt met havervlokken en paar goji bessen.
T: questbar
L: smoothie met spinazie en fruit

en de rest moet ik nog even inplannen.

B: Vanavond sporten, half uur cardio en vaak 45/60 min krachttraining.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:40

planning voor vandaag:

Ochtend: 200 gram diepvriesfruit, 20 gram havermout, 20 gram vruchtenmuesli, 250 gram magere kwark, 20 gram amandelen
T: 4 mariakoekjes
L: 2 boulogneboterhammen 20 rg houmous 40 gram gerookte kipfilet
T: appel, 2 rijstwafels houmous, 20 gr kipfilet
A: 75 gr witte rijst, gegrilde courgette en paprika, 1 tartaar
T: shake met 1 scoop whey isolaat straciatella

caloriën : 1.613
koolhydraten : 172
vetten : 45
eiwitten : 120

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:18

Ik zou witbrood of bolletjes ook zeker niet gezond willen noemen nee, het gaat toch niet alleen om calorieën. Je lichaam heeft er niks aan en je hebt na een uur weer honger. :p (ik iig) Waarom niet vervangen voor bv. volkoren? :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:23

Wat is een wit bolletje? Soort sandwich dan? :)

Ik was vanochtend even chagrijnig, weegschaal weer omhoog terwijl ik toch normaal doe qua kcal enzo. Daarna ontdekt dat ik al 2 dagen mijn pil vergeten nemen ben, dan hou ik traditioneel vocht op dus nu ben ik weer blijer :') Om maar te zeggen: je alle dagen wegen is niet slim (maar sterker dan mijzelf) :P

Gisteren voor het eerst huttenkase geproefd, ik vind het lekker (voor zover er smaak inzit) :P Wraps gemaakt met veel groentjes en zalm/kip. Vandaag nog een gezond dagje, morgen en vrijdagavond ga ik uit eten, vrijdagavond zal dat nog wel meevallen, morgen is het tapas, dus dat wordt wel wat moeilijker om echt op te letten...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:29

Stral schreef:
Wat is een wit bolletje? Soort sandwich dan? :)

Ik was vanochtend even chagrijnig, weegschaal weer omhoog terwijl ik toch normaal doe qua kcal enzo. Daarna ontdekt dat ik al 2 dagen mijn pil vergeten nemen ben, dan hou ik traditioneel vocht op dus nu ben ik weer blijer :') Om maar te zeggen: je alle dagen wegen is niet slim (maar sterker dan mijzelf) :P

Gisteren voor het eerst huttenkase geproefd, ik vind het lekker (voor zover er smaak inzit) :P Wraps gemaakt met veel groentjes en zalm/kip. Vandaag nog een gezond dagje, morgen en vrijdagavond ga ik uit eten, vrijdagavond zal dat nog wel meevallen, morgen is het tapas, dus dat wordt wel wat moeilijker om echt op te letten...

Een wit bolletje...

http://www.bakhuyssteenbergen.nl/product/witte-zachte-bolletjes-6-stuks/

elke dag wegen doe ik niet aan... als ik ongesteld was/moest worden kon dat door vocht zomaar 2 kg schelen.
Hütenkase is lekker! vooral met een beetje bieslook en peper en zout op smaak gebracht :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:33

Ik had gegoogled op foto maar daarmee weet ik niet hoe het smaakt natuurlijk he ;)

Ik weet dat het niet slim is, maar ik doe wel vaker domme dingen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:36

Het enige wat je moet weten is dat het wit brood is :) Wit brood = lege vulling. Je lichaam kan er niks mee, het is zelfs slecht voor je lichaam (vooral voor de darmen).

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:40

Ik vraag het maar omdat voor mij, als Belg, de helft van de dingen die jullie eten echt onbekend is hoor.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:47

Smaakt gewoon een eind hetzelfde als een witte sandwich maar dan andere vorm haha :))

Omnomnom.. lekker uitgebreid ontbijt in dit hotel :)) Voor NLD begrippen dan :)) Enn ze hadden gerookte zalm dus mn dag is nu al goed :+

O: 1 meergranen keizerbroodje, met 50gr gerookte zalm & 1 gekookt ei en peper, 1 snee licht zuurdesem brood met een plak kaas en komkommer erop en een klein glas jus d'orange.
L: ? Neem een questbar mee :+
A: weer uit eten :)) Hoef iig niet weer frietjes dus denk dat ik eerder ga voor iets van pasta :))
B: Naar de apenheul en probably daarna nog winkelen

