Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:17

Mocht ik trouwens iemand blij kunnen maken met de Akasha's (trailschoenen) hoor ik het graag. Ik ga verder op de Nikes, dus deze mogen een ander blij gaan maken :o

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:21

Wat jammer Goof dat dat pad al lange tijd afgesloten is. Ik hou van vlonder- en plankenpaden <3
In 9 maanden zo verbeteren is echt knap, maar volgens mij ben jij ook heel gestructureerd en gedisciplineerd bezig.
O kak! Wat een rotplek voor een blaar |o ! Hopelijk geneest ie een beetje vlot.

Krachttraining, ik heb vandaag 50 squats gedaan :') , een voorzichtig beginnetje. Voel het nu al <<) .... Maar dat is dus progressie Leonie?

Mijn conditie wordt momenteel juist beter Leonie, want het was niet super hoor! Ja, ik kan lang volhouden, maar nu wordt de conditie ook echt beter. Moet ook echt wel met al die wandelingen die in de agenda staan _O- . Mijn lichaam in zo'n optimaal mogelijke vorm krijgen, zodat ik alles aan kan en in de soms korte tussenpozen optimaal kan herstellen.

Overigens dacht ik dat ik enthousiast was met 19 april en 10 mei een Kennedymars. Mijn wandelmaat overtreft mij compleet: 3 mei én 10 mei een Kennedymars :#

Eerst dit weekend ff lekker knallen met 35 en +/-45 kilometer in Zandvoort en bij Hollen door de Bollen (lopend heen en terug)!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:05

Hahaha, ik moest even heel hard lachen om de blaar op je tiet. _O- Wel echt naar, en bijzonder, schuurplekken daar ken ik wel, maar blaren.
Maar wow, goof, je maakt echt goede progressie de laatste tijd! En fijn dat je zo blij bent met je nieuwe schoenen! Jaloers op de heerlijke foto's, ik moet het toch echt met stad en kanalen doen vandaag.

Eef_Bam, gefeliciteerd! Samen lopen kan zeker helpen! Silent-disco run klinkt ook wel als een goed concept. :')

muppetmayo, zulke gedachtes zijn zeker een goed teken! In het begin zijn je hersteldagen echt heel erg belangrijk, dus goed dat je minstens 1 dag herstel zonder lopen aanhoudt. Leest wat krom, hersteldagen zijn altijd belangrijk, maar op een gegeven moment kan je ook herstellen terwijl je wel rustig loopt of heb je minder hersteldagen nodig.

Leonie, vervelend dat er nog zoveel vermoeidheid in je benen zit, maar eerlijk, het is echt niet gek. Deze trail was echt wel een intensief 'uitstapje' ( ;) ), sinds je pas net langere afstanden loopt en weinig hoogtemeters pakt. Hopelijk heb je dit weekend nog een lekkere run! Die foto van jou is ook echt geweldig!

BusyMissy, ook goed bezig! Ik zou echt weer vaker zulke krachtoefeningen erbij moeten pakken, schiet er soms toch bij in.

Tiggs, ook lekker bezig! Die warmte is absoluut wennen.

Danseresje, dat is wel ploegen door het zware zand, mooie training!

SV, nu ben ik wel benieuwd waar je was met die spannende bezigheden van mannen. Ik weet wel dat het bij de Koningsheide gebeurt, daar reed ik veel te paard, toen zag een stalgenoot ook een keer 2 blote mannen bipsjes in de struiken. :')
Ziet er heerlijk uit! Die eerste foto is echt tof met de zon zo!

ieris, ja, we hadden startnummers! Maar hadden we achterop ons renvest gespeld, daar zit hij het minst in de weg. Nou, ik zie op garmin dat jij ook weer lekker bezig bent met de kilometers. :D
Vervelend dat je nog steeds last heb van je keel, en herkenbaar van het hoesten. Als ik net wat verkouden ben of een geïrriteerde keel heb, moet ik ook altijd na het lopen extra hoesten.

Ik heb mijn T8 ondergoed en broekjes binnen, zitten echt fantastisch! Niet hele lange pijpjes, bij mij precies goed om schuren van de dijen te voorkomen. Maar het zit heerlijk luchtig en zacht, het t-shirt ook!

