Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:42

Wat zijn jullie goed bezig!

Roosch zier er goed uit in je jurk!

Hier was het weekend niet echt goed. Gelukkig vandaag weer herpakt. Dus hopelijk valt het vrijdag mee :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:23

Hier verdween er gisteren een volledige reep chocolade in het mondje -O-
Kreeg ik gratis bij Lidl vanuit een spaaractie en is toch zonde om te laten liggen :')
Achteraf had ik hem beter gewoon kunnen laten, haha.

Maarrrr verder gaan we lekker :D Vanavond weer lekker met de racefiets op stap.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:00

Als dat 1x gebeurd is het gelukkig niet zo'n ramp.

Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en ik was blij. Ik reken inprincipe pas vanaf vrijdag naar vrijdag, maar tussendoor stap ik erop om te kijken wat ik die dag ga doen qua eten. Nou er was een halve kilo af. Nu zal die er misschien ook al wel af geweest zijn, maar door maandelijkse periode niet zichtbaar, maar toch :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:45

De weegschaal staat hier weer in de hoek. Was stout een poos geleden. :')

Bedankt voor de complimenten over de jurk, was mijn last minute aanwinst en ben er wel blij mee! <3

Ik lig nog wel overhoop met die hartslagband die ik heb gekocht. Nouja. Hij was maar 5 euro. :+
De hartslag lijkt niet 100% accuraat te zijn en daar heb ik hem wel voor gekocht. Ik schijn er ook mee te kunnen zwemmen, straks eens testen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:48

Staat jou inderdaad goed!

Hier even in de meeleeshoek. Na vakantie en een weekendje weg blijf ik wat hangen qua gewicht. Lopen gaat wel alsmaar beter maar kilo’s verlies ik niet echt. Dus ik volg vooral even tot ik van mijn plateau af ben :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:54

Gewoon meepraten. :j kan ook steun bieden, ook al gaat het even helemaal ruk. Het is geen topic van "hoezee kijk het gaat allemaal goed!"

Zegt degene, die vorige week ook de kop in het zand stak.

Heb het nog steeds lastig met het feit dat ik nu samenwoon met iemand die ogenschijnlijk alles kan vreten wat ie wil zonder aan te komen. Doorgaans probeer ik dat te compenseren met veel sporten, maar zoals vorige week: als er iets tegenzit, laat ik het verslonzen.

Aan de andere kant zit ik wel goed in m'n vel, dan maar wat kilo te zwaar. Ik voel me goed. Dat is wat telt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:16

That's the spirit Roos! Je goed voelen is het allerbelangrijkste :j en vergeet niet wat je ook al bereikt hebt! Een gezonde verstandshouding met Foxy, je bent lekker en toegewijd aan het trainen, je bent bewust van je eten en doet je best een calorie surplus te compenseren en net als wat gaucho zei, kan jij je als geen ander weer herpakken. Je doet het echt heel goed! Gewicht is er niet in een nacht bijgekomen en het traject naar een einddoel is lang met vallen, opstaan en ook gewoon willen leven. Je komt er wel!

Moestuin, niet gek dat je blijft hangen toch na dat soort dagen! Hopelijk vind je snel je draai weer. Lekker dat je aan het lopen bent!

Dustinlover, dat klinkt veelbelovend! Meet je ook je centimeters? Ik vind dat heel fijn werken :j

MuSLi, dat is dan weer een mooie balans toch. Reep chocola en vandaag op de racefiets als echte calorieën killer :D hopelijk heeft ie gesmaakt! Liever de bocht uit vliegen en genieten, dan later spijt. En het is al heel wat waard dat je vandaag de boel weer oppakt en niet denkt 'boel weer verpest voor deze week' :)

Ik ben zelf ook lekker aan het trainen. Ik doe aan krachttraining en ben lekker steeds meer aan het uitbouwen. Gisteren helemaal geen zin maar mijn broertje heeft me naar de sportschool geschopt en heb mooi op 4 oefeningen het gewicht omhoog kunnen gooien. Zitten PR's tussen :D mijn vet wil niet echt lekker naar beneden maar ik ben wel spieren aan het opbouwen. Ook heel blij mee, maar hoop dat mijn vetpercentage ook nog eens zakt :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:13

Ik denk dat dat uiteindelijk de key is, een leefstijl vinden waarbij je je goed voelt en je afvalt / gewicht in balans blijft. Anders houd je het niet vol.
En dat is dus voor iedereen anders. Wel af en toe wat snoepen of juist helemaal niet, meer bewegen, koolhydraatarm eten etc. Zoektocht dus naar wat voor jou het beste past.

Ik denk dat ik dat redelijk gevonden heb, alleen moet ik wellicht nog leren af en toe de controle iets meer los te laten, zonder dat dat dan gelijk alles eten wordt. Vanaf volgende week kan ik daar tijdens mijn vakantie weer even op oefenen :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:27

Ik moet juist leren om niet gelijk alle remmen los te gooien, en dan dagen achter elkaar ook. :')

Zo blijft het allemaal een continu proces.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:35

gaucho schreef:
Pallatin schade weten te beperken?

