[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:54

Mag ik me ook even melden? :D
Lees af en toe wel eens even mee, maar nooit echt het 'lef' gehad denk ik om zelf iets te plaatsen..

Ik ben Mandy, 18 jaar, en momenteel staat de teller op -9,7 kilo :D
Ben nu ongeveer 2 maandjes bezig (sinds 22 januari), dus ik mag zeer tevreden zijn denk ik zo :o
Voor mij was dit echt nodig want ik had een BMI van 33,2. Inmiddels is dit 30,2 dus het gaat de goede kant op! Ben trouwens wel vrij lang, rond de 1.80.
Ik ben aardig op mijn eten gaan letten, ik eet nu meerdere kleine porties per dag in plaats van 3 grote maaltijden. Ook ben ik er bij gaan bewegen.
Ik ben pas een kleine 2 maandjes bezig maar ik voel me super!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:19

Top, bijna tien kilo. +:)+

Mijn ouders zijn nu weer op het idee gekomen om patat te gaan halen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:58

Dais, wij hebben altijd combi van, dus wat wortels/komkommer enzo maar ook wat pinda’s/toastjes zodat mensen kunnen kiezen :)

Zilfstar, hannahaapje, wat vervelend zoveel stress :(:)

Denice, inderdaad een mooi streven! :D

Danseresje *\o/* *\o/*

Welkom Mandy517! Wat goed zeg al bijna 10 kilo kwijt! :D

Mijn dagje is wel goed, heb alleen 1 bolus gehad maar verder alleen maar gezond :D. Ik merk alleen dat ik soms gewoon in de war raak van wat ik moet eten, want als ik alleen groente en fruit eet als tussendoortje (en 1x zuivel) en 3 gezonde maaltijden per dag, val ik niet af.. neem ik iets extra's erbij (iets als cracker ofzo) dan val ik wel af.. Of zou ik gewoon langer moeten volhouden? Ik weet het ook niet..

Vandaag wel 30 min. paardgereden + 40 min. flink gefietst op de hometrainer :D

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:09

Madeira_ schreef:
Mijn dagje is wel goed, heb alleen 1 bolus gehad maar verder alleen maar gezond :D. Ik merk alleen dat ik soms gewoon in de war raak van wat ik moet eten, want als ik alleen groente en fruit eet als tussendoortje (en 1x zuivel) en 3 gezonde maaltijden per dag, val ik niet af.. neem ik iets extra's erbij (iets als cracker ofzo) dan val ik wel af.. Of zou ik gewoon langer moeten volhouden? Ik weet het ook niet..

Dit heb ik ook gemerkt bij mezelf, had heerlijke chocoladekoekjes gemaakt voor mijn moeder, en als ik er daar 1 per dag van at, viel ik wel iets af.. heb ik 3 dagen geen koekje op, 3 dagen geen gewichtsverlies :=
Weet eigenlijk ook wel dat je niet elke dag mag wegen, maar toch wel raar :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:14

Dais_ schreef:
Zilfstar, sterkte! Waarom levert het zo'n stress op?

Mijn eerste gedachte was: hmmm geen schoonouders zeker :+

Maar mijn schoonLoe.... :x euhm moeder. Ach ze valt best mee, maar is echt zo'n glas-is-altijd-half-leeg-of-leger type, ze hebben beiden 0 interesse in onze interesses, OOK van de kids. Dus je hoeft geen enkele vraag of gesprek te verwachten over paarden (hobby van mij EN de kleinkinders), toneel (hobby van mij en zoon) turnen (mijn dochter) etc etc etc...alles weten ze beter, elk gesprek dat je aanknoopt (wat niet over hun vakanties gaat) komt niet van de grond en ze gooien elke deur direct dicht, de school van onze kids is niet goed genoeg (hoewel ze nu dus 2 topverslagen hadden, maar ja het BLIJFT montessori (schoonpa is lagere schoolleraar geweest)), ze geven nergens gevraagd hun mening of oordeel of advies over, maar zeggen vaak "ach dat is jullie keus...."op zo'n toon dat je hoort dat ze het er niet mee eens zijn.

Nou neem daar bij dat beide kids dus redelijk zelfstandig opgevoed zijn (hetgeen tegen hun manier van ingaat, dus in hun ogen te vrij) en zoon oa ADHD en lichamelijke uitdagingen heeft en ontremd is en je hebt de lol compleet. Tsja en daar vragen ze bijv ook nooit naar hoe dat nou gaat. Ze hebben dan ook weinig idee van hoe ze met hem juist om moeten gaan.

