[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:43

ik heb ook weer even een vraag:

Slik de pil al zo'n 3-4 maanden door. Nu een erge doorbraak, wat meer op een echte ongesteldheid lijkt. Inclusief de buikpijn etc. Nu heeft deze strip nog 2 pillen/dagen. Die 2 afmaken of stoppen en de stopweek inlassen om de ongesteldheid door te laten komen? En als ik nu stop, ben ik dan gewoon veilig voor zwangerschap? :) Alvast bedankt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:24

Birgit__ schreef:

Slik de pil al zo'n 3-4 maanden door. Nu een erge doorbraak, wat meer op een echte ongesteldheid lijkt. Inclusief de buikpijn etc. Nu heeft deze strip nog 2 pillen/dagen. Die 2 afmaken of stoppen en de stopweek inlassen om de ongesteldheid door te laten komen? En als ik nu stop, ben ik dan gewoon veilig voor zwangerschap? :) Alvast bedankt!

Na de eerste startstrip mag je op elk moment een stopweek inlassen: Je bent beschermd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:38

Birgit__ schreef:

Je kan gewoon stoppen. Als je die 2 dagen nog slikt, ben je waarschijnlijk nog 2 dagen extra ongesteld. Ik zou gewoon stoppen en na je stopweek een nieuwe strip pakken. :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 02:14

Bedankt allebei :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:35

Een vraagje...

Ik heb nu mn 3e mirena...Deze nu net een jaar. Voel nu duidelijk wel mijn periode terwijl ik al 9 jaar niet ongesteld ben. Eerder voelde ik ook de periodes maar dan pas na een jaar of 4 dus als de mirena uitgewerkt raakte. Ik heb nu echt om de 3 weken een mega opgezette buik. Ik lijk serieus wel 3 maanden zwanger. Buik is knoerthard. Last van mn blaas (niet zoals blaasontsteking hoor) ik hou duidelijk vocht vast en urine ruikt anders en is donkerder. Ik plas minder.

Ik heb niet het idee dat ik een blaasontsteking heb.

Nu lees ik wel dat die opgeblazen buik bij je cyclus kan horen maar ik herken dit niet zo erg en bovendien heb ik geen obstipatie (wat vaak rondom je menstruatie kan meespelen waardoor je dat opgeblazen gevoel en buik krijgt)

Is dit herkenbaar voor ienand? Spiraal kan niet uitgewerkt zijn. Al ben ik zon periode wel echt prikkelbaar. De vorige keren (toen spiraal wel echt werking verloor) had ik zulke periodes ook zere tieten en licht vloeien.

Kan het zijn dat de spiraal niet goed zit? Hoe komt het dat nu al na een jaar mn lichaam duidelijk toch signalen afgeeft?

Vind het super irritant. Pas mn rijbroek niet eens.

Heb ook niet het idee dat ik zwanger ben btw. Wellicht toch HA vragen voor controle? Zal vanavond eerst proberen te voelen of ik de draadjes voel

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:41

Ohhh en wat er nog bij hoort..

In zulke periodes heb ik duidelijk cervix slijmvlies wat naar buiten komt *kuch* wat zou betekenen dat je vruchtbaar bent, maar dat is lastig met een mirena. Haha...

Oftewel mn lichaam geeft voor mijn gevoel tegenstrijdige signalen af.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:10

Na heel veel googlen heb ik t gevonden.....blijkt gewoon de eisprong te zijn. Geen idee waarom ik dit bij deze 3e mirena zo duidelijk voel maar goed

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 07:54

Iemand die mij kan geruststellen? voelde altijd duidelijk lange touwtjes van spiraal en nu nog twee uiteind puntjes, klein stukje.
moet ik me zorgen maken?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:28

Nee hoor, dat is normaal. Ik had dat ook, en heb het aan mijn gynaecoloog gevraagd. Je baarmoedermond beweegt namelijk, dus soms zullen de touwtjes verder uitsteken dan anders :-)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:38

Ik kom even binnenvallen..

Als je last hebt van afscheiding, maakt het dan uit of je de pil doorslikt of niet?
Als in meer of minder afscheiding..

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:20

Ik heb ook wel wat een vraag....

Ik slik al ongeveer 15 jaar de pil, omdat ik met mijn 10e jaar al ongesteld was en ook weken lang heel hevig..
Nooit echt problemen gehad, af en toe laat ik het een weekje staan, maar slik het ook vaak door (moet ook geen probleem zijn volgens huisarts).

Nu heb ik sinds een aantal weken veel last van bloedverlies... niet heeeeeel hevig, maar wel elke dag en het is niet 1 drupje dus je moet eigenlijk wel maandverband oid dragen.
Ik ben de pil ook niet vergeten, dat kan het eigenlijk ook niet zijn.
Af en toe ook last met plassen, iemand die dit ook wel heeft gehad?
(Maakt weinig uit of we seks hebben gehad of niet)

Eerst dacht ik wel aan een tussentijdse bloeding, maar dat kan het na weken niet meer zijn...

