Wanneer ik mijn berichten terugzoek in dit topic zie ik zelfs dat ik al eens ongeveer dezelfde vraag heb gesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Danique_G schreef:Na twee maanden eindelijk een afspraak gemaakt. Woensdag ga ik mijn mirena laten zetten.. Ik zie er echt onwijs tegenop..
Niet eens tegen de pijn maar meer dat iemand aan mij gaat zitten. En ja ik snap dat zij ontelbare poezen hebben gezien dus dat het hun niet uitmaakt. Maargoed, ik ga het gewoon proberen van mij af te zetten.
Seventje schreef:Vooral je zenuwen uit spreken tegen je gynaecoloog. Dat heb ik de laatste keer ook gedaan en het viel me allersins mee. Ja, het is ongemakkelijk en ja je ligt er niet bijster sexie bijmaar je bent er daarna voor 5 jaar vanaf.
bowena_84 schreef:Mag ik de pil (Yasmine) slikkende dames iets vragen?
Ik heb altijd een regelmatige praktisch dezelfde menstruatie. Start op zondag avond en eindigd op zaterdag avond. Begint met donker en weinig en word na een dag meer en best flink.
Nu ben ik deze keer gisterenmiddag pas begonnen, heel erg licht en het is nog steeds heel erg licht. Ik had vandaag aan 3 maandverbandjes afdoende, en die waren niet eens 'vol', ik heb alleen wat bij het afvegen, misschien een druppel in de urine. Het is licht bij het afvegeb maar lijkt donker in het maandverband. Ik probeer het zo netjes mogelijk te houden
Herkent iemand dit? Kan dit met hormonen of stress te maken hebben? Ik ga binnenkort verhuizen dus dat is best spannend. Heb het nog nooit eerder meegenaakt maar vind het ook niet zo zorgwekkend om ermee naar de HA te gaan
Resistance schreef:Ik heb een vraagje:
Wanneer is de pil nou veilig wanneer je op een random dag begint?
-mijn huisarts zei dat je een hele strip moet wachten
-in de bijsluiter staat een week
-op het internet staat vaak 2 weken
Wat is nou het antwoord? Ik weet het echt niet meer.
Mijn pil is Ethinylestradiol/levonorgestrel.
Kayleigh_ schreef:bowena_84 schreef:Mag ik de pil (Yasmine) slikkende dames iets vragen?
Ik heb altijd een regelmatige praktisch dezelfde menstruatie. Start op zondag avond en eindigd op zaterdag avond. Begint met donker en weinig en word na een dag meer en best flink.
Nu ben ik deze keer gisterenmiddag pas begonnen, heel erg licht en het is nog steeds heel erg licht. Ik had vandaag aan 3 maandverbandjes afdoende, en die waren niet eens 'vol', ik heb alleen wat bij het afvegen, misschien een druppel in de urine. Het is licht bij het afvegeb maar lijkt donker in het maandverband. Ik probeer het zo netjes mogelijk te houden
Herkent iemand dit? Kan dit met hormonen of stress te maken hebben? Ik ga binnenkort verhuizen dus dat is best spannend. Heb het nog nooit eerder meegenaakt maar vind het ook niet zo zorgwekkend om ermee naar de HA te gaan
Heeft, lijkt me, niks met hormonen te maken want je krijgt elke maand dezelfde hoeveelheid hormonen binnen... Ik denk dan eerder dat het met stress te maken heeft. Maar je kan toch voor de zekerheid de huisarts bellen? Staat er niks op internet over?
bowena_84 schreef:Mag ik de pil (Yasmine) slikkende dames iets vragen?
xSannee schreef:Zoals in de bijsluiter staat ben je na 7 dagen veilig als je op een random moment begint. Zo heeft de apotheek het mij ook verteld toen ik met mij pil begon, dat was toen dezelfde.
Kayleigh_ schreef:xSannee schreef:Zoals in de bijsluiter staat ben je na 7 dagen veilig als je op een random moment begint. Zo heeft de apotheek het mij ook verteld toen ik met mij pil begon, dat was toen dezelfde.
En toch zou ik het niet aandurven om daar vanuit te gaan. Liever een maandje meer zekerheid.... Stel je toch eens voor......
Maar goed, dat is voor mij persoonlijk
xx_Lyzet schreef:Heeft een van jullie wel eens last van dat de menstruatie uit het niets uit blijft?
Afgelopen maanden gewoon normale menstruatie gehad. Mijn pilstrip op de gebruikelijke dag op.
Normaal wordt ik het 'snachts of 'sochtends vroeg.