Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 17:49

Supervixen schreef:
Greetje63 schreef:
sv waarom denk je dat ze die gaan aflasten (de two rivers). ze hebben enkel gemeld dat het een stormachtige dag gaat worden en dat ze adviseren je bij een pacergroep aan te sluiten. Maar over aflasting is voorals nog helemaal niet gesproken.
Kijk ik had liever een droge dag van een graad of 10 gehad met een zonnetje. maar een marathon lopen in de storm vind ik een uitdaging die ik toch ook maar graag aanga. En dan neem ik de bakken voorspelde regen voor lief. Gewoon lekker bikken en oerhallands weer langs het water.

Gewoon voor de veiligheid van mensen. Worden al snel dingen afgelast tegenwoordig. Daarom.
Ook als ze tenten gebruiken bij het startterrein bijvoorbeeld,dan kunnen ze misschien de veiligheid niet garanderen.

De storm is nu al dagen voorspeld dus ze hebben al de nodige maatregelen genomen zodat de verzorgingsposten stevig staan, dat de bekertjes drinken niet weg kunnen waaien, dat er extra uitstapmogelijkheden zijn omdat het heel zwaar gaat worden en dus veel mensen zullen besluiten uit te stappen, extra parkeer gelegenheid geregeld binnendijks zodat de auto niet weggedreven is als je naar huis wil. Top organisatie dus die er echt alles aan doet om het toch door te laten gaan.
Ik had gehoopt dat ze de starttijd naar voren hadden gezet al was het maar een uurtje. We starten nu om 11 uur en in de loop van de dag wordt het steeds stormachtiger.
Dus hopelijk worden de voorspellingen niet nog erger zodat ze het alsnog af moeten lassen.

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:15

Ik ben benieuwd.

Jnien fijn dat je weer kunt lopen!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:49

Ohw.. ik had ook n paar fotootjes gemaakt onder mijn run-walk-run ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:59

Lekker Jnien!!

Over het afgelasten van een trail, ik snap dat wel. Er zal maar een dikke tak afbreken en op een deelnemer terecht komen. En ja, ik heb het meegemaakt met de pony dat er anderhalve meter tak, een cm of 8 dik vlak achter het zadel op haar lendenen terecht kwam. Mij zie je niet meer in het bos als het stormt, maar vooral niet de day after wanneer afgebroken takken op scherp hangen over andere takken heen.

Btw ... stap gezet: ingeschreven en betaald voor mijn eerste hele marathon (de eerste zoals zich nu laat aanzien). Niet Valencia, de sponsoractie voor Kika, daar vond ik teveel haken en ogen aanzitten als 'eerste' marathon. Ben er nog niet zeker van ben dat ik hem ook helemaal kan uitlopen, en hoe de trainingen zullen gaan de komende maanden als ik echt wat meer kilometers moet gaan maken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:55

Welke ga je dan lopen Gem?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:10

Wat stoer Gem! Ik ben ook benieuwd welke je gaat doen.

Jnien, wat een mooie foto's. En een leuke hond <3

Morgenavond loop ik een night trail, zonder hond dit keer :D Volgende week een halve marathon, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ik heb deze week voor het eerst in maanden weer op de weg gelopen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:59

Mooi Jnien! En een knappe hond inderdaad!!

Stoer Gem! Welke marathon ga je doen?
Veel plezier morgenavond Lisitano!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:05

Heel mooie foto’s Jnien! Ik loop ook al in zo’n nog half bevroren landschap met een strakblauwe lucht en lekker zonnetje vanmorgen.

Spannend Gem! Ik ben ook benieuwd welke je hebt ingeschreven.

Klinkt als een strak georganiseerde loop Greetje. Hoop voor iedereen die organiseert en die meedoet dat hij gewoon door kan gaan en er niet teveel mensen uit hoeven stappen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:21

Oww das suf, zet ik dat er niet bij :') . Koblenz :)
Waarom Koblenz, omdat de marathon twee keer de HM is en ik redelijk vaak in Koblenz ben en de route al vaker voor 75 % gerend en / of gewandeld heb. Sowieso het gehele stuk langs de Mosel en langs de Rijn. Het stuk binnenstad vast ook wel (wandelend), maar zit jiet op mijn netvlies gebrand.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 09:08

Gem schreef:
Oww das suf, zet ik dat er niet bij :') . Koblenz :)
Waarom Koblenz, omdat de marathon twee keer de HM is en ik redelijk vaak in Koblenz ben en de route al vaker voor 75 % gerend en / of gewandeld heb. Sowieso het gehele stuk langs de Mosel en langs de Rijn. Het stuk binnenstad vast ook wel (wandelend), maar zit jiet op mijn netvlies gebrand.

He Gemma,
Ik had je nog een PB gedaan!
Gaaf dat je de marathon in Koblenz gaat doen!
Ik ga waarschijnlijk Keulen inschrijven, hopelijk op tijd hersteld ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 09:10

Ik heb de halve in Keulen gelopen, erg leuk!
Alleen vond ik het superonhandig dat je je startnummer helemaal aan de andere kan van de stad moest ophalen.

En toen ik liep, liep ik de hele route in de stromende regen, dus weinig publiek en dat was jammer.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:50

Supervixen schreef:
Ik heb de halve in Keulen gelopen, erg leuk!
Alleen vond ik het superonhandig dat je je startnummer helemaal aan de andere kan van de stad moest ophalen.

En toen ik liep, liep ik de hele route in de stromende regen, dus weinig publiek en dat was jammer.

