3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:30

Welkom mereltje! Gefeliciteerd :D Mooi streven ook, moet te doen zijn! Alleen... Weet je wel zeker dat je met 5 kg minder in een maat kleiner kan? :o Ik kon zelf pas na ruim 10 kg in een maat kleiner (maar goed, ik ben vermoedelijk ook een stuk zwaarder dan jij, dat zal vast ook verschillen)

Mereltje

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:38

Dank jullie wel voor de felicitaties :D
Ik ga het doen door de wijntjes en snacks een beetje te laten staan en kleinere porties te nemen. Mijn eetpatroon is al redelijk gezond gelukkig!
Daarbij sport ik sinds 2 maanden 3 a 4 keer in de week (2 keer sportschool, groepsles/krachttraining en 1 a 2 keer hardlopen).
Verder vind ik het leuk om lijstjes te zien voor inspiratie en ook om deze zelf te plaatsen als stok achter de deur. Ik las al langer mee in dit topic voor de eetlijstjes :))

Ik hoop wel in een maat kleiner te kunnen na 5 kg. Alles is nagemeten, want er was wat twijfel of mijn borsten nog zouden passen in een maat kleiner. Maar dat gaat wel lukken. Ik val namelijk nauwelijks af bij mijn borsten.
Ik ga van een maat 38 naar een 36, dus ik ben al redelijk slank. De 38 moest sowieso al worden ingenomen bij de taille, dus heel spannend is het allemaal niet. Maar hoe slanker ik ben, hoe beter de jurk nog aanpast kan worden op mijn maten natuurlijk :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:44

Oh, dat komt vast goed zo te lezen :D

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:35

Welkom Mereltje, gefeliciteerd met je verloving! :) Mijn ervaring is ook dat hoe lager je komt in gewicht, hoe groter verschil elke kg in de maten maakt.

Gisteren voor het avondeten ook wraps gegeten bij vrienden, met zoete aardappel en groenten, feta-kaas en avocado-spread. Was erg lekker! :9

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:36

Ik heb mijn daadwerkelijke maaltijden iets aangepast, uitgebreidere lunch, dus geen chips vanavond.

Mijn planning voor vandaag
O: Skyr + chocolade cruesli + whey crispy
T: appel
L: half stokbrood met tonijnsalade
T: 2 gekookte eieren
A: shakshuka

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:53

Gefeliciteerd!!!!

Ik heb deze week toch continu trek! terwijl er niks anders in mijn ritme is... Nouja ... behalve dat het die periode in de maand is, maar normaliter zit ik dan onder de vulkaantjes...

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:22

Laura82: fijn dat je zo genoten hebt! Lekker lijstje vandaag, en vervelend van je rugpijn! Hopelijk ook zo snel verdwenen als die opkwam.

black_kelpie: dik verdient! Wat was je fanatiek!

_Sanne: lekker lijstje! Ja, eigenlijk tot ik s middags de appel met kaneel had. Na het avondeten helemaal niet meer. Had even gekeken en het was ook wat te weinig kcal, scheelt dat de lunch niet lekker was, kan die sowieso de deur uit haha

Linoleum, ook al mooi lijstje voor vandaag! En fijn dat je volgende week even bij kan trekken. shakshuka heb ik nog nooit van gehoord :+

Kimmie25501: ow :') deze was van de Lidl. Lekker boterhammen maar wel gevarieerd belegd zo!

Maanlicht: dat uit eten klinkt heerlijk! Vervelend van de hoefzweer, hopelijk snel weer klaar. En oef! wees je wel voorzichtig met jezelf?

Mereltje: welkom! Mooi doel! Gefeliciteerd! Ik ben net 31 augustus getrouwd.

Mews: die wraps klinken goed!