De camper heeft zijn eerste trip gemaakt, maar met een ander doel:
[ [url=m/aeHtfe.jpg]Afbeelding[/url] ] vakantie was al geboekt voor ik de camper kocht dus die blijft thuis. In september wel wat weekendjes gepland.

Hier was het weekend druk maar leuk, flink spierpijn van krachttraining en wat flinke hardlooptrainingen, enorme ijscoupe gegeten := Maar toch ook het weekend nog afgevallen, totaal deze week - 2.8 kilo, geloof dat ik nog nooit zo veel ben afgevallen in een week. Goed voorbereid voor vakantie zullen we maar zeggen. Na het ijs etc nu weer gewoon back to normal met Havermout pannekoekjes met skyr.

[ [url=m/NzElBC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een bekende locatie, Amsterdamse Bos? Zo ja, dan zouden wij elkaar zomaar eens in het echt tegen kunnen komen! :D Leuk dat er met de camper wat weekendjes weg zijn gepland, heerlijk om die vrijheid te hebben en m gewoon ergens neer te zetten… :j

Heb een druk en gezellig weekend gehad met daardoor idd toch wat averij qua eten en vooral qua drinken, zaterdag avond een paar radlers gedronken en wat borrelhapjes… :') zondag veel voor de bruiloft geprobeerd te regelen maar daardoor de tijd vergeten en moest nog naar paardlief. Wilde daarna nog even snel wat gezonds halen om te eten, maar had alle bruggen tegen dus de super was al dicht…nou ja…
Maar vanmorgen even gewogen, en ietsje aangekomen tov vlak voor het weekend, maar viel me niet tegen….de rest van de week weer netjes bewegen en eten want vrijdag weer taarten proeven… :9

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:13

Ik lees nog wel mee hoor, maar ben even een struisvogel.
Als je het niet ziet bestaat het niet, toch? :D
Goede dagen en slechte dagen wisselen zich af.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:34

Pallatin inderdaad Amsterdamse bos, dat ken ik op mijn duimpje dus dat is altijd wel makkelijk voor een snel rondje.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:14

Daphne! Laten we eindelijk eens een wandeldate plannen! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:27

Bij mij op het werk koken collega's vaak voor ons. Vandaag weer een lunch gehad van Javaans eten. Ook kookt mijn collega vaak Surinaams :D

Vanavond dan weer braaf aan de sla :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:02

Ik werk nog steeds vanuit thuis en de keuken is zo een paar meter vanaf m'n werkplek. ^)

Heb wat spul voor eiermuffins op het boodschappenlijstje gezet van de week. Merk dat ik qua lunch toch nog wel wat kan winnen. Vaak trek in de namiddag nog.

Zondag maar even aan de bak met eiermufffins, dat vult meestal wel. :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:31

Is lekker ook :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:38

Mijn lunch was de tweede helft van de pokebowl die ik gister als avondeten had. Daarna naar de tweede verdieping (met de trap natuurlijk) om een jarige collega te feliciteren, zodat ik de appeltaart die ze had meegenomen kon weerstaan. Gelukt!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:57

Kijk dat zijn de acties :D

Ik heb guilty pleasure met gezond gecombineerd net met lunch, salade met oa witlof, blauwe kaas en peer :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:10

Mijn nieuws kan gedeeld, ik heb gisteren ontslag genomen bij mijn huidige werkgever en ga vanaf 1 oktober iets heel anders doen: ik ga aan de slag als projectmanager / verandermanager bij een consultancy bureau :D *\o/*

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:14

gaucho schreef:
Mijn nieuws kan gedeeld, ik heb gisteren ontslag genomen bij mijn huidige werkgever en ga vanaf 1 oktober iets heel anders doen: ik ga aan de slag als projectmanager / verandermanager bij een consultancy bureau :D *\o/*

[ [url=m/a1aSue.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Gefeliciteerd! *\o/* mooi vooruitzicht. Hoe is het qua reistijd? Ga je erop vooruit, of moet je veel door het land reizen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:18

Zal afhankelijk zijn van de opdrachtgever, wel midden Nederland in principe. En voor een leuke job pas ik dat dan maar in. Standplaats zit vlakbij, Hilversum.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:24

Gefeliciteerd! Mooi nieuws !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:25

Gefeliciteerd met je nieuwe baan

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:47

gaucho schreef:

[ [url=m/a1aSue.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zeg! gefeliciteerd *\o/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:08

Gefeliciteerd! Veel succes bij je nieuwe baan!

Ik ben gister (alweer) vol goede moed gestart.
Tot nu toe gaat het goed, nog geen vermeldingen gehad. Ik werk ook nog steeds thuis en de keuken is wel heel dicht bij.
Nu ook een korte termijn doen, misschien dat het dan beter gaat.
Over 4 weken ga ik op vakantie. Mooi om nog iedergeval die 4 weken goed bezig te zijn.

Langer termijn doen, voor de jaar wisseling weer terug naar m'n oude gewicht. Zodat ik met kerst in m'n gala jurk pas (die ik al heb sinds m'n 14de...