En dat is hier dus op visite van zaterdag 10 tot vanavond 20 uur...

Momenteel heb ik hem dus al goed zitten... (heb ook het megabot van onze hond op mijn teen gekregen zojuist %) dat deed goed pijn... Moet je dus niet denken dat manlief nu even begrip ervoor heeft en komt informeren. Nee ik had naar hem toe moeten gaan vind hij terwijl ik binnenmonds vloekend op de gang stond te verrekken van de pijn. Op de vraag "gaat het?" toen ik naar boven hobbelde om de teen te koelen kon ik alleen door mijn samengeperste tanden NEE sissen en dat was dus ook niet goed. ik had wel anders kunnen reageren vond ie. Heb nu dikke blauwe au au au teen en NOG heeft hij er niet om gemaald zelfs. Alleen een uitbrander dat ik anders had kunnen reageren. Ja hoor, schat natuuuuuurlijk als er een bot van wat 5 kilo? op je teen is gedonderd. Dus momenteel heftige stress hierzo... #) Mijn kids vinden altijd dat papa toch wat veranderd als zijn ouders hier zijn... wat afstandelijker zoals hij opgevoed is. kan ze geen ongelijk geven... Normaal zou hij zich lief om mij bekommeren als ik mij zo ontzettend pijn doe...)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:10

Zilfstar, bah wat een rotsituatie. Kan me voorstellen dat elke minuut te lang is dat hun er zijn. Wonen ze ver weg oid omdat ze zo lang blijven? Een uurtje of 2 lijkt me lang zat. Voorzie ze van een bak koffie en het rapport van de kinderen om door te kijken en dan kunnen ze weer gaan :evaw:.
Ik ben een rasechte egoïst wat dat betreft. Als er visite is (vd schoonfamilie dan toch) en ik vind er niks aan dan vertrek ik gewoon naar mijn paard. Mijn vriend vind dat ook prima, die weet dat ik mijn tijd liever nuttig besteed haha :o

Beterschap met je teen. Misschien is hij wel gebroken? :=

Mandy, dan zou ik toch wel elke dag zo'n koekje eten als dat zo goed helpt haha :D Welkom trouwens! :)

Madeira, 1 bolus is nog prima te overzien. Zeker als je er bij gesport hebt :j

Hannahaapje, menig kind zou daar blij mee zijn haha. Zo zie je maar dat er echt iets om is hè :j

Vanmiddag nog een 4.5 km gelopen in het bos. Het maakt dit weekend niet goed, maar dat valt toch niet meer te redden :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:32

Heel herkenbaar Mandy! Maar omdat het zo tegen je verstand in gaat (en ik denk steeds: zou wel toeval zijn enz..) doe ik het niet haha..

Zilfstar, wat een nare situatie.. jeetje :(:)

Wouw sportief Dais!! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:39

Nee, niet gebroken gelukkig. Man en ik hebben beiden EHBO diploma dus dat komt wel goed :) kan hem weer redelijk bewegen en belasten.

Schoonouders wonen idd verder weg, daarbij had schoonpa hier een wedstrijd van zijn sport waar hij gisteren aan mee deed. Had ie t goed gedaan, had ie vandaag de finale moeten spelen. Hij heeft dat 2 keer per jaar en dan blijven ze hier altijd slapen. Geen finale, dus zijn ze nu naar huis *\%/* anders hadden ze vannacht hier ook nog gebleven |o

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:38

Zilfstar, gelukkig dat ze niet blijven slapen. Wat zijn ze onsympathiek zeg. Sterkte met je arme teen, ik vind je kleine teen stoten al flink pijnlijk dus laat staan als je er zo'n ding van vijf kilo op krijgt. Even tussendoor, ik heb ook ADD. :D Zonder de H van hyperactiviteit zoals je zoon wel heeft (al lijkt het soms wel zo haha). Ennuhhm, tsja, patat is me lievelingseten maar ik zag al een uur van tevoren aankomen dat ik het dan té lekker ga vinden... En dan staat het op tafel... En dan werk ik alles zo snel mogelijk naar binnen en kan ik niet meer stoppen totdat ieder kruimeltje op is. Wat voel je je vreselijk (en misselijk :')) daarna. Maar goed morgen weer een dag.
Dais__, toch knap dat je de handdoek niet in de ring gooit en bent wezen rennen.
Madeira, fijn zo'n goed dagje. :P Zou ook wel een hometrainer willen hebben.
Mandy, ik weeg me ook iedere dag, niks mis mee. :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:42

Zo. Ik heb me toch lekker gerend. Na 3 weken geen suiker toch een stukje viënetta ijs. Nou ik ging als een raket :+ Heb me keurig gedragen vandaag :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:52

Goeiemorgen allemaal! Een nieuwe week, nieuwe kansen!