Ik heb volgende week donderdag een uitgebreide loopanalyse bij Running Solutions, om je zwaktes op te sporen en blessures tegen te gaan, in combinatie met het uittesten van schoenen. Echt top, want ik zoek nieuwe wegschoenen. Mijn brooks ghost bieden weinig support en zijn niet ideaal voor mij volgens de podotherapeut, hoe lekker ze ook lopen. En helaas vallen ze nu ook een beetje uit elkaar, bij de hak zit er een gat in de stof en de zool begint op een paar plekken los te laten, geen marathonmateriaal meer. Ik ben heel benieuwd op welke schoenen ik uit ga komen!
Echt top dat ze een loopanalyse aanbieden in combinatie met het uitproberen van schoenen. Ik miste de expertise bij simpele loopanalyses in hardloopwinkels, als je daar zegt wat meer support nodig te hebben grijpen ze direct naar anti-pronatie schoenen, maar die kan ik niet dragen met eigen zooltjes.
Het is in Hilversum, dus mijn plan is om erna de NS trail van Hilversum naar Driebergen-Zeist te lopen, 28 km, heb ik gelijk weer mijn long run gehad voor die week.

Ik ga zo nog even lopen, mijn benen voelen prima! Dan spullen pakken voor de Ardennen en vanavond nog even werken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:24

Goof, wat een rotplek voor een blaar!
En ik maar denken dat wij vrouwen dit probleem niet hadden, want bh. :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 17:26

Suliko dat was in het Bergherbos, bij de parkeerplaats Klein Beekermark. De man met hond zei dat er ook echt wel gecontroleerd wordt en ook 's avonds. Dan mag je het bos niet eens in, maar dit gebeurt wel.

Ben benieuwd wat er uit je analyse komt en welke schoenen ze aanraden. Inderdaad, het is al snel antipronatie wat ze pakken.
De Ardennen, wat een fijn vooruitzicht. Daar is het zo heerlijk.

Goof die blaar.. pijnlijk hè!
Ik heb nu twee keer gelopen met een nike croptop onder mijn shirtje, vandaag ook. Flink gezweet, maar geen enkele schuurplek. Dus net nog maar een besteld en hopen dat het geen toeval was.
Als ik ook een trailvest om heb, hoef ik dan geen sport bh aan, dan geeft die top genoeg steun samen met het strakke trailvest en dat scheelt! Het 'geluk' van weinig tiet :+. Zonder trailvest lukt dat dan weer niet, maar scheelt dat ik dan niet ver loop.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:46

Ik ben echt jaloers op vrouwen met minder tiet als ik eerlijk ben :o
Suliko, ben beniruwd wat er uit die analyse komt. Leuk dat je dat doet en mooie run erachteraan ook.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:51

Goof schreef:
Ik ben echt jaloers op vrouwen met minder tiet als ik eerlijk ben :o

Ik ook.
Heb geen schokkende cupmaat, maar minder is altijd welkom

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 18:20

Het gets Goof, niet fijn.
Ik ben blij met wat ik heb qua cup,meer dan een handvol is zonde zeggen ze toch :+ .

De run was een samenwerking van een social run club en de plaatselijke silent disco bar. Iedereen kreeg een koptelefoon met 3 zenders met verschillende muziek. De organisatoren deden sprintjes vooruit om verkeer tegen te houden op kruispunten, ook heel fijn gezien het in de stad was. 1 playlist was volgens mij speciaal samengesteld door de run club, was fijne muziek om op te lopen. Alleen door de koptelefoons was wel het sociale element er een beetje af, praten gaat dan lastig. Hoewel dat voor mij niet uitmaakte, op dat tempo kan ik toch geen gesprek meer voeren :') .

