Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:48

Ik zit nu op dag 4 sinds mijn klachten. Vannacht mega misselijk en ik hou niks binnen.. sinds wanneer hoort spugen bij Corona. Ik had toch ergens de hoop dat de 3x Corona wat minder zou zijn, maar ik voel mij misschien nog wel slechter als de eerste keer

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:51

Dat is echt balen Fenneee. Beteschap. Ik ben nu op dag 13, voel nu dat ik echt ga opknappen. Iets meer conditie, veel minder hoesten, minder neusverkouden en ik slaap weer door! Halleluja!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:00

Ik begin ook weer op te knappen, hoofdpijn nog aanwezig bij inspanning, heel irritant. Hoesten is ook nog niet weg. Maandag weer aan het werk

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:02

Werken lukt gelukkig alweer, (moet wel, ik loop achter) maar een flink eind wandelen is nog echt wel een dingetje, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet. Gisteren was een half uur echt het matje.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:07

rien10 schreef:
Dat is echt balen Fenneee. Beteschap. Ik ben nu op dag 13, voel nu dat ik echt ga opknappen. Iets meer conditie, veel minder hoesten, minder neusverkouden en ik slaap weer door! Halleluja!

Ja hier ook! Dag 11. Waar mijn longen maandag echt nog in brand stonden bij de minste beweging, merk ik dat ook dat langzaam aan het afzwakken is. Net als dat de verkoudheid langzaam aan het afzwakken is.

Wel slaap ik nog behoorlijk veel (12-16 uur) maar goed heb bijna een week amper kunnen slapen dus ik geef er maar aan toe.

Alleen nog af toen of belachelijk koud of ineens het zweet op mijn rug.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:47

Beterschap Fenneeee

Hier ook dag 13.
Minder hoesten gelukkig, maar wel benauwd.
Benen als lood en sinds gisterenmiddag steken in mijn dijbeen.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:49

Beterschap Fenne :knuffel:

Mijn longen staan ook flink in brand als ik wat gedaan heb.

Soms staat het zweet me op de rug zo warm heb ik het dan, het volgende moment weer ijskoud.

2 kattenbakken verschonen kost normaal max 10 minuten, nu 10 per bak en dan moet ik echt even zitten tussendoor.

Ik zit op dag 5.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:11

Hier vanochtend nog een zelftest gedaan en weer positief. Dus contact opgenomen met de GGD en zij gaven aan nogmaals te testen en in isolatie te blijven. Dus zonet nogmaals getest. Heb dan toch liever dat er gewoon een duidelijke uitslag uitkomt :roll:

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:47

Dankjewel allemaal :) ik voel mij echt flink beroerd, over de gehele dag 2 droge koekjes op en een paar slokken water en het zit zo hoog.. ik vraag mij bijna af of ik geen combinatie met buikgriep heb..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:58

Wat ik me afvraag, hoeveel van jullie zijn er wel of niet gevaccineerd?
(Gewoon een vraag overigens)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:00

Die vraag is al vaak gesteld de afgelopen week. :) Ik heb ze alle twee en de booster gehad.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:02

ivy_power89 schreef:

Ik wel.

Vandaag voor het eerst een paar uurtjes naar kantoor geweest. Viel niet helemaal mee, heel weinig concentratie. Inmiddels weer thuis en ook echt gesloopt.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:17

Ik heb 2 vaccinaties en een booster gehad.
Ik vraag me af...stel dat ik de vaccinaties niet zou hebben gehad, zouden de klachten dan nog erger zijn??

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:23

ivy_power89 schreef:

2 vaccinaties, booster mocht ik deze maand weer vanwege mijn laagste besmetting begin dec, maar was nog niet geweest.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:47

ivy_power89 schreef:

Niet gevaccineerd en qua klachten niet meer dan een flinke griep.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:49

Ik heb 4 januari nog mm booster gehad. Heb t wel beetje benauwd

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:43

Kaus schreef:
Hier vanochtend nog een zelftest gedaan en weer positief. Dus contact opgenomen met de GGD en zij gaven aan nogmaals te testen en in isolatie te blijven. Dus zonet nogmaals getest. Heb dan toch liever dat er gewoon een duidelijke uitslag uitkomt :roll:

Dat had mijn zoon ook. Tweede keer testen bij GGD was alsnog positief. Beterschap

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:05

blackstar schreef:
Ik heb 2 vaccinaties en een booster gehad.
Ik vraag me af...stel dat ik de vaccinaties niet zou hebben gehad, zouden de klachten dan nog erger zijn??

Geen idee. Ik ken mensen zonder vaccin met weinig klachten
Mensen zonder v met veel klachten
En mensen met vaccin en veel of weinig klachten

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:11

Ik ben volledig gevaccineerd.

Helaas echt wel goed ziek van corona. Gister de hele dag diarree gehad, dat is nu over maar nog wel flinke krampen. Weinig eetlust, dus eet ook wel weinig.