Thnx.
Ik ben me ervan bewust dat deze marathon niet zo’n ‘grote’ is.
Na NY en Valencia vond ik het eigenlijk prima qua marathons. Maar Valencia heb ik niet lekker gelopen, dus wil graag nog eentje lopen voor het gevoel. Keulen is maar een dik uur rijden bij ons vandaan, dus vandaar de keuze.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:44

Ja was voor mij ook redelijk dichtbij. Doen nog wel genoeg mensen aan mee hoor. Ik kon het eerste kwartier niet lekker doorlopen door de drukte.
Let erop dat je je startnummer niet op de dag zelf kunt halen.
Wij hadden een hotel op 10 min lopen van de start, ideaal.

Mijn trail ging zwaar vandaag. Na 20 min moesten we echt een hele lange trap op naast een skibaan en op het eind waren er veel modderige, gladde paden. Gelukkig ben ik niet gevallen, iemand voor me wel.
De vrouwen waren trouwens ver te zoeken op de 19km :+ , als er 10 in mijn startvak stonden was het veel.
De afstand was wat korter, wat ik niet zo erg vond vandaag, totaal 17.6km.
Volgende maand de strong viking trail in België en dan heb ik mijn eerste strong viking medaille :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:04

Wow, flinke klim die skiheuvel! Gaaf.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:12

Dat is inderdaad een flinke klim SV! Mooie omgeving wel weer.

Leuk Jnien, Keulen! Voor mij ook een uurtje rijden, heb de halve daar nog in gedachten om misschien te gaan lopen.

Mijn interval ging ruk. Had enorm zware benen dus kwam gewoon niet vooruit. Die dagen heb je helaas ook erbij.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:47

Ah dat is balen ontherun, volgende keer weer.

Ik heb straks de Petzl night trail, lekker dichtbij huis dit keer. Ik heb mijn opzichtige broek aan, mijn superverende Hoka's en de hoofdlamp in de tas. Ik heb er zin in, beetje moe nog maar we gaan zien hoe het lopen gaat. Ook hoe het parcours erbij ligt, er is nog best wat regen gevallen vandaag en ik heb geen zin in een valpartij.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:42

De wedstrijd bij Vaals voor morgen is op last van gemeente en brandweer afgelast.

Veel plezier straks Lusitano.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:58

Veel plezier Lisitano, zag hem al voorbij komen op insta.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:16

Alle voetbal wedstrijden zijn afgelast.
Zou onverantwoord zijn om wedstrijd ongeacht wel sport door te laten gaan.

Ik ben net terug van sauna in Bleiswijk, daar was in bergse bos rotte ook een wedstrijd...in donker echt geen enkel lantaarnpaal pikkedonker.
Snap niet wat daar zo leuk aan is

Sv leuke foto’s wel pittig omhoog zo

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:43

tita schreef:
Alle voetbal wedstrijden zijn afgelast.
Zou onverantwoord zijn om wedstrijd ongeacht wel sport door te laten gaan.

Ik ben net terug van sauna in Bleiswijk, daar was in bergse bos rotte ook een wedstrijd...in donker echt geen enkel lantaarnpaal pikkedonker.
Snap niet wat daar zo leuk aan is

Sv leuke foto’s wel pittig omhoog zo

Die deed ik dus :+

Wat een blubber! Echt schoenen plakken, zo zwaar! Ik ben heel blij dat ik de 11 km deed en niet meer. Mijn hemel, wat was het ploeteren! Wel heel gaaf, met je hoofdlamp op die enge glibberpaadjes en die heuvels klimmen. Genoten!
Mijn voeten protesteren nu al. Ik had mijn speedcross aan moeten doen, op mijn Hoka's miste ik toch wel grip in die diepe blubber. Zeker heuvel op en weer af. Best verraderlijk, steil heuvel af in blubber met losse stenen en af en toe balken. Echt een technisch parcours, maar ik hou daar wel van.

Wat een sfeer was er ook <3 Na de finish lekker erwtensoep naar binnen gewerkt bij een gezellig vuurtje. Iedereen tot de liezen in de plakblubber :))

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:56

Was het druk?

Vond wel mee vallen maar ik reed 20:49 weg....lijkt me nog niks :D
Heb jij ook de mastbos trail gedaan?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:44

De drukte viel mee, gewoon een leuke opkomst en genoeg ruimte om te lopen op de smalle paden.
Ja, ik heb de mastboscross ook mee gedaan. Die zou 13 km zijn maar kwam uiteindelijk met 10,5 over de finish. Ik heb die met mijn hond gelopen, was leuk! Bij canitrails doen ze nooit aan een massastart, bij deze wel. Dat was mooi, want toen had ik een keer een vliegende start :)) Als 35 kg hond je mee sleurt in vliegende galop helpt dat wel :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 01:03

Haha

Als jij 10km hebt gelopen, dan ben je verkeerd gelopen en lusjes en pijltje gemist de 13km was nog niet goed was 12km maar waren aantal mensen die hadden maar 10km achteraf bleek pijltje, lint gemist afslag te vroeg.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 02:00

Ik las op Facebook al iets over een pijl die verkeerd-om was gewaaid.
Ik ben met een andere trail wel eens verkeerd gelopen waardoor ik in plaats van 23, 25 km moest lopen :+ Dat gebeurt me niet nog eens dus ik let nu extra goed op :))
Heb jij de mastboscross ook mee gelopen? Ik vond het een leuk parcours en technisch een keertje vrij makkelijk voor een trail.
Weinig hoogtemeters.
Nog een maand of twee en dan stopt het (cani)trail seizoen weer. Nu ook oefenen op de weg voor iets meer snelheid. Volgende week een halve marathon op de weg en eind maart eentje met mijn werk als hoofdsponsor. Van de ruim 500 medewerkers maar 3 die de halve gaan doen, waaronder ik. Ik wil dus wel mijn beste beentje voor zetten :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:13

Nee ik heb de mastbostrail. Jet gedaan, de cross was op zondag.
Maar ik woon 3km van mastbos af :D