Ben wel blij verrast met mijn lichaam deze week. Had dinsdag ook gelopen en was na het hoge tempo (voor mij) gister bang voor pijntjes in mijn benen. Maar voel niets, alleen wat stijve rug doordat ik ook weer heb paardgereden gister, maar al veel minder dan de eerste keer. Toch weer iets meer vertrouwen in mijn lijf.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:00

Het is ook eigenlijk heel suf dat ze vaak naar antipronatie grijpen, want het is niet dat alleen mensen met overpronatie baat hebben bij support en support zit lang niet alleen in de zool, maar ook in de structuur van de zijkanten en bovenkant van de schoen. Daarom was mijn podotherapeut zo te spreken over de La Sportiva Bushido's, die geven veel stabiliserende support vanuit de mesh aan de zijkanten naar de bovenkanten van de schoen, dat staat los van hoe de zool gevormd is, want ze zijn verder neutraal.
Grappig, je hebt zo van die plekjes natuur waar bepaalde groepen belanden voor zulke praktijken. Ik vraag me altijd af hoe dat ontstaat.

Ik heb weinig tiet en ben daar oprecht heel blij mee, ze zitten nooit in de weg, dus ik snap de jaloezie!
Maar ook dan vind ik iets van support wel fijn, want ze zijn vaak wat gevoelig en mijn tepels vinden het niet prettig als mijn renvest er direct op zit. Maar ik vind sportbh's ook echt krengen, heb één fijne, maar nog steeds geen 2e fijne gevonden die geen schuurplekken oplevert helaas.

Ik heb net heerlijk gerend!
Het plan was 2km easy (6:00-6:20), 3 km tempo (4:55-5:05) en 1 km easy (6:00-6:20). Garmin is ontevreden, want ik liep te snel, maar ik ben heel tevreden! Ik had verwacht dat ik zou sterven tijdens die 3 km tempo, maar het ging eigenlijk heel steady (wel zwaar hoor, maar goed vol te houden) en ik liep zelfs onder de 4:55. De laatste km uitlopen heb ik ook sneller gelopen en op het einde nog versneld. Maar niet eens zone 5 aangetikt.
Ik ben echt een beetje verbaasd, hoe snel ik progressie maak, dit is de 3e dag dat ik loop achter elkaar en deze snelheid + lage hartslag was me een paar maanden terug echt niet zo goed afgegaan. :=
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:20

Suliko, ben benieuwd hoe je T8 onderkleding bevalt! Ik heb nu altijd een strakke broek aan, vanwege het schuren en dat zou wel meer mogelijkheden geven. Ook benieuwd naar de loopanalyse!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 20:25

Wat maak jij grote sprongen qua conditie, tof hoor!
Ik moet ook eens van die tempoblokken doen, doe ik vrijwel nooit.

Deze parkeerplaats bij het bos zit vijf minuten van de snelweg af en ook nog eens vlakbij de Duitse grens. Misschien dat het daardoor komt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:29

Wow Suliko, wat goed bezig.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 22:32

Ah wat tof Goof dat je een caravan hebt bij de veluwe! Zoiets zou ik ook graag willen (hoewel ik hier prachtig woon begrijp me niet verkeerd).
Een tietblaar _O- Je hoeft er iig niet op te lopen :+ maar het klinkt wel pijnlijk.

Danseresje haha lekker bezig hoor! Maar zoon heuvel training is ook al krachttraining! Niet te veel tegelijk gaan doen :Y)

Ah Suliko toch naar Hilversum! Ben heel benieuwd naar je ervaring.
En top dat je weer zo simpel hierdoorheen kon lopen *\o/*
Veel plezier in de ardennen.

Hier is de spierpijn eindelijk zo goed als weg. Vandaag de hele dag gewerkt helaas maar morgen gaan we weer op pad *\o/*

Ik twijfel echt enorm om nog nieuwe schoenen te halen voor de marathon... De "nieuwe" die ik gekocht heb in november hebben al 500km gelopen. Enerzijds, ik wil hem gewoon uitlopen, ga niet voor mega snelheid, anderzijds, als mijn schoenen een klein beetje kunnen helpen, why not?
Aan de andere kant weet ik dat deze goed zijn voor 30km dus wrs ook 40km. Aan de ene kant, helemaal klachtenvrij ben ik er niet in. Ik had minder last met mijn trailschoen dit weekend. Deze zijn eigenlijk net een heel klein beetje te breed denk ik.
Wat zouden jullie doen? Dit weekend nog nieuwe halen en inlopen of gewoon bij mijn plan blijven. :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 23:25

Nieuw, altijd nieuw :)) Inlopen red je wel denk ik toch?