Hoi Mandy! Super hoor al bijna 10 kg! Fijn dat je je lekker voelt!

Maidera wat is een bolus?

Ahh Zilfstar, niet leuk zo’n schoonouders, en dan ook nog bot van de hond op je teen? Dat maakt het niet veel beter indd! Gelukkig dat er geen finale was! (naja voor jou dan!)

Haha Negerzoen! Gelijk het stuk vinetta eraf gerend! Goed hoor! Lekker sportief!

Mijn vorige week was wat lastig voor mij, ik heb het idee dat ik af en toe wat gesmokkeld heb, maar gelukkig niets bijgekomen in gewicht, maar natuurlijk ook niets eraf.
Ach ja, zoals ik al zei nieuwe week nieuwe kansen. Ik moet ook zeggen, dat mijn energie level even op een laag pitje stond. Vrijdag en zondag niet geshred. Zaterdag wel gerend, maar ging ook niet zoals ik wilde. Gisteren de hele dag op de bank gelegen en veel geslapen. Naja ik zal het wel nodig hebben gehad. Wel nog Obese gekeken gisteren (Amerikaanse herhaling?) ik vond het in ieder geval weer super motiverend!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:00

Heb nog niet alles bijgelezen, maar vanaf deze week doe ik alleen nog op vrijdag wegen. Gilunstigste dag want zou nu na het weekend 2 kg aangekomen zijn, snap er echt helemaal niks van.
Depressief wordt je ervan hihi dus moet echt minder gaan wegen

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:27

Goeiemorgen!

Ik ga weer verder, vreetbuien zijn over, eindelijk! :')

Vriendin heeft even wat foto's online gezet omdat ik een collage wil maken van foto's als verjaardags kado voor een vriendin.

Nu staat daar dus foto's tussen van mij op mijn zwaarst, oud en nieuw 2012
iets meer dan een jaar geleden dus...

Ik zei altijd je ziet het niet echt van mij, dat ik al ruim 20 kg kwijt ben maar ik kom er op terug :=

toen:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cadaz op 18-03-13 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:30

KarinW86 schreef:
Heb nog niet alles bijgelezen, maar vanaf deze week doe ik alleen nog op vrijdag wegen. Gilunstigste dag want zou nu na het weekend 2 kg aangekomen zijn, snap er echt helemaal niks van.
Depressief wordt je ervan hihi dus moet echt minder gaan wegen

Ow dat is rot, ja elke dag wegen is ook niet goed idd, beste is 1x per week.
De ene dag hou je meer vocht vast dan de andere dag etc, je gewicht kan per dag gewoon veel schommelen

Ik doe het zelf wel elke dag puur om te weten wat mijn lichaam doet wanneer ik dit eet,
of wanneer ik dat drink, of niet drink.
Soms sla ik ook wel een dagje over maar ga zeker wel 4x per week :=

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:33

Madeira_ schreef:

Hoeveel kcal eet je gemiddeld als je dat extra iets er niet bij neemt?

Het kan ook zijn dat je gewoon te weinig eet en dus idd dat extra iets nodig hebt om het kacheltje te laten branden.
Als je lichaam op de spaarstand gaat door te weinig eten ja dan blijf je stil staan.

Goed om eens te berekenen hoeveel je minimaal binnen moet krijgen en te kijken of je dit idd behaald of niet :)

Negerzoen schreef:
Zo. Ik heb me toch lekker gerend. Na 3 weken geen suiker toch een stukje viënetta ijs. Nou ik ging als een raket :+ Heb me keurig gedragen vandaag :)

Oeh lekker! :))

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:29

Negerzoen: Hoe doe je dat, afkikken van suiker! Mij lukt het nog niet. petje af.

Wauw DANIELLA Wat een verschil meid, je ziet het echt wel goed hoor!!

Nou, hier goed geslapen nu en idd weeg ik weer 84,4 maar dat gaat wel weer goedkomen.
Had alleen deze week echt gepland lekker veel met de paarden te doen en actief te zijn... rot-teen }:0 Kan er wel op lopen hoor, maar is wel gevoelig zullen we maar zeggen. Onder mijn nagel zit een flinke blauwe streep. Auwie.

