Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:21

Silvia schreef:
Fenneeee schreef:
Ik zit nu op dag 4 sinds mijn klachten. Vannacht mega misselijk en ik hou niks binnen.. sinds wanneer hoort spugen bij Corona. Ik had toch ergens de hoop dat de 3x Corona wat minder zou zijn, maar ik voel mij misschien nog wel slechter als de eerste keer

Onderstaand las ik in het AD:

Sommige mensen merkten dat de tweede keer corona heftiger was. Dat lijkt onlogisch, want met elke besmetting raak je telkens een beetje beter opgewassen tegen hetzelfde virus.

Bij mensen die eerder een besmetting met de deltavariant hadden is het helemaal gek, want die was ook nog eens ziekmakender dan de omikronvariant. Toch is er een logische verklaring waarom een tweede besmetting harder kan binnenkomen.

Savelkoul: ,,Na een infectieziekte heeft het immuunsysteem een geweldige activiteit ontplooid om dat virus op te ruimen. Daarna is het nog een beetje hyper. Als er op dat moment een andere variant van dat virus komt, of een ander virus, dan staat het immuunsysteem eigenlijk te veel aan. Dan ga je heviger reageren dan nodig is op dat virus. Dat kan verklaren waarom voor mensen de tweede infectie heftiger is.”

De 2x Corona was de delta variant denk ik, hier heb ik echt 0.0 klachten gehad en ben ik er echt in 5 dagen doorheen gefietst. Nu met die omikron is dat wel anders, de misselijkheid en het spugen lijkt over. Dus hopen dat ik nu ga opknappen

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:44

Afbeelding
Wat denken jullie hier van was naar 17 minuten
Vriend is vrijdag positief getest

Zonnetje81

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:49

Een streepje is positief, licht streepje ook. Zeker als je iemand om je heen hebt die corona heeft lijkt het me positief bij een streepje. Bij mij was het: vrijdags ziek, zaterdagochtend negatief, zaterdagavond licht positief, maandag/dinsdag knalde het streepje uit de test. Zaterdag erop weer negatief.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:52

Tenzij je mij bent kennelijk _O- Vier positieve zelftesten maar nu de tweede negatieve GGD test.

Nou ja, had alles al afgezegd voor de komende dag en er is eten bij me gebracht dus ik blijf alsnog lekker thuis. Voel me ook niet top dus we zullen zien.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:56

Heb er nu nog eens gedaan. Die ik net liet zien was in het daglicht toen ik hem naar 10 minuten aflas was ie amper te zien dus dacht miss streepje volgezoge.
Zal ff de eerste foto laten zien kijken of jullie m dan ziien.
Test morgenvroeg wel weer.Afbeelding
Hier moet je dus bijna dpoken zien wil je een streepje zien

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:59

Hij moet eerst opdrogen voordat je het kan zien. Dat was bij mij toen ik lichtpositief was. Ik dacht eerst oh negatief, keek ik later was het oh huh positief.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:44

Ik ben voorlopig ook nog negatief, mn dochter had zaterdag koorts en dinsdag negatief. Nu sinds gisteravond hoofdpijn en vandaag ook keelpijn/rauwe keel. Maar ik gok dat het komende dagen ook nog komt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:21

Ik ben nu ruim 2 weken na mijn positieve pcr-test nog steeds aan het kwakkelen met lichte keelpijn, oorpijn en een ontstoken oog. Voor dat oog heb ik gisteren ein-de-lijk een oogzalf gekregen van de huisarts nadat ik vorige week voor niks langs was geweest. Moest vanzelf overgaan. Nu kennen ze me daar al langer en er is vrijwel nog nooit iets vanzelf overgegaan bij mij :D
Hopelijk is het nu snel over!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:04

jetwii schreef:
Heb er nu nog eens gedaan. Die ik net liet zien was in het daglicht toen ik hem naar 10 minuten aflas was ie amper te zien dus dacht miss streepje volgezoge.
Zal ff de eerste foto laten zien kijken of jullie m dan ziien.
Test morgenvroeg wel weer.[ [url=m/yghkhK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier moet je dus bijna dpoken zien wil je een streepje zien

Dit is wel positief.. Heb je ook een afname gedaan in je keel?

