Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bloodymary schreef:secricible schreef:was het maar alleen gillen, dat is een beetje het probleem. Horeca zegt nu "wij gaan open als de winkels open mogen". Dan kun je als regering nog 2 dingen doen. Fors gaan handhaven zodra ze dat doen, of de winkels langer dicht houden. Tja, is dat dan de schuld van de regering?
Maar geef ze eens ongelijk? Vooral de restaurants dan.
secricible schreef:Het gaat niet om gelijk of ongelijk, dat staat er los van. Maar het betekent dat je dus een tussenstap mist, namelijk "alleen de winkels open" wordt het nu "winkels en horeca open" (of heel hard handhaven, maar ik denk dat dat echt problemen op gaat leveren) en dan heb je dus al een lagere besmettingsgraad nodig voor je een volgende stap kan nemen. En dat is dus minder perspectief vooruit.
Sclimpre schreef:Ik vind inderdaad dat ze idd ongelijk hebben. Het is toch logisch dat je in een winkel veel minder kans op besmetting hebt dan in een restaurant. Alle begrip voor de frustraties van de horeca-uitbaters, maar daar aan toegeven betekent terug naar af.
Kairos schreef:Persoonlijk als ze de grenzen niet dichtgooien tot zeker april voor alles wat vakantie en even boodschappen doen over de grens betreft, begrijp ik niet wat ze willen bereiken met een langere lockdown. Want als wij nu braaf zijn en de besmettingen laag krijgen, komen er straks wel weer mensen die het meenemen uit het buitenland. Het voelt voor mij ook best wel zinloos op deze manier, zeker omdat ze er wel weer over denken de scholen open te doen (kinderen waren niet besmettelijk, oh nee, toch wel! Oh toch niet! Oh toch wel! Neem er een vast standpunt in ofzo.) want waar ik heel naar van wordt, is dat ze doen alsof die sociale schade alleen bij kinderen op de basis- en middelbare school is. De rest moet maar ‘even doorbijten.’Dat voelt ontzettend verkeerd.
Popstra schreef:Sclimpre schreef:Ik vind inderdaad dat ze idd ongelijk hebben. Het is toch logisch dat je in een winkel veel minder kans op besmetting hebt dan in een restaurant. Alle begrip voor de frustraties van de horeca-uitbaters, maar daar aan toegeven betekent terug naar af.
Waarom heb je volgens jou meer kans op besmetting in een restaurant waar iedereen keurig aan z’n tafel zit en op fatsoenlijke afstand? Ik zit liever daar dan dat ik in een supermarkt of in een Zara waar iedereen als een kip zonder kop loopt te shoppen loop!
Sclimpre schreef:Popstra schreef:
Waarom heb je volgens jou meer kans op besmetting in een restaurant waar iedereen keurig aan z’n tafel zit en op fatsoenlijke afstand? Ik zit liever daar dan dat ik in een supermarkt of in een Zara waar iedereen als een kip zonder kop loopt te shoppen loop!
Omdat je langer in een restaurant zit dan in een winkel rondloopt.
Omdat je in een winkel snel terug naar buiten kan wanneer het te druk wordt.
Omdat je moeilijk kan eten met een mondmasker op.
Omdat mensen op restaurant meer praten en lachen dan in een winkel (aerosolen).
Er zijn Ameikaanse en Noorse studies die aantonen dat horeca en fitness de grootste risicoplaatsen waren. Dus logisch dat ze die sluiten.
Maar niemand zegt dat je op dit moment naar een supermarkt of naar de Zara moet gaan als je het daar niet ok vindt, gaat perfect on-line.
Popstra schreef:Sclimpre schreef:Ik vind inderdaad dat ze idd ongelijk hebben. Het is toch logisch dat je in een winkel veel minder kans op besmetting hebt dan in een restaurant. Alle begrip voor de frustraties van de horeca-uitbaters, maar daar aan toegeven betekent terug naar af.
Cer schreef:Ik zit echt niet liever in een restaurant waar mensen met zn 30en bij elkaar zitten en echt niet overal de ventilatie voor elkaar is, dus dan zit je gewoon voor 4 of 5 uur dezelfde lucht in te ademen....
Ik snap niet dat mensen zich druk maken over buiten (winkelstraten, bossen, stranden) en wel denken dat de horeca oke is.. Echt, hoe dan...
besita schreef:Ik zit toch echt nooit 4 of 5 uur in een restaurant
1 a 2 uur max
besita schreef:Cer schreef:Ik zit echt niet liever in een restaurant waar mensen met zn 30en bij elkaar zitten en echt niet overal de ventilatie voor elkaar is, dus dan zit je gewoon voor 4 of 5 uur dezelfde lucht in te ademen....
Ik snap niet dat mensen zich druk maken over buiten (winkelstraten, bossen, stranden) en wel denken dat de horeca oke is.. Echt, hoe dan...
Ik zit toch echt nooit 4 of 5 uur in een restaurant
1 a 2 uur max
Ann schreef:besita schreef:Ik zit toch echt nooit 4 of 5 uur in een restaurant
1 a 2 uur max
Dat is toch lang genoeg om besmet te kunnen raken? Ik heb steeds meer het idee dat mensen vinden dat wat voor hen belangrijk is, wel open kan ipv naar het grotere plaatje te kijken. Het is soms zwaar, maar we komen hier alleen uit als we nog even doorzetten.