Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 16:01

Sherivey, wat knap dat je na al die trappen er ook nog 5 km achteraan hebt gelopen joh.
SV, wat een goede loop, die heuveltraining.

Ik heb een rustig rondje gedaan vanmiddag, mijn standaard rondje van 5,5km. Ik heb hem op gpx gelopen, ik heb dat nooit gedaan, maar ik vond vorig jaar niet alle routes op de trailrun even goed aangegeven, dus ik wilde oefenen met gpx zodat ik op 2 manieren de route kan zien en volgen. Werkte prima en ik lijk het te snappen ( _O- ), dus dat is fijn.
Ik vond de wind wel irritant trouwens vanmiddag, maar heb rustig gelopen op 6.55 en voornamelijk in zone 3, dus ook mijn hartslag gaat steeds beter en blijft lager.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:33

Ik heb de trappenloop ook gedaan vandaag. Dacht echt dat alles zou verzuren, maar het was een heerlijke legday workout. Ik heb daarna nog 3 km gemaakt van de Euromast naar de Lijnbaan. Ging prima, heerlijk loopje.

Overal stonden de afsluitborden voor de marathon al. Nog 2 weken tot de grote dag. Ik heb er zin in.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 17:39

Goed gedaan!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:44

Lous schreef:
Ik heb de trappenloop ook gedaan vandaag. Dacht echt dat alles zou verzuren, maar het was een heerlijke legday workout. Ik heb daarna nog 3 km gemaakt van de Euromast naar de Lijnbaan. Ging prima, heerlijk loopje.

Overal stonden de afsluitborden voor de marathon al. Nog 2 weken tot de grote dag. Ik heb er zin in.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Netjes!

En we liepen in hetzelfde shirt zie ik :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:07

En hoe snel ben je nu boven bij die Euromast? Ben echt wel eens benieuwd. Zijn 300 treden toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:07

Goed gedaan Lous!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:12

germie schreef:
En hoe snel ben je nu boven bij die Euromast? Ben echt wel eens benieuwd. Zijn 300 treden toch?

Nou het was in ongeveer 5 minuten gedaan. 589 treden :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:20

Top gedaan allebei!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:20

germie schreef:

Dit was uiteindelijk mijn resultaat. :')

Afbeelding

De eerste was er in 2 minuten ofzo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 18:34

Dat is wel een hele korte run haha, ik snap dat je er nog wat achteraan hebt geplakt Sherivey!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:36

Lous schreef:
germie schreef:

Nou het was in ongeveer 5 minuten gedaan. 589 treden :')

Wel wat meer treden dus. Maar geen lange run. Maar met brandende bovenbenen gok ik zo.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:23

Sall, gefeliciteerd met je boek! Ziet er heel mooi uit!

Sherivey, ik dacht dat het wel wat meer zou zijn dan echt alleen de trappen lopen :)) Knap gedaan, die 5 km ging vlot!

SV, mooie training weer. Irritant van die mtb’er. Ik kan me daar zo over opvreten altijd, als ze denken dat ze nog in hun recht staan ook.

Samantha, wat fijn dat je 30 km toch best goed ging! W.b. het schoenendilemma; kun je niet anders veteren? Ik heb een tijd zonder veters op mijn wreef gelopen omdat ik daar elke keer pijn kreeg bij lange lopen.

Lous, goed gedaan!

Koekie, wat een fijn bericht!