Ik had eerst ook een licht positieve zelftest, maar toen ik direct daarna opnieuw ging testen met keelafname, kreeg ik een hele dikke streep te zien.

Maargoed, lichte streep of duidelijke streep maakt weinig uit. De test is positief dus hoogstwaarschijnlijk ben je besmet met het coronavirus.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:50

Helaas, na 2,5 jaar is Tante C ook bij ons op bezoek. Mijn vriend had vanochtend een positieve zelftest en ook zijn test bij de GGD is positief. Mijn testen zijn negatief, maar vinden we erg bizar: ik ben namelijk degene met de meeste klachten :+

Ik ben al weken continu verkouden/keelpijn/hoesten, maar test constant negatief. M’n vriend nu een klein kriebeltje in zijn keel en licht verkouden en… positief. >;) Ons zoontje van 8 weken lijkt gelukkig nog nergens last van te hebben. Toevallig had een vriendin laatste ook zo’n bizarre situatie: zij is echt ziek geweest: verkouden, geen stem meer, onwijs hoesten, koorts. Negatief getest. Haar vriend: geen klachten, wel positief…

Er is echt geen pijl op te trekken 8)7

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:54

Ik ben inmiddels paar dagen thuis vanaf opname ziekenhuis maar man man wat valt het zwaar zeg,
Gisteren nog een hele check gehad omdat ik benauwd ben, en echt amper in de benen kan komen, maar het zijn typische covid restklachten.
Mijn man zegt, zelfs een lijk heeft nog meer kleur in het gezicht...... lig de hele dag op bed en als ik al naar de wc loop is het met een hartslag die door het dak gaat.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:05

ivy_power89 schreef:
Ik ben inmiddels paar dagen thuis vanaf opname ziekenhuis maar man man wat valt het zwaar zeg,
Gisteren nog een hele check gehad omdat ik benauwd ben, en echt amper in de benen kan komen, maar het zijn typische covid restklachten.
Mijn man zegt, zelfs een lijk heeft nog meer kleur in het gezicht...... lig de hele dag op bed en als ik al naar de wc loop is het met een hartslag die door het dak gaat.

En dan roepen heel veel mensen omicron valt mee.. is echt vaak niet zo
Sterkte

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:11

Nouja bij mij speelt ook mee dat ik al 3 opnames achter de rug heb afgelopen half jaar vanwege ontregelde astma. Maar dat het zo pittig zou zijn, zoals iedereen inderdaad riep, oh het is maar een flinke verkoudheid, had ik niet verwacht hoor

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:26

Pittig Ivy Power, betetschap, hopelijk ben je straks iets fitter weer.

Ik mag ook aansluiten. Vanochtend kleurde mijn streepje ook heel licht aan, ondertussen ook pcr laten doen, maar met de klachten en dochter en man die positief zijn zal die morgen ook wel doorkleuren. Nu vooral wat weinig energie, schrale keel en af en toe hoesten. Ik geef er maar gewoon aan toe. Eindelijk een keer tijd om een boek te lezen :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:01

tokedri schreef:
En dan roepen heel veel mensen omicron valt mee.. is echt vaak niet zo
Sterkte

Dat “echt vaak” klopt niet. Over het algemeen verloopt omicron gelukkig wel mild. Maar er zijn natuurlijk wel mensen waarbij het ernstig verloopt of mensen die er restklachten aan over houden.

Ivy_power, veel beterschap en fijn dat je weer naar huis mocht.

Hier is het vervelende gevoel op mijn borst en het hoesten helemaal verdwenen. Wel wat kwakkelen, maar dat wijt ik niet aan restklachten maar aan de gevolgen van de maatregelen. Door amper weerstand opgebouwd te hebben zijn we gewoon gevoeliger om nu vanalles op te pikken.

Mijn kinderen zijn vorige week flink zien geweest. Ik denk dat het griep was. Corona hebben ze een week of 8 geleden gehad en daar waren ze niet zo ziek van.