Uiteraard kan ik gewoon ff naar de huisarts gaan, maar denk ach ik vraag het hier eerst even ;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:35

Last met plassen denk ik aan een blaasontsteking. Maar als je er bij bloed, durf ik het niet te zeggen?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:41

Heb wel vaker een blaasontsteking gehad, dat is het niet echt. Het is ook niet dat ik er elke dag last van heb..
Maar de pijn komt dan wel echt van binnenuit om het zo maar te zeggen.
Misschien toch maar eens naar dokter, maar ben bang dat ze me zo weg stuurt van ach vast een tussentijdse bloeding oid

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:34

ik heb een vraagje!
nu dat ik een serieuze relatie heb wil ik ( en willen mijn ouders ) beginnen met de pil.
Ik heb een doosje van een maand van deso 20.
Nu mijn regels zijn erg onregelmatig en je zou moeten wachten tot de eerste dag van je regels om aan de strip te beginnen. Kan ik niet gewoon nu al beginnen ( ik weet dat ik dat een periode niet 'veilig' ben)? Dus ik begin nu aan de strip en dan na 21 dagen krijg ik gewoon 7 dagen een bloeding en dan begin ik opnieuw? Of moet ik toch echt wachten tot mijn menstruatie?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:06

DanielleB schreef:
Ik heb ook wel wat een vraag....

Ik slik al ongeveer 15 jaar de pil, omdat ik met mijn 10e jaar al ongesteld was en ook weken lang heel hevig..
Nooit echt problemen gehad, af en toe laat ik het een weekje staan, maar slik het ook vaak door (moet ook geen probleem zijn volgens huisarts).

Nu heb ik sinds een aantal weken veel last van bloedverlies... niet heeeeeel hevig, maar wel elke dag en het is niet 1 drupje dus je moet eigenlijk wel maandverband oid dragen.
Ik ben de pil ook niet vergeten, dat kan het eigenlijk ook niet zijn.
Af en toe ook last met plassen, iemand die dit ook wel heeft gehad?
(Maakt weinig uit of we seks hebben gehad of niet)

Eerst dacht ik wel aan een tussentijdse bloeding, maar dat kan het na weken niet meer zijn...

Hoe lang slik je hem nu in 1 stuk door?

Uiteraard kan ik gewoon ff naar de huisarts gaan, maar denk ach ik vraag het hier eerst even ;)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:04

Xivura; volgens mij vanaf juli nu.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 01:21

oliebol! Ik ben heel dom een dag te vroeg begonnen met mijn pil.. Zondag i.p.v. Maandag.. Wat kan ik nu het beste doen? Veiligheid maakt niet uit.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 01:29

Je hebt dus in plaats van 7 dagen stopweek een stop"week" van 6 dagen gehad?
Dat maakt niet uit, dat mag gewoon. Je bent gewoon veilig en kunt gewoon verder gaan met je strip.

DanielleB; heb je inmiddels al een stopweek ingelast sinds die tijd?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 01:33

xSanne, klopt! Ik heb geen seks oid, dus daar maak ik me niet druk over, maar ik vind het fijn om maandag als begindag te hebben en dat zou nu dan dus zondag worden..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:47

DanielleB schreef:
Xivura; volgens mij vanaf juli nu.

Aan 1 stuk door? Dan kan het best logisch zijn dat je doorbraakbloeding zo lang duurt. Ik heb ook als ik hem 3 maanden lang aan 1 stuk door slik, dat mijn doorbraakbloeding duurt totdat ik klaar ben met de strip en dus echt ongesteld moet worden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:40

Ik heb vandaag een afspraak gehad bij de huisarts. Ik krijg wondjes van de pleisters en mn kont is 1 en al litteken.
Dus nu gevraagd om de prikpil en krijg nu de sayana. Binnenkort bij de assistent even laten zien dat ik m zelf kan prikken.

Iemand tevreden over de sayana?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:13

nanoukkie schreef:
ik heb een vraagje!
nu dat ik een serieuze relatie heb wil ik ( en willen mijn ouders ) beginnen met de pil.
Ik heb een doosje van een maand van deso 20.
Nu mijn regels zijn erg onregelmatig en je zou moeten wachten tot de eerste dag van je regels om aan de strip te beginnen. Kan ik niet gewoon nu al beginnen ( ik weet dat ik dat een periode niet 'veilig' ben)? Dus ik begin nu aan de strip en dan na 21 dagen krijg ik gewoon 7 dagen een bloeding en dan begin ik opnieuw? Of moet ik toch echt wachten tot mijn menstruatie?

iemand?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:15

Ik zou het even aan je HA vragen, of de assistente kan je altijd gewoon even voor bellen.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:43

ik woon nou niet meteen bij de deur :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:48

nanoukkie schreef:
ik woon nou niet meteen bij de deur :D

Voor bellen hoef je niet in de buurt te wonen toch? :D
Oh ik zie nu dat je in Uruguay woont, weet niet hoe het daar gaat :P

Maar, staat er hier niets over in je bijsluiter?
Bij mijn pil kon ik alle dagen beginnen, maar dan was ik de eerste 7 dagen niet beschermt.
Maar, dat was een andere pil die jij hebt, dus wie weet is dat anders.