Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:32

Wat een vrolijke kleurtjes komen er weer voorbij! <3

Ik heb hier in de regio inmiddels 4 verschillende nagel salons geprobeerd die goed aangeschreven zijn en goede recensies hebben en helaas allemaal zonder succes. Wat een ontzettend pruts werk maakt men hier zeg! Het is letterlijk alsof een kind van 4 mijn nagels heeft gedaan := Ik heb twee keer gel base met lak geprobeerd: allemaal bobbelig en eentje liet na een week al los. Daarna bij andere salons acryl verlenging gedaan: de eerste deed het vreselijk scheef, ver van mijn nagelriemen af en veel te dik, de ander heb ik halverwege gevraagd om te stoppen omdat ze mijn nagelplaat veel te ver vijlde en mijn nagelriemen aan het bloeden waren..
Na wat navraag blijkt dus dat bijna niemand hier een opleiding heeft gedaan/doet en het echt heel moeilijk is om iemand te vinden die het goed doet. Wat een deceptie ;(

Dus ik ga toch maar weer zelf met een gel base en lak aan de slag (ik heb er zooo weinig geduld voor...)

fleurtjeuh
Berichten: 10484
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:38

Frummels schreef:
Wat een vrolijke kleurtjes komen er weer voorbij! <3

Ik heb hier in de regio inmiddels 4 verschillende nagel salons geprobeerd die goed aangeschreven zijn en goede recensies hebben en helaas allemaal zonder succes. Wat een ontzettend pruts werk maakt men hier zeg! Het is letterlijk alsof een kind van 4 mijn nagels heeft gedaan := Ik heb twee keer gel base met lak geprobeerd: allemaal bobbelig en eentje liet na een week al los. Daarna bij andere salons acryl verlenging gedaan: de eerste deed het vreselijk scheef, ver van mijn nagelriemen af en veel te dik, de ander heb ik halverwege gevraagd om te stoppen omdat ze mijn nagelplaat veel te ver vijlde en mijn nagelriemen aan het bloeden waren..
Na wat navraag blijkt dus dat bijna niemand hier een opleiding heeft gedaan/doet en het echt heel moeilijk is om iemand te vinden die het goed doet. Wat een deceptie ;(

Dus ik ga toch maar weer zelf met een gel base en lak aan de slag (ik heb er zooo weinig geduld voor...)

Ai dat is vreselijk zuur zeg!
Is er geen database oid om te kijken wie er gediplomeerd is of wat dan ook?

En voor degenen die wél een diplom(of is het een certificaat hebben gehaald), waar hebben jullie dat gedaan?
En was je er tevreden mee?

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:31

Zo wat gaat het hier ineens snel!

Ik heb een training rubberbase en strak lakken gevolgd bij Ten Nail Supplies in Zwolle, de eerste set die ik daarna bij mezelf heb gezet staat hier op blz. 275. Kleine investering in verhouding tot wat je ervoor terugkrijgt, dus zeker een aanrader wat mij betreft.

En zo zijn er door het hele land nagelstylistes die ook trainingen aanbieden, dus ik zou er vooral een aantal gaan volgen op social media om te zien waar je heen zou kunnen en willen.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:33

fleurtjeuh schreef:
Bedankt voor de tips en de waarschuwingen!
Zeker gewaardeerd!
Ik ga zeer voorzichtig zijn, ik denk dat ik het vooral ga gebruiken om de bovenste laag lak eraf te halen alvorens ik de rest van de lak eraf week in de aceton.

Dat is wat de meeste mensen denken. Even voorzichtig.. freesje op laag toerental. Maar dan stoot hij en beschadig je juist de nagels.Als het bitje er niet over glijd dan is de toerental of wattage te laag. Maar je kunt hem ook nog terug sturen toch? Je kunt beter investeren in een freesje die wel geschikt is om gellak eraf te halen. Mijn marathon 3 moet ik op vol vermogen zetten (30.000 toeren en 65 watt) Maar is verder eigen keuze natuurlijk :)

Ik heb mijn opleiding bij shop4nails gedaan. Ik volgde haar op Instagram en zag hoe goed haar werk is. Toen ben ik er naar toe gegaan voor een gesprek en voelde heel goed. Toen meteen one stroke en gelpolish opleiding geboekt bij haar. En later nog Biab training gedaan.

Frummels, jeetje wat zonde zeg! Zag het op hun Instagram er wel netjes uit? Meestal kun je daar ook wel aan zien of het een beetje goed gezet word.

