Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:18

Ik ben stout geweest vanmiddag :(

O: yakult + perzik + appel
L: 2 sandwiches met philadeplhia / maredsous light smeerkaas
't waren sandwiches of brood van 2 dagen oud, had ik dat vooraf geweten... En toen had ik nog heel erge honger en vond ik 2 koude kippenbilletjes in de frigo en heb ik die ook opgegeten en volgens MFP zijn die 2 dingen zo'n 400 kcal (kan het mij eigenlijk niet goed voorstellen?), 't was dat of nog een sandwiche, en daar zijn de koolhydraten dan weer veel te hoog van. MOEILIJKE KEUZES soms! :')

Vanavond wraps met kip normaal, ofwel moet ik een omelet maken met groente... 'k weet niet goed hoe ik dit nu kan 'goedmaken'

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 14:44

SharonIndezz schreef:
Mijn lijst voor vandaag

O: magere yoghurt met 4 noten cruesli
T:/
L: hele komkommer en grote kop warme chocomelk
A: noodles met knoflook, veel groenten, cashewnootjes, en sambal oelek

Dat is niet veel.. Maar kan aan mij liggen :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:44

SharonIndezz schreef:
Mijn lijst voor vandaag

Is dit een geplande dag met bewuste keuzes, of is deze dag toevallig zo gelopen? Lijkt mij wat weinig.. en de keuzes die je dan maakt, voornamelijk ontbijt en lunch, niet heel goed afgestemd. Ik bedoel niet dat het slecht is, maar het kan beter :j Cruesli bevat veel suiker en zou je beter door iets anders kunnen vervangen, en je lunch.. Ik snap dat je na dit vol zit (maar voor hoe lang?), maar of je hiermee je lichaam echt voedt? (Ik probeer opbouwend te reageren, dus hoop niet dat je het als aanval ziet!)

Stral schreef:
Ik ben stout geweest vanmiddag :(

O: yakult + perzik + appel
L: 2 sandwiches met philadeplhia / maredsous light smeerkaas
't waren sandwiches of brood van 2 dagen oud, had ik dat vooraf geweten... En toen had ik nog heel erge honger en vond ik 2 koude kippenbilletjes in de frigo en heb ik die ook opgegeten en volgens MFP zijn die 2 dingen zo'n 400 kcal (kan het mij eigenlijk niet goed voorstellen?), 't was dat of nog een sandwiche, en daar zijn de koolhydraten dan weer veel te hoog van. MOEILIJKE KEUZES soms! :')

Vanavond wraps met kip normaal, ofwel moet ik een omelet maken met groente... 'k weet niet goed hoe ik dit nu kan 'goedmaken'

Ik ben niet echt een 'vleeskenner' dus weet niet goed wat ik mij bij kippenbilletjes voor moet stellen, maar opzich is er niet heel veel mis met het eten van kip/mager vlees. Ik weet niet hoe groot zoiets is, maar het zou best kunnen dat er heel wat kcal inzitten, helemaal als het een wat vetter stuk vlees van de kip is, maar ook daar is op zich nog niets mis mee. Je lichaam heeft kcal nodig om op te kunnen teren. Er is ook geen reden om iet 'goed te maken', je lunch was misschien groter dan normaal, maar zeker met zo'n klein ontbijt en geen tussendoortjes kun je vanavond nog een gewone maaltijd eten.

Het is sowieso beter om na een 'vergrijp' gewoon je normale patroon op te gaan pakken, en niet te gaan compenseren. Hiermee kun je eetbuiten uitlokken en dan ben je nog verder van huis. Het is gebeurd, daar kun je niets meer aan veranderen. Wellicht jammer, maar geen reden om de rest van de dag door te gaan op 'de slechte manier' (want ik heb het nu toch al verpest), of om de rest van de rest op regime te gaan (dit moet ik compenseren..).

---

Mijn lijstje tot dus ver:
O (8.30): Groene smoothie met ong. 100 gram spinazie, 1 appel en ong. 500 ml water (plus multivitamine en supplementen), twee gekookte eieren met wat zout
T (11.15): Kop groene thee
After workout / Lunch (12.30): Groenten (courgette/paprika/bosui) met zalm. Havermoutpap van water met een banaan.

