[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:34

Gefeliciteerd dais!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:57

KarinW86, wanneer ben je jarig? :)

Dais_, gefeliciteerd! Enne groot gelijk, je mag best wat lekkers en zeker op je verjaardag :D

Mandarijn12, ik val momenteel ook heel langzaam af.. maar het is wel blijvend resultaat, en dat is iets waar ik mij aan probeer vast te houden :D

Goed bezig MissAnnemijn & Maartje!

Mam viert hier vanavond haar verjaardag. Ze heeft als gebak muffins gekocht, en verder maakt ze schaaltjes met komkommer, wortels, meloen stukjes (ook nootjes enzo voor wie dat wilt). Ik denk dat ik 1 muffin neem en verder gewoon lekker wat wortels/komkommer/meloen snoep :D.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:17

Ik zelf pas in November hoor haha is verjaardag van mijn oom ;)

Fijn dat er ook gezonde snacks bij jou op de verjaardag staan

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:19

:wave: , hoe gaat het hier?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:09

Fijn dat er idd ook gezonde snacks zijn Madeira, vaak even lekker (soms zelfs lekkerder) dan al die chips/nootjes die op tafel staan. lekker fris :)

Monique, hoe ging je bootcamp? Zwaar zeker?

Ik heb net 21.1 km hard gelopen in 2 uur en 2 minuten, erg trots! Weer mooi 1300 kcal verbrand, ik heb m'n beweging wel weer gehad voor vandaag ;)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:25

Moet nog starten als goed is begin april
Dus ben benieuwd

Morgen ff sporten vandaag slecht gegeten frietje dus ff beetje terug na regel maat weer

Iedereen verjaardagen ach ja je moet ook nog wel leven denk ik maar

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:42

Ik heb vandaag echt een enorme vreetbui :o

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:47

Zo Maartje, dat is inderdaad wel je beweging voor vandaag haha :D

Ik heb daarnet wel als toetje vla op, en neem 1 muffin, maar vind het best redelijk netjes voor een verjaardag-dag zeg maar haha.. Morgen weer gewoon streng :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:50

Nou, ik heb mijn portie taart ook wel gehad voor vandaag!

Madeira, fijn dat er bij jullie ook gezonde snacks staan. Ik zou dat ook graag doen, maar dan denk ik dat ik naderhand alles kan weggooien (of aan mijn konijnen kan geven). Heb nogal een principiële familie wat dat betreft. Vorig jaar had ik geen cola in huis, je had dat commentaar moeten horen := Dit jaar geen bier, ben benieuwd wat dat oplevert aan commentaar :P

Eerste 8 man visite geweest, andere 7 komen straks :) Nu ff lekker rust voor zo lang het duurt :)

Je wordt zo enorm geleefd op zo'n dag. Vanochtend nog wel lekker even bij mijn paard geweest, meestal lukt dat niet meer op mijn verjaardag.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:12

Haat aan verjaardagen hihi gewoon 1 kg erbij op de teller vanmorgen. Vind het wel veel

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:09

Om kort te gaan: schoonouders over de vloer heel het weekend, stress > zin in eten > aangekomen :(

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:11

Ik heb ook niet zo'n top weekend. Ben stiekem altijd hartstikke blij als het weer maandag is. Dus jullie zijn niet alleen. :(:)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:17

KarinW86 schreef:
Haat aan verjaardagen hihi gewoon 1 kg erbij op de teller vanmorgen. Vind het wel veel

Moet ook wel vocht zijn hoor :j Kan me niet voorstellen dat je voor 7000 kcal naar binnen hebt zitten werken.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:22

Hoi meiden, heb even verzuimd hier, maar ben wel gewoon lekker doorgegaan. Daarnet wezen spinnen en wat krachttraining. Deze week drie keer naar de sportschool geweest, alle drie de keren vrij intensief gesport. De trainer daar zei, dat als ik drie keer per week zou spinnen en twee keer per week met het funxionrondje mee zou doen, een half uur heel heftig spieren trainen, dit mijn afvalproces enorm zou stimuleren. Ik mag van mijzelf niet meer sporten tot de meivakantie, dan heb ik vrij van mijn werk en ga ik met mijn vriend een dagje naar de sauna, hotel pakken en dan een dag shoppen. Mooi streven om dan zo strak en fit mogelijk te zijn :D