Gister ook nog een setje mogen zetten. Niet geheel tevreden maar ook niet heel ontevreden ofzo. Maar was de eerste keer marble op deze manier en met zo’n goud randje. Ik had de nail art bij de onderste hand ook wat schever moeten doen zoals de bovenste hand.
Afbeelding
Hopelijk blijft dit setje langer zitten. De vorige lag er al af binnen een week (wat deels met haar gezondheid te maken heeft maar acryl bleef langer zitten -werk ik zelf niet mee- dus hopelijk is de fiberbase met builder een goeie combinatie)

fleurtjeuh
Berichten: 10484
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:39

@Glossi
Inmiddels had ik wat verder gelezen en gezien dat ik hem inderdaad beter hoog kan zetten dan laag.
Bedankt voor het advies!
Verder heb ik al je posts in dit topic even doorgelezen voor informatie.
Heel fijn om je kennis en kunde zo te kunnen lezen en ervaringen te lezen.
Ik heb nu wat linkjes openstaan en ga denk ik straks even verder op zoek naar de rubberbase die je aanraadde een tijdje terug.
In ieder geval,
Bedankt voor de tips en het advies dus!
Inmiddels ben ik weer een stuk wijzer!

fleurtjeuh
Berichten: 10484
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 00:11

En daar gaat de rest van mijn spaargeld...

Afbeelding
:')

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:04

Britt_Sisi schreef:
Vanmiddag ga ik alles er even af weken en korter maken. Mijn nagels/vingers doe wat zeer, vingertoppen lijken wat aan het vervellen te zijn.


Vervellen van je vingertoppen kan duiden op een allergische reactie

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:38

Graag gedaan fleurtjeuh! Super aankopen, ga je heel blij mee zijn!


Rivendell schreef:
Britt_Sisi schreef:
Vanmiddag ga ik alles er even af weken en korter maken. Mijn nagels/vingers doe wat zeer, vingertoppen lijken wat aan het vervellen te zijn.


Vervellen van je vingertoppen kan duiden op een allergische reactie

Dit stukje even gemist. Kan zoals Rivendell zegt idd lijken op een beginnende allergie. Ik krijg dat ook van aceton en de vloeistof van acrylgel. Even goed in de gaten houden :)

fleurtjeuh
Berichten: 10484
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:07

Het pakje wordt morgen bezorgd *\o/*
En nu ben ik super ongeduldig want ik wil het nu hebben!
En mn duimnagel is kort ingescheurd en ik moet heel veel moeite doen om hen niet af te scheuren nu, dan ben ik mn mooie nagel kwijt!
Hopelijk komt het pakje morgen optijd zodat ik mn nagel kan redden

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:39

Misschien pleister om doen tot morgen? Rubberbase kun je het beste met een strijklaagje goed de nagel in masseren. Daarna kun je hem opbouwen voor stevigheid :) Ben benieuwd wat je er van vind. Rubberbase is in het begin even wennen. Ik duim met je mee dat je pakketje morgen aan komt!

Britt_Sisi

Berichten: 8951
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:56

Rivendell schreef:
Britt_Sisi schreef:
Vanmiddag ga ik alles er even af weken en korter maken. Mijn nagels/vingers doe wat zeer, vingertoppen lijken wat aan het vervellen te zijn.


Vervellen van je vingertoppen kan duiden op een allergische reactie

Thanx, ik hou het in de gaten! Maar ik denk niet dat dat het is. Ik heb dit vaker gehad.


Komende tijd even goed handcrème gebruiken zou al moeten helpen.

Dit is mijn kleurtje nu:


Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10484
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:02

Glossi schreef:
Misschien pleister om doen tot morgen? Rubberbase kun je het beste met een strijklaagje goed de nagel in masseren. Daarna kun je hem opbouwen voor stevigheid :) Ben benieuwd wat je er van vind. Rubberbase is in het begin even wennen. Ik duim met je mee dat je pakketje morgen aan komt!

Heb je een voorbeeld wat je precies hiermee bedoeld?
Of misschien een filmpje?

