Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:17

Maar waar haal je het vandaan dan, dat de harde kern per sé een eigen topic wil? Volgens mij wordt er in jouw quote over de harde kern gesproken, en niet namens de harde kern. Laat staan dat er gesproken wordt over een soort van privétopic waarin buitenstaanders en nieuwkomers niet gewenst zijn. Wellicht staat dit nu wat zwart-wit, maar het komt er wel op neer.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:19

Bhriseis ik ben het helemaal met je eens! Lees vanaf topic één al fanatiek mee en vind echt dat we goed on-topic blijven! :j
Al hebben we het niet constant over 'ik ben nu bij dag zoveel van level zoveel' en 'dit zijn de resultaten', maar ook over je leven eromheen. Dat hoort er immers bij vind ik! Hoop dat het een MW topic blijft :o

Jolien87: Een topic voor de 'harde kern'? Hoe bepaal je dan wie de 'harde kern' is? :? En waarom? Ik haal zulke ideeën nergens (serieus) uit het topic..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:20

Raponsje schreef:
Burpees haten jou ook.

Volgens mij vind niemand burpees leuk, maar ze zijn wel goed voor je.

-O- Haten ze mij, terwijl ik ze altijd zo braaf doe

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:24

Sabini schreef:
Jolien87: Een topic voor de 'harde kern'? Hoe bepaal je dan wie de 'harde kern' is? :? En waarom? Ik haal zulke ideeën nergens (serieus) uit het topic..

Dat is ook het punt dat Jolein probeert te maken, want Depende heeft dat schijnbaar wel ergens gelezen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:26

Even ter duidelijkheid voor Sabini:

Jolien87 schreef:
Depende schreef:
Ja en dan willen jullie als 'harde kern' shredders van het eerste uur een eigen topic, waar niemand anders mag posten omdat het anders te druk wordt? Begrijp me niet verkeerd ik snap best dat je, je onderdeel van een groepje voelt maar het was mijn indruk dat dit topic toegankelijk was voor iedereen die maar iets wil posten hoe ver je ook bent met shredden en nu dan ook rippen en trouble zonen.

Dorus schreef:
Waar haal jij nou weer vandaan dat de 'harde kern' een eigen 'besloten' topic wil? Volgens mij is er helemaal niemand die dat zegt!
Er wordt alleen heftig geprotesteerd, omdat Bokt weer eens zonder nadenken z'n beperkingen oplegt en er imo nou niet bepaald oplossing worden aangedragen die gelijkwaardig vervangend zijn voor wat er nu is. Of eigenlijk moet ik zeggen was, want ze hebben hun briljante ideeën al doorgedrukt.
Juist door deze topics naar HK te verhuizen, zoals de modjes willen, krijg je veel meer een besloten groep en verlies je het open karakter van de topics op MW.

Helemaal mee eens! Ik kan me ook niet herinneren dat het in dit geval ging om kliekjesvorming vanuit "de harde kern". Ik ben zelf ook aan de late kant erbij gekomen en voel me evenveel waard als de originele groep shredders die inmiddels al klaar zijn of tegen het einde van het shredden aan lopen. Ik vind het dus grote onzin om te beweren dat een bepaalde groep shredders hun eigen topic willen. Iedereen is hier welkom en ik geloof ik dat dit iedere dag weer duidelijk is, te zien aan de reacties. Ook nieuwkomers worden aangemoedigd om mee te doen en niemand is afgehaakt omdat diegene niet gestimuleerd zou worden of welkom zou zijn.
Jouw indruk dat dit topic toegankelijk was voor iedereen, klopt dus zeker wel. Maar het gaat ook om de overzichtelijkheid. Je kan moeilijk informatie verschaffen als je een topic over meerdere onderwerpen hebt lopen.
De workouts zijn weliswaar door dezelfde persoon ontworpen, maar ze gaan niet over hetzelfde. Er worden andere soort vragen gesteld en tips gegeven. Het loopt dus volledig langs elkaar heen.

Een topic voor de harde kern is dus ook zeker niet mijn idee geweest! Ik reageerde er juist op omdat ik het grote onzin vind dat iemand het idee heeft dat de harde kern dit wil, wie dan ook deel mag uitmaken van "de harde kern".

