Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:56

Het is niet dat dit topic totaal verdwijnt, het verplaatst alleen van MW naar de HK. Enige verschil is dat het niet meer op google vindbaar is en dat berichten niet meer meetellen bij je totaal berichten. Daarnaast is er dus wel een topic op MW waar ook nieuwe mensen makkelijk vragen kunnen stellen zonder zich door 200+ pagina's heen te worstelen.

Misschien zijn lijstjes geen goed idee, maar motiverend voor nieuwe mensen kan dat wel zijn.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:58

In die tijd dat ik nu heb bijgelezen kon ik 3x shredden :')

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:59

Raponsje schreef:
Maar Jans dat heeft dan toch geen zin?

Als ik een topic open over een bepaald zadel wat ik wil kopen en waar ik interesse in heb dan mogen mensen toch ook posten "ik heb dit zadel erg fijn zadel want - maar let hier op of ik heb hem hier gekocht want daar kreeg ik langer garantie of korting etc".

Het is dan toch ook niet zo dat mensen alleen dingen mogen posten over de stiksels die op het zadel zijn gebruikt of in welke kleuren eb maten het zadel te krijgen is?

De kracht van dit topic is JUIST de motivatie.
Oh ik zie dat bokker ZUSENZO nu nog niet eens op dag 10 is en al heel veel resultaat heeft.
Wat fijn, dit programma is super motiverend en misschien ook wel iets voor mij.

Dat is juist de kracht van het topic, net zoals met een vriendin naar de sportschool gaan en elkaar motiveren fijner is dan alleen gaan.
Bokkers hebben nu een stok achter de deur waardoor er meer resultaat behaald word en het programma dus beter voltooid word.

Hier ben ik het dan wel helemaal mee eens, als je eens geen zin hebt is dit topic een geweldige motivator, als dat niet meer mag is dit topic sowieso dood.

Verder blijf ik bij mijn eerdere post, ik zie er geen probleem in om te zeggen: 'Zo echt lekker geshred vandaag, ik blijf level 3 wel zwaar vinden.' Of 'Ik ben echt blij dat ik nu mijn rustdag heb van 6w6p, ben er echt aan toe' Iets meer moeite maar zo onwijs erg als iedereen nu zegt dat het gaat worden is het toch echt niet. Sowieso poste de helft van het ripped topic nog hier mee, dan lees je ook mee neem ik aan. ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:01

Wat is nu de zin van een work-out topic als er niet gepraat mag worden over de work-out? Ligt dit nu aan mij? Want we kunnen in principe ook allemaal gewoon de dvd's van Jillian kopen, die geven ook antwoord op onze puur informatieve vragen. Ik vind het allemaal wel heel robot-achtig aandoen.

Wat écht motiverend is voor de mensen, is zoals het topic was: het shredden is echt meer dan het shredden op zich. Het is de hele verandering van levensstijl die er bij komt kijken (en ja daar horen dan vragen bij als: 'hoe plannen jullie dat in op een dag? En met de paarden? En wat als ik er nog kids bij heb?). Overigens zijn er zo goed als geen technische vragen te stellen, op het correct uitvoeren van de oefeningen na. Alles staat in de OP. En het enige wat dan misschien een tikje onoverzichtelijk kan zijn, is wanneer tien mensen op één dag vragen wat je nodig hebt voor de shred. En ook daar stoorde zowat niemand zich aan. Het is een 20minute-work-out, geen rocket science. Daar kunnen de algemene 'ik heb ook weer geshred vandaag'-posts heus bij.

Wat dan weer wel demotiverend is, is het shredden en rippen en NMTZ-en bij elkaar gooien. Want als ik wil zien hoe phor en loes het doen, die op het zelfde ripped-niveau zitten, dan wil ik ik geen 20 kletspagina's doorploeteren. Maar in feite is dat al opgelost: de harde kern doet door deze veranderingen al niet meer mee :Y)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:03

Jans schreef:
Mijn nieuwe voorstel is dat resultaten maar één keer in de week gebundeld getoond worden, en dat er verder vragen gesteld kunnen worden over de oefeningen. Dus berichten als "ik ben nu bij dag 3" komen niet in dat topic. Echt puur informatief: motivatietopic / tussendoor resultaten komen dan in het huidige topic wat verplaatst wordt.