Ik wil de rubberbase vooral gebruiken als basis, op dit moment heb ik (nog) niet de ambitie om mijn nagels ermee te verlengen

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:10

Sorry dubbel
Laatst bijgewerkt door Rivendell op 03-08-21 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:12

Let op dat rubberbase snel allergie kan veroorzaken, dus houd voldoende ruimte tot je nagelriemen en zijwallen.
Het is heel taai spul en trekt snel draden.
Ik kan er zelf niet tegen.
Britt_Sisi je nagelriemen zijn wel beschadigd. In combinatie met vervellen is dat echt een teken dat je voorzichtig moet zijn. Volgende keer iets verder van de randen blijven

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:15

https://youtu.be/Uh5EdpI_PFU Deze hebben altijd wel leuke informatieve filmpjes :)

Taai spul en draden? Ik heb nog nooit draden gehad of ik begrijp het verkeerd haha. Die van VV heeft een medium viscositeit, legt en levelt heel gemakkelijk :)

Edit: je kunt ook in een keer opbouwen:
https://www.instagram.com/p/CEe81CaDvFq ... =copy_link

Let wel op dat als je hem dikker legt hij ook wat langer in de lamp mag. (En met rubberbase kun je niet verlengen, alleen 2/3mm dus is meer om een nagel te corrigeren of voor als er een stukje nagel af breekt)

Nymbous
Berichten: 1136
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:41

Ik herken ook de draden en taaiheid niet eigenlijk, net een set met de rubberbase van Diva gezet, en eigenlijk werkt het net als een gel, je kan er mooi mee bouwen en het levelt super strak!

Mijn ervaring met rubberbase, ook die van bv Lenks, Lennox Lynn etc is hetzelfde als die van Diva, geen draden of taaiheid te bekennen

Hier zijn er overigens 3 kleuren van de nieuwe diva rubberbase onderweg, plus de nieuwe topcoat van neonail, de celebrate <3 zo benieuwd naar!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:43

Je had bij de VV megabase eigenlijk ook de tapebond moeten doen die is top.
Gebruik ik ook met de rubberbase van andere nu.
Idd ook nooit draden gehad met rubberbase, megabase is wat dikker maar die van cco is net zo dun als gellak.

Britt_Sisi

Berichten: 8951
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:26

Rivendell schreef:
Let op dat rubberbase snel allergie kan veroorzaken, dus houd voldoende ruimte tot je nagelriemen en zijwallen.
Het is heel taai spul en trekt snel draden.
Ik kan er zelf niet tegen.
Britt_Sisi je nagelriemen zijn wel beschadigd. In combinatie met vervellen is dat echt een teken dat je voorzichtig moet zijn. Volgende keer iets verder van de randen blijven

Thanx voor het advies, ik zal er op letten. Ik denk zelf dat mijn nagelriemen nu beschadigd zijn door het vele handen wassen op werk (zorg). Maar ik ga het goed in de gaten houden!

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:09

@Meavey, oehh welke rubberbases heb je besteld? *D

Draden en taai herken ik ook niet van rubberbase, vind het juist heel fijn om mee te werken. Zelf heb ik nu gel in a bottle op een poetslaagje rubberbase, dan kan ik mijn nagels net wat langer laten groeien. Maar qua opbouw werkt 't hetzelfde dus dat is makkelijk. :j

@fleurtjeuh: Ten Nail Supplies is vorige week op instagram nog live gegaan met rubberbase + gellak aanbrengen, die zou je kunnen terugkijken. En aankomende vrijdagavond komt er weer een live met informatie over rubberbase + de nieuwe kleuren van Diva, misschien ook de moeite waard om te kijken!

fleurtjeuh
Berichten: 10484
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:25

Dank voor de tips dames!
De rubberbase zal geen hele dikke laag worden, ik heb hem vooral voor de veiligheid van mijn nagels.
Op die manier kan ik veiliger mijn gellak afvijlen wanneer ik dat wil, met minder risico voor mijn natuurlijke nagel

@wijslander
Kan ik die ook kijken zonder instagram?

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:27

Ik had de rubberbase van halo. Rot spul. Hecht wel als een huis. Ik zette er mijn full cover tips mee vast.

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:30

fleurtjeuh schreef:
@wijslander
Kan ik die ook kijken zonder instagram?


Niet alle filmpjes, maar op de website hebben ze er wel een aantal staan.

Nog een aanrader: Nail Talk Live via YouTube. Zijn kortere filmpjes en langere uitzendingen over verschillende onderwerpen, van het merk Magnetic.

fleurtjeuh
Berichten: 10484
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:27

Yay m'n pakje is er!
Helaas moet ik sporten om 1 uur, dus moet even wachten tot ik kan beginnen :Y)
Maar kan wel alvast de olie gebruiken

fleurtjeuh
Berichten: 10484
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:47

Ohhh die olie ruikt lekker <3

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:22

Haha veel plezier met je spulletjes!