3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:09

Laura, je eten klinkt wel erg lekker nu met je khd beperkt dieet! Ik heb recept van de kaneelcrunchies al opgezocht.

Frummels, huwelijksreis is natuurlijk iets waarbij je wil genieten van elkaar en lekker eten en drinken. Niet opletten en na de vakantie maar weer aan de slag toch? Hele fijne vakantie nog gewenst!

Sanne, lekker beetje bezig blijven met sporten/bewegen en mealpreppen. Dan vliegt tijd zo voorbij :') en denken aan dat je er goed uit ziet voor zijn terugkomst!
Heb je overdag trouwens niet wat weinig eten? Of vind je juist fijn om dan minder te eten en dan bij avondeten meer te kunnen nemen qua kcal?

Yonker, oehh Mexicaanse wraps, lekker! En fijn dat je date zo goed rekening met je houdt!

Dit gaat vandaag mijn lijstje worden:
O: 225 gram Skyr + 30 gram Cruesli chocolade + 3 gram whey crispy
T: 2 appels
L: 4 meergranen plakken brood met 40 gram salami
T: gekookt ei
D: bloemkoolsoep met beetje crème fraiche, naanbrood en tzatziki
T: beetje pombär chips die er nog ligt en in dagdoel past

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:10

Ja ook echt zin in, mams gebruikt zo’n verspakket van de Lidl! Zijn echt ideaal die dingen. Heb er zelf van de ah ook voor soep, heb nog voor pompoensoep liggen. Die ga ik morgen maken denk ik :D

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:34

Haha klopt Linoleum, ben momenteel ook zo ontzettend druk met school dat ik haast geen tijd heb om hem te missen. :') Ik bewaar inderdaad liever mn kcal voor de avond, heb s'ochtends en s'middags sowieso veel minder trek dan s'avonds. Mijn lijstje zit nu op 1437 kcal, en daar komt dus nog een portie maaltijdsoep bij. Wel tevreden met het aantal kcal vandaag. :)

Wat eten hier veel mensen Skyr, ik heb het een keer geprobeerd maar kreeg het echt niet weg. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:45

Ik pak wel altijd vanille Skyr, vind de gewone niet zo. Maar vanille vind ik echt heerlijk! Lekker stevig en vult goed.

En Sanne, als voor jou goed werk om ‘s avonds meeste kcal te nemen lekker zo doen! Belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt en vol kan houden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:51

Ik gunde mezelf vandaag een English breakfast! <3
Had net: 3x Rösti van de ikea en 3 little willies vega worstjes(nog geen 130 kcal en veel eiwitten)

Lunch en avondeten weet ik nog niet zeker. Waarschijnlijk aardappelen met groente en vega vlees. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:01

Ik kom hier ook maar weer eens om het hoekje kijken :) Ik ben al een tijdje gestopt met kcal tellen/invoeren en probeer wat meer intuïtief gezond te eten. Dat gaat best prima want ondanks het samenwonen met mijn vriend ben ik weer wat kilo's kwijt :)) Het gaat niet snel maar dat hoeft ook niet, ik wil meer gewoon opletten wat ik in mijn lijf stop.

O: Twee boterhammen met gebakken ei
L: Een magioni bloemkoolpizza-bodem belegd met een klein beetje tomatensaus en een handje geraspte mozzarella.
A: Lasagne.
T: Verspreid over de dag 100ml Ben & Jerry's Chocolate cookie dough (die is light).

Niet het netste dagje, enorm veel carbs vooral, maar m'n vriend wou super graag lasagne en ik had er ook wel weer eens zin in.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:09

Oehh magioni pizza’s moet ik ook weer eens maken. Al krijg ik vanavond in mijn HelloFresh ook al platbrood pizza’s binnen. Dus binnenkort maar weer eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:17

Die platbrood pizza's van HF zijn echt suuuuper lekker! Ik heb die bodem in huis gehaald omdat ik morgen alleen eet maar er zitten er altijd twee in een verpakking dus dan moet ik er vanmiddag ook maar eentje naar binnen werken :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:22

Ja ben erg benieuwd! De saus op de pizza moet ik ook zelf maken zag ik al. Dus klinkt al erg goed.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:24

He, wat vervelend nou Emma! :')

Die platbrood pizza klinkt ook goed!

Oehhh engels ontbijt, heeeerlijk! Dit weekend ook maar eens nemen :)

Skyr vind ik wel lekker, al moest ik een beetje wennen aan de structuur.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:44

Platbrood pizza's klinken erg lekker! Ik vind een wrap als basis gebruiken ook heerlijk. Moet echt snel even een combimagnetron aanschaffen voor mijn studentenkamer, zodat ik zulk soort dingen weer kan maken.

