Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:34

Ik kom jullie topic even binnen banjeren. :Y)

Na 1,5 jaar heb ik weer een afspraak staan voor nieuwe acryl nagels.
Ben ook van goede voornemen om mijn nagels en nagelriemen wat beter te verzorgen... Ze hebben te lang geen liefde gekend -O-

Ik lees hier graag even mee om inspiratie op te doen! :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:22

Eerste hand gedaan met de Victoria Vynn Mega Base Pink!
Fijn om mee te werken, lekker dik, geen probleem om dicht tegen de nagelriemen aan te werken zonder dat het erin loopt

Afbeelding

Afbeelding

fleurtjeuh

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:23

Toch nog een extra laagje gedaan
Afbeelding
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 00:12

Nou, ik ben eindelijk klaar.
Vrij tevreden met het resultaat.
Ik heb bijna halverwege nog opgegeven vanwege de haren in de plaklaag.... Want katten......
Daardoor is de topcoat ook niet overal even mooi geworden, ik kreeg het niet beter gefixt.
Anyway
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:12

Fleurtjeh, ik hoop dat je geen spijt gaat krijgen van je vele gewissel. Het afweken is echt een aanslag op je nagels, ben er zuinig op.. je enthousiasme is leuk om te zien maar ik hoop dat je over een paar weken niet een bericht hier gaat plaatsen dat je nagels bladderen en je nagel bed pijn doet :=

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:15

A_nouk schreef:
Fleurtjeh, ik hoop dat je geen spijt gaat krijgen van je vele gewissel. Het afweken is echt een aanslag op je nagels, ben er zuinig op.. je enthousiasme is leuk om te zien maar ik hoop dat je over een paar weken niet een bericht hier gaat plaatsen dat je nagels bladderen en je nagel bed pijn doet :=

Ik denk precies hetzelfde bij elke nieuwe post/foto..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:23

Sluit ik me ook bij aan. Wat je eventueel ook kan doen als je graag wil oefenen is een doosje met van die nepnagels halen bij de drogist. Volgens mij heb je er dan 100 voor nog geen 10 euro. Dan kun je daarop oefenen zonder dat het ten koste gaat van je eigen nagels!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:28

of koop een oefenvinger, of gewoon de stokjes zegmaar...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:12

Het is wel het idee dat dit een poosje blijft zitten.
Ook heb ik nu die rubberbase zodat ik niet hoef te weken als ik wil wisselen. Nu kan ik de kleur eraf vijlen en iets anders erop doen.
Maar ik vind mn huidige lak goed gelukt dus die mag wel een pooosje blijven zitten!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:52

Fleurtje, waarmee zet je de witte lijn, met het kwastje van de lak? Je zou daar een heel dun kwastje voor kunnen kopen waarmee je meer controle hebt. Of iets als een sateprkkker. Dan kun je het lijntje subtieler en met meer controle zetten.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:00

Ik ben echt van het roze.
Nu een keer voor blauw gegaan en op 1 vinger een glitterlaag extra.

Vind het erg leuk geworden.
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:20

F_Orumster schreef:
Fleurtje, waarmee zet je de witte lijn, met het kwastje van de lak? Je zou daar een heel dun kwastje voor kunnen kopen waarmee je meer controle hebt. Of iets als een sateprkkker. Dan kun je het lijntje subtieler en met meer controle zetten.

Ik heb een goedkoop setje kwastjes gekocht en het daarmee gedaan.
Niet erg netjes inderdaad, heb ook 2 lagen gedaan omdat ik em te doorzichtig vond. De lak is ook niet erg gepigmenteerd, dus dat is niet zo gek.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:27

Creatief gedaan Fleurtje! Ik denk wel dat je er veel baat bij kan hebben als je eerst focust op de basis: vijlen, de nagel correct opbouwen, strak en dun lakken. Nailart is weer echt een 'vak' apart.

Sure_Lee, mooie zachte blauw heb je op!

Ik heb gisteren een oefensetje gellak gezet bij een vriendin.

Ergens halverwege de manicure, was vergeten vooraf een foto te maken:

Afbeelding

En na:

Afbeelding

Ik zie zelf nog wel een aantal verbeterpuntjes, maar het was gezellig en ze was er heel blij mee!

Oh, de fotokwaliteit is dramatisch, maar voor het idee dan. :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:06

Als ik m’n eerste rubberbase (denk maar meteen met een kleurtje) wil gaan proberen, welke raden jullie dan aan? Mijn merkenervaring gaat niet verder dan pink (die me tot nu prima bevalt trouwens..)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:53

Ik vind die van Kiki wel heel fijn. Is niet te slap en levelt mooi uit :)

Ik heb een scheur en lucht in mijn nagel :\ nagel styliste is 3 weken met vakantie. Wordt kort vijlen :( Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:39

Ah dat is naar Anouk! Kan je hem niet redden met een pleister er over? Alhoewel 3 weken wel erg lang is nog voor 1 keer naar iemand anders gaan.

Ik heb gisteren voor het eerst gewerkt met de Peel base van pink gellac. Helaas had ik s avonds al dat het los kwam aan de bovenkant, terwijl ik wel goed had gesealed. Het hield dus een halve dag, terwijl ik vrij weinig gedaan had… in een restaurant zitten.
Beetje jammer. Hebben jullie tips daarvoor dat het beter blijft zitten? Ik had de prepbooster er onder gebruikt.

Ik heb ze nu met wat extra topcoat weer opnieuw gesealed in de hoop dat ze iig nog een avondje houden. Ga vanavond op visite, dus zonde als ik dan met halve nagels kom.