Nu lekker naar stal, paardjes doen!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:42

Madeira_ schreef:

Misschien eens een dagje alles wat je eet en drinkt invoeren op calorieteller (=app, maar t zal online ook wel ergens kunnen). Ik vond het erg nuttig om te zien dat ik vaak maar op 1200 kcal zit (te weinig dus), te weinig eiwitten binnen krijgen en teveel vetten. En dan uit gaan zoeken waar dat aan ligt en hoe je je voeding de volgende dag beter uit kunt balanceren. Sinds ik wat hoger in eiwitten zit, wat minder vet eet en wat meer kcal (1600 kcal) val ik per week mooi 1 kilo af :)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:57

@ zilfstar: Fijn dat je schoonfam weer de deur uit is. Hoe gaat het nu met je teen? Blauw en dik?

@Daniella: Wouw wat een verschil. Knap hoor.

Mijn weekend is redelijk netjes gegaan vind ik zelf. Vrijdag verjaardag gehad, en 2 glaasjes fris gehad en 2 wijntjes, maar geen hapjes of iets dergelijks en als tegenprestatie heerlijk 5 km hardgelopen en 30 min paard gereden.
Zaterdag ook weer paardgreden +/- 45 minuten. In de avond 3 handjes chips gehad en stukje rookworst en chinees gegeten. Zondag 1 handje chips en een stukje vienetta, maar wel 5,2 kmhard gelopen en 6 km stevig doorgewandeld.

Nu komt de moeilijke week eraan -O- .. Morgen word ik 25 en vrijdag word mijn vriend 25; kortom vanavond komen vrienden voor mij pop zetten, morgenavond vier ik mijn verjaardag voor directe familie, woensdag komen vrienden de pop weer afbreken, donderdag komen vrienden de pop voor mijn vriend opzetten, vrijdag groot feest voor iedereen en zaterdag zullen ze alles wel weer af komen breken.. Pfffff...

Hoe ga ik dit overleven?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:20

Maartje, kun je die eiwitten/vetten etc ook zien met die app? Dat kan ik nergens vinden haha.

Regallie, ik heb het ook overleefd. Ik heb veel taart gegeten (ik geloof wel 3 stukken), chips en toastjes, cola en chips.. en ik ben 400 gram aangekomen, wat er na vandaag vermoedelijk ook wel weer af is :) Blijf tussendoor bewegen als daar de tijd voor is, mijn tip :j

Daniella, dat is echt een enorm verschil joh!! Echt goed :D

Karin, ik weeg ook liever op vrijdag dan op maandag :) Scheelt soms een kilo! :)

Hannahaapje, misschien moet je afspraken maken met jezelf hoeveel je eet voordat je begint en genoeg is genoeg! Bij de xenos heb ik ooit van die stenen frietbakjes gekocht en dat helpt voor mij :D Bakje vol lijkt namelijk enorm veel, maar op een groot bord lijkt het niks en vaak pak ik nog 2 x ook. Langzaam eten wil ook helpen :j

Nou, de schade na een weekend vreten is +400 gram. Ik ben niet ontevreden :n Dadelijk 12km fietsen, 2 uur paardrijden en vanavond 1 uur pilates en 1 uur fitness.

Morgen moet ik half Nederland doorrijden. Ik woon in zeeuws vlaanderen en ik moet voor een meeting naar Wormer. Ik ben al niet zo'n held in de auto en ik stress hem nu al behoorlijk := Ik heb ook geen idee hoe of wat met files, dus ik vertrek maar om 5 uur 's ochtends, dan heb ik 4.5 uur de tijd :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:22

Ik ben de energie aan het zoeken om m'n nest uit te komen en wat oefening/touwtjespringen te gaan doen. Ook hier een zondigweekend gehad, maar komt deze week weer helemaal goed!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:23

Oja vergeten te vertellen, zaterdag stond te teller op 76.5 kg. Eindelijk onder de 77 *\o/*

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:30

@Dais die schade valt nog mee na het weekend
@Regallie goed bezig hoor :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:32

@Daniella: wow, het is een supergroot verschil! Hartstikke knap en je ziet er hartstikke mooi uit!

@Regallie: *\o/* .

Flink gefeest, dit weekend, ook ik heb gezondigd dit weekend, dus vanmorgen weer vol goede moed er tegenaan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:44

Wat een verschil Daniella! Super knap. :)

Ook hier een slecht weekend gehad. Vanmorgen vol goede moed weer begonnen, en ga vanmiddag nog even wat sporten. Vanavond naar de bios, gelukkig is de popcorn altijd belachelijk duur, dus ik neem eigenlijk nooit wat erbij in de bios :')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:13

Pff, ben weer lekker aan het snoepen, alles nu weggemikt of opgegeten, nu afgelopen!