[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:46

Voor de mirena dames. Hoelang tot na het zetten hebben jullie nog bloed verloren? Ga nu mijn derde week in na zetten. De eerste week was in ongesteld. Maar ik verlies nog dagelijks wat druppels. Nu las ik dat dit normaal is en in het ergste geval maanden kan aanhouden.. Hoe was dit bij jullie?

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:21

Danique_G schreef:
Voor de mirena dames. Hoelang tot na het zetten hebben jullie nog bloed verloren? Ga nu mijn derde week in na zetten. De eerste week was in ongesteld. Maar ik verlies nog dagelijks wat druppels. Nu las ik dat dit normaal is en in het ergste geval maanden kan aanhouden.. Hoe was dit bij jullie?

ik had eerst nergens last van in de zin van bloedverlies, later had ik bijna elke dag bloed verlies
en nu helemaal niet meer

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:44

Bij mij duurde het bloedverlies ook vrij lang hoor. Wel 2 maand volgens mij. Maar ik wordt nu helemaal niet meer ongesteld en dat is heerlijk. Dat was het zeker waard

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:26

Goede avond dames.
Ik ben vandaag naar de gynaecoloog geweest om mijn mirena spiraaltje te vervangen... Helaas kon hij deze niet verwijderen omdat de touwtjes weg zijn. Na wat vissen een vervolg afspraak gepland.

Nu gaan ze met een camera en een tang aan de slag. Ik ben er nu al ziek van haha.

Zijn er hier mensen die deze ingreep al hebben mee gemaakt en hun ervaring willen delen.

Krijg overigens geen verdoving.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 02:01

Hoidames!
Vraagje, ik ben vandaag licht ongesteld geworden en ben weer begonnen met de pil. Nu vroeg ik me af of deze menstruatie nu stopt omdat ik vandaag me eerste pil heb genomen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:19

Danique_G schreef:

Ik een dag of 3, maar ik heb ook dames gehoord die hier inderdaad maanden last van houden. Ik zit erover te denken om rond januari mijn Mirena te laten vervangen voor een nieuwe. Heb hem sinds september 2011 dus op zich nog een half jaartje de tijd. Maar ik merk dat mijn huid onrustiger wordt en langzaamaan wordt ik ook weer een heeeeel klein beetje ongesteld. Voor mij toch wat tekenen dat hij misschien een beetje uit begint te werken.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:56

Mars,, ik heb vandaag mijn mirena laten vervangen. Dit is mijn 3e. Ik merkte bij de vorige twee dat ik na 4,5 jaar weer af en toe vloeide, voor mijn eigen gevoel en gemoedsrust laat ik m dus ook na 4,5 jaar vervangen. Dokter zei vandaag, dat ze dat wel vaker hoorde. Geen idee of het wat zegt over de werking, of de mirena dan minder betrouwbaar wordt, ik denk het niet, want ze 'garanderen' 5jaar werking, ik denkndat het vloeien komt door een lagere dosis hormonen die in de mirena overblijven? Maar dat is ook maar een gok.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:04

Succes Munnie! Wanneer krijg je die ingreep?

Hmm maandenlang .. Leuk vooruitzicht.. Hij doe die mensen dat dan met 'de daad'. Gewoon doen aangezien het toch zowat niets is? Heb wel het idee dat ik s avonds niets verlies. En op sommige dagen verlies ik ook niets. Krikken voor het leven dus :')

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 01:08

hallo. Ik heb gisteren mijn maandstonden gekregen en dus begonnen met de pil.. Wanneer ben ik beschermt tegen zwangerschappen ?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 01:14

Volgens mij meteen nanoukkie!
Makkelijk na te zoeken in je bijsluiter gelukkig! :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:46

Ik had een 'doorbraakbloeding' deze week, maar wel de pijntjes in de buik en starte met wat bloed verlies dus ik dacht dat de periode van de maand daar was. Ook al zou dat 9 dagen te vroeg zijn geweest, maar nu is het na 1 dag plots weer voorbij.
Ik heb een koper spiraal, al +1jaar.

Iemand die dit heeft meegemaakt of weet hoe het komt? Vind het vervelend omdat andere symptomen er wel zijn en dit dus nog even gaat duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:54

nanoukkie schreef:
hallo. Ik heb gisteren mijn maandstonden gekregen en dus begonnen met de pil.. Wanneer ben ik beschermt tegen zwangerschappen ?

Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je meteen veilig. Begin je op een andere dag of random dag in je cyclus, moet je een weekje met bescherming vrijen.

Veel mensen zeggen dat je dan een hele strip moet wachten, maar dit is niet zo. In mijn bijsluiter staat één week, dat heb ik aangehouden ondanks dat mijn huisarts wat anders zei.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:57

Heey, ik breek even in op jullie topic.
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven oid.

Ik ben 16 jaar en heb last van heeele hevige menstruaties. (in bloedverlies)
Ik ben meerdere keren flauwgevallen en ik kan niks meer doen met mijn dagelijkse bezigheden. s 'nachts doe ik geen oog meer dicht. Voor de rest bespaar jullie de details wel, :') :')

Ik ben al aan de pil, 1,5 jaar maar het maakt eigenlijk geen verschil meer. (in hoeveelheid)
De eerste 2/3 keren wel, maar nu ben ik al maanden weer terug bij af.

Heeft iemand hier ervaring mee? Met hevig bloedverlies.

