paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:43

Oooh, ja, heel herkenbaar, nieuwe relatie of samenwonen is funest!

Hier geeft manlief aan ook wel mee te willen doen, maar ik twijfel een beetje of hij de knop al omgezet heeft. Hij hoeft ook maar 5 kilo of zo. Maar goed, ik merk dat duidelijk aangeven wat ik aan steun nodig heb wel belangrijk is... Anders krijg je die baklava-incidentjes :9

Hier vanochtend een hilarisch momentje: er was een koffiemoment/aftrap/nieuwjaarsspeech van ons nieuwe opperhoofd op het werk. Keurig stonden er koffie en heerlijk ogende petit-fourtjes opgesteld. Yum, lekker!!! Toen ik me ernstig het hoofd stond te breken of het een groene of een gele werd besefte ik ineens dat ik dat voorlopig helemaal niet meer mag/wil/doe, petit-fourtjes... In eerste instantie was ik opgelucht dat ik geen besluit hoefde te nemen over geel of groen! Niet gedaan ook, doorbreken van gewoontes is ingewikkeld, dat blijkt maar weer :D
Laatst bijgewerkt door Glamorgana op 07-01-19 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:44

Lekker koken, lekker eten, wat meer uit eten dan normaal, lekker toetje, nog wat lekkers bij de koffie, 's avonds gezellig op de bank.

Punt 1 deed ik sowieso al wel, maar de rest eigenlijk zelden. Dus dan gaat het best hard. En als je dan een half jaar samenwoont en een half jaar uitbouwt zeg maar... :=

Edit: ja, het lastigste is patronen doorbreken inderdaad. Niets zo vervelend (en moeilijk!) als slechte gewoonten afleren.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:50

Haha jup, sinds ik weer een relatie heb ben ik echt mega aangekomen :') Zo zonde!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:55

Ja, echt wel.
Ik ben een paar jaar terug 35 kg afgevallen. Maar daar zitten er gewoon weer 15 bij inmiddels :\
Zo ontzettend zonde. Dus die moeten er sowieso weer af.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:43

Ik ben door mijn nieuwe relatie juist onbewust afgevallen :+.
Bij mn ex wel veel aangekomen, maar die hadden dan weer taart bij de koffie, chips/toastjes elke week, ham/kaas croissantjes als ontbijt, dan gaat het hard :+.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:47

Ik meld me ook hier.
Door de antidepressiva een aantal jaar geleden flink aangekomen en ik moet dit de rest van mijn leven nog slikken helaas. Maar ik heb mentaal gewoon echt veel last van mijn gewicht.

Door fibromyalgie kan ik niet veel sporten en dat maakt het wel lastig.
Ik rij 2 a 3 keer per week paard waarvan 1 keer een flinke rit op de veluwe (bij arnhem) en probeer verder veel te wandelen en te fietsen.

Ik woon overigens ook bij arnhem, in westervoort :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:15

Idd zonde Amanda! Maar weet zeker dat het je weer lukt!

Hier inmiddels -6 van de in totaal 15 kilo die er af moet. Dus ben op de goede weg...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:26

Even een frustratie momentje. De app MyFitnessPal loopt weer vast, geeft aan dat ie in de offline modus is.. en niks lijkt het op te lossen :(
Dus ik heb de app Food maar weer geïnstalleerd en MFP verwijderd!
Ik vind het alleen zo jammer dat je bij de Food app de Garmin Vivosport niet kan koppelen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:16

Glamorgana: Goed dat je het je man hebt verteld! En je maakt al goede stappen door gezonde dingen mee te nemen vandaag. Super!

_Aine: ik heb een weegschaal van de blokker. Geeft digitaal het gewicht weer, dus ook de onsjes. Ik vind het een prima ding. Dit soort artikelen van de Action of dergelijke winkels vertrouw ik nooit zo.

Amanda: Welkom :wave: Vervelend dat je via een hormoonziekte lastig afvalt. Wel knap dat je het dan toch oppakt!

EW: welkom back :wave: Ik zelf ben niet voor bepaalde afval-programma's of diëten. Alleen als het vanwege een intolerantie/allergie of ziekte is. Maar als het voor jouw werkt, is dat prima!

limilou: :wave: Lastig dat je door de medicatie zo veel bent aangekomen en dat de fibromyalgie het bewegen in de weg staat. Maar ook van jou vind ik het knap dat je ondanks deze negatieve dingen het toch weer oppakt.