1 kilo aankomen na je verjaardag lijkt mij ook wel sterk hoor Karin, zal wel vocht zijn. Even een balansdagje en je zit weer op schema. Ik ga mij woensdag pas weer wegen, wie weet zit ik dan onder de 80!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:30

Maartje__ schreef:
Fijn dat er idd ook gezonde snacks zijn Madeira, vaak even lekker (soms zelfs lekkerder) dan al die chips/nootjes die op tafel staan. lekker fris :)

Monique, hoe ging je bootcamp? Zwaar zeker?

Ik heb net 21.1 km hard gelopen in 2 uur en 2 minuten, erg trots! Weer mooi 1300 kcal verbrand, ik heb m'n beweging wel weer gehad voor vandaag ;)

Wauw maartje knap hoor! _/-\o_

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:53

21.1km hardgelopen? Jeetje, bij de gedachten alleen al krijg ik adem te kort :')

Ik wil deze week opnieuw beginnen met S2R, het is nu 3 weken geleden en ik ben gestopt omdat mijn ademhaling helemaal fout ging. Ben benieuwd! :)

Zou ik wel verder kunnen waar ik gebleven ben? of zou ik terug naar les 1 moeten?

Karin, ik denk ook dat het niet allemaal gelijk vet is, weeg over een paar dagen nog eens en het zal wel al weg zijn hoor :j

Zilfstar, sterkte! Waarom levert het zo'n stress op?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:00

Zilfstart, balen zeg! Hoop dat je het na het weekend weer goed kan oppakken!
Maartje, knap hoor! hoop ook ooit tegen de 10km/u te kunnen hardlopen. gemiddelde van mij ligt nu rond de 8km/u.
Dais, nog gefeliciteerd!

Hier had ik even een kort juichmomentje! Vanochtend op de weegschaal gaan staan en nog 2 ons en dan heb ik een nieuw tiental in beeld *\o/* ! Moet me vast gaan lukken voor mijn verjaardag (aankomende donderdag!).
Gister 12km hardgelopen. Ging echt slecht, kon geen tempo maken en liep uiteindelijk echt vrij langzaam, maar wel volgehouden!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:01

21.1 km? Jeetje zeg! Ik ben blij als ik straks de 5 km red! haha.

Ook hier een verjaardag vandaag! :) Ouders waren gisteren jarig en ik de 28e en we vieren het samen. Scheelt ook weer ellende wat eten betreft := Vlaai overgeslagen, had ik ook helemaal geen trek in! Sinds ik geen suiker meer eet krijg ik alleen gewoon honger en niet meer trek in slecht eten. Dat is zéér fijn! haha.
Mijn moeder heeft voor vanavond een lekker buffet gemaakt dus ik ga mooi daar mijn beloningsmomentje uithalen en daarna lekker hardlopen :)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:10

@Dais, leuke verjaardag gehad afgezien van de drukte? Wat betreft lopen, ik zou gewoon eens beginnen met les 1 en kijken hoe dat gaat. Mocht dat je makkelijk af gaan kun je altijd nog een lesje overslaan. Misschien loop je te snel, dat je last hebt van je ademhaling? Als ik 10km p/u loop kan ik gewoon praten en heb ik geen snelle ademhaling, maar loop ik bijv 12 km p/u dan ben ik na 2 kilometer helemaal klaar omdat ik geen adem meer krijg. Lekker rustig beginnen, voor je gevoel onder je tempo gaan zitten en eens zien hoe dat gaat.

