Silvia schreef:Fenneeee schreef:Ik zit nu op dag 4 sinds mijn klachten. Vannacht mega misselijk en ik hou niks binnen.. sinds wanneer hoort spugen bij Corona. Ik had toch ergens de hoop dat de 3x Corona wat minder zou zijn, maar ik voel mij misschien nog wel slechter als de eerste keer
Onderstaand las ik in het AD:
Sommige mensen merkten dat de tweede keer corona heftiger was. Dat lijkt onlogisch, want met elke besmetting raak je telkens een beetje beter opgewassen tegen hetzelfde virus.
Bij mensen die eerder een besmetting met de deltavariant hadden is het helemaal gek, want die was ook nog eens ziekmakender dan de omikronvariant. Toch is er een logische verklaring waarom een tweede besmetting harder kan binnenkomen.
Savelkoul: ,,Na een infectieziekte heeft het immuunsysteem een geweldige activiteit ontplooid om dat virus op te ruimen. Daarna is het nog een beetje hyper. Als er op dat moment een andere variant van dat virus komt, of een ander virus, dan staat het immuunsysteem eigenlijk te veel aan. Dan ga je heviger reageren dan nodig is op dat virus. Dat kan verklaren waarom voor mensen de tweede infectie heftiger is.”
De 2x Corona was de delta variant denk ik, hier heb ik echt 0.0 klachten gehad en ben ik er echt in 5 dagen doorheen gefietst. Nu met die omikron is dat wel anders, de misselijkheid en het spugen lijkt over. Dus hopen dat ik nu ga opknappen