Ik wil ook zeker kijken naar kleinere doelen. En hoewel ik wel een streefgewicht in mijn hoofd heb, hoeft dat absoluut niet mijn eindpunt te zijn. Ik ben gaandeweg steeds meer gaan accepteren dat mijn eetstoornis niet pas voorbij is als ik op mijn ideale gewicht zit. Maar dat het ook goed is als ik daarna gewoon verder af val.
Daarnaast wil ik nu ook niet afvallen om het afvallen(ja nou oke in mijn achterhoofd wel haha), maar mijn hoofddoel is een gezond lijf hebben. Door al die kleine opstapelende kwaaltjes door de jaren heen, ben ik er helemaal klaar mee. En sinds vorig jaar ook nog diabetes en dat heeft voor mij een hele grote knop in mijn hoofd omgezet.
Elke kilo is een overwinning en ik wil dit ook gaan bijhouden dmv mijn bullet journal of iets dergelijks. Want zit ik op 100 kilo, ben ik in totaal al 28 kilo kwijt en dat is al een mega grote prestatie op zich! (ik ben nu dus al sinds het begin vd therapie 7 kilo kwijt)
Pallatin schreef:Welkom Cindeeh! Wat een mooi doel heb je je gesteld: dat je weer wil gaan paardrijden. Is er qua beweging/sport iets wat je wel leuk vindt? Wandelen of fietsen misschien? Ik doe qua sport niks meer wat ik niet leuk vindt, dat houd ik toch niet volMisschien kan je al iets van grondwerk met een paard/pony gaan doen?
Wandelen vind ik wel tof. Alleen niet alleen en laat vriendlief nou niet van wandelen houden. Dus mocht er iemand in de buurt van Arnhem wonen..

Fietsen. Tja. Ik kom uit Noord-Holland en heb jarenlang een scooter gehad, waarbij ik dus nauwelijks gefietst heb. Dus nu in Arnhem, midden op een "berg". Ik vind het erg zwaar. Maar toch wel een idee om gewoon op vlakke stukken te gaan fietsen en de rest te lopen ofzo.
Ik zat daarnaast naar Yoga te kijken en dan vooral gewoon yoga zonder al die poespas. Maar het idee dat ik dan voor zo'n mega spiegel moet, dat beangstigd me een beetje lol.
Mijn grootste knelpunt is momenteel mijn zelf-haat en hoewel ik daar al heel goed mee op weg ben, vind ik het doodeng om in het bijzijn van anderen, in een spiegel te kijken. Daar ben ik met therapie ook mee bezig dus dat ligt nu super gevoelig.
Thuis heb ik er helaas geen plek voor.

--------
Ik heb met de kerst best wel goed gegeten. Minder dan dat ik voorgaande jaren zou hebben gedaan. Ik was best wel blij met mezelf.
Echter nu die loze dagen na de kerst en met oud&nieuw en met het aanloop naar mijn examen toe volgende week, slaat de stress toe en eet ik alles wat los en vast zit zonder rem. Het is maar goed dat ik morgen mijn therapeut weer zie want ik moet weer even alles op een rijtje krijgen haha.
Ritme is zooooo belangrijk voor mij, ben blij als ik weer gewoon elke dag wat te doen heb.