Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:34

Nee, denk dat het meer te maken heeft met veiligheid. Parcour is vaak krap, dan gil je van achteren welke kant je passeert (je mag niet achter iemand aan fietsen of lopen, dat noemen ze stayeren) en als je oortjes in hebt hoor je dat niet.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:59

oja dan is het inderdaad wel te begrijpen.

ik heb een vraagje, zou dit horloge misschien geschikt zijn voor mij? ik wil graag horloge met GPS, hartslagmeter en interval mogelijkheid. wie o wie kan mij helpen met het horloge dilemma :P
garmin forerunner 405 hrm
http://www.sporthorlogecenter.nl/produc ... 5-hrm.html

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:08

ja absoluut!! Ik heb een vergelijkbaar horloge van Garmin en ben super tevreden. WAt ik ook belangrijk vond is dat de accu een beetje lang mee gaat, ik heb hem nu een half jaar en 3x opgeladen (waarvan 1x toen ik hem binnen kreeg en 1x omdat ik hem een nacht had laten aanstaan). Ik gebruik hem zeker wel 3 tot 4 keer per week.

Wat ook leuk is: je kan super goed trainingen vergelijken van zowel jezelf als van bv een trainingsmaatje of andere garmin gebruikers. Ik heb de app ook op mn telefoon staan dus kan daar al mn trainingen terug vinden, handig als ik wil weten wat ik bv een tijd terug heb gedaan op een bepaald parcour oid en dat nu wil verbeteren.

Ik weet even niet zo goed of je dit nou kan inzien, maar zo ziet een trainingsanalyse er uit:
http://connect.garmin.com/activity/475562709

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:04

Romyv schreef:
Ik heb ook nooit een telefoon mee. Train ook altijd zonder muziek; vroeger kon ik niet zonder en kwam daardoor mezelf tegen in de wedstrijden omdat ik dan niet met mocht lopen! Nu weet ik niet beter en vind ik het ook wel prima. Voor de rest heb ik mn garmin horloge. Vind 1 huissleutel al een opgave om mee te nemen! haahahhaa
Waarom mag je met wedstrijd niet met? Heb tot nu toe alleen Marikenloop gedaan en daar mag je gewoon muziek op :j

Bij mijn vorige huis deed ik de huissluiten altijd achter het benzineklepje van mijn auto op de oprit :))

SteffiiY schreef:
Met welke hardloopwinkel hebben jullie de beste ervaring? Willen binnekort een horloge erbij halen voor vriendlief en ik wil een paar schoenen.
Ik zet te denken aan:

Run2day
Runnersworld
Hardloopwinkel

Met welke shop hebben jullie goede ervaringen?
Voor het horloge zou ik eens kijken bij Coolblue. Die hebben echt geweldige service. Pas was mijn houder voor telefoon in de auto kapot en kreeg zo een nieuwe opgestuurd. De oude hoefde niet eens terug.

Je kan ook een strakke sok kapot knippen (voet eraf) en als je die dan dubbel om je arm doet kun je daar je telefoon in stoppen. Mijn vriend doet dat zo maar ik vind dat dan maar weer eng. Hou m'n telefoon gewoon vast :j

Ik heb een ForeRunner 620. Batterij gaat volgens mij niet super super lang mee, maar opladen gaat makkelijk en snel en vind het een geweldig ding. Alleen mateloos irritant dat er geen gewone sport functie op zit dus als ik 'm draag met bodypump oid dan heb ik ondanks uitgeschakelde GPS toch kilometers gemaakt. Heb het op het forum gevraagd en ze zeggen nou dan kijk je daar toch niet naar maar daar ben ik denk ik te ocd voor :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:09

Coolblue??? Daar koop ik dus nooit meer wat vanwege de dramatische service :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:10

Mijne komt ook bij coolblue vandaan, vond het prima service :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:13

Ja met bestellen ging alles prima en snel. Daarna was het allesbehalve snel en makkelijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:15

Ik ben ook zeer te spreken over coolblue!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:31

Ik heb namelijk een limiet van 200 euro gesteld maar ik kan deze misschien 2e hands krijgen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:15

hardloopwinkel in amsterdam is nogal aan de prijs. Mijn schoenen kon ik voor 40,- minder krijgen via het internet dus dat is wel een behoorlijk groot verschil.
Mijn vriend heeft net een fitbit besteld, Iemand daar al ervaring mee?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:37

Denk dat je dat soort dingen op internet sowieso wel goedkoper kan krijgen, maar dan heb je geen advies.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:39

En je mist de service zoals ik die vorige week had bij Run2Day...
En daarnaast ook de nazorg als het nodig is. Daar betaal ik graag wat extra voor. :)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:01

Ja klopt hoor maar ik vind 40,- wel erg veel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:09

Dat lijkt nu misschien erg veel, maar op het moment dat je tegen een probleem aanloopt en je service nodig bent dan is het het wel waard, vind ik. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:16

DromenLies schreef:
Ja klopt hoor maar ik vind 40,- wel erg veel.

