paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:12

Thanks iedereen!
Ik wil ook zeker kijken naar kleinere doelen. En hoewel ik wel een streefgewicht in mijn hoofd heb, hoeft dat absoluut niet mijn eindpunt te zijn. Ik ben gaandeweg steeds meer gaan accepteren dat mijn eetstoornis niet pas voorbij is als ik op mijn ideale gewicht zit. Maar dat het ook goed is als ik daarna gewoon verder af val.
Daarnaast wil ik nu ook niet afvallen om het afvallen(ja nou oke in mijn achterhoofd wel haha), maar mijn hoofddoel is een gezond lijf hebben. Door al die kleine opstapelende kwaaltjes door de jaren heen, ben ik er helemaal klaar mee. En sinds vorig jaar ook nog diabetes en dat heeft voor mij een hele grote knop in mijn hoofd omgezet.

Elke kilo is een overwinning en ik wil dit ook gaan bijhouden dmv mijn bullet journal of iets dergelijks. Want zit ik op 100 kilo, ben ik in totaal al 28 kilo kwijt en dat is al een mega grote prestatie op zich! (ik ben nu dus al sinds het begin vd therapie 7 kilo kwijt)

Pallatin schreef:
Welkom Cindeeh! Wat een mooi doel heb je je gesteld: dat je weer wil gaan paardrijden. Is er qua beweging/sport iets wat je wel leuk vindt? Wandelen of fietsen misschien? Ik doe qua sport niks meer wat ik niet leuk vindt, dat houd ik toch niet vol :') Misschien kan je al iets van grondwerk met een paard/pony gaan doen?

Wandelen vind ik wel tof. Alleen niet alleen en laat vriendlief nou niet van wandelen houden. Dus mocht er iemand in de buurt van Arnhem wonen.. :P
Fietsen. Tja. Ik kom uit Noord-Holland en heb jarenlang een scooter gehad, waarbij ik dus nauwelijks gefietst heb. Dus nu in Arnhem, midden op een "berg". Ik vind het erg zwaar. Maar toch wel een idee om gewoon op vlakke stukken te gaan fietsen en de rest te lopen ofzo.

Ik zat daarnaast naar Yoga te kijken en dan vooral gewoon yoga zonder al die poespas. Maar het idee dat ik dan voor zo'n mega spiegel moet, dat beangstigd me een beetje lol.
Mijn grootste knelpunt is momenteel mijn zelf-haat en hoewel ik daar al heel goed mee op weg ben, vind ik het doodeng om in het bijzijn van anderen, in een spiegel te kijken. Daar ben ik met therapie ook mee bezig dus dat ligt nu super gevoelig.
Thuis heb ik er helaas geen plek voor. :(

--------

Ik heb met de kerst best wel goed gegeten. Minder dan dat ik voorgaande jaren zou hebben gedaan. Ik was best wel blij met mezelf.

Echter nu die loze dagen na de kerst en met oud&nieuw en met het aanloop naar mijn examen toe volgende week, slaat de stress toe en eet ik alles wat los en vast zit zonder rem. Het is maar goed dat ik morgen mijn therapeut weer zie want ik moet weer even alles op een rijtje krijgen haha.
Ritme is zooooo belangrijk voor mij, ben blij als ik weer gewoon elke dag wat te doen heb.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:23

Ik woon in Arnhem zelf :), mocht je een keer willen wandelen!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:09

Es_ther schreef:
Ik woon in Arnhem zelf :), mocht je een keer willen wandelen!

Dat zou wel leuk zijn! :) Is de drempel toch wel wat lager.

EmptyWords

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 22:20

Ik woon vlakbij arnhem

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:07

Oeeh. Ik ben gelijk gebleven in mijn gewicht met de feestdagen en een eetbui tussendoor. fiets you feestdagen, ik heb gewonnen haha!

Is het misschien een idee om een whatsapp groepje te maken zodat we met Arnhemmers (en mensen die daarbuiten wonen en gewoon meewillen) kunnen wandelen of iets dergelijks?

Wat voor sporten doen jullie allemaal? Zijn jullie nog wel actief bezig met paarden?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:09

Cindeeh schreef:
Oeeh. Ik ben gelijk gebleven in mijn gewicht met de feestdagen en een eetbui tussendoor. fiets you feestdagen, ik heb gewonnen haha!

Is het misschien een idee om een whatsapp groepje te maken zodat we met Arnhemmers (en mensen die daarbuiten wonen en gewoon meewillen) kunnen wandelen of iets dergelijks?

Wat voor sporten doen jullie allemaal? Zijn jullie nog wel actief bezig met paarden?

