[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefste

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:35

Wat een toffe dingen komen hier voorbij zeg!

Ik ga komende woensdag voor mijn eerste tattoo..

Heel veel zin in en stiekem ook best spannend. Ik ga mijn 2 paardjes die deze zomer overleden (1 verdronk in de sloot, de ander overleed 11 weken later aan een hartaanval) symbolisch op mn onderarm zetten :)
Hun namen waren Maan en Grote Beer. Dus het wordt iets met sterren en een maan

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:53

Wat een heftig verhaal, maar prachtig om ze op die manier symbolisch op je arm te zetten. :(:)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 23:02

Wat afschuwelijk Eefste. :(:)
Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

Mijn tattoo moet nog wat bijgewerkt worden, maar de gene die m gezet heeft zit te sukkelen met zijn gezondheid, en ik wil/durf ook niet zomaar naar een ander. Misschien wil iemand anders dat ook helemaal niet doen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 02:22

De bookings voor Snip Art gaan 1 mei weer open voor augustus en september. Nu ben ik toevallig in september jarig en ik had het idee om dit jaar mijn andere been ook te doen. Hij heeft vorig jaar de Felix felicis potion van Harry Potter op mijn rechter bovenbeen gezet, ik wil nu de Amortentia (liefdes) potion op mijn linker bovenbeen. Dan heb ik altijd geluk en liefde bij me :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:06

Tanya schreef:
De bookings voor Snip Art gaan 1 mei weer open voor augustus en september. Nu ben ik toevallig in september jarig en ik had het idee om dit jaar mijn andere been ook te doen. Hij heeft vorig jaar de Felix felicis potion van Harry Potter op mijn rechter bovenbeen gezet, ik wil nu de Amortentia (liefdes) potion op mijn linker bovenbeen. Dan heb ik altijd geluk en liefde bij me :j

Oohhh love it :+:

Ik had in mijn hoofd dat het Felix Fortunatis was, maar is dat dan het verschil tussen de Engelse en Nederlandse variant van de boeken? :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:59

Hey hoi!

Stille meelezer hier. Ik heb volgende week twee dagsessies gepland staan, woensdag en donderdag. Nu heb ik dat nog nooit gedaan, artiest geeft hier voorkeur aan.
Hebben jullie tips om dit vol te houden? :=

Heb gemaild of iets van verdovende zalf een optie is, maar nog geen antwoord. Toen ik de afspraak maakte dacht ik mooi, in 1x klaar. Maar nu krijg ik koudwatervrees. :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:15

tones schreef:
Wat afschuwelijk Eefste. :(:)
Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

Mijn tattoo moet nog wat bijgewerkt worden, maar de gene die m gezet heeft zit te sukkelen met zijn gezondheid, en ik wil/durf ook niet zomaar naar een ander. Misschien wil iemand anders dat ook helemaal niet doen.

Dat lijkt me best een lastige situatie. Heb je informatie gekregen over hoe lang diegene niet kan werken? Ik zou ook niet zomaar naar een ander durven, tenzij het echt om simpele lijntjes gaat of zo.

Tanya schreef:

Gaaf idee! En een heel mooi verjaardagscadeau voor jezelf. :D

Mlies schreef:
Hey hoi!

Stille meelezer hier. Ik heb volgende week twee dagsessies gepland staan, woensdag en donderdag. Nu heb ik dat nog nooit gedaan, artiest geeft hier voorkeur aan.

Heb gemaild of iets van verdovende zalf een optie is, maar nog geen antwoord. Toen ik de afspraak maakte dacht ik mooi, in 1x klaar. Maar nu krijg ik koudwatervrees. :D

Poeh, ik zou dat echt wel zwaar vinden en snap je koudwatervrees wel… Ik zou zeggen vooral goed eten en slapen en misschien wel een paar dagen van tevoren beginnen met het opbouwen van een spiegel paracetamol zodat dat misschien iets doet? Verdovende zalf heb ik zelf geen ervaring mee.

———

Ik mag over twee weken weer en heb er echt zo’n zin in. :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 13:01

Snippergroen schreef:
Tanya schreef:

Oohhh love it :+:

Ik had in mijn hoofd dat het Felix Fortunatis was, maar is dat dan het verschil tussen de Engelse en Nederlandse variant van de boeken? :D

Ja klopt!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:26

Mlies schreef:
Hey hoi!

Ik heb dan ook geen ervaring met dagsessies.
Maar ik heb ongeveer 5uur moeten liggen.
En inderdaad, goed eten van te voren, goed slapen.
En elk uur hadden we 5 minuten pauze.
Dan ook weer iets van suikers eten. En had mierzoete ranja mee en dextro.
Merkte aan het eind wel dat m'n suikers behoorlijk van slag waren.. laatste uurtje was pittig zegmaar haha.
Maar heb wel baat bij zoetigheid gehad.