Ik ben ook jaloers op mensen met weinig tiet. Heel jaloers. Soms is zo’n flinke cupmaat mooi, maar ik heb er vooral last van. Ik vind het ook heel onsportief staan.

Danseresje, strandopgang: bikkel! Dat is echt heftig. Wel een goeie, dat zand is vaak echt wegzakken tot boven je enkels.

Suliko, jeetje wat een vooruitgang toch. Jouw tempo is weer een buiging waard. Leuke training! Wat moet dat heerlijk voelen! Ik ben een beetje jaloers.

SV, klinkt spannend zo’n bos := Netjes gelopen weer! Fijn dat die heuveltraining zijn vruchten af lijkt te werpen!

Goof, wat een toffe schoenen!
En jeetje wat een ontzettend mooie vooruitgang en dat op zo’n afstand. Genieten <3

Eef Bam, grappig concept zo’n silent disco run.

Sherivey, je paard moet jou wel hebben :))

Leonie, jammer van je spierpijn maar het is inderdaad helemaal niet gek. Dan weet je wel dat je heel hard je best hebt gedaan :D

De rest weet ik even niet meer zo uit mijn hoofd.

Vanmiddag ging ik rennend met kinderwagen en zoontje op de fiets mijn dochter ophalen. Het was een ramp :') Hij fietst niet graag en dat was te zien. Hij is op 2 km wel 5x een struik in gefietst. Gelukkig vond hij het zelf net zo grappig als ik.
In de stad vond ik het net een te grote uitdaging. Volgende keer toch maar even een veiligere omgeving pakken om te oefenen. Als dit kan zou het wel echt makkelijker voor mij worden om te gaan lopen, ik vond het heel gezellig.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 23:36

Tiggs, heb het vandaag binnengekregen! Het zit echt top, zacht, sluit fijn aan en heel luchtig. Ik moet wel zeggen, de pijpjes van de onderbroek vallen vrij kort. Voor mij precies lang genoeg zodat mijn dijen niet schuren, maar sommige vrouwen hebben meer dij-contact dan ik. Ik heb een maat xs, wellicht dat de grotere maten ook langer vallen. Maar ben heel blij hoe het ondergoed en het broekje samen vallen, het ondergoed is ontzettend luchtig, dus had het gevoel amper iets aan te hebben, maar wel goed bedekt te zijn. Met rennen zat het top, maar dat was een korte loop, dus ga ze dit weekend langer dragen.

SV, ja, zijn leuk die tempoblokken! Krijg je ook weer even het gevoel waar je staat om langer een sneller tempo vast te houden dan je anders loopt.

Leonie, jaa ik ook! En wat fijn dat je spierpijn eindelijk weg is. Ik vind 500 km op een paar nog niet zoveel hoor, daar kan je prima nog een marathon op lopen qua afstand. Ik zou nieuwe zo kort op de marathon een te groot risico vinden, je gaat er niet meer een lange afstand in kunnen lopen en bij degene die je hebt weet je wat je kan verwachten. Ik moet dan echt denken aan een paar schoenen die ik had gekocht, waarvan ik dacht dat ze geweldig waren, en ik er vervolgens steevast na 15 km gruwelijke blaren van kreeg. :')

Lisitano, ja, het voelt echt heerlijk. Al probeer ik mezelf ook een beetje af te remmen, zo bang om opeens overbelast te raken. Maar ik ben zelf ook verbaasd, ik gun het iedereen dat het zo soepel gaat! Al zal dit vast ook wel een einde kennen, vorig jaar ging ik ook niet zo soepel. :')
Dat klinkt als gezellige chaos haha, fijn dat je zoontje er ook om kon lachen. _O-
Hopelijk vindt je met je kinderen een goed ritme om samen op pad te gaan, dat zou fijn zijn!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 00:02

Hier vorige week een kleine aanrijding gehad. Zaterdag en vandaag gelopen. Maar echt even om hoofd leeg te maken. Ik moet echt nog herstellen voor er weer wat aan snelheid uitkomt. Geniet erg van jullie prestaties !

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 06:06

Wat lopen jullie allemaal heerlijk, goed bezig! *\o/*

Xxlmmxx, vervelend van de aanrijding. Fijn dat je rustig kon lopen.

