Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:35

Toch Schoorl en 2rivers afgelast, hate to say I told you so..
Wel verstandig.

Ik ga zo een rondje in de wind doen, te verleidelijk om het niet te doen :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:48

Jammer voor alle mensen die er naartoe hebben getraind maar wel een verstandig besluit.

Ik moet eigenlijk een duurloop van 27km doen maar ik kan me er echt niet toe zetten dit weekend. Ga zo wel een uurtje rustig lopen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:09

Inderdaad, jammer, maar lijkt me inderdaad niet zo veilig. Ik ben vanmorgen op jumping geweest, namiddag is afgelast (ik was toch niet van plan te blijven), dus ben al terug thuis.
Ik geloof dat Venthe ook had toegetraind naar de halve marathon in Schoorl? Wat jammer seg!

Noops, veel plezier. 27km is ook wel veel om zo in de wind te doen.

Lisitano, mij klinkt het wel leuk, zo ploeteren door de modder in de donker, zo kan je met niets anders bezig zijn als waar je je voeten moet zetten en lijk je even helemaal van de wereld denk ik.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:22

Leuk lisitano! Lijkt me inderdaad ook eens haag voor de afwisseling.

Ik had ook wel verwacht dat alles afgelast zou worden, dat gebeurd tegenwoordig toch veel sneller. Of ik het er altijd mee eens ben is een ander iets :=
Zo ik ben ook klaar om hier een rondje tegen de wind te gaan beuken. Rustig aan easy duurloopje/interval, veel gedaan laatste paar dagen en gisteravond feestje, dus ik zal wel nog altijd zware benen hebben :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:31

begrijpelijk dat het afgelast is. Ik wilde eigelijk ook gaan lopen maar dit hele weekend feesten hier in het dorp. Vanmiddag moeten wij daar vrijwilligerswerk doen van 14:30 tot 23:00. Het is alleen nog maar de vraag of het doorgaat. 4000 mensen in een tent in een open gebied is niet zo verstandig. Nu zou de tent windkracht 10 aan moeten kunnen maar of ze het risico gaan lopen weet ik niet. als het goed is horen wij zometeen meer.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:50

11km gelopen ging heerlijk vond ook lekker weer.

In open gebied kreeg ik klap van de wind en stond ik te tollen op benen en besloot dat het genoeg was

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:58

Zo terug van een weekje wintersport.
Hoe is het hier? Zag weer schitterende foto's voorbij komen

Die trail in het donker met een hoofdlamp klinkt best leuk!

Ik zou vandaag schoorl lopen. Echt naar toegetraind (met bijbehorende overheersende zenuwen zoals ik al eerder had gemeld...) echter lag ik gisteren met griep op bed... en vandaag het bericht dat het is afgelast. Ik had toch niet kunnen lopen, nog steeds koorts. Ergens ook opgelucht aangezien ik er best tegenop zag maar baal toch ook want had er wel echt voor getraind.
Op naar de stevensloop.

Voor iedereen die gaat lopen vandaag, doe voorzichtig en kijk goed uit voor rond vliegende objecten!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:32

Ik ben ook heerlijk uitgewaaid, makkelijke 12 km gelopen. Niet verwacht dat het zo lekker ging na die slechte training van gisteren. Dit was echt gewoon genieten, soms tegen de wind in beuken, dan terug weer lekker mee laten nemen door de wind. En ik loop toch altijd door de bebouwing, dus veel minder last van rondvliegende takken :')

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:40

Hier ook de wind getrotseerd ;)
Ik vond het heerlijk en het ging lekker. Uiteraard rustig aan, maar toch 6 km gedaan en daarna nog 3,5 km naar huis gewandeld.
Daarna beetje thuis stormklaar gemaakt (tuinstel vastgebonden aan de boom enzo). Naja.. maar even afwachten wat het weer gaat doen.

Afbeelding

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:06

Ja jammer de two rivers op het allerlaatste moment toch nog afgelast omdat de storm net een paar uurtjes eerder kwam dan gepland. En dat was zelfs de avond ervoor nog niet te voorzien. Voor hetzelfde geld zou die juist een paar uurtjes later zijn en was er helemaal niets aan de hand. Zat al helemaal klaar om te vertrekken want toen ik uit bed kwam zou het nog doorgaan. Dus net voor ik wil vertrekken nog even gekeken en helaas. Maar goed ik had mijn hardloopkleren al aan, mijn drinkzak al gevuld dus ik heb een rondje vanuit huis gedaan. Geen marathon maar wel 37,3km. De eerste 16km tegen de win ingebikkeld (en helaas nu geen pacergroep om mij tussen te verstoppen) en vervolgens had ik hoofdzakelijk wind mee. ja dan vlieg je.
Baal er wel van hoor dat die niet doorging, maar was eind van de middag toch ook wel blij dat ik neit in de auto hoefde te stappen. En voor mij was het slechts een training. Als je echt specifiek voor deze marathon getraind zou hebben zou het wel extra zuur zijn.
Nu maar uitkijken naar a. s vrijdag dan vertrek ik 's ochtends voor drie dagen trailen in de Eifel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:25