Het probleem is dat niet iedereen tegelijk kan meten, omdat iedereen op een verschillende plek in de work out zit!
En juist het posten op welke dag je bent draagt ook bij aan de motivatie. Voor jezelf en voor anderen. Nee, sorry, ik blijf bij mijn eerste post en vind het voorstel niks. :-)

Ik zie dat er op aardig wat tegenstand wordt gestuit... kan enkel adviseren dat goed terug te koppelen en als team over na te denken. Mijn mening is werkelijk dat als je jullie voorstel 'doorduwt' om zo te zeggen, de hele zaak om zeep gaat.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:05

Ik zie echt niet hoe dat gaat werken. Juist de motivatie is de kracht van deze topics! In de HK is ofwel het topic binnen no time dood gebloed ofwel het oorspronkelijke onderwerp wordt bijzaak ipv hoofzaak.

Daarnaast is er al een HK topic!
Dus aan dat bestaande HK topic gaan we nog 3 JM HK topics toevoegen? What's the use?

Begrijp me niet verkeerd, met name dit topic is een warboel en daar mag best naar gekeken worden hoe dat wat overzichtelijker te maken, maar ik zie niet in hoe dit een oplossing gaat zijn.

Overigens vind ik een topic dat een maand loopt niet bepaald langlopend, dan denk ik eerder aan topics die al jaren of maanden lopen.

@Depende: ik lees al een week niet meer mee in dit topic omdat het me gewoon te hard gaat. Als de modjes voet bij stuk blijven houden dan denk ik dat ik over een paar dagen stop met mijn workouts. Ik hik er nu al steeds meer tegen aan en met dat gezeik nu en straks de wegblijvende motivatie omdat dat niet meer mag van de modjes dan zie ik niet hoe ik mezelf straks nog gemotiveerd kan houden om door te gaan.
Dag goede voornemens.

Precies wat Annash zegt dus.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:13

Ja en dan willen jullie als 'harde kern' shredders van het eerste uur een eigen topic, waar niemand anders mag posten omdat het anders te druk wordt? Begrijp me niet verkeerd ik snap best dat je, je onderdeel van een groepje voelt maar het was mijn indruk dat dit topic toegankelijk was voor iedereen die maar iets wil posten hoe ver je ook bent met shredden en nu dan ook rippen en trouble zonen. Als je dan een topic wil voor alleen de harde kern (wie dat dan ook mogen zijn) open dan een HK topic, dat is volgens de Modjes ook geen bezwaar. Dit topic gaat gewoon hard, want er zijn veel geïnteresseerden dat is toch alleen maar mooi?

En daarbij (ik bedoel dit niet banketstaaf maar zo komt het er vast uit) als 1 topic op bokt het enige is wat je motiveert dan vind ik dat nogal apart, die motivatie komt toch ook vanuit jezelf, omdat jij verandering wilt en goede voornemens hebt?

Ik houd er nu over op verder, dit is ook maar topic vervuiling, maar het komt op mij een beetje over als krampachtig vast houden aan hoe het was en zo moet het altijd blijven. Wacht eerst gewoon even af wat er gebeurd, met een beetje extra moeite van iedereen zal er volgens mij geen enkel probleem zijn mits hier nog vrij gesproken mag worden natuurlijk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:22

Het groepje rippers is niet heel groot (jammer genoeg), en ik kan me niet voorstellen dat het overzichtelijk is om onze ervaringen en resultaten en de hele ramtamtam in hetzelfde topic als de shredders te posten. Mede omdat wie aan het rippen is, al heeft geshred, en dus geen vragen meer stelt als: 'is het wel effectief als ik het drie maal per week doe? Mag ik de push ups vervangen? Moet ik echt gewichten gaan kopen?', etc. Het zijn gewoon totaal andere work-outs. Bovendien is het boeiend om te zien of net die personen dan ook nog verschil in cm's etc zien, aangezien er al veel af is met de shred alleen. En hoe meer mensen komen rippen, hoe leuker wij dat vinden. Er staan zowat dansende smiley's op elke rip-pagina doordat nieuwkomers zich melden.

