Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:09

Ja kijk ik schaf dan ook absoluut pertinent geen koters aan. :')

Ik sta nu bijvoorbeeld weer in m'n pauze op Foxy. Vanavond even geen sportschool.

Probeer door de week zoveel mogelijk te bewegen want in het weekend heb ik er geen zin in. Ik hou niet van sporten. Ben lui. Als ik het verweef met mijn pauzes/dagelijkse sleur dan voelt het minder erg.

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:11

Ik tel af. Binnen 9 jaar kan ze eens een half uur alleen thuis blijven :') Normaal moet ik tegen dan mijn streefgewicht bereikt hebben :+

Ik sport ook echt niet graag. Ik ben ook gewoon geen natuurtalent. Met elke sport moet ik werken, oefenen en zweten om het een beetje te kunnen terwijl anderen na 1 les al doen waar ik er 20 voor nodig heb. Dat werkt echt demotiverend.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:07

Ik sport eigenlijk altijd als de kleine op bed ligt. Dat is prima te combineren, met een man die dan toch gewoon thuis is :) En ik moet zeggen dat in tegenstelling tot jou @Moestuin ik sporten echt heerlijk vind. Haal daar echt veel plezier en ontspanning uit.. Ik hou van stuk gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:38

Dat is bij mij dus de vraag, of mijn man dan überhaupt thuis is _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:55

Precies, dat zal voor jou anders zijn ja...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 20:37

Ik vind het ook echt niet leuk om te doen, maar toch weer 50 minuten op Foxy gestaan vandaag. :j

Had zelfs nog ruimte voor een Fanta-zero-met-roze-gin net bij een spelletje. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:13

Roze gin van de lidl? :)

Hier net terug van het lopen. Heb sinds vandaag een smartwatch en ben zeer tevreden. Ik kan met mijn luie kont nog sneller want heb nog speling op mijn hartslag :+ Heb de laatste minuut maar gesprint en wat voelde dat goed!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:35

Oh heeft de lidl dat ook?!

En wat goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:53

Ja ik haal de mijne altijd bij de lidl :) Hampstead pink gin noemt die.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 06:30

Goed bezig Moestuin :j

Pink gin is aan mij niet besteed, ik houd het wel bij gewone gin met Tonic light.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:33

Goeiemorgen! Gister bij het Dwingelderveld gewandeld. We hadden een route bedacht van 9km, maar dat vonden we toch wat weinig, dus het werd 15km. :D Heerlijk! Ik voel mijn benen wel wat nu, ik loop niet meer zo vaak 10+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:03

Hallooo. Ook ik leef weer :') .

Tof moestuin! Welke smart watch heb je :D ?

Roos weer op de foxy? Goed bezig!

Weegschaal gaat niet echt omlaag, maar heb wel het idee dat ik buikomvang verlies. Gisteren na 4 dagen actief bewegen een dagje rust, had m’n lichaam wel ff nodig ook :D .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:53

Een rustdag is geen slecht idee. :')
Ik sta in de sportschool maar zowel ik als m'n spieren hebben er verdomd weinig zin in. Morgen nog even zumba. Dan twee dagen weekend. Maandag zien we wel weer. :))

Wat een goeie tip van de roze gin van de lidl! Daar rijd ik binnenkort even heen. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:55

Es_ther schreef:
Hallooo. Ook ik leef weer :') .

Tof moestuin! Welke smart watch heb je :D ?

Roos weer op de foxy? Goed bezig!

Weegschaal gaat niet echt omlaag, maar heb wel het idee dat ik buikomvang verlies. Gisteren na 4 dagen actief bewegen een dagje rust, had m’n lichaam wel ff nodig ook :D .

Garmin Forerunner 45s. Maar moet hem zo meteen al gaan ruilen :') Er zijn al pixels kapot en hij verbind niet meer met de app na een update :+ Klantenservice zegt van hem te gaan wisselen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:59

Ben je mooi klaar mee. :+

Ik heb zo een Xiaomi band gekocht tweedehands. Het idee is ok maar hij werkt voor geen meter. Hartslag pakt ie niet goed en de afstand ook niet echt. Toch es Googlen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:07

Ik heb een amazfit, inmiddels de 2e. Echt heel prima, zeker qua prijs-kwaliteit verhouding. De grotere kost rond de 60,- via Ali, ik heb nu een smalle band die GPS van de telefoon gebruikt en die is 32,-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:18

