Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa0304

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 01:54

Mag ik me hier melden? Ik loop in vergelijking met jullie nog heel weinig ik tik echt net de 5k aan met veel moeite.. jullie lopen echt al mooie afstanden!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:37

Sterkte SV.
Dry needling zou ik ook eng vinden. Ik heb wel ns chockwave gehad.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:21

Rust nemen kijkt me zekere en goed plan SV!

Dag Melissa! Veel plezier met opbouwen!

Ik vind het nu ook al moeilijk inplannen en doe minder dan 50km/week. Als je er zoveel uren per week in steekt, is het inderdaad meer een levensstijl dan een hobby denk ik.
lisitano, in de winter vroeger opstaan, lukt me ook echt niet! Ik hoop het in de zomer wel af en toe te doen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:28

SV, fijn dat je duidelijkheid hebt van de fysio. Ik zou de dry needling echt gaan doen, het is eng maar bij mij helpt het goed om niet te kijken en ik vraag gewoon een handdoekje waar ik had in mag knijpen ;) Het is het echt waard, het heeft mij zo goed geholpen!
Rustig lopen na een fysio behandeling kan maar doe echt rustig en drink goed!!

Ik gisteren eindelijk weer gelopen, baantraining, na 1,5 week niet (door wintersport en 3 dagen griep) merkte dat ik nog niet top fit ben na de griep dus lekker rustig aan gedaan. 7x 400m op gevoel gedaan, beentjes voelde goed maar was snel buiten adem.
Morgen weer kort duurloopje. Rustig weer opbouwen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:34

Ik heb het net bij 5km op de weg gehouden, erg knap van mezelf vind ik :+
Voel dat mijn been even moet bijkomen, de blauwe plekken staan er alweer op.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:28

Zo, nu heb ik aan de voor- en achterkant een zeer been :+

Afbeelding

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:16

Supervixen schreef:
Zo, nu heb ik aan de voor- en achterkant een zeer been :+

[ [url=m/ls9vDh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh.. die is wel heel gaaf!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:33

Welkom Melissa!

Venthe goed om dan even rustig aan te doen.

Oeh die is heel gaaf SV! Wel grappig dat je dry needling dan heel eng vindt :)

Ik heb gister weer 9km gelopen, 's ochtends gegaan en toen viel de wind mee :D Vrijdag zijn de weersvoorspellingen vrij positief dus wil ik weer duurlopen. Zolang het maar niet teveel waait vind ik alles prima :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:44

Mooie tattoo SV! Lijkt me wel een pijnlijke plaats, zo net onder en aan de binnenkant van je knie. Inderdaad wel grappig dat je dan zo'n schrik hebt van dryneedling.

Ik had gisteren een pittige intervaltraining, was heerlijk. Veel mensen doen niet graag interval, maar ik vind dat eigenlijk wel heel fijn. Zo enkel focussen op afstanden en snelheden, dan kan ik niet te veel aan andere dingen denken.

Venthe, komt vast snel weer goed, je conditie kan niet opeens weg zijn.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:37

Haha ja, wel tattoo maar dry needling is spannend :P
Hopelijk herstelt je kuit snel!

Bah bah met dit weer is er niks aan :') En toch heb ik wel weer zin in een trail!

Op zich vind ik interval wel oke. Ik doe het dan door tegen de stuwwal op te 'rennen'. Althans, dat vind ik leuker dan op asfalt meer vaart maken :)) Hartslag wil toch wel omhoog dan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:34

Ik heb gisteravond een snelle 5 gedaan. Nog nooit zo hard gelopen en ik had nog wel geen zin. Ik had ook pas na 3 km door dat ik best rap ging voor mijn doen.
Ik heb mezelf echt naar buiten moeten slepen, net als vorige week en beide keren liep ik een PR. Nouja!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:03

Knap zeg!

Ik heb een kort rondje van 7.5km gedaan. Nog steeds last van de fysio behandeling en mijn tattoo schuurde teveel langs mijn broek.

Zit eraan te denken om mijn 30km trail om te zetten naar een kortere afstand en even rustig aan te doen met mijn lijf.
Gelukkig kan dat daar ter plekke.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:03

Verstandig hoor SV..Beter een blessurevrije kortere loop dan dat ze met een lange loop straks verder van huis bent en een langer herstel hebt.

Vandaag 4 km in de regen gelopen. Vanaf de start last van mijn beide hielen en kreeg mijn benen niet vooruit. Echt apart, nog nooit gehad.

Zaterdag hopelijk een langer rondje met meer energie

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:46

Djilna, ja heuveltjes is ook een soort van interval he! Hartslag omhoog en beenspieren extra laten werken.
SV, misschien vandaag eventjes een klein heel rustig toertje doen om te voelen hoe het gaat? Wel handig dat je last minute nog kan veranderen inderdaad.
Mama3, hopelijk vandaag beter!

Veel mensen met loopplannen dit weekend? Mijn looptraining van dit weekend zit er al op, vanmorgen om 7u met de brandweermannen een rustige 13km gedaan. Morgen op jumping.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 13:52

Ik ben er ook weer :D na 18 dagen Uganda mat voornamelijk veel in de auto zitten heb ik flink zin om er weer in te vliegen. Vandaag of morgen weer het eerste rondje!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 16:36

Poes welkom terug, jaloers op je vakantie. Ben ook zo'n Afrika fan!