Bovendien wil ik gewoon weten hoe mede-rippers zich voelen omdat ze in hetzelfde stadium zitten als ik. Zo ging ik gisteren zo wat dood, en dan is het aangenaam om even te kunnen checken of dat normaal is. Net zoals het aangenaam was dat ik dat kon checken toen ik op level 2 zat in de shred.

Er is geen enkele sprake van kliekjesvorming of meer van die onzin. Het is gewoon, zoals Raponsje zei, alsof je twee totaal verschillende danssporten bij elkaar gooit. En nu zit ik lekker te Masterproeven, maar binnenkort heb ik weer les, en dan is het gewoon onpraktisch als ik wil polsen bij de collega-rippers, ik door 20 pagina's moet ploeteren.

Mocht ik al die beginnende shredders niet gezellig vinden, zou ik niet heel de dag hun topic volgen ;)

En mocht motivatie nu overal altijd bij iedereen op elke plek te vinden zijn, dan zag ik er nu al uit als Jillian. Langleve groepsdruk en sociale controle.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:26

Waar haal jij nou weer vandaan dat de 'harde kern' een eigen 'besloten' topic wil? Volgens mij is er helemaal niemand die dat zegt!
Er wordt alleen heftig geprotesteerd, omdat Bokt weer eens zonder nadenken z'n beperkingen oplegt en er imo nou niet bepaald oplossing worden aangedragen die gelijkwaardig vervangend zijn voor wat er nu is. Of eigenlijk moet ik zeggen was, want ze hebben hun briljante ideeën al doorgedrukt.
Juist door deze topics naar HK te verhuizen, zoals de modjes willen, krijg je veel meer een besloten groep en verlies je het open karakter van de topics op MW.

Er mag van mij best wat veranderen (ik was niet voor niets gestopt met dit topic bijhouden), maar ik zie in de geboden opties enkel restricties juist op de punten die waardevol geacht worden.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:27

Bhriseis schreef:
Het groepje rippers is niet heel groot (jammer genoeg), en ik kan me niet voorstellen dat het overzichtelijk is om onze ervaringen en resultaten en de hele ramtamtam in hetzelfde topic als de shredders te posten. Mede omdat wie aan het rippen is, al heeft geshred, en dus geen vragen meer stelt als: 'is het wel effectief als ik het drie maal per week doe? Mag ik de push ups vervangen? Moet ik echt gewichten gaan kopen?', etc. Het zijn gewoon totaal andere work-outs. Bovendien is het boeiend om te zien of net die personen dan ook nog verschil in cm's etc zien, aangezien er al veel af is met de shred alleen. En hoe meer mensen komen rippen, hoe leuker wij dat vinden. Er staan zowat dansende smiley's op elke rip-pagina doordat nieuwkomers zich melden.

Bovendien wil ik gewoon weten hoe mede-rippers zich voelen omdat ze in hetzelfde stadium zitten als ik. Zo ging ik gisteren zo wat dood, en dan is het aangenaam om even te kunnen checken of dat normaal is. Net zoals het aangenaam was dat ik dat kon checken toen ik op level 2 zat in de shred.

Er is geen enkele sprake van kliekjesvorming of meer van die onzin. Het is gewoon, zoals Raponsje zei, alsof je twee totaal verschillende danssporten bij elkaar gooit. En nu zit ik lekker te Masterproeven, maar binnenkort heb ik weer les, en dan is het gewoon onpraktisch als ik wil polsen bij de collega-rippers, ik door 20 pagina's moet ploeteren.

Mocht ik al die beginnende shredders niet gezellig vinden, zou ik niet heel de dag hun topic volgen ;)

En mocht motivatie nu overal altijd bij iedereen op elke plek te vinden zijn, dan zag ik er nu al uit als Jillian. Langleve groepsdruk en sociale controle.

Amen! _/-\o_

domegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:27

Nieuwe shredder meldt zich tussen al het discussiegeweld :D. Ben in de derde dag van het programma en zo fanatiek dat ik vandaag maar direct twee keer heb getraind (vanmorgen om half zeven voor het werk en nu voor de tweede keer...). Viel me wel zwaar, maar 't werkt het anderhalve cakeje van vandaag wel een beetje weg :Y).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:29

Als ik de situatie zo hoor kunnen we waarschijnlijk beter lekker naar HK gaan, met alle losse topics die er nu zijn. Zelf onderling de afspraken maken om NIET offtopic te gaan (kijk mijn paardje/mijn hondje/mn nieuwe nagellak/mn nieuwe kapsel/whatever) en in het al bestaande HK topic gezellig kletsen.
Dat we in HK gewoon verder gaan zoals we gingen.