Vandaag heb ik Hollen door de bollen gelopen en het ging echt lekker! Ik was alleen weer veel te bescheiden en ben bijna achteraan gestart waardoor ik de eerste kilometer in een veel trager tempo moest lopen omdat ik er niet langs kon. Die startte met 6:00/km en ik wilde graag op 5:34 gemiddeld uitkomen.
Daarna heb ik mezelf af moeten remmen. Ik ging vrij makkelijk naar 5:20-5:30 maar ik dacht dat ik dat nooit vol kon blijven houden dus toch op safe gespeeld. Ik had iemand voor me lopen en ik had me voorgenomen diegene voor de finish nog in te halen, dat werkte wel lekker motiverend :))
Op kilometer 8 gingen we het bos in en daar werd het toch wel moeilijker. Ik denk dat dat vooral tussen de oren zat want ik had zo gehoopt nog te versnellen en dat ging me nu niet lukken. Toch kon ik mijn tempo wel lekker vasthouden, haalde ik die loper voor me in en uiteindelijk draaide ik met toch wel wat flinke hartslagen de atletiekbaan op richting de finish. Met 5:34 gemiddeld geëindigd! Dus ondanks die langzamere eerste kilometer gewoon mijn doel gehaald *\o/*

Dit geeft wel weer wat vertrouwen. Ik was dat wel kwijt. Stomme Garmin ook, ik luister daar veel te veel naar. Achteraf gezien had ik mijn vlottere tempo ook wel vast kunnen houden, ik denk dat ik dat best had gered.

Nu lekker richten op langzame duurlopen en heuveltraining, op naar de La Chouffe 36 km!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:30

Koekie, fijn om je weer te zien hier! Miste je al

SV, wat een grappige foto van jullie. Knappe training ook weer!

Sherivey en Lous, goed gedaan! Prachtig uitzicht daarboven, maar geloof niet dat mijn billen en benen mij dankbaar zouden zijn :')

Lisitano, goed gedaan! Het laatste stukje liepen wandelaars en hardlopers samen op. Ben elke keer naar netjes aan de kant gegaan.

Het nieuwe abonnement van Garmin... Ik hoopte dat het een 1 april grap zou zijn, maar ik vrees ervoor. Hoop niet dat ze daardoor ineens meer functies weg gaan halen en ook achter die betaalmuur gaan zetten.... Weet niet of ik dan bij Garmin ga blijven.... Hoe spijtig ook -O-

Ik heb een goed wandelweekend gehad. Gister de 30 van Zandvoort, pittig parcours met het scheve circuit, strand, mul zand, duinen en andere klimmetjes. Ondanks dat ik niet het idee had zo hard door te gaan lopen, een gemiddelde van 5,9km/u exclusief pauzes en 5,3km/u inclusief pauzes :wow:!

Afbeelding
Kort na deze foto hield de klok er mee op <<)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gekregen van een vriendin die als verrassing onderweg stond <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vannacht natuurlijk een uurtje minder slaap. Plan was om ook heen en terug te lopen, maar ik had niet nagedacht over de klok en dat ik dan een niet heel fijn stuk in mijn eentje in het donker zou lopen := . Daarnaast lag mijn bed nog erg lekker _O-

En zou vandaag rustig aan doen.... Dat is ook niet helemaal gelukt O:) . 5,7km/u exclusief en 5,5km/u inclusief pauzes :roll: . Maar Hollen door de bollen was een groot succes! Vooral grappig als je net finisht als de kids-run van start gaat :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beide dagen mijn hartslag wel echt in zone 1 en 2 gehouden, dus conditie wordt steeds beter *\o/*
Gister een hersteltijd van 38u, vandaag van 37u. Vorig jaar was het dan meteen 70+ of meer :j

HRV was wel al laag deze week en is dus nu helemaal gezakt... Kijken hoe snel ik die toch weer een beetje omhoog krijg...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:32

Ik vond dat brandende benen wel meevallen. Maar wij hebben een stevige wandelpas gedaan, niet gerend.

Was idd een korte run.
Vond het geinig voor een keer, zeker omdat ik met iemand samen liep. Maar zou het niet nog eens doen.

De medaille vind ik dan wel weer een mooie. :j

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 19:33

Lisitano vet goed! Laat je niet gek maken door garmin, je bent sterker dan je denkt.

Danseresje wat heb je weer veel kilometers gemaakt. Zo knap!

Sherivey waarom staat er een 65 op de medaille?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:37

Super Lisitano, top gedaan!