B: Uur crossfit
Vocht: tot nu 1,5 liter water en een kop groene thee

Planning voor de rest van de dag:
3e eetmoment (16.00): Groenteomelet met quinoa en een paar biologische spekreepjes
4e eetmoment/diner (19.00): Bloemkool met zoete aardappel en tartaar

B: wat stretching/foamrollen/fysio-oefeningen/yoga-achtige bewegingen :')
V: nog minimaal 1 liter water

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:57

K_im: dat is waar :)
Op zich was de keuze voor de kip ook bewust, het leek mij beter mij daar in te vullen (eiwitten), dan nog sandwiches te eten (en dan alsnog met honger van tafel te komen, had mij vanochtend overslapen, vandaar het niet-bestaande ontbijt).
Qua vet denk ik dat het nog vrij cava is, 't was een overschotje van mijn moeder, zij bakt alles in de grillpan zo mager mogelijk, daarom dat ik 'schrok' van die hoeveelheid kcal, weet niet of dat klopt.
Ging dus wraps met kip doen, maar heb nu geen zin meer in kip :') Moet eerder mijn hoeveelheid groente omhoog krikken gedurende de dag denk ik.

Ik zit ook iedere dag boven mijn max. hoeveelheid koolhydraten, daar waar ik nu eigenlijk niet vind dat ik zo gigantisch veel eet. Fruit en 2-4 sneetjes brood, en dan zit ik er dus al boven, vind dit best weinig... Qua eiwitten moet ik dan weer echt moeite doen om er te raken. 'k weet niet hoe ik mij daarbij voel eigenlijk, vind het al best flink van mezelf dat ik geen koek en snoep eet. Probeer dat wel te gebruiken als richtlijn maar om het nu superstreng te doen...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:04

_sharonnn schreef:
SharonIndezz schreef:
Mijn lijst voor vandaag

Dat is niet veel.. Maar kan aan mij liggen :)

Dit viel mij ook op. speciale reden voor deze crashdag?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:12

Dit is gewoon zo gelopen vandaag... Normaal wel betere lijsten :-)

Heb ook niet veel eetlust door wat gedoe... Ben al blij dat ik wat kan eten.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:12

Stral schreef:
K_im: dat is waar :)
Op zich was de keuze voor de kip ook bewust, het leek mij beter mij daar in te vullen (eiwitten), dan nog sandwiches te eten (en dan alsnog met honger van tafel te komen, had mij vanochtend overslapen, vandaar het niet-bestaande ontbijt).
Qua vet denk ik dat het nog vrij cava is, 't was een overschotje van mijn moeder, zij bakt alles in de grillpan zo mager mogelijk, daarom dat ik 'schrok' van die hoeveelheid kcal, weet niet of dat klopt.
Ging dus wraps met kip doen, maar heb nu geen zin meer in kip :') Moet eerder mijn hoeveelheid groente omhoog krikken gedurende de dag denk ik.

Ik zit ook iedere dag boven mijn max. hoeveelheid koolhydraten, daar waar ik nu eigenlijk niet vind dat ik zo gigantisch veel eet. Fruit en 2-4 sneetjes brood, en dan zit ik er dus al boven, vind dit best weinig... Qua eiwitten moet ik dan weer echt moeite doen om er te raken. 'k weet niet hoe ik mij daarbij voel eigenlijk, vind het al best flink van mezelf dat ik geen koek en snoep eet. Probeer dat wel te gebruiken als richtlijn maar om het nu superstreng te doen...

Wellicht kun je je kip vervangen voor iets anders? Gerookte zalm bijvoorbeeld? (Moet je van houden trouwens, ik lust het niet maar veel mensen schijnen het heerlijk te vinden in wraps) Anderszijds kun je natuurlijk ook gewoon alsnog voor die groentenomelet gaan, als je daar sowieso al meer trek in hebt ;) Bedoelde het meer dat je niet iets moest gaan eten waar je geen zin in hebt om iets anders te gaan compenseren.