Samenvoeging van de topics betekend dat ik er geen zin in heb. Te veel posts, niet haalbaar om bij te lezen (is het nu soms al niet!)

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:35

Samenvoegen vind ik ook geen strak plan. Dan kan ik al helemaal een dagje niet op bokt omdat ik dan 2 uur terug moet lezen.. Als het zo blijft trek ik me ook maar terug.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:45

Citaat:
Ja en dan willen jullie als 'harde kern' shredders van het eerste uur een eigen topic, waar niemand anders mag posten omdat het anders te druk wordt? Begrijp me niet verkeerd ik snap best dat je, je onderdeel van een groepje voelt maar het was mijn indruk dat dit topic toegankelijk was voor iedereen die maar iets wil posten hoe ver je ook bent met shredden en nu dan ook rippen en trouble zonen.

Dorus schreef:
Waar haal jij nou weer vandaan dat de 'harde kern' een eigen 'besloten' topic wil? Volgens mij is er helemaal niemand die dat zegt!
Er wordt alleen heftig geprotesteerd, omdat Bokt weer eens zonder nadenken z'n beperkingen oplegt en er imo nou niet bepaald oplossing worden aangedragen die gelijkwaardig vervangend zijn voor wat er nu is. Of eigenlijk moet ik zeggen was, want ze hebben hun briljante ideeën al doorgedrukt.
Juist door deze topics naar HK te verhuizen, zoals de modjes willen, krijg je veel meer een besloten groep en verlies je het open karakter van de topics op MW.

Helemaal mee eens! Ik kan me ook niet herinneren dat het in dit geval ging om kliekjesvorming vanuit "de harde kern". Ik ben zelf ook aan de late kant erbij gekomen en voel me evenveel waard als de originele groep shredders die inmiddels al klaar zijn of tegen het einde van het shredden aan lopen. Ik vind het dus grote onzin om te beweren dat een bepaalde groep shredders hun eigen topic willen. Iedereen is hier welkom en ik geloof ik dat dit iedere dag weer duidelijk is, te zien aan de reacties. Ook nieuwkomers worden aangemoedigd om mee te doen en niemand is afgehaakt omdat diegene niet gestimuleerd zou worden of welkom zou zijn.
Jouw indruk dat dit topic toegankelijk was voor iedereen, klopt dus zeker wel. Maar het gaat ook om de overzichtelijkheid. Je kan moeilijk informatie verschaffen als je een topic over meerdere onderwerpen hebt lopen.
De workouts zijn weliswaar door dezelfde persoon ontworpen, maar ze gaan niet over hetzelfde. Er worden andere soort vragen gesteld en tips gegeven. Het loopt dus volledig langs elkaar heen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:46

Harde kern ben ik het ook absoluut niet mee eens. Ik ben aan het eind van mijn shred en vind het júist leuk om te zien hoeveel nieuwe mensen het trekt. Iedereen is welkom en dat is de kracht van het topic (zoals 'ie was dan...)

Verder slaat Jolien de spijker op z'n kop.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:49

Ook ik ben pas net begonnen (vandaag dag 6, level 1, shred) maar ik voelde me meer dan welkom hoor tussen de ervaren shredders!

Eerste dag dat ik geen zin heb in shredden trouwens :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:51

Jaime_ schreef:
Ook ik ben pas net begonnen (vandaag dag 6, level 1, shred) maar ik voelde me meer dan welkom hoor tussen de ervaren shredders!