Want als ik eerlijk ben hoor ik er niet veel mensen over, of ze schamen zich er voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:31

Iris, is de pil niet te licht voor je? ik zou gewoon weer even overleggen met je huisarts of er geen andere optie mogelijk is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:39

Ik ben begonnen met navuring.. wat een verademing. Van pil werd ik een heks en hierbij geen last.. yeahhhh! Spiraaltje zetten durf ik nog steeds niet

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:16

Bedankt voor het advies, heb een afspraak gemaakt bij de dokter.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:58

Hey lady's,

Ik had even een vraag over de nuvaring, lijkt mij ideaal aangezien ik de pil vergeet en spiraaltje nog niet durf..
Nu lees ik wel wat dingen over dat mannen hem voelen tijdens de seks, niet zo'n groot probleem volgens mij. Maar als je hem verwijderd doe je dat door zelf je vinger er achter te haken. Hoe zit dat dan met handwerk? Zit er niet op de wachten dat mijn partner opeens dat ding in zn handen heeft :+
Of bijvoorbeeld met het gebruik van en vibrator/dildo ( :o ), blijft ie daar dan ook achter haken?

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Las overigens dat je hem 3 uur kan verwijderen, dus dat is dan eventueel een optie, maar meestal plan ik de seks niet in :') En in the heat of the moment dat ding verwijderen lijkt me ook niet heel sfeer verhogend :')

(Excuus voor deze ietwat akward vragen :Y) )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:49

Grote kans dat 'ie inderdaad naar buiten komt zetten bij gebruik van vibrator/dildo :j Tijdens handwerk zal je partner die ring sowieso voelen, daar ontkom je niet aan.

Ik zelf ben er daarom ook mee gestopt. Iedere keer als je in bed lag eerst dat ding eruit halen voor je aan de slag kon tja... En dan vervolgens ook nog moeten onthouden dat je 'm wel binnen 3 uur weer terug gestopt moet hebben :P

Ik heb volgende week vrijdag een afspraak voor het plaatsen van een spiraaltje (gynefix). Door hormonen krijg ik 't libido van een koelkast en de eetlust van een lintworm :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:38

Mag ik hier ook weer ff binnenvallen? :D

Ik slik de Yasmin, altijd braaf een strip (3 weken) en dan een stopweek. Bij deze strip moest ik nog een week, maar ik merkte net dat ik 'm vanmorgen ben vergeten slikken. Als het goed is ben ik nu niet meer beschermd, omdat het meer dan 12u na het normale tijdstip van inname is. Ik heb hem alsnog ingenomen trouwens.

Wat kan ik doen om zo snel mogelijk weer safe te zijn? Kan ik gewoon deze strip afmaken en meteen aan de volgende beginnen? Zo ja: wanneer ben ik dan weer beschermd? :-)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:46

staat dat niet in de bijsluiter?
Ik kan me herinneren dat bij mijn pil vroeger hele schema's in de bijsluiter stonden voor dit soort dingen.

edit: tadaa: http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h23827.pdf
op pagina 14 staat het schema wat ik bedoel. Je kan kiezen tussen doorslikken of meteen een stopweek inlassen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:56

Danique_G schreef:
Succes Munnie! Wanneer krijg je die ingreep?

Hmm maandenlang .. Leuk vooruitzicht.. Hij doe die mensen dat dan met 'de daad'. Gewoon doen aangezien het toch zowat niets is? Heb wel het idee dat ik s avonds niets verlies. En op sommige dagen verlies ik ook niets. Krikken voor het leven dus :')

Dank je wel. Ik moet aanstaande maandag...
Heb gevraagd of er iemand mee gaat en dan zullen we wel zien hoe erg het is.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:59

Ik kan niet tegen de pil en voor mijn spiraaltje ook de nuvaring gehad. Wat een drama.

Bij mij bleef die niet goed zitten tot die zeg maar aangeduwd werd tijdens de seks. Zelf kreeg ik hem niet diep genoeg.
Was hem ooit ook nog eens kwijt na de seks en dan kom ik hem gaan zoeken.

Eeuwig blij met mijn spiraaltje. Zelfs nu die er niet op de gewone manier uit kan worden gehaald twijfel ik niet om een andere vorm van anticonceptie te nemen.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:12

Een aantal pagina's terug in dit topic staat mijn verhaal over het verwijderen van de Mirena via de hysteroscopische ingreep. Echt dat is een eitje. Binnen 2 seconden hebben ze je Mirena voor je neus bungelen. En het deed bij mij niet eens pijn.
Daarna het plaatsen van een nieuwe, ook zo gepiept. Ik stond binnen 10 minuten weer buiten. :j
Ben blij met mijn nieuwe Mirena. Nog maar 2x 1 dagje gevloeid in de 2 maanden dat ik hem nu heb.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:13

Ik ben na 2 maanden stoppen met pil nu maand bezig met navuring... maar nu zijn mijn borsten bijna 3 cups groter.... iemand ervaring hiermee.. lijkt mij sterk door navuring toch? Deze heeft niet veel hormonen toch? Ben ook niet aangekomen

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:49

Mijn gyn heeft het zo uitgelegd: de Nuvaring bevat hetzelfde 'basisniveau' aan hormonen (nl. de hoeveelheid die nodig is om je cyclus stil te leggen), maar de pil bevat er meer, omdat een deel door de lever afgebroken wordt wanneer ze door de spijsvertering wordt opgenomen.
Dus de Nuvaring bevat even veel werkende hormonen als de pil (ik dacht ook dat het er echt minder waren -O- maar alleen een spiraaltje kan werkzaam zijn met een kleinere hoeveelheid hormonen)