Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:55

Maanlicht; zou het gewoon doen hoor! Ik zou eventueel een klein blikje of flesje frisdrank/vruchtensap meenemen, maar meer omdat ik mezelf anders zielig vind en je soms jezelf wel iets mag gunnen :)

Ik zie nu trouwens dat bijna iedereen sochtens als zijn lijstje plaatst, dat jullie van te voren al kunnen bedenken wat te eten! Ik kijk altijd in de kast wat er is en bedenk op het moment zelf waar ik zin in heb :P

Merk dat ik juist veel minder hoofdpijn heb nu ik gezonder eet. Ik at heel veel suiker en had ook veel hoofdpijn maar had verwacht dat dat juist erger zou worden aan het begin. Merk juist dat wanneer ik nu een stuk chocola (vooral chocola) neem ik sneller last van mijn hoofd en maagzuur krijg. Terwijl ik echt nog kort bezig ben.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:59

Voor mij werken de lijstjes vooraf maken gewoon beter. Ik hou me er echt aan dan ipv dat ik alsnog ga improviseren en dingen toe ga voegen die eigenlijk niet de bedoeling zijn haha.

Heb ik ook hoor als ik eenmaal in mijn bewuste patroon zit dan voel ik me echt beter dan wanneer ik hele repen chocola weg eet. Ik slaap zelfs beter en merk nu na iets dan een week dat mijn huis ook weer verbeterd.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:08

Ik slaap vooral veel beter merk ik! En mijn huid wordt ook beter, maar da's ook voornamelijk omdat ik beter drink denk ik. Veel koppen thee als ik eigenlijk zin heb in een snackie. :')

Vooraf maken werkt voor mij ook veel beter. Anders kom ik veel sneller in de verleiding. Nu heb ik iets om aan vast te houden.

Lijstje vandaag:
O: 2 vk boterhammen ossenworst
L: kaastosti
T: glaasje glühwein (laatste tennisdag vandaag, dus even lekker opgewarmd in de kantine :) )
T: 2 mandarijntjes
A: rijst met tomatenpuree, tomaat, courgette, aubergine, champignon, ui en knoflook
T: misschien nog een bakje vanilleyoghurt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:11

Lijstjes zijn echt praktisch als je wilt afvallen :j
Zo hou je overzicht en heb je een houvast. En je kan je eenvoudig bedenken of je die ene traktatie wilt aannemen of niet :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:13

Ik heb een standaard basismenu, maar daar speel ik wel wat mee.

Doordeweeks is dat
O: koffie met melk en boter
T1: pindakaas met komkommer
L: salade, soep, zoiets
A: diner met khd bij sportdagen en zonder bij niet-sportdagen
T2: plakje kaas (niet sporten) of fruit met kop koffie met melk (wel sporten)
A: volle griekse yoghurt met noten, op sportdagen met fruit er in

In het weekend gooi ik de boel vaak door elkaar, ik probeer de khd te focussen rondom het sporten dus dan gaat de komkommer bijvoorbeeld naar de avond en de yoghurt na het sporten. En verder is het geen gouden standaard, maar een soort kapstok

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:15

Hmm Misschien dan toch ook een lijstje maken vooraf. Ik ga het eens proberen!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:17

Pindakaas met komkommer? Die ken ik nog niet. Heb beide in huis dus ben nu wel nieuwsgierig geworden naar hoe dat smaakt :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:23

Pindakaas met komkommer kwam mijn vriend laatst ook mee aan :+ Mij spreekt het totaal niet aan, maar wie weet is het the next best thing :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:26

Pindakaas met komkommer kan ik me nog in vinden...

Maar koffie (lust ik al niet) met melk en BOTER???? Hoe verzin je het!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:30

Boter in koffie hoor je veel bij KHA eten. Heb het wel eens op, maakt de koffie romiger vind ik. Ben geen koffiedrinker maar vond het prima te drinken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:48

Ik houd niet van koffie dus kan me er sowieso niets bij voorstellen, maar toen ik het voor het eerst las dacht ik ook :oo 8)7 :=

Het helpt bij mij ook om vooraf een lijstje te maken. Ik voer inmiddels niet meer in in MFP, maar toen ik dat wel deed kon ik dan tenminste nog aanpassingen maken om mijn macro's beter te krijgen of hoger/lager in kcal te zitten. Nu helpt het me vooral voor houvast. Er verandert heus wel eens iets, maar als ik pas met honger ga bedenken wat ik ga eten, eet ik vaker dingen die ik beter niet (te veel) zou kunnen eten.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:52