Probeer deze dagen ook een beetje niet té gek te maken maar wil mezelf ook niet teveel beperken omdat het toch vakantie is dus dan mag ik wel genieten vind ik haha :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:49

xNavatu schreef:
Smaakt gewoon een eind hetzelfde als een witte sandwich maar dan andere vorm haha :))

Omnomnom.. lekker uitgebreid ontbijt in dit hotel :)) Voor NLD begrippen dan :)) Enn ze hadden gerookte zalm dus mn dag is nu al goed :+

O: 1 meergranen keizerbroodje, met 50gr gerookte zalm & 1 gekookt ei en peper, 1 snee licht zuurdesem brood met een plak kaas en komkommer erop en een klein glas jus d'orange.
L: ? Neem een questbar me en heb nog een wheyshake van gister dus die moet ook even op vandaag :+
A: weer uit eten :)) Hoef iig niet weer frietjes dus denk dat ik eerder ga voor iets van pasta :))
B: Naar de apenheul en probably daarna nog winkelen

Probeer deze dagen ook een beetje niet té gek te maken maar wil mezelf ook niet teveel beperken omdat het toch vakantie is dus dan mag ik wel genieten vind ik haha :))

Oops perongeluk quote maar mn wijzig knop is opeens weg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:52

Stral schreef:
Ik vraag het maar omdat voor mij, als Belg, de helft van de dingen die jullie eten echt onbekend is hoor.

En ik zeg dat het wit brood is, zodat je weet hoe het smaakt :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 09:56

Maar daarom is het toch niet erg om het een keer te eten, je gaat gelijk niet dood :')

Voor mij kon het gisteren, normaal eet ik namelijk volkoren brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:04

Dat zegt ook niemand, maar er mag toch gediscussieerd worden over of iets wel of niet onder de noemer 'gezond' valt? Het is niks persoonlijks tegen jou.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 10:12

Dat snap ik wel, maar overal is dan wel wat over te zeggen.. Fruit mag ook niet teveel vanwege de suikers en zo blijf je bezig.

Ik ben van mening dat alles met mate prima is :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:22

De vraag is wanneer heb je 'met mate' en wanneer is het 'abnormaal' :)
Elke dag met mate 5 chipjes en 10 frieten opeten is te veel he :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:22

Dat mag ook, maar zo zijn er ook mensen die dus nooit voor wit brood zullen kiezen, juist omdat ze verantwoorde voeding verkiezen boven 'lege' voeding met mate. En dat mag ook. Iedereen doet het op z'n eigen manier.

En fruit hoort juist wel thuis in veel diëten omdat het geen lege voeding is. Er zitten vitaminen in, vezels, etc. Ondanks de suikers kent het vele goede eigenschappen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:25

Bahhhhh ben met introductie en vakantie een halve kilo aangekomen. Beetje jammer.

Ik ga ontzettend ongezonde lijstjes hebben vandaag en morgen; heb morgen een ziekenhuisonderzoek waarbij ik volkomen nuchter moet zijn (en moet laxeren, joepie..) dus maar heel licht eten tot 6u en daarna alleen nog maar drinken tot morgen 3 a 4u oid. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik weeg morgenochtend, of dat nu veel scheelt met 'normaal' 's ochtends haha. Ga vanaf morgenmiddag wel weer streng op mijn eten letten, dat was niet zo makkelijk met de intro (pasta & bbq & lunch). :'D.

@Nadine; veel plezier!

ahhh witte broodjes zijn lekker! jammer idd dat ze niet zo veel voedingsstoffen bevatten.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:26

Ik zou het best gezonder willen, maar merk nu (als ik zo echt alles opschrijf en erover nadenk) dat ik een heel erg vaste gewente heb om veel brood te eten. 't is te zeggen, in mijn hoofd is dat niet veel: 's middags eet ik brood. Ik denk dan dat dat meevalt omdat ik het 's ochtends niet eet, en mijn ouders bijvoorbeeld wel 2x per dag. Brood stond vroeger in mijn hoofd ook niet in de 'ongezonde' categorie. Maar nu merk ik dus dat ik dat zou moeten omgooien en daar heb ik het dus wel moeilijk mee. En nog niet eens omdat ik zo verzot ben op brood ofzo, gewoon omdat het een echte gewoonte is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:30

Mijn lijstje van gisteren:

O: brinta
L: rijstwafels met mozzarella en kalkoefilet
T: 2 gold kiwi's
A: Plak kruidkoek en een Whey shake

B: krachttraining

Lijstje van vandaag:

O: brinta
L: zelfgemaakte salade van verschillende soorten sla, avocado, eiwit, huttenkase, paprika en tomaat.
A: ? Whey shake
T: 2 gold kiwi's

B: krachttraining