Lisitano, wat heerlijk dat je met je zoontje kan rennen.

Suliko, wat een afstand! Mooi. Leuk verslag.

Sv, zulke mooie foto's en verslagen altijd. Verbaast me niets dat je als ambassadeur voor een run bent geplaatst. Lekker bezig met heuveltraining ook.

Leuke training danseresje! Mooie opbouw ook.

Goof, wat een progressie! En je zat ooit met een nekhernia, toch? Geeft mij ook motivatie om stabiel door te gaan.

Waarschijnlijk sla ik wat mensen over, zo onder de indruk van jullie bijleesposts elke keer.

Hier ook een grote cupmaat trouwens Lisitano. Herken wat je zegt van staat niet sportief. Nu na mijn zwangerschap en borstvoeding geven ook moeite met het vinden van een goede sportbh. Blaren heb ik denk ik ooit ook wel eens gehad goof. Na een hele dag paardrijden of lopen.

Gisteren weer met de loopgroep aan de slag geweest. Klein beetje krachttraining en toen interval. Sloot aan bij een andere renner. Hele leuke training met 4 min rennen, 2 min rust en dan 4 keer 1 min rennen en 30 sec rust en dat drie keer. Door de relatief korte blokken kwam het tempo er goed in. Dat was echt fijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 08:03

Fenn schreef:
Goof, wat een progressie! En je zat ooit met een nekhernia, toch? Geeft mij ook motivatie om stabiel door te gaan.

Ja, goed onthouden zeg.
2 jaar terug was dat. Mijn nek is nog steeds gevoelig helaas, zeker na mijn aanrijding een half jaar terug. Ik baal ervan, maar kan gelukkig wel alles.
Heb je ook een hernia?

Xxlmmxx, schrikken! Ben je verder ok?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:00

Ik kom weer even binnenvallen.. :wave:

Goof en Suliko, jullie knallen lekker door zeg!! Superfijn dat het allemaal soepeltjes loopt (letterlijk en figuurlijk!)

Lisitano, zo herkenbaar dat fietsen met kind! In mijn hoofd gaat dat vaak beter dan in de praktijk.. vooral als halverwege de band lek blijkt te zijn en kind niet meer wil..
gelukkig konden jullie er beide om lachen!

Verder heb ik heel veel gelezen en niks onthouden.. mijn hoofd is even een zeef.
Afgelopen woensdag mijn laatste paard laten inslapen en ik voel me ernstig ontheemd… mijn hele ritme is weg.. geen paard meer aan huis.. niet meer hoeven voeren, geen stal meer te hoeven mesten.
Moet weer mijn draai vinden.

Gisteren naar de baan gegaan om te trainen (fijne afleiding) en daar werd een loopanalyse gedaan in het kader van de opleiding van nieuwe trainers.
Ik kreeg complimenten over mijn houding tijdens het hardlopen en nog een tip over mijn rechtervoet. Weer leerzaam dus daar gaan we mee aan de slag.
Verder hobbelen we maar door.. nog niet 100% pijnvrij aan het lopen maar wel ok.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:02

leonie87 schreef:
Ah wat tof Goof dat je een caravan hebt bij de veluwe! Zoiets zou ik ook graag willen (hoewel ik hier prachtig woon begrijp me niet verkeerd).
Een tietblaar _O- Je hoeft er iig niet op te lopen :+ maar het klinkt wel pijnlijk.

Danseresje haha lekker bezig hoor! Maar zoon heuvel training is ook al krachttraining! Niet te veel tegelijk gaan doen :Y)

Ah Suliko toch naar Hilversum! Ben heel benieuwd naar je ervaring.
En top dat je weer zo simpel hierdoorheen kon lopen *\o/*
Veel plezier in de ardennen.

