Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Raponsje schreef:Maar Jans dat heeft dan toch geen zin?
Als ik een topic open over een bepaald zadel wat ik wil kopen en waar ik interesse in heb dan mogen mensen toch ook posten "ik heb dit zadel erg fijn zadel want - maar let hier op of ik heb hem hier gekocht want daar kreeg ik langer garantie of korting etc".
Het is dan toch ook niet zo dat mensen alleen dingen mogen posten over de stiksels die op het zadel zijn gebruikt of in welke kleuren eb maten het zadel te krijgen is?
De kracht van dit topic is JUIST de motivatie.
Oh ik zie dat bokker ZUSENZO nu nog niet eens op dag 10 is en al heel veel resultaat heeft.
Wat fijn, dit programma is super motiverend en misschien ook wel iets voor mij.
Dat is juist de kracht van het topic, net zoals met een vriendin naar de sportschool gaan en elkaar motiveren fijner is dan alleen gaan.
Bokkers hebben nu een stok achter de deur waardoor er meer resultaat behaald word en het programma dus beter voltooid word.
Jans schreef:Mijn nieuwe voorstel is dat resultaten maar één keer in de week gebundeld getoond worden, en dat er verder vragen gesteld kunnen worden over de oefeningen. Dus berichten als "ik ben nu bij dag 3" komen niet in dat topic. Echt puur informatief: motivatietopic / tussendoor resultaten komen dan in het huidige topic wat verplaatst wordt.
Bhriseis schreef:Het groepje rippers is niet heel groot (jammer genoeg), en ik kan me niet voorstellen dat het overzichtelijk is om onze ervaringen en resultaten en de hele ramtamtam in hetzelfde topic als de shredders te posten. Mede omdat wie aan het rippen is, al heeft geshred, en dus geen vragen meer stelt als: 'is het wel effectief als ik het drie maal per week doe? Mag ik de push ups vervangen? Moet ik echt gewichten gaan kopen?', etc. Het zijn gewoon totaal andere work-outs. Bovendien is het boeiend om te zien of net die personen dan ook nog verschil in cm's etc zien, aangezien er al veel af is met de shred alleen. En hoe meer mensen komen rippen, hoe leuker wij dat vinden. Er staan zowat dansende smiley's op elke rip-pagina doordat nieuwkomers zich melden.
Bovendien wil ik gewoon weten hoe mede-rippers zich voelen omdat ze in hetzelfde stadium zitten als ik. Zo ging ik gisteren zo wat dood, en dan is het aangenaam om even te kunnen checken of dat normaal is. Net zoals het aangenaam was dat ik dat kon checken toen ik op level 2 zat in de shred.
Er is geen enkele sprake van kliekjesvorming of meer van die onzin. Het is gewoon, zoals Raponsje zei, alsof je twee totaal verschillende danssporten bij elkaar gooit. En nu zit ik lekker te Masterproeven, maar binnenkort heb ik weer les, en dan is het gewoon onpraktisch als ik wil polsen bij de collega-rippers, ik door 20 pagina's moet ploeteren.
Mocht ik al die beginnende shredders niet gezellig vinden, zou ik niet heel de dag hun topic volgen![]()
En mocht motivatie nu overal altijd bij iedereen op elke plek te vinden zijn, dan zag ik er nu al uit als Jillian. Langleve groepsdruk en sociale controle.
Citaat:Ja en dan willen jullie als 'harde kern' shredders van het eerste uur een eigen topic, waar niemand anders mag posten omdat het anders te druk wordt? Begrijp me niet verkeerd ik snap best dat je, je onderdeel van een groepje voelt maar het was mijn indruk dat dit topic toegankelijk was voor iedereen die maar iets wil posten hoe ver je ook bent met shredden en nu dan ook rippen en trouble zonen.
Dorus schreef:Waar haal jij nou weer vandaan dat de 'harde kern' een eigen 'besloten' topic wil? Volgens mij is er helemaal niemand die dat zegt!
Er wordt alleen heftig geprotesteerd, omdat Bokt weer eens zonder nadenken z'n beperkingen oplegt en er imo nou niet bepaald oplossing worden aangedragen die gelijkwaardig vervangend zijn voor wat er nu is. Of eigenlijk moet ik zeggen was, want ze hebben hun briljante ideeën al doorgedrukt.
Juist door deze topics naar HK te verhuizen, zoals de modjes willen, krijg je veel meer een besloten groep en verlies je het open karakter van de topics op MW.
Jaime_ schreef:Ook ik ben pas net begonnen (vandaag dag 6, level 1, shred) maar ik voelde me meer dan welkom hoor tussen de ervaren shredders!
Eerste dag dat ik geen zin heb in shredden trouwens
Jolien87 schreef:Jaime_ schreef:Ook ik ben pas net begonnen (vandaag dag 6, level 1, shred) maar ik voelde me meer dan welkom hoor tussen de ervaren shredders!
Eerste dag dat ik geen zin heb in shredden trouwens
Hihi dat heb ik nou ook. Ik wilde eigenlijk voor het eten shredden, zodat ik vanavond lekker een warm bad kon nemen. Maar ik zit mezelf nu helemaal op te fokken, dat zal dus wel een pittige shredsessie worden met een hoop getierIk laat me mijn shredsessie hierdoor niet aan me voorbij gaan.
Annash schreef:Jolien87 schreef:Hihi dat heb ik nou ook. Ik wilde eigenlijk voor het eten shredden, zodat ik vanavond lekker een warm bad kon nemen. Maar ik zit mezelf nu helemaal op te fokken, dat zal dus wel een pittige shredsessie worden met een hoop getierIk laat me mijn shredsessie hierdoor niet aan me voorbij gaan.
Gebruik het tijdens het shredden! Punch it out!(Dat heb ik net ook gedaan...
)
joda schreef:vandaag ook maar eens een poging gedaan..pff ben kapot nu al na 1x level 1
Jaime_ schreef:In die tijd dat ik nu heb bijgelezen kon ik 3x shredden
Bhriseis schreef:Wat is nu de zin van een work-out topic als er niet gepraat mag worden over de work-out? Ligt dit nu aan mij? Want we kunnen in principe ook allemaal gewoon de dvd's van Jillian kopen, die geven ook antwoord op onze puur informatieve vragen. Ik vind het allemaal wel heel robot-achtig aandoen.
Wat écht motiverend is voor de mensen, is zoals het topic was: het shredden is echt meer dan het shredden op zich. Het is de hele verandering van levensstijl die er bij komt kijken (en ja daar horen dan vragen bij als: 'hoe plannen jullie dat in op een dag? En met de paarden? En wat als ik er nog kids bij heb?). Overigens zijn er zo goed als geen technische vragen te stellen, op het correct uitvoeren van de oefeningen na. Alles staat in de OP. En het enige wat dan misschien een tikje onoverzichtelijk kan zijn, is wanneer tien mensen op één dag vragen wat je nodig hebt voor de shred. En ook daar stoorde zowat niemand zich aan. Het is een 20minute-work-out, geen rocket science. Daar kunnen de algemene 'ik heb ook weer geshred vandaag'-posts heus bij.
Wat dan weer wel demotiverend is, is het shredden en rippen en NMTZ-en bij elkaar gooien. Want als ik wil zien hoe phor en loes het doen, die op het zelfde ripped-niveau zitten, dan wil ik ik geen 20 kletspagina's doorploeteren. Maar in feite is dat al opgelost: de harde kern doet door deze veranderingen al niet meer mee