Dorst heb ik wel, heel veel.

Direct achter de griep aan corona zorgt er misschien ook wel voor dat ik zieker ben, geen idee.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:42

Even vraagje voor de mensen die al hersteld zijn..
Hebben jullie ook dat je door te weinig slaap ineens extreem moe kan zijn?(meer dan normaal?)

Ik ben zegmaar iemand die altijd al moeite heeft met slapen maar meestal kwam ik de dag met zo'n 5 à 6 uurtjes best goed door. Zelfs dagen met 2-3 uren slaap heb ik wel overleefd. Maar nu als ik niet minimaal 8-9 uur slaap moet ik mezelf echt vooruit slepen. Ben dan ook echt niet te genieten, waar ik voorheen echt wel me er overheen kon zetten.

Vraag me af of dat ook nog van de corona komt.

Qua beweging etc ben ik wel weer redelijk terug op peil.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:45

Fearn schreef:
Even vraagje voor de mensen die al hersteld zijn..
Hebben jullie ook dat je door te weinig slaap ineens erg moe kan zijn?

Ik ben zegmaar iemand die altijd al moeite heeft met slapen maar meestal kwam ik de dag met zo'n 5 à 6 uurtjes best goed door. Zelfs dagen met 2-3 uren slaap heb ik wel overleefd. Maar nu als ik niet minimaal 8-9 uur slaap moet ik mezelf echt vooruit slepen. Ben dan ook echt niet te genieten, waar ik voorheen echt wel me er overheen kon zetten.

Vraag me af of dat ook nog van de corona komt.

Qua beweging etc ben ik wel weer redelijk terug op peil.

Ik ben niet de goede om te antwoorden want ik slaap altijd, ongeacht wat :')
Maar ik heb wel dat ik meer mijn rust moet pakken. Zo ging het vandaag best goed, alleen kreeg ik zo rond drie uur echt een inkakmoment en heb ik echt twee uur op de bank gelegen

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:49

Autumnn schreef:
Fearn schreef:
Ik ben niet de goede om te antwoorden want ik slaap altijd, ongeacht wat :')
Maar ik heb wel dat ik meer mijn rust moet pakken. Zo ging het vandaag best goed, alleen kreeg ik zo rond drie uur echt een inkakmoment en heb ik echt twee uur op de bank gelegen

Omg, echt jaloers daarop :')

Maar het kan idd een kwestie zijn van rust pakken ja, dat je lichaam meer tijd nodig heeft om bij te komen van de dag. Vooral als je weer gewoon werkt/beweegt enzo.

M'n concentratie is trouwens ook nog niet hetzelfde hoor. Met autorijles maakte ik door de vermoeidheid soms echt stomme fouten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:45

Mijn smaak is wel raar hoor. Ik proef wel weer veel, niets alles. Om mijn kriebelhoest te onderdrukken eet ik dropjes en hoest pastilles. Niet heel veel hoor. Maar heel de dag heb ik een drop smaak in mijn mond. Dat gaat pas over na een maaltijd. Maar heel de dag dorpsmaak wordt je wel misselijk van.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 06:30

Zebrastreep schreef:
Cemlys schreef:
Mn dochter gister ook positief getest, wij tot nu toe nergens last van. Hoe zit het met 3g trouwens. Stel je test positief, kun je met 2vac+booster na 10dgj gewoon overal erin? Of moet je dan weer een negatieve test aantonen?

In Nederland wordt dat niet meer gebruikt testen voor toegang is er volledig af.

In het buitenland kan het wel anders zijn

Gaat om het buitenland dus, al hopp ik dat het er na komend weekend afgaat

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:04

Fenneeee schreef:
Ik zit nu op dag 4 sinds mijn klachten. Vannacht mega misselijk en ik hou niks binnen.. sinds wanneer hoort spugen bij Corona. Ik had toch ergens de hoop dat de 3x Corona wat minder zou zijn, maar ik voel mij misschien nog wel slechter als de eerste keer

Onderstaand las ik in het AD:

Sommige mensen merkten dat de tweede keer corona heftiger was. Dat lijkt onlogisch, want met elke besmetting raak je telkens een beetje beter opgewassen tegen hetzelfde virus.

Bij mensen die eerder een besmetting met de deltavariant hadden is het helemaal gek, want die was ook nog eens ziekmakender dan de omikronvariant. Toch is er een logische verklaring waarom een tweede besmetting harder kan binnenkomen.

Savelkoul: ,,Na een infectieziekte heeft het immuunsysteem een geweldige activiteit ontplooid om dat virus op te ruimen. Daarna is het nog een beetje hyper. Als er op dat moment een andere variant van dat virus komt, of een ander virus, dan staat het immuunsysteem eigenlijk te veel aan. Dan ga je heviger reageren dan nodig is op dat virus. Dat kan verklaren waarom voor mensen de tweede infectie heftiger is.”