Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:43

Natalie36 schreef:
Persoonlijk vind ik dat iedereen die zich wil voortplanten een iq test moet doen en een praktijkexamen of je in staat bent nee te zeggen. Scoor je bij 1 van de 2 onder het gemiddelde direct verplicht stelleriseren.

Ik vind in twee zinnen de woorden "iq" en "stelleriseren" gebruiken nooit een heel handige manier om een punt te maken. Al zou je natuurlijk kunnen reageren met het argument dat Albert Einstein ook hardstikke lyxdectisch was ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:53

Natalie36 schreef:
Persoonlijk vind ik dat iedereen die zich wil voortplanten een iq test moet doen en een praktijkexamen of je in staat bent nee te zeggen. Scoor je bij 1 van de 2 onder het gemiddelde direct verplicht stelleriseren.

:Y)
Je zit in het goede topic _O- Flauw :+

Ik ben meer voor een praktijkexamen.
Ik ken veel gezinnen met ouders die niet heel hoog zouden scoren in een intelligentietest, maar het prima doen als ouders. En natuurlijk ook mensen met een bevestigd hoog IQ die er niets van bakken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:08

Eilish schreef:
Lastig. Ik vind ook dat sommige mensen beter geen kinderen kunnen krijgen. Maar als ik kijk naar mezelf, ik ben sinds 2 jaar arbeidsongeschikt. Ik hoop weer te kunnen werken, maar dat is onzeker. De oorzaak is deels erfelijk (hypermobiliteit) en deels overbelasting. Zelf zou ik geen kinderen op de wereld willen zetten als die hier ook veel last van zouden hebben, maar ik ben wel erg blij dat mijn ouders mij geboren hebben laten worden. Dat ik ondanks dat ik nu arbeidsongeschikt ben, ik toch een fijn leven heb verder. En dat ik nu voor de maatschappij niet heel nuttig ben, in de zin van arbeid. Maar dat arbeidsgeschiktheid en nut voor de maatschappij niet het enige is waar je naar moet kijken. Ook naar levenskwaliteit en dat is moeilijk in te schatten.

Ik zit in dezelfde categorie qua aandoening (EDS), ik ga ook niet aan kinderen beginnen. Juist door die levenskwaliteit(en dan zowel die van mij als van kind ;) ). Heel egoistisch gezegd, het zou mij inderdaad niet uitmaken of mijn kind iets zou kunnen toevoegen aan de maatschappij qua werk of niet. Alleen als je dat niet kan val je vaak ook overal weer buiten. De levenskwaliteit maakt mij wel enorm uit. Ik wil het risico niet nemen dat zij dezelfde aandoening hebben, omdat van te voren niet in te schatten is hoe erg de klachten/symptomen worden. Daarnaast zou ik ook niet willen dat mijn kind dezelfde dingen mee maakt, want zo fijn is het niet geregeld, ik val precies overal buiten en ben heel handig uit de uitkering gemieterd.

Alleen bij andere aandoeningen kan ik niet oordelen over levenskwaliteit. Ik heb daar wel mijn gedachtes over en als ik wel aan kinderen had willen beginnen waren er toch echt wel aandoeningen waarbij ik enorm zou twijfelen over het afbreken van die zwangerschap. Maar dat zeg ik nu en eerlijk gezegd weet ik niet of je hetzelfde denkt als je ook echt zwanger bent en er naar uitkijkt...

Alpha89

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:22

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:26

baby-breaking day!!! }>

of gaat dat te ver? -O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:30

Citaat:
At exactly 10.36pm tonight, people will be doing the no pants dance, hoping to strike lucky and conceive a baby.

10.20, nog even wachten schatje, je mag er zo op

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:41

Ik heb de feestdagen ook weer overleefd. Afgelopen week hebben 2 neven aangekondigd vader te gaan worden maar gelukkig ben ik single dus niemand kon me vragen "En, wanneer begin jij?"
Wel vond ik het nogal een teleurstelling dat ook zij nu kinderen krijgen, maar mijn familie is redelijk traditioneel dus ik had het wel kunnen verwachten. Ze zijn beiden pas getrouwd (in de kerk ook, dus tsja).