English breakfast ben ik ook echt fan van. Ben echt dol op hash browns, sausages, scrambled eggs, mushrooms en bacon <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:07

Yonker schreef:
*Kijkt om hoekje*
Ik meld me ook weer... moet echt weer aan de slag...

linoleum schreef:
Ik meld me hier ook weer eens!

Succes weer allebei! *\o/*

Maanlicht, ik wou dat ik dat kon, het houden bij 3 M&M's. Dat gaat hem echt niet worden. Ik heb ook met opzet de karamel nog niet gekocht, dat gaat er achter elkaar in. Sowieso heb ik alle snoep en chocolade maar weer uitgebannen hier, tot groot verdriet van snaaivriend :Y) Ik kan gewoon geen maat houden, dus dan maar helemaal niet. Alleen nog pure chocolade snippers in mijn yoghurt, en die meet ik wel af.

Afkicken van medicatie is rot. Ik heb het een paar jaar geleden ook gedaan, man wat heb ik me vreselijk gevoeld. Achteraf bleek heel veel van mijn lichamelijke ongein juist door die medicatie te komen en ben ik zo blij dat ik eraf ben. Succes :(:)

Frummels, gefeliciteerd en nog heel veel plezier op jullie huwelijksreis!!

Oh help, English breakfast :') Ik vind het echt wel lekker, maar daar hoef je me in de ochtend niet mee aan te komen. Ooit in Engeland op een internationale school gezeten, ontbijt was daar ook baked beans, sausage, bacon, ei, toast (gefrituurd :r )... wat heb ik honger gehad daar hahaha. Alleen de geur in die eetzaal was al teveel. En dan ben ik wel echt een ontbijter, zonder val ik zo om.

Vandaag en morgen nog even op de calorietjes letten, en daarna heb ik 5 dagen vrij weinig te zeggen over mijn eetpatroon ben ik bang. Ik ga naar Frankrijk voor een endurancewedstrijd en er wordt gekookt/geshopt voor iedereen. Toch proberen om daar een beetje inspraak in te hebben, hun kennende kom ik anders vierkant weer terug.

Vandaag;
O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, banaan en chocopindabolletjes
L; B&F Low Calorie Meal met melk
A; Broodje hamburger (zelfmaak, niet al te idioot in kcal) en ovenaardappeltjes
T; kiwi's

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:20

Black kelpie, geruststelling, ik vond de caramel m&m’s nogal een teleurstelling :') had ze liever met zachte caramel gehad. En veel plezier alvast in Frankrijk! Je gaat vast wel aardig bewegen, dat compenseert al een heleboel. En verder, genieten is ook belangrijk op z’n tijd.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:30

Genieten doe ik genoeg, een beetje teveel soms haha! En bewegen daar valt nog wel tegen ben ik bang. Als groom ben je wel constant bezig, maar zit je ook vooral heel veel in de auto. Daarbij 2 volle reisdagen en 2 rustdagen. We gaan het zien :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:53

Haha black_kelpie, bij mij geen enkel probleem zo'n English Breakfast op de vroege morgen. Ik zou nog met een hele pizza kunnen ontbijten. Ben helaas dol op vet en hartig :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:07

*Boks* :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:08

Echt op de vroege ochtend hou ik het bij mijn kwark. Maar als ik uitgeslapen heb, dan lust ik zeker wel een English breakfast of iets anders uitgebreid.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:31

Oei, english breakfast vond ik lekker na een avondje stappen :')

Black_kelpie: leuk zeg zo'n internationale wedstrijd, veel plezier met groomen!

Emma: fijn dat je alweer wat kilo's kwijt bent met eten op gevoel!

Frummels: goed om te horen, heerlijk nog even genieten <3

_Sanne: nee met de fiets is hier alleen een dorpswinkeltje te doen, lijkt een beetje op een campingwinkel met bijbehorende prijzen :')

Kimmie25501: alleen nog onbewerkt voedsel, dus geen gluten meer, geen lactose. Echt Paleo.

linoleum :wave: leuk dat je aan het daten bent!

Ben de afgelopen dagen bezig geweest met een eetschema en wel enthousiast nu. Morgen beginnen. Zal ik ook even mijn lijstjes weer delen. Mijn moeder komt me morgen ophalen zodat ik even boodschappen kan doen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:14

Urosa, jij inmiddels getrouwd zag ik, nog gefeliciteerd! Hoe gaat met de honden?
En fijn dat je morgen even op pad kan, al is het maar even boodschappen doen. Beter dan alleen maar thuis zitten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:03

Ik ben dus juist niet zo van de kwark s'ochtends, moet mezelf er echt toe zetten. De kwark van vanmiddag is dan ook niet gelukt omdat ik nog vol zat van mijn ontbijt. Lunch is dus wat anders geworden, na school een mini focaccia gehad van de albert heijn, en nu aan de mosterdsoep met een pistoletje. Yummie yummie, maar de volgende keer even los een potje mosterd mee om hem wat pittiger te maken.