Maar ga je dan eerst naar de winkel voor advies?? Ik heb nl geen flauw benul wat voor schoenen voor mij goed zouden zijn.....

Maar ik wacht nu dus een weekje en ga dan maar de winkel ivm 20% korting haha.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:19

Ik zou de volgende keer naar een winkel gaan waarbij de marges iets lager liggen. Bijvoorbeeld runnersworld oid.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:22

KarinvdM schreef:
Dat lijkt nu misschien erg veel, maar op het moment dat je tegen een probleem aanloopt en je service nodig bent dan is het het wel waard, vind ik. :)

Mee eens :j
In de Volkskrant van maandag of dinsdag stond ook een artikel waarin werd genoemd dat internetketens als zalando hun artikelen onder inkoopprijs verkopen. Daar kan een stenen winkel als run2day natuurlijk nooit tegenop.. Ik vind goed advies en goede service wel wat waard. Voor 40€ kan je 1x naar de fysio ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:32

Ik vind het ook een beetje nasty om eerst bij een winkel advies te vragen en dan online te kopen..

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:48

Ben ik met jullie eens. Als we dat allemaal gaan doen dan bestaan er straks geen winkeltjes meer waar er de kennis in huis is en waar er tijd voor je vrij gemaakt wordt.

Sprak laatst de eigenaresse van onze vaste ruitershop, die maakt regelmatig mee dat ze een uur of langer met een klant bezig is, uiteindelijk gaat die klant dan toch weg zonder iets te kopen en vervolgens op wedstrijd ziet ze die klant met precies de spullen die ze wou verkopen. Ja zo help je winkels dus echt om zeep. Zij kunnen gewoon niet met internetwinkels concurreren.

DromenLies, wat is dat, een fitbit? Zegt me niks (zie nu je vriend rondrennen met een watertrens in zijn mond....)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:00

Komt ook eens onder de mee lees steen vandaan.... gisteren heb ik Evy uitgelopen!! 5 km aan één stuk zonder wandelen tussendoor met een gemiddelde snelheid van 9.5 km/uur!! Ben echt trots op mezelf haha! In november Was ik gestopt met lopen ivm rug blessure. Dat Was in februari weer redelijk hersteld. Toen heb ik (heel verstandig not....) 8 maart ongetraind mudmasters gelopen 6 km en dat ging wonderbaarlijk goed. Toen heb ik eind maart het lopen weer opgepakt. Met Evy dit keer. Ingestapt bij les 9 omdat ik toch nog wel iets van conditie bleek te hebben. Het lopen ging goed en pijnvrij. Doel gesteld om voor mijn 40e verjaardag 5 km te kunnen lopen en dat is gelukt!!! (Over 10 dagen word ik 40)
Nu verder trainen met keep running with Evy, van 5 naar 10 kilometer. Want eind september staat weer mudmasters op het programma, 12 dit keer.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:53

trouwens, ik hoorde gisteren van iemand dat er een app is die je aan moet zetten als je bv alleen gaat hardlopen, fietsen of paardrijden. Sta je langer dan 5 minuten stil zonder hem uit te zetten, dan verstuurt die automatisch een SMS bericht naar 3 nummers die je voorprogrammeert. Super handig als je alleen naar buiten gaat met je paard, of alleen gaat hardlopen savonds!

Vandaag nieuwe hardloopschoenen gekregen, mn loopstyle is zo goed dat ik natural running heb gehad! Trots! :D half jaar geleden kreegik nog lichte steun en antipronatie maar dat is nu niet meer nodig. Kortom, weer flink verbeterd!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:54

Brrrr daar wil ik niet eens over nadenken. Loop 's avonds sowieso niet achteraf.. ben daar echt té paranoïde voor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:20

Romyv schreef:
trouwens, ik hoorde gisteren van iemand dat er een app is die je aan moet zetten als je bv alleen gaat hardlopen, fietsen of paardrijden. Sta je langer dan 5 minuten stil zonder hem uit te zetten, dan verstuurt die automatisch een SMS bericht naar 3 nummers die je voorprogrammeert. Super handig als je alleen naar buiten gaat met je paard, of alleen gaat hardlopen savonds!

Vandaag nieuwe hardloopschoenen gekregen, mn loopstyle is zo goed dat ik natural running heb gehad! Trots! :D half jaar geleden kreegik nog lichte steun en antipronatie maar dat is nu niet meer nodig. Kortom, weer flink verbeterd!

Is er iig voor paardrijden..... gemaakt door vriendinnetje (en bokker). Safe Rider heet die.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:24

ow cool! Wat super slim bedacht :D Ik kende het helemaal niet maar dacht: dat kan ook voor het hardlopen :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:25

Mag ik hier mij ook melden? :)
Sinds een paar weekjes begonnen met hardlopen! Samen met mijn vriend. We volgend de lessen van evy. Gisteren les 6 gehad, ging heel erg lekker!

Tot nu toe alleen nog maar op mijn gympen gelopen. Vanavond ff kijken naar echte schoenen voor het lopen!