O wauw danseresje gewoon 2 dagen, wat goed zeg!

Het is inderdaad een hele mooie medaille!

Anders veteren zou kunnen ja. Maar ook dat is lastig uit te proberen met nog 2 weken te gaan.

Ik heb trouwens echt nergens last van na de lange loop gisteren. Mn benen voelen wat zwaar, maar geen pijn. Vanmiddag met de fiets naar paard, gereden en teruggefietst. Heb een elektrische fiets maar die was half leeg dus was flink trappen met de wind. Maar wel lekker om de beentjes los te houden.
Morgenavond misschien kort loopje,

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:41

Sherivey schreef:
Ik vond dat brandende benen wel meevallen. Maar wij hebben een stevige wandelpas gedaan, niet gerend.

Was idd een korte run.
Vond het geinig voor een keer, zeker omdat ik met iemand samen liep. Maar zou het niet nog eens doen.

De medaille vind ik dan wel weer een mooie. :j

[ Afbeelding ]

Die medaille is echt prachtig!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 20:01

Het was de 65-ste editie, daarom 65 :j
En idd heel leuk om gewoon een keer gedaan te hebben. Maar een tweede keer hoeft van mij ook niet.

De bovenbenen stonden wel even in de fik ja. Ben benieuwd hoe ze morgen voelen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 21:06

Sherivey schreef:
Leonie, mijn HM tempo heb ik zelf besloten tussen de 6.15 en 6.30 min/km. Volgens Garmin zou ik dat sneller moeten kunnen.
Mijn marathontempo heb ik tussen de 6.30 en 6:50 staan. Rotterdam liep ik met 6.42 gemiddeld geloof ik, dus mn marathontempo is wel realistisch.

Ik heb de ambitie niet om een halve op maximaal haalbaar tempo te lopen. Geloof dat ik 2 jaar geleden voor het laatst een halve trailmarathon in 2 uur 15 minuten liep. Vond ik wel zwaar zat.

Thx voor je feedback. Heb mijn beslissing voor de hele al wel gemaakt maar krijg zoveel commentaar van iedereen dat ik veel te langzaam inzet :+ Ik denk dan, eerst maar uitlopen. Als ik dan ok nog wat kan genieten, dikke prima.

De euromast loop is wel een hele korte dan ja! Wel echt een mooie medialle. Snap goed dat je daarna nog even 5km bent gaan lopen. Lekker tempo nog.

Lekker bezig SV. En niet tof van de MBt-er!

Samantha wat fijn dat je 30 goed ging! En dat je nu nergens last van hebt is ook echt top. Schoenen troubles, dat kun je echt alleen zelf besluiten. Wa tje nog wel zou kunnen doen (doe ik ook :') ) is als er iemand met je meegaat, je andere schoenen mee laten nemen. Just in case...
Wat betreft startvak, ik zou ook niet meteen in 5 gaan staan maar 3 of 4 lopen 3:50/4:00 misschien? Je moet uiteraard lekker doen waar jij je fijn bij voelt. Ik loop meelf gewoon snel voorbij met zoiets.
Denk dat gezien de cutt-off tijd van 5:30 (hoewel die blijkbaar vaak wordt opgerekt naar 06:00 zo heb ik begrepen) niet heel veel mensen gaan wandelen want dan kom je echt tijd te kort.

Hahha Goof. Je moet het toch ooit testen dat gpx toch :Y)

Lisitano wat goed gedaan! Zo zie je maar, je moet altijd op jezelf blijven vertrouwen en niet op een Ai gestuurd tech tool. Wanneer is de Chouffre.

Wha 2 dagen ook weer Danseresje. Snap dat je even wilde slapen met deze korte nacht :o . En wat lief van je vriendin om op de route even wat lekkers af te geven. Prachtig die bloemen zo <3
Even rustig aan dan maar om je HRv weer even de kans te geven om te herstellen.