Vervelend Urosa dat er alleen maar een duur buurtwinkeltje is, maar fijn dat je alsnog boodschappen kan doen morgen!

Edit: oohhh en zo ontzettend schattig, ik kwam net thuis en er lag een pakketje van bol.com voor me. Maar ik had helemaal niks besteld. Zat er een Essie nagellakje in waarvan ik gisteren het linkje naar mijn vriend (die dus in het buitenland zit tot eind november) gestuurd omdat ik het zo'n mooi kleurtje vond. Heeft ie dus als verrassing gelijk voor me besteld, zo lief! <3

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:56

Je eten klinkt heerlijk Laura!
Frummels, veel plezier op je huwelijksreis! Geniet ervan!
Sanne, goed doorzetten en dan gaat de tijd hopelijk snel voorbij! Goed dat je van jezelf weet dat je liever je kcal in de avond eet :j
Yonker, lekker lijstje!
Skyr heb ik nog nooit geprobeerd, maar als het lijkt op kwark, lust ik het niet. Magere kwark tenminste vind ik heel vies :') Misschien moet ik het eens proberen met een smaakje!
Welkom terug Emma! Wat erg zeg, van je platbrood bodem :+
en ook veel succes Linoleum!
Maanlicht, superknap zeg, 3 M&M's. Dat zou ik echt nooit kunnen! Vandaar dat ik ook nooit M&M's koop :')

Mijn lijstje van gisteren:
O: een half saucijzenbroodje, een boterham met nutella en een rijstwafel met pindakaas. (470)
T: een banaan. (124)
L: vier boterhammen met Gekookte Gelderse Worst, Fruitspread Aardbei, Pindakaas en Biologische Hazelnootpasta. (571)
A: een salade van verse tomaat, komkommer, feta en pijnboompitten, gebakken aardappelen met mayonaise, een punt tonijnpizza en een punt pizza carne. (782)
T: een zelfgemaakt koekje met pinda en chocola. (60)
B: 5000 stappen, 20 minuten fietsen en 40 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2007.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:32

Ik meld me ook weer na een tijd afwezigheid. Het is een beetje op en af geweest met kcal-aantallen afgelopen 2 maanden, deels i.v.m. leuke activiteiten, deels i.v.m. een verzwikte enkel waardoor ik een tijd weinig kon bewegen en veel pijn heb. Bewegen gaat nu weer redelijk gelukkig, de genezing gaat tergend langzaam en pijnlijk maar wel elke dag een klein stukje beter. Ik hoop binnenkort weer echt te kunnen gaan sporten.

Platbroodpizza klinkt lekker, goed idee! En lekkere lijstjes verder. :9

Ik ben momenteel van de biet- of wortel-wraps met gerookte zalm en sla voor lunch. Makkelijk en snel mee te nemen en erg lekker.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:38

Welkom terug Mews! Veel succes weer!

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met boter, pindakaas en biologische hazelnootpasta. (374)
L: drie boterhammen met boter, gekookte Gelderse worst, fruitspread aardbei en pindakaas. (466)
T: een havermoutreep. (142)
A: bloemkool met kaassaus, een blinde vink en aardappel. (377)
T: een aardbeien gebakje. (184)
T: een beetje kaas, paar plakjes salami en een paar bladerdeeg stengels. (152)
B: 6000 stappen, 30 minuten fietsen en een uur bezig zijn met paard (verzorgen en vrijheidsdressuur).
Totaal kcal: 1694.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:19

Mews, welkom terug! Hopelijk gaat het snel een stuk beter met je enkel. Die wraps, haal je die in supermarkt? Klinkt wel interessant.

Mijn planning voor vandaag:
O: Skyr met chocolade cruesli en whey crispy
T: appel
L: 2 kaiserbroodjes met hummus
T: spitskoolsalade
A: taco’s met kipgehakt

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:52

Dank! Oeh, lekkere lijstjes weer. Aardbeien-gebakje <3

linoleum schreef:
Die wraps, haal je die in supermarkt? Klinkt wel interessant.

Ja, het merk is No Fairytales en ze hebben biet of wortel. Beide varianten zijn 92 kcal per stuk. Ze liggen in het koelvak, bij de pizzabodems e.d. in de buurt. Wat ik wel fijn vind: met open verpakking worden ze niet hard. Ik heb wel eens een maand later een open verpakking pas opgemaakt en ze waren nog net zo lekker. Ze zijn wel duurder dan gewone wraps met 2,40 voor 5 stuks.

edit: Ik zie dat ze ook nog andere smaken hebben, maar die heb ik nog niet in de winkel gezien. https://nofairytales.nl/en/products/