Riddershow: vervelend die constante trek! Gelukkig gaat die periode ook weer voorbija haha

Mijn lijstje is vandaag hetzelfde als gisteren. Voor de lunch even zoet geweest met alle peterselie uit de mix te halen. Maar dat lukt natuurlijk niet helemaal, elke hap met maar een beetje peterselie.. brrr... Laatste keer :') Heb er een handje geraspte kaas over gedaan anders kreeg ik het niet weg. 'Mag' eigenlijk niet maar zal er niet dood van gaan :+ Straks wel de andere helft van de zoete aardappel tortilla, die is erg lekker <3

Qua beweging weer een half uur in het bos gewandeld met de hond.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:08

Tip voor de ijsliefhebbers: Halo Top is nu in Nederland verkrijgbaar. *\o/* Mijn Amerikaanse vrienden hadden het daar altijd al vol lof over, nu is het ook hier verkrijgbaar en vandaag heb ik een paar pints gehaald bij de Albert Heijn. Vanavond de eerste geprobeerd, Cinnamon Roll smaak, die vond ik echt heel lekker. Halo Top is heel laag in de calorieën. De Cinnamon Roll was 360 kcal voor een halve liter pint.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:23

Had dat nou niet gezegd, ik moet dit nu ook hebben :o zaterdag eens kijken met boodschappen doen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:39

Oppo ijs vind ik ook goed te doen, karamel zeezout geloof ik, ook 375 calorieën per pot

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:02

Welkom Mereltje! Je plan klinkt alsof het helemaal goed moet gaan komen! Gefeliciteerd met je verloving!
Maanlicht, je eten uit het restaurant klinkt heerlijk! :9
Mews, ook al zo lekker avondeten! Yum! Dat ijs ga ik opzoeken!
Riddershow, veel sterkte deze periode :+ Gelukkig gaat het altijd weer over! En helaas komt het altijd weer terug :')
Bleeeh, karamel zeezout :')

Gisteren lekker weesten lunchen, daarom dit lijstje:
O: twee boterhammen met beleg.
L: Clubsandwich luxe, met tartaar, kip, bitterbal scampi, ei, tomaat en peperdressing. Als toetje wentelteefjes, gemaakt van suikerbrood uit eigen bakkerij (het is namelijk ook een bakker), huisgedraaid ijs en vruchtensaus.
A: een heel klein beetje noedels.
T: een colaflesje, een muisje, een dropje, een mini-milka en een toffee.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:58

Kimmie, wat klinkt jouw lunch van gisteren heerlijk!

Ik moet mijn planning vandaag nog even bekijken. Gisteren shakshuka gehad en wilde dat vanavond ook weer eten. Maar vond het niet zo geslaagd. Dus denk dat ik toch wat anders neem.. nu nog bedenken wat, waarbij ik wel zoveel mogelijk de ingrediënten gebruik.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:17

Ik heb t ff zwaar met mn dieet... vind t gewoon best lastig dat ik niet ff lunch kan halen in t bedrijfsrestaurant als ik 's ochtends weinig tijd heb bijv, of laatst met een uitje, eet je ook niet zo makkelijk een salade weg, en het meeste wat ik mag moet je gekoeld bewaren. Nou ja, ff doorbijten en wat creatieve oplossingen bedenken maar.

Wat een heerlijke lunch kimmie!

Balen dat de shakshuka tegenviel linoleum

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:03

Linoleum wat is Shakshuka? :')

Hoe is het met de rugpijn Laura? Is er in het bedrijfsrestaurant niks qua eten wat nog een beetje in je dieet past? Zou jezelf niet te veel ontzeggen, dat werkt bij mij alleen maar demotiverend.

Lekkere lijstjes Kimmie, vooral die lunch van gisteren!!

Maanlicht dat eten van eergisteren klinkt allemaal echt veel te lekker! Wat doe je allemaal door de chili con carne?

Welkom Mereltje, wat een mooi doel en gefeliciteerd natuurlijk!

Lastig die trek Riddershow, ik heb soms ook van die dagen. Dan kan ik maar door blijven eten. Heel irritant.