Ook geen verdovende zalfjes gebruikt... Werd me ook afgeraden. Want je lichaam maakt zelf ook endorfine aan.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:57

Als ze tegen mij zeggen goed slapen, weet ik zeker dat dat niet lukt. :+

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:03

Oh ik vind een dagsessie wel fijn, dan kom je tenminste lekker in de flow. Maar nóg een dag er na zou ik denk ik minder fijn vinden. De dag er na is alles wel beurs. Maar misschien werkt je artist wel in een bepaalde volgorde om dat te voorkomen. Ik zou je zorgen delen, wellicht is het anders te plannen of kunnen je zorgen worden weggehaald door meer uitleg. Komt vast goed als ze meestal zo werken!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:22

Ik vond 8 uur liggen prima te doen, maar zou er echt niet aan moeten denken dat de artiest dan de volgende dag nog 8 uur op hetzelfde stuk verder gaat. #) Je kan je zorgen altijd uiten en vragen hoe hij/zij te werk gaat.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:04

Eefste schreef:
Wat een toffe dingen komen hier voorbij zeg!

Ik ga komende woensdag voor mijn eerste tattoo..

Heel veel zin in en stiekem ook best spannend. Ik ga mijn 2 paardjes die deze zomer overleden (1 verdronk in de sloot, de ander overleed 11 weken later aan een hartaanval) symbolisch op mn onderarm zetten :)
Hun namen waren Maan en Grote Beer. Dus het wordt iets met sterren en een maan

Ja, dat herinner ik me nog! Heel mooie symboliek.

Ik zit ook heel erg te twijfelen over mijn eerste. Ik vind sommige tatoeages echt kunstwerken maar heb steeds gezegd “nooit bij mij”. Nu is mijn hondenkind eind november overleden en ik heb zoveel verdriet om haar, nog elke dag, dat ik toch overweeg om ook een tatoeage te laten zetten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:07

Mag ik vragen waarom het advies is goed te eten en vnl suikers ? Moet dit ook wanneer je een kleinere tatoeage laat zetten?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:25

Ik heb 17 tattoos, kleine en grote en heb nooit wat bijzonders gedaan qua eten en drinken.
Ik eet niets anders dan anders.
Ik neem wat broodjes mee of een reep bij een lange sessie en drinken hebben ze daar vaak wel. Meestal neem ik nog een flesje water mee voor de zekerheid.
Bij een kleine neem ik niks mee. Je volstoppen met suikers is echt niet nodig.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:35

Bij mijn tweede heb ik zelfs niks gegeten van te voren. Was in de ochtend en ik ontbijt nooit. Was prima te doen maar of t verstandig is…? Was gelukkig geen grote.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:57

Ik bedoel met “goed eten” dat je gewoon moet zorgen dat je je ontbijt, lunch en avondeten die dat hebt. Ik eet verder ook geen extra’s of bijzondere dingen, maar bij mij schiet er nog wel eens een maaltijd bij in. Als ik een dagsessie van 8 uur heb moet ik er dus wel even op letten dat ik voldoende eet, anders word ik wel wat licht in m’n hoofd. Bij kleinere tattoos heb ik daar nooit last van gehad.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:18

Kunnen jullie me helpen met een site die korte teksten heeft? Ik wil een bloem of gingko blad en dan een kruidige of liefdevollle tekst in de steel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:24

Hier ook veel dagsessies gedaan maar 2 dagen achter elkaar aan hetzelfde ontwerp zou ik niet tof vinden.
Dan ben je helemaal rauw en beurs en dan weer zelfde plek verder gaan #) dat vreet echt energie.
Ik merkte het al als ik ongesteld was en slecht had geslapen(had toen nog een kleine meid die aantal keer per nacht kwam) dan kon ik veel minder goed mn pijn wegdenken als dat ik fit was.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:54

Antheman schreef:
Kunnen jullie me helpen met een site die korte teksten heeft? Ik wil een bloem of gingko blad en dan een kruidige of liefdevollle tekst in de steel.

Wat versta je onder een kruidige tekst? :o?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:44

Supervixen schreef:
Antheman schreef:

Wat versta je onder een kruidige tekst? :o?

iets met kruiden.

Ze zijn heel belangrijk voor me.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 00:58

Probeer het eens met een AI, of zijn er nog geen gratis Nederlandse?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 02:31

Je wilt graag zo fit en lekker mogelijk zo’n dag sessie doorkomen, op stukjes dat het wat lastig is kan een beetje suiker wel helpen, niet te gek natuurlijk want een suikerdip zit je juist niet op te wachten.

Bij 2 dag sessie achter elkaar kan ik me niet voorstellen dat ze op dezelfde plek door gaan, hij zal wel moeten aansluiten dus contact met het stuk van de dag ervoor zal er wel zijn maar die huid moet toch eerst helen voor ze er weer overheen kunnen?
Dat zegt mijn artiest tenminste altijd…
2 dagen achter elkaar lijkt me pittig maar te doen, zorgen dat je er fit in gaat, goed slapen en eten en dan zorgen dat je jezelf kan vermaken tijdens de sessies!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 07:53

_Christina schreef:
Probeer het eens met een AI, of zijn er nog geen gratis Nederlandse?

Sorry, ik ben hier niet bekend mee, wat is dat?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:07

Ik weet niet hoe dik die steel wordt maar tekst zó klein gaat volgens mij dichtlopen/onleesbaar worden