Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Whale schreef:Cookies schreef:Noorwehen gooit nu ook alle scholen en kinderopvang dicht.
Evenementen met meer dan 500 bezoekers worden ook afgeschaft. Zag net bericht van een Noorse band op m'n Facebooktijdlijn verschijn.
Arabesk schreef:Ik ben normaal gesproken ook niet van de paniekvoetbal... Maar na deze grafiek in Nieuwsuur was de waarschuwing me glashelder.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232677 ... elden.html
Broodbakmix inslaan. En de vriezer vol stoppen met groenten. Eieren leggen de kipjes wel.
Laten we hopen dat het een overdreven idee is.....
blokje schreef:Ik stond er eerst nog vrij nuchter in. Maar inmiddels vind ik het best spannend. Heb toch 4 kindjes, schoonmoeder bijna 80 met hoge bloeddruk, ouders van 60+ waarvan me vader astma patiënt...
Mijn moeder zou aankomende week hier een paar dagen logeren omdat ik geopereerd zou worden aan mijn oog. Twijfel een beetje on de operatie uit te stellen en mijn moeder niet te laten komen. Mijn kids zouden inmiddels al lang wat opgepikt kunnen hebben op school... Of is dat weer overdreven...
Paracetamol etc had ik al op voorraad. Voor elk kind een doosje zetpillen en ons zelf paracetamol en ibuprofen. Niet extreem dus. Maar ja je wilt geen lege schappen achter laten.
Ik vind het niet erg als ze de scholen gaan sluiten. Heb me kinderen liever thuis. Ga liever rennen en vliegen in het bos daar zullen ze minder snel corona oplopen dan in een klaslokaal. Kinderen houden zich toch niet geweldig aan hygiëne
Urbiezira schreef:Als alle landen om ons heen scholen dichtgooien en steeds verder gaande maatregelen treffen, kúnnen wij toch niet achterlijven? Zeker ook niet sinds er vanuit de EU is aangedrongen op samenwerking en gelijksoortige maatregelen.
Ben in ieder geval blij dat ze goed overleg lijken te hebben. Ben wel heel benieuwd wat eruit komt rollen...
xmarritw schreef:blokje schreef:Ik stond er eerst nog vrij nuchter in. Maar inmiddels vind ik het best spannend. Heb toch 4 kindjes, schoonmoeder bijna 80 met hoge bloeddruk, ouders van 60+ waarvan me vader astma patiënt...
Mijn moeder zou aankomende week hier een paar dagen logeren omdat ik geopereerd zou worden aan mijn oog. Twijfel een beetje on de operatie uit te stellen en mijn moeder niet te laten komen. Mijn kids zouden inmiddels al lang wat opgepikt kunnen hebben op school... Of is dat weer overdreven...
Paracetamol etc had ik al op voorraad. Voor elk kind een doosje zetpillen en ons zelf paracetamol en ibuprofen. Niet extreem dus. Maar ja je wilt geen lege schappen achter laten.
Ik vind het niet erg als ze de scholen gaan sluiten. Heb me kinderen liever thuis. Ga liever rennen en vliegen in het bos daar zullen ze minder snel corona oplopen dan in een klaslokaal. Kinderen houden zich toch niet geweldig aan hygiëne
Ik denk dat de operatie erg ligt aan hoe dringend het is. Moet de operatie binnen nu en 2 maanden gebeuren of heb je langer de tijd? Ik denk niet dat over 2 weken alle quarantaine voorbij is en we weer door kunnen met ons leven. Ik vrees dat we hier nog wel even last van houden. Is het anders misschien een oplossing om een ander te zoeken die kan oppassen? Overdreven vind ik het zeker niet.
blokje schreef:Ik stond er eerst nog vrij nuchter in. Maar inmiddels vind ik het best spannend. Heb toch 4 kindjes, schoonmoeder bijna 80 met hoge bloeddruk, ouders van 60+ waarvan me vader astma patiënt...
Joman schreef:Astorga schreef:Ik ben vooral erg blij dat ik niet in Iran ben geboren, daar gaat COVID heel hard.
Vind het opvallend dat veel mensen zich alleen druk maken om de situatie in Nederland, terwijl onze systemen hier best wat aankunnen in vergelijking tot veel andere landen.
Nou, ik ben wel om meer redenen blij dat ik niet in Iran ben geboren...
Logisch toch, we wonen in Nederland.
Astorga schreef:Joman schreef:
Nou, ik ben wel om meer redenen blij dat ik niet in Iran ben geboren...
Logisch toch, we wonen in Nederland.
Ik maak me gewoon zorgen om het ikke-ikke-ikke wat ik hier lees en wat deze uitbraak blijkbaar in mensen naar boven brengt. Zolang ik maar paracetamol of een camper beschikbaar heb staan zal het mijn tijd wel duren.
En daarnaast voel ik me meer een wereldburger dan een Nederlander. Dat zal het ook wel zijn. Heb meer te doen met mensen in Iran die zonder goede medische hulp zitten dan met iemand die baalt omdat hij/zij een week zijn huis met Netflix en alle andere denkbare voorzieningen niet uit mag.
Giolli schreef:Ja, de economie gaat dit flink voelen.
germie schreef:Giolli schreef:Ja, de economie gaat dit flink voelen.
En dat is een grotere ramp dan nu een paar zieken en eventueel doden. Waarom? Wat heb je er aan als je dit overleeft, maar dan geen cent meer uit te geven hebt? Of dat je bedrijf failliet gaat?
De golf na corona is een zelfmoordgolf en extra armoede. Tevens prijsverhogingen en extra inperking op de privacy.
sureido schreef:Kaus schreef:Even tussendoor. Als we het hebben over scholen dichtgooien, hebben we het dan over basisscholen, middelbare scholen, hoge scholen, universiteiten of allemaal?
Hoop allemaal dan, zou raar zijn om bijvoorbeeld de uni wel en de middelbare niet..