Deze kleur heb ik er op
Afbeelding

Hier zie je dat ze loskomen
Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:10

@stal_fiore ik gebruik bij de peel base 2x de prep booster, 2x de peel base en dan een rubberbase. Heb zelden dat er een nagel binnen twee weken af komt. Ik doe dit bij mijn moeder en zus en die zijn er heel tevreden over.
Heb jij je nagel opgeruwd voor het lakken?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:13

Ik doe 2x Prep, 1x Peel en dan base extend. Daarna gewoon standaard opbouw kleuren/topcoat. Met de paarden ed blijft het ongeveer 5 dagen zitten. In de vakantie wat langer. 2x Peel is ook een goeie. Ga ik proberen!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:26

pluisje88 schreef:
Als ik m’n eerste rubberbase (denk maar meteen met een kleurtje) wil gaan proberen, welke raden jullie dan aan? Mijn merkenervaring gaat niet verder dan pink (die me tot nu prima bevalt trouwens..)

Ik ben (met mijn zeer weinig ervaring) erg tevreden over de mega base van Pink.
Werkt erg fijn :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:23

DemDeempel schreef:
@stal_fiore ik gebruik bij de peel base 2x de prep booster, 2x de peel base en dan een rubberbase. Heb zelden dat er een nagel binnen twee weken af komt. Ik doe dit bij mijn moeder en zus en die zijn er heel tevreden over.
Heb jij je nagel opgeruwd voor het lakken?

Thx voor de tip! Zal dus een rubberbase er nog tussen moeten doen.
Ik heb opgeruwd en 1x prepbooster, wel 2x peelbase gedaan.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:43

fleurtjeuh schreef:
F_Orumster schreef:

Ik heb een goedkoop setje kwastjes gekocht en het daarmee gedaan.
Niet erg netjes inderdaad, heb ook 2 lagen gedaan omdat ik em te doorzichtig vond. De lak is ook niet erg gepigmenteerd, dus dat is niet zo gek.

Vaak is het ook fijner en makkelijker om bijvoorbeeld de nagel eerst met mat af te lakken en dan de witte dunne streep te zetten deze loopt dan ook niet snel uit en daarna lamp en daarna topcoat.
En is de lijn niet mooi genoeg kan je deze ook nog direct verwijderen en opnieuw doen..
Vanalles uitproberen op oefennagels is ook erg leuk!
Laatst bijgewerkt door Libiris op 06-08-21 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:45

Stal_Fiore schreef:
Ah dat is naar Anouk! Kan je hem niet redden met een pleister er over? Alhoewel 3 weken wel erg lang is nog voor 1 keer naar iemand anders gaan.

Ik heb gisteren voor het eerst gewerkt met de Peel base van pink gellac. Helaas had ik s avonds al dat het los kwam aan de bovenkant, terwijl ik wel goed had gesealed. Het hield dus een halve dag, terwijl ik vrij weinig gedaan had… in een restaurant zitten.
Beetje jammer. Hebben jullie tips daarvoor dat het beter blijft zitten? Ik had de prepbooster er onder gebruikt.

Ik heb ze nu met wat extra topcoat weer opnieuw gesealed in de hoop dat ze iig nog een avondje houden. Ga vanavond op visite, dus zonde als ik dan met halve nagels kom.

Deze kleur heb ik er op
[ [url=m/XweimF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zie je dat ze loskomen
[ [url=m/46eCif.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is jammer, zie toch regelmatig of de fb pagina setjes voorbij komen dat ze toch makkelijk 3 weken blijven zitten met peelbase..
Mss die site eens goed doorlezen voor tips?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:30

Oke ik heb een dillemma en advies nodig, door de berichten hier begin ik toch te twijfelen of ik inderdaad niet een allergische reactie heb.
Dit is erger geworden na het weken met aceton. Nu twijfel ik, doe ik er slim aan om het er nu af te halen (nogmaals weken met aceton met dus risico dat het daardoor komt en nog 10 keer zo erg gaat worden) of dat ik het nog even aan moet kijken, met het risico dat het ook erger wordt :')
Iemand tips?
Het vijlen tot op mijn eigen nagels durf ik niet ivm beschadigen.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:20

Britt_Sisi schreef:
Oke ik heb een dillemma en advies nodig, door de berichten hier begin ik toch te twijfelen of ik inderdaad niet een allergische reactie heb.
Dit is erger geworden na het weken met aceton. Nu twijfel ik, doe ik er slim aan om het er nu af te halen (nogmaals weken met aceton met dus risico dat het daardoor komt en nog 10 keer zo erg gaat worden) of dat ik het nog even aan moet kijken, met het risico dat het ook erger wordt :')
Iemand tips?
Het vijlen tot op mijn eigen nagels durf ik niet ivm beschadigen.

Vaak maakt het al niet meer uit als het erop zit.
Het is vaak door het contact met de huid/nagelriemen tijdens het opbrengen/zetten vd nagels.
Het kan de acryl/gellak/aceton/cleanser/alcohol of iets anders zijn...
Het advies is meestal wel om te verwijderen en dan het liefst met de vijl..
Weken in de aceton lijkt mij ook niet goed.
In mijn ogen is het wel een allergische reactie.
Ik bleek allergisch te zijn voor een cleanser.. heb de nagels er toen niet afgehaald en na ruim een week was de pijn minder en droogde de wondjes/plekjes.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:02

Heb je vaker gehad dat je nagelriemen er zo uitzien? Ik vind het niet heel heftig ogen. Maar is lastig te beoordelen vanaf foto natuurlijk.

Als het goed is zijn je nagelriemen nu niet meer in contact met product toch?
Wat libris ook zegt. Rust is misschien dan wel even goed.

Maar ik heb echt 0 verstand van allergische reacties op gellak e.d.