Hier is de spierpijn eindelijk zo goed als weg. Vandaag de hele dag gewerkt helaas maar morgen gaan we weer op pad *\o/*

Ik twijfel echt enorm om nog nieuwe schoenen te halen voor de marathon... De "nieuwe" die ik gekocht heb in november hebben al 500km gelopen. Enerzijds, ik wil hem gewoon uitlopen, ga niet voor mega snelheid, anderzijds, als mijn schoenen een klein beetje kunnen helpen, why not?
Aan de andere kant weet ik dat deze goed zijn voor 30km dus wrs ook 40km. Aan de ene kant, helemaal klachtenvrij ben ik er niet in. Ik had minder last met mijn trailschoen dit weekend. Deze zijn eigenlijk net een heel klein beetje te breed denk ik.
Wat zouden jullie doen? Dit weekend nog nieuwe halen en inlopen of gewoon bij mijn plan blijven. :')

Ik zou wel nieuwe schoenen kopen, al zit het maar tussen de oren. Ik heb voor de marathon carbonschoenen gekocht van 275 euro. Een hoop geld voor iets wat mogelijk niet werkt, maar tussen de oren werkten ze wel (ik heb werkelijk elke keer mijn snelste trainingstijden op de carbonschoenen gelopen, 100km training voor de marathon in totaal. Dus misschien helpen ze wel degelijk). Maar ik kocht ze natuurlijk niet 3 weken voor de marathon, maar 3.5 maand. Ik had als reserve wel volledig nieuwe Cliftons bij me waar ik de week voor de marathon op gewandeld heb. Maar van de Cliftons weet ik dat ik ze niet hoef in te lopen omdat ik inmiddels al 4 paar heb gekocht over een 2 tal jaar heen.

Hier hoef ik nog niet aan lopen te denken. De spierpijn in de rug neemt af, maar nu merk ik dat ik ook enorm stijf ben in de heupen en de billen. De kuiten voelen weer normaal, maar zijn nog steeds dikker dan normaal. Ik hou dus nog steeds een beetje vocht vast. Heb alleen maandag nog de 12.000 stappen gehaald, de rest van de week 2000-6000 max. Dus echt lui.

Volgende week staat die 8 mijl op het programma, dat is mogelijk de eerste keer dat ik weer iets ga doen. De organisatie zegt dat ze de 4 mijl pas 1.5 uur na de 8 mijl starten en dat de 8 mijlers over dezelfde route terug lopen als de 4 mijl en negeren dus mijn verzoek om het om te zetten naar 4 mijl. Dat zal dan betekenen dat ik gewoon die 8 mijl voor 90% ga wandelen denk ik. Heb al aangegeven meer dan 2 uur onderweg te zijn dan, zeggen ze doodleuk 'geen probleem'. Nou, dan doen we dat gewoon. Ben ik toch weer even bezig denk ik dan maar en tegen die tijd haal ik vast wandelend ook wel weer de 5-5.5km per uur. Wil m'n inschrijfgeld ook niet kwijt zijn (omdat ik ook nog een tshirt wat er bij hoort moet afhalen wegens een combiticket wat ik gekocht heb voor ook nog een andere run).
Maar ik ga wel weer van run naar run zoals ik vorig jaar deed. Ik heb nu een paar al eerder opgegeven en dan zie je dat het toch niet fijn voelt. Heb hierna nog de Citylauf in Duitsland staan en een trailrun (nou ja, daar is geen tijdslimiet en is van Trial events, dus kan lopen at ik wil en zelfs wandelen zeg maar, dus die in het voren opgeven vind ik niet zo erg, ik gebruik die runs ook om eens in een ander natuurgebied te komen). Maar ik ga weer gewoon per week kijken of ik ergens zin in heb.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:08

-Namiro- schreef:
Ik kom weer even binnenvallen.. :wave:

Goof en Suliko, jullie knallen lekker door zeg!! Superfijn dat het allemaal soepeltjes loopt (letterlijk en figuurlijk!)

Lisitano, zo herkenbaar dat fietsen met kind! In mijn hoofd gaat dat vaak beter dan in de praktijk.. vooral als halverwege de band lek blijkt te zijn en kind niet meer wil..
gelukkig konden jullie er beide om lachen!

Verder heb ik heel veel gelezen en niks onthouden.. mijn hoofd is even een zeef.
Afgelopen woensdag mijn laatste paard laten inslapen en ik voel me ernstig ontheemd… mijn hele ritme is weg.. geen paard meer aan huis.. niet meer hoeven voeren, geen stal meer te hoeven mesten.
Moet weer mijn draai vinden.