Hihi dat heb ik nou ook. Ik wilde eigenlijk voor het eten shredden, zodat ik vanavond lekker een warm bad kon nemen. Maar ik zit mezelf nu helemaal op te fokken, dat zal dus wel een pittige shredsessie worden met een hoop getier :o Ik laat me mijn shredsessie hierdoor niet aan me voorbij gaan. _-:(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:53

Jolien87 schreef:
Jaime_ schreef:

Hihi dat heb ik nou ook. Ik wilde eigenlijk voor het eten shredden, zodat ik vanavond lekker een warm bad kon nemen. Maar ik zit mezelf nu helemaal op te fokken, dat zal dus wel een pittige shredsessie worden met een hoop getier :o Ik laat me mijn shredsessie hierdoor niet aan me voorbij gaan. _-:(

Gebruik het tijdens het shredden! Punch it out! ;-) (Dat heb ik net ook gedaan... :+ )

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:53

Hier precies hetzelfde :') Ook voor het eten en een warm bad, dat werd dus eerst eten, eten laten zakken, en nu moed verzamelen om te shredden :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:56

Annash schreef:
Jolien87 schreef:

Gebruik het tijdens het shredden! Punch it out! ;-) (Dat heb ik net ook gedaan... :+ )

Oooh dat komt wel goed! Helaas geen punches in level 2 maar daar verzin in wel wat op. *D

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:58

vandaag ook maar eens een poging gedaan..pff ben kapot nu al na 1x level 1

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:59

joda schreef:
vandaag ook maar eens een poging gedaan..pff ben kapot nu al na 1x level 1

Dit is wat ik zou willen zeggen:

Kom op yoda, let the force be with you. :=

En gelukkig hoef je maar 30 minuutjes per dag en heb je 24 uur om jezelf weer op te laden voor de volgende shred.
Kom op, je kunt het.

Maar dit is wat ik volgens de nieuwe regels moet gaan zeggen:
Joda je post is niet inhoudelijk wat betreft het programma of de oefeningen en mag dus niet gepost worden.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:09

Jaime_ schreef:
In die tijd dat ik nu heb bijgelezen kon ik 3x shredden :')
_O- Same here.

Zou jammer zijn als het een HK topic wordt.. Ik vind dat we best goed on-topic blijven hoor!

Overigens doe ik momenteel de 30DayShred voor de tweede keer, en dat vind ik best een aanrader! *D Je kunt je nog beter focussen op de oefeningen en ik ben veel sterker, dus kan meedoen op het hoogste niveau. En met zwaardere dumbells; ik doe nu met 2,5 kg.
Laatst bijgewerkt door Sabini op 12-02-13 20:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:10

Jeetje, drukte, veel pagina's en samen gevoegd! Wacht het lekker af wat er gaat gebeuren verder met het topic. :D

Ik ga mijn matje klaar leggen en weer een half uurtje knallen! Hoop ik. :')

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:13

Bhriseis schreef:
Wat is nu de zin van een work-out topic als er niet gepraat mag worden over de work-out? Ligt dit nu aan mij? Want we kunnen in principe ook allemaal gewoon de dvd's van Jillian kopen, die geven ook antwoord op onze puur informatieve vragen. Ik vind het allemaal wel heel robot-achtig aandoen.

Wat écht motiverend is voor de mensen, is zoals het topic was: het shredden is echt meer dan het shredden op zich. Het is de hele verandering van levensstijl die er bij komt kijken (en ja daar horen dan vragen bij als: 'hoe plannen jullie dat in op een dag? En met de paarden? En wat als ik er nog kids bij heb?). Overigens zijn er zo goed als geen technische vragen te stellen, op het correct uitvoeren van de oefeningen na. Alles staat in de OP. En het enige wat dan misschien een tikje onoverzichtelijk kan zijn, is wanneer tien mensen op één dag vragen wat je nodig hebt voor de shred. En ook daar stoorde zowat niemand zich aan. Het is een 20minute-work-out, geen rocket science. Daar kunnen de algemene 'ik heb ook weer geshred vandaag'-posts heus bij.

Wat dan weer wel demotiverend is, is het shredden en rippen en NMTZ-en bij elkaar gooien. Want als ik wil zien hoe phor en loes het doen, die op het zelfde ripped-niveau zitten, dan wil ik ik geen 20 kletspagina's doorploeteren. Maar in feite is dat al opgelost: de harde kern doet door deze veranderingen al niet meer mee :Y)

Daar haal ik dat vandaan, letterlijk 2 posts boven de mijne, ik zeg zelf ook dat ik niet zou weten wie gelden als harde kern :)