--

Hier gisteren overdag een prima dag gehad, weegschaal was ook weer lief. S'avonds mijn cheat meal gehad (KFC). Ik zit momenteel op donderdags van 08:30 tot 18:30 op school, en na die tien uur ben ik echt gesloopt. Was gisteren zo moe en had zo veel hoofdpijn erna dat ik om 8u al ben gaan slapen :')

Vandaag had ik maar twee uurtjes school, erna even met een vriendin wezen lunchen en nu de rest van de dag aan de bak voor school.
O: -
L: panini met gehaktbal van de Bakker Bart (viel tegen helaas) en een koffie
L2: ciabatta met kruidenroomkaas en tonijn
A: twee wraps met kip, tzatziki, feta, komkommer en ijsbergsla
T: handje tortilliachips met salsa en kaas dip

Vanochtend gaf de weegschaal trouwens hetzelfde aan als gisterochtend, had eigenlijk verwacht na de KFC meer vocht vast te houden maar dat viel dus mee. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:21

Rugpijn gaat gelukkig wat beter, thnx! Ehhh.. dr is gekookt ei, en plakjes vleeswaren en kaas. Maar dan word ik wel heel vreemd aangekeken als ik alleen dat eet :') er zijn ook salades, maar meestal allemaal met een koolhydratenbron

Lange schooldag zeg! Wel lekker, kfc :9 en altijd fijn van die weegschaal!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:17

Laura82: fijn dat de rugpijn wat beter is. Misschien ook zelf Paleo brood maken?

_Sanne: wat een lange dagen! Pas je wel goed op jezelf? Fijn dat je een lekker lange nacht hebt gehad. Mooi dat de weegschaal lief was.

Kimmie25501: high five, ik vind karamel zeezout ook vies :') Lekkere lunch zeg!

Vandaag was mijn bestelling binnen met allerlei zaden, kokosrasp en amandelmeel. Gelijk maar paar ingrediënten gebruikt om Paleo brood te maken, was er erg blij mee!
Afbeelding

Mijn lijstje vandaag:
O: banaan ei lijnzaad scrambled eggs
L: 4 plakjes Paleo brood met kipfilet
T: appel
A: Rauwe andijvie stamppot met spekjes en rookworst

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:24

Heb je daar een recept van? Staan in mijn boek ook een aantal recepten voor brood, maar nog niet echt iets waarvan ik denk: JA!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:54

Natuurlijk, ik heb voor deze gekozen omdat er niet belachelijk veel ingrediënten in gaan en het gewoon goed te betalen is zo! Vind het qua structuur een beetje tussen hartige cake en brood inzitten.

Ingrediënten:

200 gram amandelmeel;
50 gram lijnzaad;
Snufje zout;
1 theelepel zuiveringszout (baking soda);
5 eieren;
50 gram kokosolie;
1 eetlepel honing.

Verwarm de oven alvast voor op 180 graden. Meng nu in een grote beslagkom eerst alle droge ingrediënten door elkaar. Voeg daarna de eieren, kokosolie en honing toe en meng door elkaar tot het een mooi glad beslag is. Het beslag blijft behoorlijk stevig. Vet een cakeblik in of bekleed dit met bakpapier en schenk hier vervolgens het beslag in. Plaats het cakeblik met beslag voor 35 minuutjes in de oven en klaar is je paleobrood!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:22

Mooi dat de rugpijn beter gaat Laura!

Zeker lange dagen Urosa, helaas is er weinig aan te doen. Veel tussenuren tussendoor ook, maar gelukkig kan ik dan met school bezig zodat dat s'avonds niet meer hoeft. Ziet er lekker uit dat brood!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:51

Hmm honing mag niet in mn dieet, maar kan altijd kijken of het zonder ook goed smaakt +:)+ dank je voor het recept!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:26

Ik ga morgen een weegschaal halen en weer eens beginnen met sporten. 'Vroeger' was ik zo in shape dat ik zelfs een sixpack had. Inmiddels ben ik absoluut niet dik maar ik wil zelf gewoon weer naar die oude shape toe. Ook omdat ik de laatste jaren best ongezond heb geleefd qua alle aspecten dus let's go! Gelukkig een vriend die wel mee wilt sporten voor motivatie :))

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:25

Wat jammer dat de shakshuka niet lekker was Linoleum! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook heb moeten opzoeken, ik vond het best apart klinken :j
Fijn dat het beter gaat met je rugpijn Laura!
Wat heb je lange dagen Sanne! Ik snap wel dat je daarna helemaal kapot bent, pfoeh!
Urosa, eindelijk iemand gevonden die het ook niet lekker vindt! Iedereen verklaart me altijd voor gek dat ik het niet te vreten vindt :') Recept klinkt heerlijk! Is het brood zoet bedoeld?
Succes njcgregoor!