Gisteren naar de baan gegaan om te trainen (fijne afleiding) en daar werd een loopanalyse gedaan in het kader van de opleiding van nieuwe trainers.
Ik kreeg complimenten over mijn houding tijdens het hardlopen en nog een tip over mijn rechtervoet. Weer leerzaam dus daar gaan we mee aan de slag.
Verder hobbelen we maar door.. nog niet 100% pijnvrij aan het lopen maar wel ok.

Sterkte! :(:)

Snap dat je hele leven en ritme overhoop ligt nu. Een paard is zo'n groot deel van je leven.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:54

Morning!

Sterkte Sherivey :(:)

Even een egopost:
Ik mag het eindelijk van de daken schreeuwen:

Tadaaaaaaa hier is mijn boek dan (en de lijk)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Medio mei in de winkels en nu al online te bestellen *\%/*

3 jaar geleden dacht: dat doe ik wel even _O-

Ontopic: ik loop nog steeds hard en het gaat heel lekker
Laatst de 538 ochtendrun gedaan in het Olympisch Stadion. Dat was heel bijzonder en emotioneel
Heb m’n snelste 5 km gelopen, al is lopen op de baan niet echt mijn ding
Loop liever buiten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:34

Zo jullie gaan hard!

Wat gaaf, je boek! En wat sta je er mooi op!

O jeetje Namiro wat heftig zeg, dikke knuffel voor jou.

Germie nog aan het herstellen van de marathon.

Leuk Fenn zo met de loopgroep trainen.

Jeetje xl wat schrikken, aangereden! Was je gewond?

Suliko, jij gaat maar door he, wauw!
Lijkt me interessant die loop analyse daar. Ik vind hun podcast ook erg leuk.

O Lisitano ik zie het voor me. Gelukkig vond hij het zelf wel grappig haha.

Leonie, o lastig, als het vergelijkbare schoenen zijn zou ik het wel aandurven. Die hoef je niet heel erg in te lopen. Maar hele andere?
Ik weet ook nog niet welke ik aan doe. De hoka’s lopen fantastisch maar zijn aan de voorkant iets te breed voor mij dus sneller blaren.

Lekker danseresje, 50 squats. Leuk hollen door de bollen!

O wauw een blaar op je tiet, hoe dan. Wel balen!

Lekker gelopen SV! Mooie plaatjes ook weer.

Goof ook lekker gelopen! En ook al van die mooie plaatjes.

Lekker danseresje zo op het strand!

Fijn dat gevoel muppet!

Lekker een PR Eef!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:00

_O- Lisitano . Ik zie dit helemaal voor me. Credits voor het proberen iig. Misschien wat vaker oefenen en dat het dan wel lukt?

Suliko ja ik zit ook echt in dubio. Op zich ga ik zondag nog wel een 16/18/20 lopen (weet nog niet precies) dus ik kan ze nog wel echt even goed voelen.
Klinkt goed voor je nieuwe kleren alleen idd korte pijpen is echt een ding.
Gewoon van genieten zolang je in de goede flow zit!

Oei -Namiro-! gecondoleerd. Heel heftig zoiets idd en ik kan me voorstellen dat je even helemaal ontregelt bent. Sterkte.
Wel tof zo een loop analyse en altijd fijn om te horen dat je goed bezig bent.

Wauw Sall wat onwijs tof! het ziet er heel mooi en gelikt uit. Voor welke leeftijd is het ongeveer?
En gefeliciteerd met je PR. De baan is niet leuk maar wel efficiënt en dat maakt het weer leuk zeg ik altijd maar.

Samantha ja daar zit ok een beetje mijn euvel, ik kan nog prima een paar inlopen maar ik ga ze geen 30+ meer testen. Dat heb ik met mijn huidige schoen natuurlijk wel gedaan.
In welke wave start jij eigenlijk?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:12

Dank dank! Het boek is een voorleesboek voor 5+
Op de achterkant staat van 5-105 jaar

Ik had nog nooit op de baan gelopen en het Olympisch Stadion is ook wel heel bijzonder (bijzonder heet ook op de baan)

Gisteren een slowrun,zonder oscar en dit weekend staat 12 km op de planning.

Succes dit weekend Leonie en Samantha!