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:27

Lees net iets vaags over samenvoegen, verplaatsen, weet ik veel wat :')

Beetje raar, volgens mij ging het prima. Zo is er niemand meer die tussen mw kijkt en denkt;
Hee, wat is dat :) Zoals ik drie weken terug.

Maar goed, ik praatte hier al als een van de enige sixpackers tussen de shredders, dus voor mij is het niet lastig.

http://www.dailymotion.com/video/xqdavl ... RqJqx3hJ8E
En hier nog even 6 week sixpack level 2. (pb ook even, maar openbaar is ook wel handig)
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 12-02-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:28

domegra schreef:
Nieuwe shredder meldt zich tussen al het discussiegeweld :D. Ben in de derde dag van het programma en zo fanatiek dat ik vandaag maar direct twee keer heb getraind (vanmorgen om half zeven voor het werk en nu voor de tweede keer...). Viel me wel zwaar, maar 't werkt het anderhalve cakeje van vandaag wel een beetje weg :Y).

Fanatiekeling :oo Om half zeven?!
Welkom! ;-)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:29

Jolien87 schreef:
Maar waar haal je het vandaan dan, dat de harde kern per sé een eigen topic wil? Volgens mij wordt er in jouw quote over de harde kern gesproken, en niet namens de harde kern. Laat staan dat er gesproken wordt over een soort van privétopic waarin buitenstaanders en nieuwkomers niet gewenst zijn. Wellicht staat dit nu wat zwart-wit, maar het komt er wel op neer.

Ik heb juist geen harde kern opgemerkt, volgens mij was iedereen hier gelijk, maar Briseis spreekt wel over een harde kern en ik vraag mij af wie of wat dat dan zijn en waarom die hier niet gewoon kunnen posten. Echter als dat niet kan dan open je toch een apart topic voor de "harde kern" het was bedoeld als (semi spottend) voorstel. Niet als iets serieus, ik zie geen harde kern maar ik zie eigenlijk sowieso geen probleem met de topics samen voegen dus ja.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:35

He bah ik baal ook van deze keuze...

En ga totaaaal mee met Bhrisels en Annash.

Ik zou het liever ook apart houden. En als je dan weer klaar bent met ripped ga je eventueel weer over naar ander topic etc. Nu is het echt een schreeuw over Ripped in een groot Shred ravijn. Jammer!

Anyway ik heb dag 2 van ripped erop zitten en damn die hamstrings, kon bepaalde dingen echt minder goed daardoor hoor. Maar vind het toch wel leuk dat het sneller afwisselt bij Ripped. Nice!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:36

Wat heb je met je hamstrings dan, Loesss? Heb je die eens geblesseerd gehad ofzo?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:38

Ik heb helaas na overleg met mijn moeder besloten om in ieder geval even voorlopig te stoppen met shredden. Mijn scheenbenen gaan weer zeer doen, en een operatie komt zo wel steeds dichterbij helaas.

Ik ga zeker wel door met yoga en ook de 6w6p maar proberen en dan de springoefeningen er uit laten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:41

Jammer evony.
Gelukkig heb ik mijn schenen een goed herstel gegund, nu twee en een half jaar geleden. En gaat het nu goed.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:42

Jolien87 schreef:
Wat heb je met je hamstrings dan, Loesss? Heb je die eens geblesseerd gehad ofzo?

Haha nee, wacht maar af als je Ripped gaat doen..... Spierpijn!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:42

Hè wat jammer Evony! Maar gelukkig heb je, je kunnen laten adviseren door je moeder. Anders was je wellicht ermee door gegaan en nog verder van huis geweest. :(:)
Gelukkig zijn er voldoende andere workouts waarbij de nadruk op andere delen van de lichaam wordt gelegd en waarmee je dus je schenen minder belast.
Begreep ik nu goed dat je een hometrainer hebt? Deze kun je natuurlijk gebruiken voor de cardio-training. Ook oefeningen zoals de chest fly en crunches zullen weinig van je schenen vergen.
En anders misschien eens advies inwinnen op de sportschool, om te kijken welke oefeningen je wel kunt doen? Of kan je moeder je hier ook wel in adviseren?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:43

De ripped is idd echt hard voor je hammies. Bij mij beginnen ze zich nu na 6 dagen en 5 workouts weer een beetje op de achtergrond te houden. De spierpijn was nog erger dan je bovenbenen op dag 3 van de Shred.

