[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:39

Ja dat was geen probleem, ik herinner me nu wel dat ik toen ik overschakelde op deze pil dat mijn maandstonden toen ook durfden uitblijven. Volgens de dokter kon dat ook bij deze pil en was dat niet erg. Dit schoot me net te binnen was echt compleet vergeten dat ik dit al eens heb gehad..

Wanneer ik mijn berichten terugzoek in dit topic zie ik zelfs dat ik al eens ongeveer dezelfde vraag heb gesteld :')

Raineri

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 01:03

Na twee maanden eindelijk een afspraak gemaakt. Woensdag ga ik mijn mirena laten zetten.. Ik zie er echt onwijs tegenop..
Niet eens tegen de pijn maar meer dat iemand aan mij gaat zitten. En ja ik snap dat zij ontelbare poezen hebben gezien dus dat het hun niet uitmaakt. Maargoed, ik ga het gewoon proberen van mij af te zetten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:26

Heel veel succes en sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:55

Danique_G schreef:
Na twee maanden eindelijk een afspraak gemaakt. Woensdag ga ik mijn mirena laten zetten.. Ik zie er echt onwijs tegenop..
Niet eens tegen de pijn maar meer dat iemand aan mij gaat zitten. En ja ik snap dat zij ontelbare poezen hebben gezien dus dat het hun niet uitmaakt. Maargoed, ik ga het gewoon proberen van mij af te zetten.

Sterkte!

Voelt ook heel kwetsbaar om er zo bij te liggen.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:21

Vooral je zenuwen uit spreken tegen je gynaecoloog. Dat heb ik de laatste keer ook gedaan en het viel me allersins mee. Ja, het is ongemakkelijk en ja je ligt er niet bijster sexie bij }:0 maar je bent er daarna voor 5 jaar vanaf. *\o/*

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:41

Ja ik dacht ook dat ik dat zou vinden maar puntje bij paaltje vond ik het echt niet erg :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:37

Seventje schreef:
Vooral je zenuwen uit spreken tegen je gynaecoloog. Dat heb ik de laatste keer ook gedaan en het viel me allersins mee. Ja, het is ongemakkelijk en ja je ligt er niet bijster sexie bij }:0 maar je bent er daarna voor 5 jaar vanaf. *\o/*

Kwam dat doordat je gynaecoloog veel contact met je maakte?

Oke dat is wel geruststellend renee! Probeer het me steeds te visualiseren allemaal.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:17

Mijn eigen gynaecoloog, maakt wel meer contact met me dan de gynaecoloog met assistent van de hysteroscopische ingreep.

Bij mij vertelde ze heel duidelijk bij ieder stapje wat ze ging doen, wat ik kon verwachten.

En ik had haar van te voren gewoon verteld, hoe ik me eronder voelde.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:10

Mag ik de pil (Yasmine) slikkende dames iets vragen?

Ik heb altijd een regelmatige praktisch dezelfde menstruatie. Start op zondag avond en eindigd op zaterdag avond. Begint met donker en weinig en word na een dag meer en best flink.

Nu ben ik deze keer gisterenmiddag pas begonnen, heel erg licht en het is nog steeds heel erg licht. Ik had vandaag aan 3 maandverbandjes afdoende, en die waren niet eens 'vol', ik heb alleen wat bij het afvegen, misschien een druppel in de urine. Het is licht bij het afvegeb maar lijkt donker in het maandverband. Ik probeer het zo netjes mogelijk te houden :=

Herkent iemand dit? Kan dit met hormonen of stress te maken hebben? Ik ga binnenkort verhuizen dus dat is best spannend. Heb het nog nooit eerder meegenaakt maar vind het ook niet zo zorgwekkend om ermee naar de HA te gaan :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:02

Nou jongens hij zit, de mirena. De ingreep zelf viel mee qua pijn. Het was heel heftig maar heb het me laten ondergaan. De huisarts zei dat ze zelfs vrouwen met kinderen meer pijn heeft zien lijden. Maargoed de pijn was ik het minst bang voor omdat ik weet dat ik een hoge pijngrens heb. Qua naaktheid was het in het begin echt niet fijn. Wel was het een hele fijne arts dus ik kon het nog handelen allemaal. En nu zit ik zielig op de bank met krampen. Dus al met al, wanneet ik me beter voel mag ik van mezelf gaan shoppen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:41

Ik heb een vraagje:

Wanneer is de pil nou veilig wanneer je op een random dag begint?

-mijn huisarts zei dat je een hele strip moet wachten
-in de bijsluiter staat een week
-op het internet staat vaak 2 weken

Wat is nou het antwoord? Ik weet het echt niet meer.

Mijn pil is Ethinylestradiol/levonorgestrel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:00

Dus echt heel willekeurig? Niet begonnen tijdens de menstruatie? (Tenminste... Kan mij heugen dat dat gebruikelijk was als 1e startmoment)

Dan zou ik echt minimaal 1 strip condooms erbij pakken, omdat je zo zeker weet dat je veilig bent. Je kan nu een eisprong hebben immers of er komt 1 aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:08

bowena_84 schreef:

Ik heb altijd een regelmatige praktisch dezelfde menstruatie. Start op zondag avond en eindigd op zaterdag avond. Begint met donker en weinig en word na een dag meer en best flink.

