Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Best veel volk in welke winkel?
Voor deze lockdown was ik een paar keer in de praxis en de hornbach.. er waren geloof ik 10 mensen in die hele winkel.....
Ik heb gelukkig ook nog nooit ergens in een rij gestaan met honderden mensen...
Mij ging het meer om het praktische idee waarom wel/geen winkel/restaurant...
Bijvoorbeeld dit: "Ik vind het bizar dat bijvoorbeeld een Intratuin nog 450 personen binnen mocht laten. Ik denk dat de kans dat je daar besmet wordt dan veel groter is dan in een restaurant met 30 man."
Leg eens uit hoe jij denkt dat dat werkt dan?
Cer schreef:Even hoor.....
is er ergens wetenschappelijk onderbouwd dat het virus binnen een minuut, dan wel binnen een seconde 'overspringt'..?
Kan hoor, maar dat heb ik nog even niet meegekregen..
Roodvos schreef:lenaa_tje schreef:Nee, het is niet gek dat je dat denkt. Bij die uitzending van gisteravond bij Nieuwsuur zat Bart-Jan Kullberg, voorzitter van de Gezondheidsraad aan tafel. En hij gaf aan dat ze meermaals bij het kabinet hebben aangegeven met de groep 60+ te beginnen. Omdat juist deze groep het grootste risico heeft op ziekenhuis, IC en overlijden. En omdat aangetoond is dat juist het Pfizer en Moderna vaccin het heel goed doen bij ouderen.Ik vind het gek dat 60 plussers (met of zonder medische indicatie) pas zo laat worden ingeënt. Dat zijn de mensen die toch veelal op de ic terecht komen en dat zal dan toch de druk op de zorg verminderen lijkt mij? Maar misschien is dat te simpel gedacht
Zie ook:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236395 ... media.html
Cer schreef:Ik zit echt niet liever in een restaurant waar mensen met zn 30en bij elkaar zitten en echt niet overal de ventilatie voor elkaar is, dus dan zit je gewoon voor 4 of 5 uur dezelfde lucht in te ademen....
Ik snap niet dat mensen zich druk maken over buiten (winkelstraten, bossen, stranden) en wel denken dat de horeca oke is.. Echt, hoe dan...
lenaa_tje schreef:Maar Pien het gaat niet om het vitale stuk. Het gaat om het feit dat de mensen van 60 jaar ouder veelal op de ic terecht komen. Jonger is, hoe vervelend ook en komt ook voor, gewoon meer uitzonderlijk.
pien_2010 schreef:lenaa_tje schreef:Maar Pien het gaat niet om het vitale stuk. Het gaat om het feit dat de mensen van 60 jaar ouder veelal op de ic terecht komen. Jonger is, hoe vervelend ook en komt ook voor, gewoon meer uitzonderlijk.
Dat komt volgens mij omdat er meer 60++ covid krijgen vergeleken met de echte vitale ouderen want zij duiken onder zoals bv mijn man (77+).
Zo heb ik het althans begrepen, hoe ouder hoe meer kans op IC, overlijden etc.
Dus 60++ wer meet dan 50++ etc.