Ik heb van de week van de Action een lekkere en best wel magere snack gescoord, het heet 'Rice and Shine' en het zijn 'Organic Bio' rijstcrackers (kleintjes) met verschillende samen. Ik heb de Apple Cinnamon nu open en die is best lekker! :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:57

Lijstjes helpen mij ook. Ik maak ze niet heel vroeg van tevoren, maar voordat ik een maaltijd ga maken voer ik het sowieso in om te kijken of het in mijn dag past. Zo niet, dan verzin ik iets anders of moet ik compenseren. :)

Ik probeer mezelf momenteel te motiveren om te gaan hardlopen in deze vrieskou, heb namelijk eeeecht geen zin. Maar ik moet echt aan mijn conditie gaan werken. :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 17:25

Ik plan niet mijn hele dag van te voren, maar weet ik weet wel. Rest van keuzes baseer ik dan op hoeveel kcal ik nog over heb en evt welke macro's nog aangevuld mogen worden.

En drink op feestjes ook altijd water. Vind dat oprecht lekkerder dan frisdrank. Dronk ik ook al voor ik ging afvallen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:28

Pindakaas en komkommer is echt de hemel <3 ik hou ook van komkommer in satesaus dus dan is dit niet zo gek.

En koffie met melk en boter vond ik eerst ook een beetje vreemd. Tot iemand het me aanraadde om vetinname te verhogen en ik vind het eigenlijk helemaal prima. Smaakt niet vies of vreemd dus ben het blijven doen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:30

Ik houd dus echt totaaaal niet van satesaus en pindasaus :+ Scheelt wel enorm, dan eet je bijna altijd kip zonder iets, haha :Y)

Wij hebben gisteravond weer kip uit de airfryer gemaakt (maar dan 'KFC' dus met een krokant korstje), met zoete aardappel friet en boontjes. Lekker gezond verantwoord maaltje :) Vanochtend maar weer eens een leg training gedaan, voel alles nu al maar hopelijk trekt dat weer een beetje bij dit weekend.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:30

Komkommer met pindasaus is ook erg lekker :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:35

Toen ik nog vlees at vond ik dat ook altijd veel lekkerder zonder saus. Dat scheelt een hoop in de kcal ja! Ben zelf niet zo van de pindasaus maar pindakaas op brood is zo'n beetje mijn favoriet. Alleen zit nogal veel in en dus soms lastig te combineren. Daarom nu vaak houmous als alternatief. Schijnt ook lekker te zijn om groente in te dippen als snackje. :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:38

Ik ben gek op pindakaas, dus als mn dag het eens toelaat ga ik het eens proberen :D

Houmous moet ik ook weer eens halen, vind het wel lekker maar krijg bakje vaak niet leeg, ik vergeet het altijd een beetje.

Ik ben mezelf alvast aan het oppeppen voor mn rondje wandelen vanavond haha. Ik ben zo stijf van het paardrijden gisteren (2e keer sinds 3 jaar, vorige keer was ook alweer 3 weken terug) dat ik niet zoveel zin heb. Maar ik moet!!

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:42

Sec wat voor soort boter doe je dan in je koffie? Ik kan me er echt niks bij voorstellen :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:44

Ik hoop morgenochtend een wandelingetje door de sneeuw te kunnen maken...lukt het niet dan ga ik zondag. Maandagavond voor het eerst sinds augustus weer een keer echt sporten...Heb het nog nooit gedaan maar zie nu al de filmpjes dat ik dinsdag waarschijnlijk m'n bed niet eens uit kan komen :')

Ik ga vanavond de komkommer met pindakaas even uitproberen (heb er nog ruimte voor in m'n lijstje). Lust het allebei dus de combi ook vast wel :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:45

Iedereen straks aan de komkommer met pindakaas :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:51

_O- _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:53

Yes, dan wordt ik trendsetter! *\o/*

Dyphusion schreef:
Sec wat voor soort boter doe je dan in je koffie? Ik kan me er echt niks bij voorstellen :+

Grasgevoerde ongezouten roomboter. Zpu het lekkerst zijn als je het even blendert maar ik ben lui dus kiep het er zo in. Ideaal ontbijt voor de luie mens :D
Laatst bijgewerkt door secricible op 06-01-17 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:54

Bedankt voor de uitleg secricible! Ik zal er eens naar kijken :j

Ik zie een beetje op tegen vanavond, onbeperkt tapas eten met heeeeel veel lekkere toetjes -O- Ik hoop zo dat ik mijzelf een beetje in kan houden.

Voor nu:

O: glaasje arla drinkyoghurt en een banaan
L: worstenbroodje
T: kop thee en een cracker
A: tapas