Hier vandaag mijn laatste "lange" run gedaan. Op mijn nieuwe schoenen :D .
Conclussie,
- Schoenen zijn goedgekeurd, iets meer vermoeide voeten (onderkant) door wat minder steun maar niets heel ernstigs.
- De teensokken zijn het niet voor mij. Ik ga weer terug naar gewoon normale sokken.
- Flipbelt uitgeprobeerd. Het schud niet maar een vest heeft meer gemak. Zeker al sje wat reepjes eruit gaat halen begint alles te schuiven en tegen het einde vielen de repen er gewoon uit :(

Het idee was vandaag 18 km met 2x 5km MP. Maar zoals gewoonlijk liep ik weer te hard :') . Het inlopen was op MP en de tempo blokken daar ruim 10 sec onder. Toen ik in de volle wind kwam ging mijn hartslag wel naar zone 3 maar ik kon lekker doorstampen. Zo veel mogelijk gegeten onderweg om te kijken hoe dat ging. Net iets te veel denk ik want was wat misselijk op het einde. Weten we dat ook weer.
Wel wat last van mijn knie (denk beetje beginnende runnersknee) op rechts dus dat is wel even iets om in de gaten te houden. Hij speelt iets op sinds vorige week zondag de Hivernal.
Afbeelding

En owja, ik zou ik niet zijn als ik niet perongeluk weer van het asfalt af, het bos in zou lopen :+ . Was maar 1 km ofzo maar wel in een tempo blok uiteraard.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 21:38

Wat een tempo en dan zo'n lage hartslag, lekker joh!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 21:41

Leonie, lekker gelopen!
Wordt dit nou je eerste marathon? Want dan zou ik idd zeker gaan voor uitlopen en proberen ook nog te genieten.
Je eerste is sowieso altijd een PR. En die verbeteren kan daarna altijd nog. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:58

Ik ga zondag een 8 mijl grotendeels wandelen heb ik besloten. De organisatie zegt dat omzetten naar de 4 mijl niet kan. En ik wil m'n startgeld niet kwijt zijn, dus ga dan gewoon wandelen om mezelf niet over te belasten. Een stukje hardlopen zal wel gaan, maar wil niet meer dan de helft hardlopen. Dan ben ik dus weer laatste, maar kan me niets schelen en zal trots de medaille in ontvangst nemen en thuis ophangen bij de rest. Ze hoeven niet op mij te wachten, want de 4 mijl start pas 1.5 uur na de 8 mijl, dus dan kom ik met de 4 mijlers over de finish. Ga er zeker wel 2 uur over doen, wil me echt niet haasten.

Maar ga in het vervolg niet meer zo ver in het voren dingen opgeven, dan start ik wel niet als iets vol is.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:03

Supervixen schreef:
Wat een tempo en dan zo'n lage hartslag, lekker joh!

Thx :o Het voelt ook zo easy allemaal (tenminste, zolang het niet in Limburg is :')

Sherivey schreef:
Leonie, lekker gelopen!
Wordt dit nou je eerste marathon? Want dan zou ik idd zeker gaan voor uitlopen en proberen ook nog te genieten.
Je eerste is sowieso altijd een PR. En die verbeteren kan daarna altijd nog. ;)

Ja dit wordt mijn eerste *\o/* en mijn laatste zeg ik nu. Ga idd voor de ervaring, het meemaken en wil hem gewoon uitlopen. Vind daarom 3:50 echt een prima doeltijd. Kan ik later altijd nog eens kijken of ik oooooiiiit een 3:30 wil proberen. :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:33

Lisitano, leuke naam; hollen door de bollen haha. Mooi tempo en de volgende keer mag je dus wel iets verder vooraan starten. Goed gedaan!

Danseresje, wat een afstanden zeg! Super goede prestatie

Sherivey, mooie medaille en goed gedaan!

Lous, tof zeg, goed gedaan!

Leonie, dat was wel een mooi testrondje met nieuwe schoenen, sokken en de flipbelt haha. Mooi tempo heb je gelopen!