Irisje: goed bezig! Hoe lang heb je daar over gedaan? :)

Mijn vorige berichtje was even snel getypt op mijn mobiele telefoon. Nu even netjes een bijlees-post gemaakt :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:57

ItsMe2 schreef:
Even een frustratie momentje. De app MyFitnessPal loopt weer vast, geeft aan dat ie in de offline modus is.. en niks lijkt het op te lossen :(
Dus ik heb de app Food maar weer geïnstalleerd en MFP verwijderd!
Ik vind het alleen zo jammer dat je bij de Food app de Garmin Vivosport niet kan koppelen.

Gers, wat vervelend... -O-
Ik had ook altijd mfp, maar bij mij doet ie het ook al een poosje niet meer, en een nieuw account kan niet.... {:)-:( ik doe het nu dus maar zonder, geeft ook wel rust omdat ik nu juist niet constant met eten en alles eromheen bezig ben...dan gaat het maar langzamer, dat vind ik niet zo erg nu. Ik houd het anders gewoon niet vol. :+

Voor de (nog) nieuwere dames, welkom!

irisje, wat knap al zeg, goed bezig!

EW heb je al ervaring met weight watchers? Of is dit nieuw voor je?

Grappig de verhalen over aankomen bij samenwonen...toen ik echt verliefd was kreeg ik geen hap door Mn keel, later werd dat wel minder ja, idd lekker samen er op uit en dan genieten van elkaar en lekker eten. Ik ben desondanks altijd min of meer hetzelfde gebleven qua gewicht, mijn vriend is wel wat zwaarder geworden, die at zeer onregelmatig en was erg actief. Nu kantoorbaan en veel in de auto, maar nog steeds slank, snelle stofwisseling denk ik...

Ik ga morgen op de weegschaal, ben benieuwd!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 23:13

Ben al eens eerder 12 kilo afgevallen met ww.

Het is ook niet echt een programma. Je mag gewoon alles eten. Alleen het eten kost punten. En je hebt maar een bepaald aantal punten per dag. Dus je koopt wat je eet.... en daardoor ga je andere keuzes maken.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:09

Cindeeh schreef:
Oeeh. Ik ben gelijk gebleven in mijn gewicht met de feestdagen en een eetbui tussendoor. fiets you feestdagen, ik heb gewonnen haha!

Is het misschien een idee om een whatsapp groepje te maken zodat we met Arnhemmers (en mensen die daarbuiten wonen en gewoon meewillen) kunnen wandelen of iets dergelijks?

Wat voor sporten doen jullie allemaal? Zijn jullie nog wel actief bezig met paarden?

Zijn nieuwe mensen ook welkom in die groepsapp? O:)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 00:23

limilou schreef:
Cindeeh schreef:
Oeeh. Ik ben gelijk gebleven in mijn gewicht met de feestdagen en een eetbui tussendoor. fiets you feestdagen, ik heb gewonnen haha!

Is het misschien een idee om een whatsapp groepje te maken zodat we met Arnhemmers (en mensen die daarbuiten wonen en gewoon meewillen) kunnen wandelen of iets dergelijks?

Wat voor sporten doen jullie allemaal? Zijn jullie nog wel actief bezig met paarden?

Zijn nieuwe mensen ook welkom in die groepsapp? O:)

Ja hoor. Pb me maar

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:34

Ik heb nooit MFP gehad, vanaf het begin de Food app gebruikt. Nooit vastlopers gehad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:23

ItsMe2: Bedankt. Het is me al een keer eerder gelukt, ondanks dat artsen zeiden dat het nooit zou lukken om af te vallen. Ik ben redelijk eigenwijs aangelegd :Y)
Het is lastig, maar omdat het al een keer gelukt is, weet ik dat dit werkt. En dat motiveert. Anders zou ik het ook niet volhouden denk ik. Maar kanttekening is dan wel dat ik wel aankom, maar niet afval en uiteindelijk moddervet word. Dat wil ik absoluut niet :n

Ik gebruik overigens geen app. Ik weet dat ik slecht op KHD reageer, dus dat eerst maar eens weglaten uit het eten. En dat gaat prima. Alleen fruit eet ik wel. En als het zo uitkomt wel KHD, maar dan de juiste zeg maar. Zo staat er vanavond groene curry op het menu met kip en veel groente en daar gaat wel een handje zilvervliesrijst doorheen. Maar brood en aardappelen laat ik zoveel mogelijk staan. Of probeer ik eigenlijk gewoon helemaal niet te eten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:09