@Danseresje, jij loopt ook veel toch? Zie je in hardlooptopics regelmatig voorbij komen :) Ik liep halfjaar geleden 7 km p/u haha, snelheid komt vanzelf wel :) Rot dat je 12 km niet lekker ging, soms heb je gewoon van die dagen dat het niet wil. Deze week nieuwe poging? Super van je weegmomentje! Op naar een nieuwe goede week *\o/*

@negerzoen, wat een verjaardagen allemaal haha. Goed dat je de vlaai hebt afgeslagen, beter vanavond idd buffet met wat "nuttig" eten :). Succes met hardlopen straks!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:22

Heb mijn moeder expres gevraagd rekening met me te houden dus als het goed is heb ik keuze zat! Ik vis gewoon de gezonde(re) dingetjes er tussen uit en zorg dat ik niet te veel eet. :) Moet goedkomen!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:27

Zilfstar: He wat balen! Maandag er weer even tegenaan. :)

Maartje: Wauw mooie prestatie 21.1 km! Ik ben al blij als ik mijn ronde van 15km haal. :') loop dan ook 10 km per uur.

Ik ben vanmorgen begonnen met een groene smoothie met eiwitpoeder en lijnzaad. Heb 'm 09:00 ingenomen, zit nu nog vol! Ik denk dat ik de hele week de dag maar begin met een groene smoothie. :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:36

Maartje__ schreef:
@Dais, leuke verjaardag gehad afgezien van de drukte? Wat betreft lopen, ik zou gewoon eens beginnen met les 1 en kijken hoe dat gaat. Mocht dat je makkelijk af gaan kun je altijd nog een lesje overslaan. Misschien loop je te snel, dat je last hebt van je ademhaling? Als ik 10km p/u loop kan ik gewoon praten en heb ik geen snelle ademhaling, maar loop ik bijv 12 km p/u dan ben ik na 2 kilometer helemaal klaar omdat ik geen adem meer krijg. Lekker rustig beginnen, voor je gevoel onder je tempo gaan zitten en eens zien hoe dat gaat.

Ik loop heel traag, ik loop er amper 8, soms 9. Als mijn vriend stevig doorwandelt kan hij naast mij blijven wandelen. Dus aan het tempo zal het niet liggen :n Ik was bij les 9 voordat ik stopte, denk dat ik idd gewoon opnieuw start en kijk hoe het gaat :)

Mayflower, smaakte hij ook goed? Klinkt namelijk niet echt lekker :')

Negerzoen, knap dat je de vlaai hebt afgeslagen. Ik zit op dit moment ook weer aan de taart (als middag eten :') ) Het scheelt wel, ik maak alles zelf dus ik weet precies wat er wel (en niet) inzit :) Geniet van het buffet vanavond :D

Danseresje, goed joh!! *\o/* En wat zijn er een hoop jarigen in maart :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:39

Maartje, ik loop ip 3x per week hard.
Deze week ga ik alleen woensdag nog een kleine interval training doen en dan zondag 5km op de Zandvoort circuit run! De week daarna zit ik in de nachtdienst, moet even kijken of ik dan nog kan lopen....en dan gaat de klok heerlijk een uurtje vooruit en wordt het 's avonds weer lekker langer licht!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:41

Smaakt prima! Het is een banaan-kiwi-spinazie smoothie maar die hele spinazie proef je niet meer. :)
Ik was eerst erg sceptisch (ik hou niet van ''vieze'' dingetjes in mijn eten, apart kleurtje etc. ) maar ik dacht moet het eerst proberen en het is erg lekker! :9

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:53

Mayflower_ schreef:
Smaakt prima! Het is een banaan-kiwi-spinazie smoothie maar die hele spinazie proef je niet meer. :)
Ik was eerst erg sceptisch (ik hou niet van ''vieze'' dingetjes in mijn eten, apart kleurtje etc. ) maar ik dacht moet het eerst proberen en het is erg lekker! :9

Smaakte de kiwi wel? Ooit 1 x gedaan, echt bijna van gaan overgeven toen, zooo vies := Maar ik ben toch een lastige eter wat dat betreft :D