Mijn moeder is er totaal niet van overtuigd dat ik niet meer van gedachten ga veranderen (ben 25, dus in theorie zou ze gelijk kunnen hebben), maar ze respecteert mijn huidige standpunt gelukkig wel.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:54

c_alsemgeest schreef:
baby-breaking day!!! }>

of gaat dat te ver? -O-

_/-\o_ Gewoon een dag waarop het verboden is om Kids te maken, een hele generatie die bijv. niet jarig is op dierendag

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:56

_O- ik eis zo'n dag!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:59

Klein detail is dat er dan nooit 1 dag is waarop niemand jarig is ;)

Volgens mij zijn er redelijk wat maak-een-kind-momenten en die noemen we stroomstoring. Hoeft niet eens iets extra's voor geregeld te worden...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:30

Ik zit in de bus, komt er een jonge moeder met zoontje in de kinderwagen binnen.
Kindje bekijkt alles met ogen zo groot als schoteltjes, zonder geluid, glimlacht de hele tijd...
Met zo'n kindje zou ik wel een dagje kunnen dealen :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:35

Steeph schreef:
Ik zit in de bus, komt er een jonge moeder met zoontje in de kinderwagen binnen.
Kindje bekijkt alles met ogen zo groot als schoteltjes, zonder geluid, glimlacht de hele tijd...
Met zo'n kindje zou ik wel een dagje kunnen dealen :D

Vergis je niet, dit dacht ik ook eens, ook op een busstation (in Spanje) toen zei ik nog ah wat schattig, jaja echt waar, tot we in de bus kwamen. Krijste die alles bij elkaar... laat maar weer :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:49

Iedereen een gezond gelukkig en kindvrij nieuw jaar gewenst :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:17

Ik zat eens te denken over entreegelden voor dierentuinen/pretparken... Vaak zijn kinderen tot 3 jaar gratis... Waarom eigenlijk?
Ze nemen meer ruimte in (kinderwagen/buggy)
Ze hebben meer faceliteiten nodig (verschoonplaats)
niet logisch :n

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:43

Om families over de streep te trekken om wel te komen en op die manier toch meer inkomsten te verkrijgen. Gratis is een grote motivator :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:40

ik vind dat ze kindervrije dagen moeten maken in attractieparken en dierentuinen... wil er best wat meer voor betalen :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:43

c_alsemgeest schreef:
ik vind dat ze kindervrije dagen moeten maken in attractieparken en dierentuinen... wil er best wat meer voor betalen :')

Ga in september net na schoolvakanties. Kindvrij is het niet, maar het scheelt een hoop :j
Heerlijk!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:45

dan heb je juist die hummels onder de school leeftijd :=
Nee ik wil er echt geen een, het enige in baby en kinder fase die ik wil zien op zo'n dag zijn baby aapjes en welpjes :') _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:48

Dat valt wel mee met het aantal hummels dan.
Pa en ma dumpen ze weer op de opvang want die zijn ook weer werken.
Dat zijn er echt een handje vol maar die je dan ziet. Tenminste die ervaring hebben wij al diverse keren gehad.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:49

misschien toch maar een keer proberen :Y)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:57

Kindervrij is het niet. Maar niet meer druk dus ook echt wel plek om wat ruimte te hebben om er van weg te lopen en niet meteen weer op een krijserd te stuiten :P

Wij hebben altijd vakantie in september, bijna altijd nog goed weer en heel fijn aan het strand, dierentuin, met uit eten enz.
Wel door de week gaan, weekenden uiteraard niet.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:21

c_alsemgeest schreef:
dan heb je juist die hummels onder de school leeftijd :=
Nee ik wil er echt geen een, het enige in baby en kinder fase die ik wil zien op zo'n dag zijn baby aapjes en welpjes :') _O-

_O- Dat is duidelijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:23

Gewoon nú gaan! Deze maand! De ouders zijn tenslotte helemaal leeggetrokken in december, dus een pretpark o.i.d zit er nu niet in. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:25

Palmera schreef:
Gewoon nú gaan! Deze maand! De ouders zijn tenslotte helemaal leeggetrokken in december, dus een pretpark o.i.d zit er nu niet in. :)

Alleen zijn er veel pretparken gesloten in de winter :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:28

Ohw. :o? :+