Nu ben ik deze keer gisterenmiddag pas begonnen, heel erg licht en het is nog steeds heel erg licht. Ik had vandaag aan 3 maandverbandjes afdoende, en die waren niet eens 'vol', ik heb alleen wat bij het afvegen, misschien een druppel in de urine. Het is licht bij het afvegeb maar lijkt donker in het maandverband. Ik probeer het zo netjes mogelijk te houden :=

Herkent iemand dit? Kan dit met hormonen of stress te maken hebben? Ik ga binnenkort verhuizen dus dat is best spannend. Heb het nog nooit eerder meegenaakt maar vind het ook niet zo zorgwekkend om ermee naar de HA te gaan :o

Heeft, lijkt me, niks met hormonen te maken want je krijgt elke maand dezelfde hoeveelheid hormonen binnen... Ik denk dan eerder dat het met stress te maken heeft. Maar je kan toch voor de zekerheid de huisarts bellen? Staat er niks op internet over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:09

Resistance schreef:
Ik heb een vraagje:

Ik zou dan geen risico nemen en 1 hele strip afmaken, je stopweek houden, verder slikken. Pas dan zou ik het vertrouwen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:42

Resistance schreef:
Ik heb een vraagje:

Voor zover ik weet was het dat als je begint op de eerste dag van je mentruatie je meteen veilig bent..
En op een random moment moet je volgens mij in ieder geval 1 maand (strip) wachten..
Maar ik heb het vast verkeerd..

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:50

Kayleigh_ schreef:
bowena_84 schreef:

Heeft, lijkt me, niks met hormonen te maken want je krijgt elke maand dezelfde hoeveelheid hormonen binnen... Ik denk dan eerder dat het met stress te maken heeft. Maar je kan toch voor de zekerheid de huisarts bellen? Staat er niks op internet over?

Op internet staan 100en1 dingen, afwisselend van ziek tot zwanger. Daarom vroeg ik me af of dames hier het misschien al eens meegemaakt hadden. Ik denk dat het dan de spanning is. Moet toevallig vrijdag naar de huisarts, zal het haar eens vragen. Bedankt voor je antwoord!

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:57

bowena_84 schreef:

Ik heb een hele tijd de Yasmin (neem aan dat het dezelfde is) geslikt.

Mijn menstruatie was amper langer dan 4 dagen, daarna kon ik het met inlegkruisjes af... Maar dit was voor mij mijn "normale" ritme. Sommige periodes was het nog minder omdat ik vaak ongemerkt meer stress had dan dat ik dacht. Je hoeft je soms niet eens bewust van te zijn dat je stress hebt, maar dan merkt je lichaam het al wel.

Als ik het zo hoor hoef je je geen zorgen te maken. Mits je geen pillen vergeten bent en dergelijke :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:21

Resistance schreef:
Ik heb een vraagje:

Zoals in de bijsluiter staat ben je na 7 dagen veilig als je op een random moment begint. Zo heeft de apotheek het mij ook verteld toen ik met mij pil begon, dat was toen dezelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:41

xSannee schreef:
Zoals in de bijsluiter staat ben je na 7 dagen veilig als je op een random moment begint. Zo heeft de apotheek het mij ook verteld toen ik met mij pil begon, dat was toen dezelfde.

En toch zou ik het niet aandurven om daar vanuit te gaan. Liever een maandje meer zekerheid.... Stel je toch eens voor...... }>

Maar goed, dat is voor mij persoonlijk :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:01

Kayleigh_ schreef:
xSannee schreef:

En toch zou ik het niet aandurven om daar vanuit te gaan. Liever een maandje meer zekerheid.... Stel je toch eens voor...... }>

Maar goed, dat is voor mij persoonlijk :P

Dat kan haha. Maar als zoiets in de bijsluiter staat vertrouw ik het wel.

Heb het al twee keer zo gedaan en ben dr niet zwanger van geworden *D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 06:51

Is het mogelijk dat je van een MA pil na 2,5 weken nog last heb van gevoelige borsten en ze ook wat voller lijken? Ik las wel dat je gevoelige borsten kon krijgen maar dan voor een paar dagen maar ze zijn het nu nog steeds. Verder zou ik nu ongeveer ongesteld moeten worden (1 a 2 dagen ) maar Door de MA kan het wel iets later zijn begreep ik.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:47

Romyv schreef:
Kan iemand mij helpen aan het antwoord op de vraag over mn mirena? :o

ik heb zelf een mirena spiraaltje
je mag aan mij vragen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:11

Heeft een van jullie wel eens last van dat de menstruatie uit het niets uit blijft?
Afgelopen maanden gewoon normale menstruatie gehad. Mijn pilstrip op de gebruikelijke dag op.
Normaal wordt ik het 'snachts of 'sochtends vroeg.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:19

xx_Lyzet schreef:
Heeft een van jullie wel eens last van dat de menstruatie uit het niets uit blijft?
Afgelopen maanden gewoon normale menstruatie gehad. Mijn pilstrip op de gebruikelijke dag op.
Normaal wordt ik het 'snachts of 'sochtends vroeg.

Te vroeg gepost...
Ondertussen is het wel, maarhet komt niet echt door.
Maar het blijft raar dat het later was! :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:34

Iemand heeft hier wel eens gepost dat haar mirena er van zelf uit kwam. Nu heb ik dat dus ook gedroomd vannacht :')