Is die ook betrouwbaar qua afstand en hartslag? Heb er nooit echt behoefte aan gehad maar sinds ik dit ding heb gekocht -dat dus niet eens optimaal werkt- zie ik er wel voordelen van. :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:30

Ik heb een Garmin Venu SQ. Heel tevreden mee. Afstand en hartslag zijn kloppend en ik vind het fijn om alles een beetje te kunnen volgen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:40

Hier de Apple Watch 5. Werkt helemaal prima, alleen pakt ie niet altijd de trainingsminuten goed mee.. of m’n conditie wordt beter :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:50

Roosch schreef:
Is die ook betrouwbaar qua afstand en hartslag? Heb er nooit echt behoefte aan gehad maar sinds ik dit ding heb gekocht -dat dus niet eens optimaal werkt- zie ik er wel voordelen van. :j

Hartslag beide heel goed, afstand van de grote sowieso, kleine moet goede verbinding hebben met GPS van telefoon.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:31

@ Gaucho en Musli en andere dames, bedankt voor de lieve reacties, ik hoop van harte dat ik het gendefect niet heb, ik heb iig nu een afspraak gemaakt met de HA voor uitleg en de aanvraag van het onderzoek. Dan zullen we het zien. Ik heb me nu een beetje ingelezen en de adviezen zijn hetzelfde als die bij het algemeen voorkomen van hart- en vaatziekten, dus niet roken, gezond gewicht en voldoende bewegen. (Dat is bij mij gelukkig geen issue) qua eten wordt 1x per week vette vis aangeraden, handje noten per dag en regelmatig peulvruchten. En de goede vetten e.d. Daar valt nog wel wat winst te behalen want ik eet roomboter op m’n brood….. :') ik ga zo dus iig m’n notenvoorraad weer aanvullen en haal makreel….ookal heb ik het gendefect niet, dan zijn dat nog steeds goede eetgewoontes om mee te nemen. Ik heb me verder ook voorgenomen om 2x in de week de avondmaaltijd vegetarisch te maken, dus mocht iemand nog lekkere recepten weten dan houd ik me aanbevolen :D

Verder gister een dagje dierentuin gedaan maar keurig een lunchpakketje meegenomen en water gedronken. Heb de panda-baby in levende lijve gezien wat een schatje! Doorgereden naar stal en buitenrit gemaakt en nog aan de hand gestapt met het paard van een stalgenootje dus de stappenteller was blij!
Voor avondeten koken geen puf meer, dus maar wat aardappeltjes uit de oven, en vla als toetje….niet echt best dus…vandaag meer groentes dus! :j

@ Imre heb je het droog gehouden? Wij hadden nog een buitje…is wel vast prachtig daar!
@ Roosch ik vind het alweer heel sportief van mezelf om jouw sportverslagen te lezen… :D respect! Ik heb echt een hekel aan sporten waar machines bij betrokken zijn (of in teamverband)…wandelen en fietsen a la en qua paard ben ik vooral van de rustige buitenritten… :')
@ Corine, leuke dag is ook heel belangrijk en als je geniet van al het lekkers en dan weer de knop om kunt zetten dan prima toch een keer?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:19

Noten ben ik gek op! Maar dat zijn allemaal zoveel kcal. :+

Ik ga morgen wel een cake met nootjes bakken en even naar de markt
denk ik.

Aan je levensstijl zal het zo te zien niet liggen!

Ik heb eiermuffins in de oven! Ei met kalkoenstukjes, ruikt prima! 3 stuks in totaal 200 kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:24

Klinkt als een leuk dagje weg pallatin!
Eiermuffins klinken ook erg lekker :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:32

Ik ben echt niet van het bakken/koken. Dus respect dat je eiermuffins maakt @Roosch. Ik kan eten klaar maken en dat doe ik, omdat we elke dag moeten eten, maar ik haal daar echt 0 plezier uit :\

Vanavond is het tijd voor pasta met kip, Boursin Cuisine (light) en spinazie... Kijk daar gewoon nu al naar uit :') en dan later op de avond weer een uurtje kickboksen. Thuis, in de garage met een YouTube workout filmpje erbij *\%/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 13:38

Lekker!!

Oh maar eiermuffins maken is echt zo ongelooflijk makkelijk. Kind kan de was doen.

Je klopt het ei, klein scheutje melk erdoor, je flikkert erin wat je lekker vindt aan groente/vlees, schenkt het in een muffinvorm, gooit het in de oven en klaar.