Vandaag zou ik een dressuur / vaardigheid - menwedstrijd gehad hebben. Had er al dagen slapeloze nachten van tot en met een nachtmerrie aan toe. En dat, terwijl ik hem niet eens zelf zou gaan rijden, maar mijn stalhouder :') . Besloten dat ik hoe dan ook ging afmelden, want het idee dat ik met windkracht 'alles boven 5' mijn paard niet meer onder een klapperend zeiltje de trailer op zou krijgen (tenzij met 10 man en 10 longeerlijnen) vond ik het echt niet waard. Liever 40 euro kwijt dan de komende maanden mijn paard niet op de trailer krijgen. Maar gzd ... de wedstrijd is gisteren in zijn geheel afgelast.

Kan het dus niet erg dat bijna alle buitenevenementen afgelast zijn. Hoewel, als er nu anywhere gesurfd of gezeild zou worden, zou ik misschien wel gaan kijken :D .

Gisteren een gave trailrun gedaan met loopmaatje. Weer veel gelachen samen en ondertussen een HM - afstand volbracht, dus ook die maandelijkse taak is weer binnen. Zij had echter de laatste drie kilometers wel wat last van zware benen, en ik nu weer een beetje mijn 'hammetjes' dus eens kijken wat we kunnen doen aan training om dat te voorkomen tegen de tijd dat we serieuzer aan de bak moeten voor Koblenz.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:45

Greetje63 schreef:
Ja jammer de two rivers op het allerlaatste moment toch nog afgelast omdat de storm net een paar uurtjes eerder kwam dan gepland. En dat was zelfs de avond ervoor nog niet te voorzien. Voor hetzelfde geld zou die juist een paar uurtjes later zijn en was er helemaal niets aan de hand. Zat al helemaal klaar om te vertrekken want toen ik uit bed kwam zou het nog doorgaan. Dus net voor ik wil vertrekken nog even gekeken en helaas. Maar goed ik had mijn hardloopkleren al aan, mijn drinkzak al gevuld dus ik heb een rondje vanuit huis gedaan. Geen marathon maar wel 37,3km. De eerste 16km tegen de win ingebikkeld (en helaas nu geen pacergroep om mij tussen te verstoppen) en vervolgens had ik hoofdzakelijk wind mee. ja dan vlieg je.
Baal er wel van hoor dat die niet doorging, maar was eind van de middag toch ook wel blij dat ik neit in de auto hoefde te stappen. En voor mij was het slechts een training. Als je echt specifiek voor deze marathon getraind zou hebben zou het wel extra zuur zijn.
Nu maar uitkijken naar a. s vrijdag dan vertrek ik 's ochtends voor drie dagen trailen in de Eifel.

Ik snap dat je baalt, maar wat stoer dat je zelf ‘even’ 37,3 km gaat hardlopen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:46

Wat is iedereen lekker aan het lopen zeg. Ik heb vanmorgen 10km rustig uitgelopen na mijn trail van gisteren.

Dinsdag heb ik een afspraak bij de sportfysio. Ik ga eigenlijk nooit naar de fysio, maar sinds de winter bosloop die ik een paar weken geleden heb gedaan blijf ik wat last houden van pijntjes in mijn linkerbeen. Zit gewoon niet helemaal lekker en met een marathon in het vooruitzicht wil ik toch voorzichtig zijn, dus ik laat er maar even naar kijken. Ben benieuwd.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:55

Jnien schreef:
Ik snap dat je baalt, maar wat stoer dat je zelf ‘even’ 37,3 km gaat hardlopen!

Ja of de marathon nu doorgaat of niet er 'moet' gewoon getraind worden voor de zesuursloop over 3 weken.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:53

Wat zijn jullie allemaal fanatiek! Ik had vrijdag willen lopen, maar was mijn steunzolen vergeten bij mn ouders dus dat ging helaas niet door. Met de wind van gister en vandaag heb ik geen zin om hard te lopen, vind dat verschrikkelijk lopen dus doe het lekker niet. Daarentegen wel te voet i.p.v. met de fiets naar stal, dus wel 12 km gewandeld (en dan vind ik het lawaai aan mijn oren al verschrikkelijk ondanks capuchon en oortjes met muziek).