Weer een halve trailmarathon in de benen vandaag. Mijn zwaarste halve wel tot nu toe.
21.35km en bijna 400HM. Plus een deel zware paden.
Gelukkig ging het qua pijn redelijk goed. Was een goede beslissing om een wat kortere afstand te lopen. Ik was ook al de hele week moe.

Ik heb gisteren een foamroller gehaald, dus ga zo nog even rollen.
Over twee weken weer een halve wegmarathon, hoop dat mijn been het goed blijft doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:45

Mooie prestatie weer SV!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:44

SV wat een prachtige foto's weer!
En wat fijn dat je de halve kon uitlopen zonder al teveel pijn. Ik hoop dat je goed hersteld en weer snel pijnvrij kan lopen.

Uganda, wat tof Poes! Kan me voorstellen dat je weer zin hebt om te lopen. Het is momenteel heerlijk loop weer.

De hele dag van hot naar her gerend tussen sport van de kinderen, ah, verjaardag en kinderfeestje. Daardoor niet toegekomen aan hardlopen. Ik baalde enorm maar bedacht me tijdens het eten dat ik echt moest gaan.

Direct na het eten (taco's) omgekleed en met de auto naar de plek gereden waar ik mijn zoontje moest ophalen van een feestje, 6 km gelopen en precies op tijd weer terug bij de plek om hem mee naar huis te nemen.

Gek genoeg geen last van het eten gehad, beetje warm gehad alleen doordat ik in de regen van huis ging en daardoor een regenjas extra aan had. Stukjes wind tegen en wind mee, heerlijk gelopen.

Het slechte "zware benen, zwaar lijf" van donderdag ook verklaard, ik werd gisteren onverwachts ongesteld. Ik ga ervan uit dat dit de verklaring is.

Morgen rustdag, althans van sport. Maandag aan mijn nieuwe kracht schema beginnen, dinsdag weer lekker lopen. Fijne avond!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:45

Supervixen schreef:
Poes welkom terug, jaloers op je vakantie. Ben ook zo'n Afrika fan!

Weer een halve trailmarathon in de benen vandaag. Mijn zwaarste halve wel tot nu toe.
21.35km en bijna 400HM. Plus een deel zware paden.
Gelukkig ging het qua pijn redelijk goed. Was een goede beslissing om een wat kortere afstand te lopen. Ik was ook al de hele week moe.

Ik heb gisteren een foamroller gehaald, dus ga zo nog even rollen.
Over twee weken weer een halve wegmarathon, hoop dat mijn been het goed blijft doen.

[ [url=m/Tqv88l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OXqFFo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cZLUQ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo maar dit is ook wel hele mooie omgeving om te lopen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 01:31

Wij (loopgroep) vandaag -oneehetisalgisteren- een 16K - rondje. Een stiekem verkapte halve trailrun, want mijn loopmaatje Angelique had de route bedacht :D .
Vanavond had mijn paard haar run ... een minimarathon (aangespannen), dus lange dag vandaag.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 07:45

Mooi SV waar was die loop?

Heeft je tattoo nog een betekenis?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:44

Sportieve dag Gem!
SV, mooie foto's weer. Fijn dat de pijn mee viel. Hopelijk helpt het om te rollen.

Ik heb straks een halve marathon, de Lansingerlandrun. Het waait al flink en er is 100% kans op regen :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:13

Tita het is een vogel die ik een aantal keren in Zuid Afrika heb gezien en hij is gewoon prachtig.
Ik wil hem nog uitbreiden met twee of drie andere vogels.

De loop was vanaf Dieren, waar ik ook werk, over de Veluwezoom.

Succes Lisitano! Kijk uit dat je niet weg waait!

Vogel van mijn tattoo:

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:35

@poes: welkom terug. Heb je in Uganda nog tijd gehad om je loopschoenen aan te trekken?

Mooie fotos SV! Gelukkig viel de pijn mee. Ben er wel maar voorzichtig mee!

prutsmuts afgelopen 2 weken het echt druk gehad en weinig tijd gehad om te lopen. Vandaag weer een rondje geweest maar het ging echt slecht. 1ste 1,5 km gingen ondanks de wind echt lekker. Ik vloog echt over de weg. Na 1,5 km kreeg ik steken in mijn zij. Ik ben verschillende keren gaan wandelen maar zodra ik weer 10 meter aan het hardlopen was kreeg ik er weer last van. Na 3km besloten dat het klaar was. Helaas. Waarschijnlijk te kort na het eten gaan lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:34

Die vogel <3

Ik ben één keer de berm ingewaaid :') Wat een wind, niet normaal. Ik kwam sommige stukken gewoon niet vooruit en meer dan de helft was gewoon keihard beuken.
Desondanks heb ik alleen maar PR's gelopen *\o/* in 2:09 ben ik gefinisht! Ik had helemaal geen verwachtingen want ik train al maanden helemaal niet goed, ik loop vrijwel nooit verhard en dan ook nog eens die storm.
En hàllo! Ik ben supertrots op mezelf en dat ben ik niet snel. Ik ben nu in de gloria aan het wachten tot mijn bad vol is en ik heb een welverdiend speciaalbiertje meegenomen :D