Ik heb ook wel eens een tijdje koolhydraatarm gegeten. Maar behalve in snel tempo de eerste kilo’s afvallen, merkte ik geen verschil in mij beter voelen of iets dergelijks. Daarom vond ik het erg lastig vol houden en probeer ik nu gewoon een gezond aantal kcal aan te houden met gezonde keuzes.
Vandaag zijn het niet de meest gezonde keuzes, maar wel netjes binnen mijn kcal doel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:12

Dat is ook prima toch?
Ik merk dat ik wel erg last heb van geraffineerde suikers en vooral ook van brood. Opgeblazen buik, rommelige spijsvertering en snel moe. Mijn lichaam verwerkt die suikers niet zo goed geloof ik.
Met alleen fruitsuikers en af en toe volkorenproducten of niet gemanipuleerde suikers gaat het goed en voel ik me er wel een stuk beter onder.
Nu om af te vallen echt zo min mogelijk KHD. En als ik weer op gewicht kom kan ik ze wel weer toevoegen, maar dan 1x per dag ofzo. Dat heb ik voor ik met mijn vriend ging samenwonen jaren volgehouden. :j
Dus dat moet lukken :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 10:17

Dan moet dat zeker goedkomen amanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:05

Amanda, qua fruitsuikers zou je voor de gein dat dieet eens in kunnen kijken wat ik nu aan het doen ben. Als je googlet op een 'FODMAP lijst', kom je tegen wat ik wel en niet mag nuttigen. Als ik jou zo hoor, denk ik dat je buik een stuk rustiger wordt als je dat eens een weekje probeert. Moet niet hoor, maar misschien vind je het wel interessant.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:13

Mijn buik is nu al rustiger, nu ik geen brood eet :D
Maar ik zal eens kijken. Zeker interessant!

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:24

Tja, wel of geen app... De vorige keer heb ik tot grote tevredenheid MFP gebruikt, nu is de situatie iets anders: mijn man en ik carpoolen naar het werk en omdat hij minder tijd kwijt is 's ochtends met aankleden (hij maakt zich ook niet op, dat scheelt al een kwartier, hahaha) maakt hij mijn ontbijt en lunch klaar. Ik heb hem wel een aantal aanwijzingen gegeven over verstandig broodbeleg en zo, maar vind het veel te ver gaan om hem alles te laten afwegen en invoeren. Dus nu mezelf maar een paar weken de tijd beloofd om te kijken of ik het zelf kan. Zo niet, moeten we iets veranderen en komt de app er weer bij.

Interessant om te lezen wat jullie globale plan is voor het afvallen en wat fijn dat iedereen elkaar hier nog steeds de ruimte gunt om het te doen op een manier die het best past.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:45

Ik heb net MFP weer geopend en het werkt nog gewoon zoals voorheen. Dus toch ook maar weer gaan invullen. Geeft toch wel goed inzicht :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:54

Glamorgana: ik snap dat je je man niet alles laat afwegen. Met het warme eten zet ik de keukenweegschaal onder mijn bord :D. Mijn ouders keken eerst ook wel raar.. maar ze wennen er maar aan ;).

Amanda: zo’n app geeft mij ook heel goed inzicht :j. En het geeft ook heel goed mijn zwakke punten weer. Troost-eetbui = enorm veel kcal voor tussendoortjes :oo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:57

Ja, maar het is niet leidend. Zo mag ik vanwege het KHD onbeperkt groenten eten, maar MFP telt daar wel calorieën bij op. Dus die neem ik niet zo nauw zeg maar. Het zit 'm bij mij vooral in de andere dingen dan groenten. Maar het absoluut een goede richtlijn. :j

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:32

ItsMe2: ik zie dat direct voor me, moeder die een bord wil neerzetten en jij dan als een soort linebacker ertussen duikend om nog net even die keukenweegschaal eronder te zetten... _/-\o_

Gelijk heb je, Amanda, ook je gevoel en voor jou bewezen methode volgen. Het is hier volgens mij al eerder gezegd, maar je moet echt oppassen met de calorieën die MFP zegt dat je moet eten. Daardoor heb ik oorspronkelijk een half jaar structureel te weinig gegeten. Wist toen nog niet dat er sites waren waar je veel accuratere berekeningen kunt maken...