--

Afgelopen zaterdag heb ik eerst lekker gelopen door de Loonse en Drunense Duinen. Deze keer was ik er niet zo vroeg en gezien het mooi weer was, waren er best veel mensen. Wel een fijn duurloopje van 15 km in de zon kunnen lopen. Daarna met de paardjes nog een heel stuk gewandeld door het bos. Dat ging in niet zo'n vlot tempo want mijn ene shet vindt het altijd heerlijk om overal met zijn neus in de blaadjes te snuffelen. Dus over die 5 km hebben we 1,5 uur gedaan maar volgens mij vonden ze het heerlijk.

Gister heb ik gezwommen, dat gaat ook steeds vlotter. Het was wel heel leuk want ik zwom in Friesland en drie Friezen zaten samen in baan 3. Eentje was een zwemmer die een triathlon gaat doen, eentje was een fietser die een triathlon gaat doen en ik was de hardloper die een triathlon gaat doen. Nog even wat tips uitgewisseld en daarna lekker kunnen zwemmen :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:01

Jeetje ik kan jullie bijna niet bijhouden joh :oo

Tiggs vrijdag lekker in het Kralingse bos gelopen, leuk stuk daar vind ik! :) En 3e snelste tijd ook nog ondanks de warmte.

Danseresje jij hebt ook echt pittige dagen achter de rug zeg :oo "even" heen en weertjes in het duin, en dan ook nog eens 2 pittige lopen er achteraan, tussendoor hardlopen, ik doe het je niet na! En wat super lief dat er een vriendin stond met wat lekkers!

Goof wat fijn dat je nieuwe schoenen zo bevallen! Wat een bizar verschil in de trainingen ook, je bent echt enorm vooruit gegaan.
Ik was ook even bang dat je over dat vlonderpad door het water moest met je nieuwe schoenen :')
En een schuurtiet -O- Lijkt me super pijnlijk!
En een rondje op GPX gelopen, fijn dat dat goed gaat!

Supervixen nog wat extra heuveltraining, je lijkt voor mij wel onvermoeibaar, zo knap!
Enorme schrik van die MTB-er, je zou ze toch af en toe wel wat kunnen aandoen he..

Ieris inmiddels je schuurpapier keel eindelijk een beetje minder?

Suliko ik ben benieuwd hoe je loop analyse gaat bevallen, klinkt wel echt super interessant, zeker zo met het uittesten van schoenen enzo!
Je bent echt super goed op dreef volgens mij, super veel progressie ook!

Lisitano ik moest heel erg lachen om je loop met je zoontje op de fiets, 3 keer in de struiken :') Ik vind het knap dat je het grappig vond en gewoon rustig rent. Ik zou alleen maar gefrustreerd zijn dat ik steeds zou moeten stoppen := (maar goed, ik heb dan niet voor niets geen kinderen :') )
En wat super super fijn dat je zo'n boost hebt gekregen van Hollen in de bollen! Je kunt het echt wel! Toch minder naar de Garmin kijken dan inderdaad, hoe lastig ook. Je gevoel is het aller belangrijkste.

Eef_Bam wat fijn dat je ondanks het snellere lopen geen pijntjes enzo hebt.

XxLMMxX wat schrikken van je aanrijding, doe maar even rustig aan hoor! :(:)

Fenn klinkt echt heel fijn zo met de loopgroep!

Namiro heel erg veel sterkte met het inslapen van je paard. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu ontheemd voelt :(:)
Wel fijn dat er op de baan een loopanalyse gedaan werd! En mooie complimenten over je houding :)

Germie doe nog maar even rustig aan, je lijf moet best wel herstellen van de marathon denk ik. Als je je goed voelt voor de 8 mijl kun je altijd nog meedoen. Ik zou in ieder geval niet je lichaam tot het uiterste duwen omdat je een startbewijs hebt betaald.