Ik denk dat dat ook iets is om naar te kijken. Misschien is niet altijd een nasleep van corona, maar kan het ook zijn dat je vanalles oppikt doordat we weinig weerstand opgebouwd hebben door de maatregelen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:34

Ik had jullie heel stoer ontvolgd want ik dacht wel weer beter te zijn maar helaas :Y) .
Ochtendje stal gehad vanmorgen (tandarts kwam, niet gereden oid), en ik lig al vanaf 3 uur op de bank. Krijg ook last van een droge keel dan. Hoofdpijn blijft aanhouden.
Maandag weer volledig aan het werk maar ik ben benieuwd. Werkgever is helaas niet zo meedenkend
Hoe hebben jullie dat gedaan met werken?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:35

ivy_power89 schreef:
Nouja bij mij speelt ook mee dat ik al 3 opnames achter de rug heb afgelopen half jaar vanwege ontregelde astma. Maar dat het zo pittig zou zijn, zoals iedereen inderdaad riep, oh het is maar een flinke verkoudheid, had ik niet verwacht hoor

Beterschap! Ik hoop dat je klachten snel wat minder worden

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:31

Devil_ina schreef:
@ Ivy hoe gaat het nu met je?

Ik denk dat je mij bedoeld?
Lief dat je het vraagt!
Half januari dus corona gehad.
Gelukkig niet heel ziek geweest.

Ben inmiddels gewoon helemaal hersteld.
Achteraf toen ik begon met werken een aantal dagen na/tijdens het werk erg moe geweest.
Maar dat is nu weer terug naar het voor mij 'normale' moe zijn voor corona.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:02

Hier gaat het langzaam aan beter. Conditie heeft logischerwijs een knal gekregen en ben nog erg moe. Mijn menstruatie snapt het alleen niet meer, ik ben dan wel dan niet _-:( choose women.
Verder rustig aan doen en maandag rustig het werk hervatten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:24

Ik ga maandag weer beginnen met werken, na vier weken niet gewerkt te hebben. Ik ben echt blij dat ik mijzelf de tijd en rust gegund heb. Ik zie om mij heen dat mensen te snel weer terug gaan naar werk etc. en dan een terugval hebben. Ik start eerst komend week met 4 uur per dag, maar heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:30

Heel verstandig Zertab, hoop dat meer mensen de tijd nemen om te herstellen. Ook al drammen werkgevers soms, ziek is ziek. Wanneer mensen denken dat het wel weer gaat, probeer thuis maar eens een normale dag na te bootsen . Dan merk je heel snel of je echt weer aan het werk kunt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:47

bigone schreef:
Heel verstandig Zertab, hoop dat meer mensen de tijd nemen om te herstellen. Ook al drammen werkgevers soms, ziek is ziek. Wanneer mensen denken dat het wel weer gaat, probeer thuis maar eens een normale dag na te bootsen . Dan merk je heel snel of je echt weer aan het werk kunt.

Precies! Het is uiteindelijk ook in het belang van de werkgever dat je de rust neemt om te herstellen. Beter langer herstellen, dan blijven kwakkelen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:52

Hier gaat het ook beter, ik heb er helaas een flink buikgriepje overheen gehad, waardoor ik heel veel vocht ben verloren en dat er ook niet bij gedronken kreeg, waardoor ik erg slap en zwak was de afgelopen dagen. Darmen en buik zijn nog steeds een beetje van slag, de bedoeling is om dinsdag weer te gaan werken, maar ik weet niet of ik dat lichamelijk al trek omdat ik toch best veel heb ingeleverd. De corona klachten zijn sinds vrijdag weg dus dat is heel fijn :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:01

Fenneeee schreef:
Hier gaat het ook beter, ik heb er helaas een flink buikgriepje overheen gehad, waardoor ik heel veel vocht ben verloren en dat er ook niet bij gedronken kreeg, waardoor ik erg slap en zwak was de afgelopen dagen. Darmen en buik zijn nog steeds een beetje van slag, de bedoeling is om dinsdag weer te gaan werken, maar ik weet niet of ik dat lichamelijk al trek omdat ik toch best veel heb ingeleverd. De corona klachten zijn sinds vrijdag weg dus dat is heel fijn :)

Kan ook van corona zijn
Omikron kan ook braken en diarree geven

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:01

tokedri schreef:
Fenneeee schreef:

Kan ook van corona zijn
Omikron kan ook braken en diarree geven

Ja klopt, maar mijn vriend ligt nu ook ziek op bed en die heeft voor mij corona gehad, dus ik ga ervan uit dat het toch iets van buikgriep is geweest. Maar helemaal zeker weet je het toch niet.