Gisteren was niet zo'n succes. Als tussendoortje weer een Bossche Bol gegeten (gelukkig liggen ze nu in de vriezer) en 's avond personeelsfeest met bbq, daar niet vreselijk veel gegeten gelukkig, zat nog vol van mijn Bossche Bol :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:56

Gisteren ben ik voor kant en klare sushi gegaan, gezien ik een werkdag had van 11 uur. Zometeen even lekker naar stal om te rijden en vervolgens nog weer even aan werk. In huishouden ook nog genoeg te doen, dus beweging zat. Denk dat ik een deel van ingrediënten voor de shakshuka maar ga gebruiken voor een omelet.

De rest van het weekend is date hier en dus vooral lui op de bank film kijken en morgen formule 1 kijken in bed. Dus lekker rustig aan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 11:12

Hier de Shashuka ook opgezocht, ziet er op zich best lekker uit. Vooral met stokbrood ofzo.

Bossche bollen zijn zo lekker Kimmie, die zouden bij mij echt niet veilig zijn. :Y)

Wat voor sport wil je gaan doen njcgregor?

Hier eindelijk de smaak weer wat te pakken qua motivatie voor gezond eten. Gisteren netjes aan mijn lijstje gehouden en zelfs met chips zat ik rond de 1600-1700 kcal. Lijstje voor vandaag:
O: volkoren bolletje kaas + een latte
L: champignonnesoep met een kaal pistoletje (lekker dippen yum)
A: twee wraps met kip, tzatziki, komkommer, sla en feta (dan zijn ze eindelijk op haha)
T: tortilla chips met beetje salsa dip
T: wodka red bull zero + nog een variatie aan alcohol vannacht in de stad + waarschijnlijk een portie patat die ik heeeel blij met mn dronken bakkes naar binnen ga werken. :')

Ga vanavond op stap, ga proberen wel wat op mijn inname te letten zodra ik eenmaal in de stad ben, vind het zonde om vet veel kcal aan drinken naar binnen te werken zonder dat ik er écht van geniet. Die patatjes zijn een standaard afsluiter, en een anti kater hulp :))

Oh en ik ga zo even een uurtje wandelen denk ik, heb het nu eindelijk iets rustiger met school dus kan het me veroorloven qua tijd.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:38

Jullie gaan snel! Even geen energie om op iedereen te reageren maar ik heb het wel gelezen.

Gister het Halo Top Cinnamon Roll ijs gekocht, ik was heel erg aan het twijfelen, want ik vind al dat dieet ijs over het algemeen niet lekker. Was eerder wel matig enthousiast over Breyers Mint Chip, maar eigenlijk was dat na een paar happen ook alsof je tandpasta naar binnen aan het werken was. Maar goed Heel voorzichtig een hapje genomen van de Halo Top, en ik viel stijl achterover. Mega lekker. Ik had echt totaal het verschil niet door tussen dieet-ijs en gewoon roomijs. Dus een hele goede ontdekking! En dat voor 360 kcal per beker.

Verder gister een hele goede dag, geluncht met salade van wortel, cannellinibonen, tonijn en wortel, crackers met guacamole en gedineerd met aspergesoep die ik nog in de vriezer had, en broodjes met roomkaas en gerookte zalm.

Lijstje voor vandaag:
L: boerenomelet zonder olie (2 eieren, bleekselderij, wortel, salami blokjes, ui, scheutje amandelmelk)
T: cappuccino met amandelmelk, halve brownie, twee speltcrackers met roomkaas en runderrookvlees, klein beetje Halo Top ijs, eventueel bloemkoolsoep (als ik zin heb om dat te maken)
A: Entrecote met geroosterde bloemkool en saus van roomboter, mosterd en ui
T: glaasje amaretto