Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:26

manzano schreef:
Romyv schreef:
trouwens, ik hoorde gisteren van iemand dat er een app is die je aan moet zetten als je bv alleen gaat hardlopen, fietsen of paardrijden. Sta je langer dan 5 minuten stil zonder hem uit te zetten, dan verstuurt die automatisch een SMS bericht naar 3 nummers die je voorprogrammeert. Super handig als je alleen naar buiten gaat met je paard, of alleen gaat hardlopen savonds!

Vandaag nieuwe hardloopschoenen gekregen, mn loopstyle is zo goed dat ik natural running heb gehad! Trots! :D half jaar geleden kreegik nog lichte steun en antipronatie maar dat is nu niet meer nodig. Kortom, weer flink verbeterd!

Is er iig voor paardrijden..... gemaakt door vriendinnetje (en bokker). Safe Rider heet die.

Ik kan die app niet vinden?

manzano

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:28

Aan elkaar ;) Saferider

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:29

Is wel slim bedacht! Ik doe alleen hardlopen in het licht en neem pas sinds kort uberhaupt een telefoon mee met buitenrijden, vroeger nooit want dat vond ik vervelend zitten maar nu ga ik met het paard van mn moeder en die heeft al wel eens fratsen uitgehaald in het verleden dus misschien wel een optie voor ons (alleen wordt mn moeder volgens mij helemaal panisch dan en gaat ze iedere minuut kijken of ze een sms heeft).

Welkom kusvoorjou, goede schoenen zijn wel belangrijk. Ikzelf was daar helaas hardleers in...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:36

Runkeeper was van slag doordat ik even had stilgestaan. Had ik opeens een gemiddelde tijd van 19 km/h :D.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:31

Ha die kun je in je zak steken. Ik wilde eigenlijk gaan lopen vandaag maar duef het nog niet aan nadat ik eergister nauwelijks meer kon lopen omdat ik vrij veel last had van mn lies/heup.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:57

Gewoon een heel klein stukje doen dromenlies! Weet niet wat je normaal loopt? Doe je daar de helft eens van en dan weer opbouwen!

Donderdag gelopen op mijn nieuwe schoenen.... perfect! Vandaag heeft mijn vriend ook schoenen gehaald. Dus kunnen we lekker lopen!
Ohja, ook nog allebei een shirtje gehaald. Bij de scapino, de helft van de helft... Dus 3.50 per shirt... Tjonge :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:22

kusvoorjou, das wel lekker shoppen voor 3,50 per shirt! wel gezellig als je vriend ook kan meelopen, misschien moet ik ook opzoek naar een vriend ;) loop nog altijd alleen

weer zitten te googlen op hardloophorloges :o Kwam nu uit op de Polar RC3 GPS, kent iemand die? andere die ik namelijk 2e hands kon kopen wordt toch niks omdat ik daar niet heen ga kunnen om te kijken en ik vind opsturen toch wel riskant voor zo'n bedrag.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:30

hey ! vandaag had ik in de krant gelezen dat slechts 2% van alle blessures van slechte schoenen komt ? ik wil graag nieuwe hardloopschoenen omdat ik nu gewoon met gympen ren, maar mijn moeder zegt nu dat dat niet nodig is.. wat is waar ?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:05

ik zou wel goede schoenen nemen, ikzelf riep ook dat dat niet nodig was maar ik kreeg opeens heel erg pijn in mijn voet. niet echt een "blessure" maar wel heel vervelend en tich echt veroorzaakt door schoenen met te weinig demping (mijn gymschoenen).

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:13

En goede schoenen lopen gewoon superfijn!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:29

Liesjeex schreef:
hey ! vandaag had ik in de krant gelezen dat slechts 2% van alle blessures van slechte schoenen komt ? ik wil graag nieuwe hardloopschoenen omdat ik nu gewoon met gympen ren, maar mijn moeder zegt nu dat dat niet nodig is.. wat is waar ?

Goede schoenen is erg belangrijk! Ik ben eind januari begonnen met hardlopen en had al meteen last van mijn linker scheen (kreeg zelfs in het dagelijkse leven last van mijn scheen). Ik heb begin april nieuwe goede schoenen gekocht en mijn pijn klachten waren binnen 2 weken weg! Heb nu helemaal geen klachten meer!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:57

Mmm. Ik denk dat ik dan toch eens mijn schoenen ga laten controleren als jullie blessures allemaal zo snel over waren. Ik heb goede, aangemeten schoenen maar die zijn inmiddels al wel bijna een jaar oud. Kan geen kwaad om te laten controleren dan... Ook gezien mijn knieblessure. :)

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:29

Ik heb net 3 km gelopen met evy... les 10..
Heb een poos niet meer gelopen. Hoop weer wat vaker te gaan.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:36