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:25

Inderdaad, er heeft veel volk de storm getrotseerd!
Greetje, mooie training! Hoeveel km's doe je zo ongeveer, per week of per maand?
SV, hopelijk kan de fysio je helpen!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:45

Katharinaa ik zit nu op zo'n 100-110 km per week gemiddeld. Vorig jaar gemiddeld iets minder, toen kwam ik op het einde van het jaar op 5033km uit.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:10

Oh dat zijn mooie afstanden. Maar lijkt me wel nog haalbaar om te combineren met een gewone job.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:13

Als je een fulltime kantoorbaan hebt wordt dat nog best lastig. Tenzij je veel asfalt wil rennen in het donker. Maar wel heerlijk als het lukt.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:19

Djilna schreef:
Als je een fulltime kantoorbaan hebt wordt dat nog best lastig. Tenzij je veel asfalt wil rennen in het donker. Maar wel heerlijk als het lukt.

Ook gewoon een baan hoor en een groot gezin. Is toch veelal een kwestie van prioriteiten stellen. En ja ik loop ook veel over asfalt. Eigenlijk zijn al mijn wedstrijd doelen op asfalt. De trails zijn er voor erbij en de afwisseling.
Voordeel van hardlopen is dat het overal kan en op elk tijdstip, dat heb je bij veel andere sporten niet. je kunt het zelfs als vervoersmiddel gebruiken. Niettemin is het vaak ook passen en meten. Maar ik heb er ook wel steeds meer mijn leven aan het hardlopen aangepast.Omdat het voor mij wel hoge prioriteit heeft.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:22

Daarom schreef ik ook tenzij :) Ik vind over asfalt rennen niet zo leuk dus dat is dan niet mijn eerste keuze. Dan hangt het idd van je eigen voorkeur en keuzes af :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:49

Ja in de winterperiode ben je wat bos betreft behoorlijk beperkt door de week. In het donker lopen heeft sowieso niet mijn voorkeur. Maar ja soms kun je er niet omheen als je toch wil lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:16

Ik vind het heel wat zo'n afstand per week! Respect hoor. Ik vind het echt motiverend te lezen hoe jullie allemaal maar jezelf naar buiten slepen, ook in slecht weer.
Ik mis dat discipline en daar baal ik wel wat van. Nu heb ik veel reistijd naar het paard en met dit slechte weer moet ik veel met haar bezig zijn omdat ze minder buiten komen. Dan kan ik wel vroeg opstaan, maar dat kan ik dan weer niet opbrengen. Ik heb een fulltime baan en ook twee honden die uit moeten en alsmaar mee met hardlopen vind ik ook niet helemaal eerlijk voor ze. Af en toe heb ik best moeite het allemaal maar te combineren.
In het donker over straat met de honden hardlopen is ook wat saai voor hen. Dus vaak wordt het dan toch weer een uur wandelen en heb ik daarna enkel tijd voor een kort rondje en dat vind ik dan zelf weer saai :+ Plus ook nog een sociaal leven te onderhouden met gelukkig wel wat vriendinnen die mee willen met hardlopen. Die zien mij dus wat vaker :D

Het is tijd voor een schop onder de kont!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:58

Ik ben net bij de fysio geweest. Kuit is even losgemasseerd, jeetje dat deed zeer zeg!! Zweet brak me aan alle kanten uit.
Weet niet of ik morgen kan hardlopen. Hij raadde dry needling aan, maar daar moet ik even over nadenken. Vind ik doodeng. Het is wat overbelast allemaal, dus ik ga mijn trainingsintensiteit wat verminderen.
Verder moet ik rekoefeningen doen en even een foamroller halen voor mijn kuit.
Als ik niet teveel spierpijn heb ga ik morgen een stukje op de weg lopen. Heb niet zoveel tijd, want ga weer eens voor een nieuwe tattoo morgenmiddag.
Dan pak ik rust en wil ik toch mijn trail van 30km lopen zaterdag. Dan pas ik mijn tempo wel aan.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 01:08

Supervixen schreef:
Ik ben net bij de fysio geweest. Kuit is even losgemasseerd, jeetje dat deed zeer zeg!! Zweet brak me aan alle kanten uit.
Weet niet of ik morgen kan hardlopen. Hij raadde dry needling aan, maar daar moet ik even over nadenken. Vind ik doodeng. Het is wat overbelast allemaal, dus ik ga mijn trainingsintensiteit wat verminderen.
Verder moet ik rekoefeningen doen en even een foamroller halen voor mijn kuit.
Als ik niet teveel spierpijn heb ga ik morgen een stukje op de weg lopen. Heb niet zoveel tijd, want ga weer eens voor een nieuwe tattoo morgenmiddag.
Dan pak ik rust en wil ik toch mijn trail van 30km lopen zaterdag. Dan pas ik mijn tempo wel aan.

Niet te gek doen hoor, juist na zo’n behandeling heeft je lijf ff tijd nodig om te verwerken.
En wat betreft dry needling; ik vond t heel pijnlijk en doodeng maar het hielp super goed!