Groenten over de dag verspreiden is inderdaad een enorm makkelijke manier om je portie groenten binnen te krijgen. Ik eet op een goede/geplande dag bij iedere maaltijd groenten. Op advies van mijn trainer 1, max 2 stuks fruit (Ik was dit nogal als een goede vervanging van ander snaaiwerk gaan zien en at echt veel fruit. Opzich niet verkeerd, maar gezien de suikers en mijn wens om af te vallen op dit moment niet helemaal de juiste keuze :P )

Wat zijn jouw macro-richtlijnen als ik vragen mag?

SharonIndezz schreef:
Dit is gewoon zo gelopen vandaag... Normaal wel betere lijsten :-)

Heb ook niet veel eetlust door wat gedoe... Ben al blij dat ik wat kan eten.

Dan is het natuurlijk helemaal niet erg :(:) Je avondmaaltijd ziet er overigens wel heel netjes uit :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:28

Macrodoelen heb ik ingevuld aan de hand van wat mij hier eens gezegd was qua verhoudingen:
koolhydraten: 75gr
eiwit: 135gr
vet: 40gr

Ik eet dan inderdaad 'teveel' fruit, maar fruit is toch gezond... Waarom zit in alles zoveel koolhyraten, frustrerend! :')
Ik lust heel graag gerookte zalm, denk altijd dat dat 'vetter' is, dus vergeet daaraan te denken!
Vriendje moet ook mee eten vanavond, ik zou zelf een omelet maken, maar denk dat hij daar geen zin in zal hebben... Eens polsen thuis :)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:45

Hahahahaha de Boob lines zijn geweldig, lig echt in een deuk hier!
Ik ben gezegend met een 80E, maar merk wel dat deze wat ruim begint te zitten. Als ik op gewicht ben maar weer eens kijken voor goede nieuwe BH's.

@Zil geen ervaring met een personal trainer, maar wel met het omgooien van je mindset. Het is niet een kwestie van een stok achter de deur, maar echt een knop die je om moet zetten.
Is er iemand in je omgeving die samen met je kan/wil sporten?
Ik vind het zelf altijd fijn om 's morgens voor me werk te gaan hardlopen. Daarnaast zou je na je werk nog thuis kunnen sporten door idd de programma's van Kayla en Jillian te volgen.

Fruit is zeker gezond, maar bevatten ook veel suikers. Daarom zijn 2 stuks echt de max.

Mijn lijstje voor vandaag is wel ok, maar ik heb nog steeds honger dus ik kom ergens iets te kort

O 2 rijstwafels, 1x fruitcompote, 1x kaas
T cappucino met een zoetje
L pistolet met selerysalade, salade (sla, tomaat, komkommer, augurk, ei, olijfolie), water
T sesamkoekjes, water
T
A witlof met kip en kaas uit de oven, zoete aardappel
T groene thee
T flesje limonade tijdens het sporten

B slecht geslapen, dus niet hard gelopen vanmorgen :o vanavond ga ik het goedmaken in de sportschool

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:53

Net terug van een fijne vakantie, dus weer goed opletten ;-)!

O: meergranenbroodje met komkommer en een mok koffie
L: twee meergranen pistoletjes met rauwkost
T: glas vifit en watermeloen
D: aardappel, broccoli en kabeljauwfilet
T: misschien magere yoghurt mocht ik nog trek hebben

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:57

Zil schreef:
Ik heb mijn eetpatroon al drastisch aangepast de laatste maanden en ben ook 7 kilo afgevallen. Alleen sporten blijft een issue. Ik wil wel, maar heb door de weeks na werk geen tijd. Nu wil ik met een personal trainer 2 of 3x in de week in de ochtend gaan sporten. En dan echt vroeg. Van 7 tot half of kwart voor 8. Ik heb iemand nodig die mijn stok achter de deur is. Anders houdt ik het niet vol. En dan het liefste niet in sportschool maar vanuit huis, zeker omdat ik half 9 gewoon op werk moet zijn.
Maar hoe kom je aan zo iemand?? Iemand idee of ervaringen?

Pfhoe.. Ik weet niet goed hoe je een personal trainer kunt vinden die die tijden werkt, maar ik weet wel dat het je een hoop geld zal gaan kosten! Ik heb een tijd een personal trainer gehad, fijne dame, maar wel 55 euro per uur.

