3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:56

Oja ze hebben ze bij de Albert Heijn ook zie ik! Eens meenemen. En bij gewone wraps gooi ik altijd helft weg omdat ik dan niet opmaak, dus is het alsnog duur :')

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:59

linoleum schreef:
Oja ze hebben ze bij de Albert Heijn ook zie ik! Eens meenemen. En bij gewone wraps gooi ik altijd helft weg omdat ik dan niet opmaak, dus is het alsnog duur :')

Dat heb ik dus ook altijd! Daarom vind ik het zo ideaal dat deze zacht blijven. Ze zijn voor mijn gevoel ook nog eens steviger dan gewone wraps als je er warm voedsel in stopt, iig de wortel-variant.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:01

Hier ook wraps vandaag! Maar ik maak er dan gelijk 8 zodag ik vier maaltijden vooruit kan.

O: ciabatta met kruidenroomkaas en tonijn
L: ciabatta met kruidenroomkaas en tonijn :')
A: twee wraps met kip, tzatziki, sla, komkommer en feta

Komt vast nog wel een tussendoortje bij ergens.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:01

Hahaha Sanne, weinig afwisseling, maar wel erg lekker!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:03

Haha klopt :)) klinkt al snel eentonig zo als je je ontbijt verdeeld over lunch en ontbijt.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:07

Gelukkig heb ik een wrap voor lunch, want nu heb ik ook zin in wraps :))

Hoe bewaar je die vooruit gemaakte wraps dan Sanne? Ik vind wraps zo snel sompig worden als je er iets met vocht instopt, wat al snel is bij een avondmaal.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:08

Heb van die bewaar bakjes van de hema, vind de sompigheid zelf heel erg mee vallen haha

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:32

Overgebleven wraps kun je gewoon invriezen he... B-)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:34

Lekker lijstje Sanne! <3

Wraps eet ik bijna nooit, veel kcal en vullen bij mij nooit. Maar die van Fairytale wil ik wel een keer proberen.
Gister zijn de M&M's op gegaan, gelukkig ook dankzij mijn vriend. Ben er stiekem ook wel een beetje blij mee, kan ik ze ook niet meer pakken. Vandaag even een beetje een gezonder dagje, ik heb het gevoel dat ik echt te veel koolhydraten binnen krijg.

L: salade van tonijn, cannellinibonen, wortel, bleekselderij, gekookt ei en appel. Met een beetje mayo/Griekse yoghurt.
T: kommetje Indiase pompoensoep, spelt cracker met ossenworst
A: biefstuk met geroosterde bloemkool en saus van pittige mosterd, boter, ui en knoflook, twee glazen rode wijn.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:45

black_kelpie schreef:
Overgebleven wraps kun je gewoon invriezen he... B-)

Dat is een goede tip! Doe ik met afbakbroodjes wel, maar wraps kan dan natuurlijk ook.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:47

Ik heb weleens wraps ingevroren, maar vond ze ontdooit wel wat droog. Ik haal nu vaak volkoren wraps van san morena, vullen goed en hersluitbaar. Die wortel en bietenwraps wil ik ook nog eens proberen!

Vanavond staat ayce sushi op t menu :9 lekker van genieten, dus de rest van de dag rustig aan.
O: 100 gr griekse yoghurt met kaneel crunchies
L: witlofsalade met gerookte zalm en een beetje mayo en griekse yoghurt
A: sushiiiii

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:49

Als je ze ontdooit, even iets nat maken en opwarmen in de koekenpan. Vind het dan reuze meevallen hoe droog ze zijn :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:07

Oh da's een goeie, moet ik eens proberen

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:28

Linoleum: ja <3 gisteren toevallig net alle foto's binnen gekregen van de fotograaf. Honden gaan goed! Hoe is het verder bij jou? Ow, ik rijd nu ook Tinker :')

_Sannne: wat ontzettend lief van je vriend!

Laura82: geniet van je sushi vanavond!

Mews: klinkt goed van die wraps! En wat vervelend zeg met je enkel, hopelijk snel weer beter.

Mijn lijstje vandaag:
O: banaan - ei lijnzaad scrambled eggs
L: champignon roerbakgroente met kipfiletreepjes
A: Zoete aardappel tortilla
T: appel met kaneel
B: 30 min wandelen

Nu wel wat trek gevoel maar ook wel hele omslag zo qua eetplan dus kijk even hoe het gaat de komende dagen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:02

Urosa, met mij gaat het goed! Lekker aan daten en verder erg druk met studie en werk. Probeer af en toe te rijden als ik tijd over heb :') je dagplanning klinkt wel lekker

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:30

Studie en werk is ook al druk om te combineren, leuk dat je aan het daten bent! Hoe lang daten jullie al?

Champignon roerbakgroente koop ik niet weer, zit nogal veel peterselie in en dat vind ik niet lekker. Morgen nog even opmaken :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:30

Oh ja dat heb ik ook weleens ervaren ja, niet mijn ding...

Ohhhh we hebben zo lekker gegeten! Tonnetje rond nu, dat wel :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:48

Zo... Ik heb wel een bloemkoolpizza en een paar uur Netflix verdiend. Lesje Jumping Fitness en boksen back to back gedaan net. Zo'n gevalletje "ik ben er nu toch" :Y)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:56

Oooh heerlijk avondeten Maanlicht, dat sausje klinkt yum!

Hoe is je lijstje bevallen Urosa? Nog lang trek gehouden? Ik hou ook niet van te veel peterselie.

Mooi dat het lekker was Laura, ik ben ook echt dol op sushi maar krijg er nooit zo veel van op. Bij een AYCE eet ik dan ook veel van de bijgerechtjes.

Goed bezig geweest Black_Kelpie! Geniet van de bloemkool en de Netflix!