Sall gefeliciteerd met je boek! Echt heel erg gaaf! Ik denk dat ik hem ook ga bestellen voor mijn neefje (3.5, maar dan komt het vanzelf dat het boek leuk wordt voor hem :) )
En een mooie run in het olympisch stadion! Dan een PR ook nog, gefelicteerd!

Leonie87 toch nieuwe schoenen :) Wat een prijs voor die carbon schoenen :oo Ik snap dat je voor die andere bent gegaan. Ik vind ook je nieuwe schoenen wel echt super mooi! Mijn schoenen zijn echt mega opvallend en lelijk hahaha. Hoop dat ze je veel mooie kilometers brengen.
Je lange run klinkt in ieder geval super goed en snel, wat een lage hartslag ook! En helemaal goed voorbereid met de laatste testen qua sokken/flipbelt etc. Wel zonde dat die flipbelt niet zo handig werkt met alles wat er zelfs uitvalt.

Busymissy de weg kwijt in het bos :(:) Fijn dat de 6 kilometer wel goed ging uiteindelijk.

Koekie73, wat fijn dat de fietstest een stuk beter ging en dat je weer langzaam aan de slag kunt. Ook een fijn idee dat je toch een beetje onder controle blijft van de cardioloog. Lekker rustig starten weer, en direct weer halverwege kunnen starten in het schema is wel fijn denk ik!

Sherivey gaaf die trappenloop, mooie medaille ook! En dan ook nog zelf een loop erachteraan. Met jouw conditie snap ik dat wel, 5 minuten voor de hele loop is dan wel heel kort!

Samantha je laatste loop klinkt wel goed, wel echt heel erg jammer van je schoen problemen nu zo ineens voor de marathon. Ik snap dat je onzeker word over welke je nu aan moet doen.
Fijn dat je verder nergens last van hebt na je lange loop :)

Loes ook aan de trappenloop! En ook nog 3 kilometer erna, knap hoor!

Lies_sparkle ook lekker gelopen door de Loonse en Drunense duinen! Lijkt me wel zwaar om ook over het duin te lopen. Sowieso heel sportief weekend zie ik, ook met zwemmen nog :)

Ik zag ook nog eea over betaalde ellende van Garmin. Ik hoop dat er inderdaad niet steeds meer achter die betaalmuur gaat vallen. Je betaalt al genoeg voor een horloge, echt van de gekke dat je dan ook nog allerlei abo's zou moeten afsluiten. Daarin ben ik wel echt heel blij met Suunto, ik hoop dat ze niet ook die kant op gaan.

Hier vrijdag weer een rondje gedaan, in de miezer nog wel _O- Ik dacht in mijn enthousiasme, als ik nou vrijdag ga lopen dan kan ik zondag ook nog wel een rondje.
Maar uiteindelijk zaterdag 9 kilometer gewandeld en nog steeds snotter ellende :\ Ook mijn holtes gaan weer lekker meedoen, dus besloten om zondag maar even rustig aan te doen en niet te gaan rennen. Even lijf een beetje laten herstellen.
Nog de twijfel om mezelf op te geven voor een evenement in juni. Het is een hardloop- en wandel evenement waarbij je 5, 10 of 21 kilometer kan inschrijven. Geen tijdslimiet, dus ik zou die dan ook nog kunnen wandelen als het niet meer gaat.
Nadeel vind ik dat er niets is afgezet qua verkeer/andere wandelaars etc, juist omdat mensen ook mogen wandelen en ze dan de weg veel te lang moeten afsluiten (en dat snap ik uiteraard). Ik ben dan toch een beetje bang voor steeds moeten stoppen of om alle wandelaars te moeten slingeren bijvoorbeeld. Hebben jullie ervaring met lopen waar wandelaars en hardlopers tegelijkertijd op dezelfde route starten?
Leuke is wel dat je je ervoor ook kunt inschrijven voor wat voorbereidingstrainingen. Met een beetje puzzelen in mijn tijd zou dit net moeten kunnen ook, dan kan ik daar ook aan meedoen.