Nu doe ik aan crossfit (70 euro per maand/onbeperkt trainen (bij NL beste atleten *\o/* ), ben toch wel verslaafd geraakt :o heb er plezier in, push mijzelf over mijn eigen grenzen, leer leuke mensen kennen en het is een stok achter de deur omdat mensen je verwachten. Het enige nadeel is dat je aan tijden vast zit. Bij mijn box zijn er twee doordeweekse ochtenden van 7-8 trainingen, dan zou je je derde keer in het weekend kunnen. Ik weet ook dat er boxen zijn die dagelijks om 7 uur een training hebben staan.

Ik ben zelf echt ontzettend enthousiast over de sport. De afwisseling tussen conditie/kracht/gymnastics, iedere dag een totaal andere workout, de crossfitcommunity alles! Wat Brighteyes zegt over het omgooien van je mindset klopt helemaal, maar dat is een stuk makkelijker als je een sport vind die je leuk vind en waar je zelf beter/sneller/sterker in wil worden.

Wat is overigens de reden dat je na je werk niet kan sporten, als ik vragen mag?

Stral schreef:
Macrodoelen heb ik ingevuld aan de hand van wat mij hier eens gezegd was qua verhoudingen:

Als ik het goed berekend heb, krijg je op basis van deze richtlijnen maar 1231 kcal binnen! Dat is echt heel weinig :o
Laatst bijgewerkt door K_im op 18-08-15 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:59

Ik moet bepaalde knoppen nog omdraaien :) Het was voor mij eenvoudiger het snaaien overdag (ik at echt heel veel koek/snoep, ik kan geen nee zeggen als letterlijk 1m van mij hele bokalen vol staan... :( ), te vervangen door fruit. Maar ik zal inderdaad moeten gaan nadenken over andere alternatieven!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:03

K_im schreef:
Ik ben zelf echt ontzettend enthousiast over de sport. De afwisseling tussen conditie/kracht/gymnastics, iedere dag een totaal andere workout, de crossfitcommunity alles! Wat Brighteyes zegt over het omgooien van je mindset klopt helemaal, maar dat is een stuk makkelijker als je een sport vind die je leuk vind en waar je zelf beter/sneller/sterker in wil worden.

Zekers! Helemaal met je eens Kim. Ik dacht altijd dat sporten niets voor mij zou zijn of ik had geen zin, maar nu ik merk dat het sporten me helpt om beter te worden in mijn rijden doe ik niets liever.

Binnenkort vakantie en eens kijken hoe windsurfen gaat bevallen :D

Crossfit lijkt me superleuk maar is bij mij in de regio op van die tijden die niet aansluiten bij mijn volgepropte schema... := toch maar eens kijken of ik een keer ergens een proeflesje kan volgen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:32

Crossfit lijkt mij ook echt super leuk! Alleen waar ik nu woon zit er niks in de buurt.. Als ik een kamer weet te scoren in Vlissingen zou ik het wel kunnen gaan doen, dus wie weet :))

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:34

Voor mij niet echt een geweldig lijstje ivm drukke werkdag.

O: kop koffie
T: x
L: italiaanse bol en een cappuccino
T: bakje druiven
A: gele curry, sojagehakt, basmatirijst en salade met tomaat/komkommer/eitje

Moest hardlopen vandaag maar ik krijg het niet ingepland. Nu nog in de trein, zo thuis nog verder werken en koken en dan door naar de volgende afspraak. :=
Gelukkig is die vriendschappelijk!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:48

Ik heb net nog maar een banaan en nectarine gepakt. Toch nog wat fruit

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:12

Lijstje van vandaag;
O: /
L: 250gr griekse yoghurt met een questbar erdoor
T: wheyshake & half blokje boterkoek (echt heel klein stukje want mam wilde de andere helft en ik was aardig :'D )
A: 3 gangen menu waarschijnlijk, denk dat ik voor als voorgerecht gerookte zalm met eieren en groene asperges en mierikswortel neem, hoofdgerecht entrecote met kruidenboter & wat frietjes neem en nagerecht moet ik nog even kijken.. maar er is niet heel veel keuze op de kaart heb ik al gezien :+
B: insanity

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:23

Oke geen voorgerecht bij nader inzien want mam had niet zo'n honger en ik ook niet bizar veel dus ik was ook al bang dat ik het toch niet op zou kunnen hahahah

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:51

Ik heb net nog wat magere yoghurt met cruesli op.. Had nog honger..