Mijn lijstje is uiteindelijk toch wat anders geworden:
O: Caibatta met kruiden roomkaas en tonijn
L: optimel drinkyoghurt en twee stroopwafels
A: twee wraps met kip, tzatziki, komkommer, feta en sla
T: flinke portie champignonnesoep

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:46

Urosa, ik ben nu twee maanden aan het daten. Het is behoorlijk druk, maar heb de planning goed op orde, dat maakt het in elk geval wel overzichtelijk. Volgende week ben ik vrij en kan ik hele week aan slag met studie en dingen die wat zijn blijven liggen.

BK, lekker verdiend dan die pizza en avond Netflix!

Mijn planning voor vandaag
O: Skyr + chocolade cruesli + whey crispy
T: appel
L: 2 plakken meergranen brood met salami
T: 2 gekookte eieren
A: shakshuka
T: klein bakje pombär

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:51

Zo, dat heb je zeker verdiend black_kelpie! Goed bezig!

Lekker lijstje Sanne, vooral de stroopwafels :9

Linoleum, lekker aan het daten :) Heerlijk dat je volgende week vrij bent. Shakshuka wil ik ook nog eens proberen, klinkt wel lekker!

Zo, vandaag weer netjes, ff die kilo vocht weer laten verdwijnen :Y)
O: 100 gr Griekse yoghurt met lijnzaad
T: 2 mini komkommers, paar tomaatjes en walnoten
L: omelet van 3 eieren met champignons en paprika
T: zelfde als de ochtend :')
A: Courgetti met tomatensaus, gehakt en roerbakgroenten, kiwi en paar blauwe bessen
T: blokje kaas

B: Afhankelijk van mijn rug sporten of wandelen. Kreeg gisteren opeens rugpijn, lijkt nu wel wat minder maar even kijken hoe zicht dat ontwikkeld.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:54

Wraps klinken apart, zal eens kijken! Hoewel ik ook ontzettend veel van gewone wraps hou, wij bewaren die altijd in de koelkast, je kan ze nog vrij lang bewaren moet ik zeggen.
Heerlijke keuzes maak je Sanne! Wat lief van je vriend!
Goed dat je genoten hebt van de sushi Laura!
Lekker lijstje Urosa! Ik hou wel van peterselie haha, ik zal eens kijken of ik die roerbakgroente een keer kan meenemen :')
Lekker lijstje ook Maanlicht!
Goed bezig Kelpie! Dan heb je die pizza ook wel verdiend!
Mooi lijstje Linoleum!

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met pindakaas en biologische hazelnootpasta. (340)
L: drie boterhammen met boter, zult, fruitspread aardbei en biologische hazelnootpasta, een beker halfvolle melk. (532)
T: drie biscuitjes. (42)
A: wortels, tuinerwten, peultjes, een aardappel en kalkoenfilet. (339)
T: een Bossche bol :9 (349)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen en 45 minuten paardrijden (les).
Totaal kcal: 1602.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:16

Ik krijg honger van jullie!

Gister liep het toch een beetje anders (het zal toch eens niet), mijn vriend nam me spontaan mee uit eten. Met mezelf afgesproken dat ik maar twee broodjes mocht, en een klein beetje roomboter. Het wordt namelijk steeds aangevuld als je je broodje op hebt. Dan blijf ik altijd door eten, want het ligt er toch. En minder wijn gedronken. Helaas kon ik het toetje echt niet overslaan, klonk veel te lekker!

Verder heerlijk genoten van chorizo madeleines, gefrituurde kikkererwt nuggets met hummus, bbq rundertartaar, mosselen met saus van witbier en lavas, scholfilet gemarineerd in miso, reebout rendang met rode biet en citruscurry en als toetje popcorn ijs met karamel, pecannoten, appel en gember.

Paard heeft helaas een hoefzweer, dus even niet rijden. Heb dinsdag ook sportschool overgeslagen vanwege lichte hersenschudding, maandagavond mijn hoofd heel hard gestoten tegen de onderkant van de trap (vraag me niet hoe), ik was bijna knockout :+ :').

Gelukkig voelt het nu ietsje beter en geen constante hoofdpijn meer, alleen af en toe vlagen. Morgen weer naar de sportschool.

Lijstje voor vandaag:
L: Waarschijnlijk een broodje in de stad met mijn moeder, en anders salade met tonijn, ui, augurk cannellini bonen, bleekselderij, wortel, Griekse yoghurt, mierikswortel en een beetje mayo.
T: appel, mineola
A: chili con carne met een beetje tortillachips, creme fraiche en quacamole

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:15

Hoi dames, mag ik me ook hier melden? De topictitel is niet echt op mij van toepassing, want ik heb een heel concreet doel. Ik heb namelijk gisteren mijn trouwjurk uitgezocht en ik heb deze laten bestellen in een maatje kleiner, omdat ik nog 5 kilo kwijt wil.
Dit betekent dat dit dus MOET gaan gebeuren, en wel voor half februari (dan ga ik de jurk doorpassen).
Heel spannend, maar wel een mega stok achter de deur :))

Op zich moet het haalbaar zijn, ik ben al eerder 13 kilo afgevallen en al jaren op een stabiel gewicht. Maar voor mijn bruiloft zou ik graag nog net iets slanker zijn, ook omdat het een vrij blote jurk is.

Ik ga dus meteen vanaf vandaag beginnen, hoe eerder die kilo's weg zijn hoe beter, dan kan ik daarna mijn gewicht stabiel proberen te houden!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:24

Mereltje, gefeliciteerd met je verloving! Goede reden om paar kilo af te vallen. Als je beetje je best doet en oplet moet die 5 kilo zeker lukken. Weet je al hoe je het wil gaan doen?