Jammer dat je moet stoppen evony, maar het is natuurlijk geen blessure waard. Misschien kan je eens naar ripped kijken, daarbij wordt minder gesprongen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:44

Loesss schreef:
Jolien87 schreef:

Haha nee, wacht maar af als je Ripped gaat doen..... Spierpijn!

Oooh op die manier! Ik vatte het even op alsof je iets met je hamstrings had (behalve spierpijn haha). Maar nu begrijp ik wat je bedoelt, dit had ik de eerste dagen ook bij het shredden. Gelukkig ben ik van plan om hierna 6w6p te doen, dus de eerste maanden is Ripped nog niet in beeld voor mij. :o

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:50

Dorus schreef:
De ripped is idd echt hard voor je hammies. Bij mij beginnen ze zich nu na 6 dagen en 5 workouts weer een beetje op de achtergrond te houden. De spierpijn was nog erger dan je bovenbenen op dag 3 van de Shred.

Jammer dat je moet stoppen evony, maar het is natuurlijk geen blessure waard. Misschien kan je eens naar ripped kijken, daarbij wordt minder gesprongen.

Nog 3 dagen te gaan dus haha! Ik heb zaterdag mijn rustdag.

Inderdaad, wellicht is ripped een idee Evony. Zo vervelend die shin splints. Moet met hardlopen er ook mee uitkijken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:09

Puu, vandaag een minder dagje gehad.
Dit was m'n 3e dag van RI30. Heb gisteren en eergisteren braaf m'n extra cardio en workout gedaan, maar vandaag de puf niet. Ben half verkouden (al een paar dagen) en ook nog eens 'die tijd van de maand', dus ben allang blij dat ik de ripped had gedaan. Even mezelf motiveren met wat fitblr (fitness/workout tumblr) en dan alsnog aan de 6w6p.

Heb trouwens een vraagje. Waarom is er in de 30DS geen pauze elke week en bij de RI30 wel? Ze zijn beiden intensief en ook beiden voor je hele lichaam, dus ik snap dat verschil niet zo :?

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:09

Voor mij zit dag 5 erop, ik krijg er steeds meer lol in en het gaat wat gemakkelijker allemaal. Voor het eerst gedaan terwijl mijn vriend ook thuis is, vind ik ook heel wat van mezelf. Haha.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:10

Rebel_Jits schreef:
Puu, vandaag een minder dagje gehad.
Dit was m'n 3e dag van RI30. Heb gisteren en eergisteren braaf m'n extra cardio en workout gedaan, maar vandaag de puf niet. Ben half verkouden (al een paar dagen) en ook nog eens 'die tijd van de maand', dus ben allang blij dat ik de ripped had gedaan. Even mezelf motiveren met wat fitblr (fitness/workout tumblr) en dan alsnog aan de 6w6p.

Heb trouwens een vraagje. Waarom is er in de 30DS geen pauze elke week en bij de RI30 wel? Ze zijn beiden intensief en ook beiden voor je hele lichaam, dus ik snap dat verschil niet zo :?

Ripped is nog een stuk intensiever toch?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:13

Ik had toch al moeite met alles bij-lezen maar goed.. Tof om te zien dat er zoveel nieuwe zijn *Go get 'em Tiger.!!*

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:16

Wat een drukte hier... Geloof dat het ook niet zo gezellig was, dus bespaar de moeite maar met bijlezen.

Strakjes dag 7 ! :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:16

Even een meelezer vraag, ik ben nu 2 dagen bezig met de schred, maar voor hierna lees ik nog allemaal andere dingen. Zijn daar ook filmpjes van op inet te vinden of is dat via DVD?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:18

MissBonny schreef:
Wat een drukte hier... Geloof dat het ook niet zo gezellig was, dus bespaar de moeite maar met bijlezen.

Strakjes dag 7 ! :)

Maar hier loop je dus tegenaan. Dag 7 van wat?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:19

Beide ;)
Even zoeken op yt en je hebt er zo een paar gevonden. Er zijn er een aantal die ripper doen na de shred, anderen de 6w6p