En net paar van die redband suikersleutels jammie

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:55

Ik zit echt zo. belachelijk. vol. :')
Maar dat eten was wel echt goddelijk, allejezus :')

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:00

K_im schreef:
Zil schreef:
Ik heb mijn eetpatroon al drastisch aangepast de laatste maanden en ben ook 7 kilo afgevallen. Alleen sporten blijft een issue. Ik wil wel, maar heb door de weeks na werk geen tijd. Nu wil ik met een personal trainer 2 of 3x in de week in de ochtend gaan sporten. En dan echt vroeg. Van 7 tot half of kwart voor 8. Ik heb iemand nodig die mijn stok achter de deur is. Anders houdt ik het niet vol. En dan het liefste niet in sportschool maar vanuit huis, zeker omdat ik half 9 gewoon op werk moet zijn.
Maar hoe kom je aan zo iemand?? Iemand idee of ervaringen?

Pfhoe.. Ik weet niet goed hoe je een personal trainer kunt vinden die die tijden werkt, maar ik weet wel dat het je een hoop geld zal gaan kosten! Ik heb een tijd een personal trainer gehad, fijne dame, maar wel 55 euro per uur.

Nu doe ik aan crossfit (70 euro per maand/onbeperkt trainen (bij NL beste atleten *\o/* ), ben toch wel verslaafd geraakt :o heb er plezier in, push mijzelf over mijn eigen grenzen, leer leuke mensen kennen en het is een stok achter de deur omdat mensen je verwachten. Het enige nadeel is dat je aan tijden vast zit. Bij mijn box zijn er twee doordeweekse ochtenden van 7-8 trainingen, dan zou je je derde keer in het weekend kunnen. Ik weet ook dat er boxen zijn die dagelijks om 7 uur een training hebben staan.

Wat is overigens de reden dat je na je werk niet kan sporten, als ik vragen mag?

Stral schreef:

Als ik het goed berekend heb, krijg je op basis van deze richtlijnen maar 1231 kcal binnen! Dat is echt heel weinig :o

Ik ben op mmaandag standaard bij schoonmoeder, dinsdag sport ik al (vacushaper), woensdag heel de avond weg ivm trainen met de hond, donderdag onze enige avond samen thuis, vrijdag (bijna) elke week bij vrienden. Tja dan is de week om. En idd is het mindset en wil ik het ook echt. Maar het is zo zwaar. Altijd met eten bezig zijn. Niet kunnen eten maar wel willen. Wil zooooo graag nog een kilo of 10 kwijt. Ik ga eens op zoek naar dat Insanity ( als ik dat goed schrijf)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:09

Schrijf je goed ja :j Meeste dagen zijn maar iets van 40 minuten, en ik vind ze heel leuk om te doen. Jillian etc vind ik echt een knal aan dus dat kan ik dan ook niet volhouden maar insanity vind ik gewoon echt leuk dus dan is het goed vol te houden :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 21:16

Mijn uiteindelijke lijstje:
O: 2 wasa lichtgewicht crackers met zuivelspread light
L: 2 witte bolletjes met zuivelspread light en ham
T: mueslireep
T: paar stukjes patat op het werk
A: worstje, krieltjes, sla met augurk en een glas rivella
T: misschien nog 2 volkoren rijstwafels met pindakaas
B: 3 uur werken in de horeca

Morgen een matje en gewichtjes halen en dan ga ik oefeningen doen!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:55

Mijn lijstje vandaag:

O: 3 crackers met rosbief, flesje yakult
T: /
L: 3 crackers met rosbief, 2 crackers met kiprollade
T: pakje cereal quinoa koekjes (101 cal)
T: Appel, pakje melba toastjes
A: 200 gram snijbonen, stukje kipfilet, 200 ml 0% vet vanille yoghurt
T: 2 crackers met kiprollade, 1 smart protein koekje

B: 20 min wandelen, 30 min hardlopen

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:11

WoW jullie eten best veel crackers, ik eet er sochtends twee en tussen de middag eet ik 2 volkoren boterhammen van blueband.
Moet zeggen dat ik witte bolletjes ook super lekker vind maar volgens mij is dat toch best ongezond?