Twee maanden niet gelopen, vanochtend weer een rondje gedaan. 5 km in 34:45 min. Begin juli loop ik mee in de Ekiden en dan wil ik toch wel 5 km in een half uur lopen. Iets vaker oppakken dus. :') Ik train 4x per week waarbij ik interval hardloop, dus 30 sec wandelen (5 km/h) en 30 sec rennen (15 km/h) afwisselen voor een minuut of 20. M'n conditie is dus wel redelijk.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:45

saskiaatje als dat je tijd is na 2 maanden niet lopen dan komt in juli een 5km in 30min wel goed! maar de 4 keer trainen, dat heb je dan 2 maanden niet meer gedaan? wel zwaar om 4 keer te trainen, ik vind het oke als ik 2 keer "train/loop" en ben blij als ik 3 keer loop, 4 keer zou ik volgens mij niet lang vol kunnen houden, respect!

tallie, netjes toch! die lessen met Evi zijn echt wel leuk vind ik, ik had het er laatst al met een vriendin over dat het helemaal compleet zou zijn als ze de serie uitbreid met halve en hele marathon training. :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:29

welk hardloophorloge is volgens jullie beter? (ja ik weet het ik gooi jullie plat met horloge vragen...)
de forerunner 405 of de polar RC3GPS, ik vind niet echt duidelijke verschillen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:33

welshfan97 schreef:
saskiaatje als dat je tijd is na 2 maanden niet lopen dan komt in juli een 5km in 30min wel goed! maar de 4 keer trainen, dat heb je dan 2 maanden niet meer gedaan? wel zwaar om 4 keer te trainen, ik vind het oke als ik 2 keer "train/loop" en ben blij als ik 3 keer loop, 4 keer zou ik volgens mij niet lang vol kunnen houden, respect!

tallie, netjes toch! die lessen met Evi zijn echt wel leuk vind ik, ik had het er laatst al met een vriendin over dat het helemaal compleet zou zijn als ze de serie uitbreid met halve en hele marathon training. :)

Oh nee, ik bedoel dat ik 4x in de week naar de sportschool ga. Daar doe ik anderhalf uur krachttraining en 20/25 minuten interval hardlopen. Dat doe ik nu dus wel nog steeds. Ik heb gewoon al 2 maanden geen hardlooprondje buiten gedaan. :))

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:36

welshfan97 schreef:
welk hardloophorloge is volgens jullie beter? (ja ik weet het ik gooi jullie plat met horloge vragen...)
de forerunner 405 of de polar RC3GPS, ik vind niet echt duidelijke verschillen.

Met de Forerunner 405 kun je koersen. Dat kan met de Polar RC3 niet.
Koersen is dat je het opneemt tegen een eerder vastgelegde training. Zo weet je meteen of je beter of slechter presteert ten opzichte van een eerdere training. :Y) Verder geen verschillen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:37

oh zo, ik dacht eigenlijk dat je 2 maanden helemaal niks had gedaan, maar dan nog knap, heb nog nooit op een band gelopen maar denk dat dat heel anders loopt!

oke bedankt! dan zou ik dus voor de garmin 405 gaan als ze even duur zijn, probleem is dat ik de polar kan gaan bekijken en de garmin op de gok moet bestellen, ik zoek 2ehands.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:42

welshfan97 schreef:
oh zo, ik dacht eigenlijk dat je 2 maanden helemaal niks had gedaan, maar dan nog knap, heb nog nooit op een band gelopen maar denk dat dat heel anders loopt!

oke bedankt! dan zou ik dus voor de garmin 405 gaan als ze even duur zijn, probleem is dat ik de polar kan gaan bekijken en de garmin op de gok moet bestellen, ik zoek 2ehands.

Nieuw is de 405 overigens duurder. :) Dus daar zou ik ook voor gaan.

Ja, op de band is heel anders. Makkelijker. :')
Zelfs met helling.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:22

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:00

Iemand tips voor een schema?

De langste afstand die ik tot nu toe heb gelopen is 12,2 km in 1.18. Nu wil ik in oktober graag de Zeven Heuvelenloop doen. Dit is 15 km maar over erg heuvelachtig terrein (inclusief 5 kilometer vals plat :=). Nu heb ik hier in de omgeving niet/nauwelijks de mogelijkheid om heuvel training te doen. Is het een idee om via een schema voor halve marathon te trainen zodat ik op die manier wat 'over' heb? Ik heb niet echt een streeftijd voor de Zeven Heuvelenloop maar iets in de buurt van 6.00/km zou ik leuk vinden.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 00:15

Trappen rennen is de beste training hiervoor, zowel op als af. Google daar eens op, staat genoeg van op internet. Zou dat 1x in de 2 werken doen, de rest afwisselen tussen interval, duur en herstel loopjes. Komt helemaal goed!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:00

Die 3 kilometer trek je wel hoor :) Enige waar ik nog op zou trainen is inderdaad het klimmen, om de kuiten wat beter voor te bereiden. Langere afstanden hoef je daarvoor echt niet te lopen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:43

Die 3 erbij trek ik inderdaad wel, maar heb het idee dat lopen op heuvelachtig terrein toch heel wat anders is dan op vlak dus vandaar het idee om voor 21,2 km te trainen zodat 15 km 'meevalt'.

Goed idee van die trappen Romy. Ben nu ook wat fietsbruggen e.d. aan het zoeken in de omgeving om daar eens een stuk of 20 keer op en af te rennen :P