Prima idee

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:27

Cindeeh schreef:

Leuk idee :).

Ik rij paard, 3 keer in de week, ik loop 1/2 keer in de week hard en 1/2 keer in de week sportschool :).

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:29

Ik rijd ook zo’n 3 x per week paard. Ik fiets verder elke dag naar mn werk, dus dat is 5x40 minuten. Soms ga ik op de fiets naar stal, maar dat is nu in de winter minimaal

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 17:54

Ik rijd 4 a 5x per week paard.
Verder werk ik veel en zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om extra te gaan sporten.

Nog steeds ziek. Was vanmiddag erg actief... nu compleet ingestort

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:56

Ik rij momenteel niet omdat ik na de val van van de zomer er niet meer op durf. Niet op die van ons iig. Maar beweeg vrij veel. Heb een beroep waar ik veel moet lopen en fiets en loop verder overal heen. Pak weinig de auto. Van de week op een ander braaf paard gestapt. Nu al 3 dagen spierpijn :') maar was heerlijk om weer te doen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 17:57

SusanH schreef:
Ik rij momenteel niet omdat ik na de val van van de zomer er niet meer op durf. Niet op die van ons iig. Maar beweeg vrij veel. Heb een beroep waar ik veel moet lopen en fiets en loop verder overal heen. Pak weinig de auto. Van de week op een ander braaf paard gestapt. Nu al 3 dagen spierpijn :') maar was heerlijk om weer te doen.

Als je een keer op een braaf paard wilt stappen ben je welkom hoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:08

Aah das lief. Maar heb er 1 van een stalgenootje die ik af en toe mag lenen nu. Dus daar ga ik eerst wat meters mee maken zodat ik weer in het ritme kom.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:36

Of als je niet heel lang bent hier! Heb een brave oma staan :).

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:04

Gisteren een slechte dag gehad. Was super moe waardoor goede keuzes maken niet lukte. Vandaag ondanks een geplande verjaardag wel netjes aan mijn kcal kunnen houden! :)

Ik ga morgen even bijlezen en reageren op jullie!

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:05

Cindeeh ik wandel vrij veel. Gelukkig mag ik 23-1 naar de podoloog zodat ik daarna weer pijnvrij kan lopen
Ik rijd nu twee keer in de week paard
En ik doe 1 keer per week aquatocoyo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:23

Even bijlezen hoor..

Absolem, wat naar en frustrerend! |o Hopelijk komt er snel verbetering in zicht..

Welkom Cindeeh! Een eetstoornis lijkt me erg lastig. Vooral omdat je feitelijk niet kunt 'stoppen' met eten, zoals je je sigaretten wel van de hand kunt doen. En wat anderen ook zeggen qua doelen, hak het in kleinere stukjes. Dat werkt zoveel meer motiverend! Dus blij zijn als er 5 kg af is. Niet kijken naar de 35 kg die er dan eventueel nog af zou moeten, maar gewoon blij zijn dat er een dalende lijn in zit. Anders houd je het echt niet vol.

Karin1994, niet net als bij mij gewoon vocht? Dan is het er ook zo weer vanaf.. Maar niet echt motiverend kan ik me voorstellen :+

Beterschap EmptyWords!

Ik doe nu qua sporten even niet zoveel omdat ik kamp met behoorlijke (tot op heden onverklaarbare) rugklachten. Ik probeer wel dagelijks te wandelen, maar langer dan 30 min lukt niet. Ik heb pas m'n racefiets wel weer op de tacx gezet, dus ik probeer ook een paar keer per week te wielrennen. Ik ben nu al een tijdje niet meer geweest, maar eens per week vind ik het ook heerlijk om te zwemmen, dus dat ga ik ook maar weer oppakken. Dan kom ik ook wel aardig aan mijn beweging. Helaas een zittend beroep, helpt niet echt mee :n
Paardrijden doe ik al jaren niet meer, ooit tig kilo geleden reed ik af en toe bij iemand. Nu zou ik als ik dat zou willen best eens een rondje mogen stappen op een paard van een vriendin, maar dat wil ik niet met mijn gewicht. Als ik ergens rond de 70 kg weeg zou ik dat wel weer leuk vinden.

Hier ook sinds 01-01 dus begonnen met m'n fodmap dieet. Even heftig, ben 30 minuten in de supermarkt geweest haha. Nu lukt het al best aardig en weet ik al wat beter wat ik mag en wat niet. Ik verbaas me wel over hoe snel je bent afgekickt van suiker :wow:
Ik ben nu al meer geneigd als ik trek krijg om een kiwitje of een sinaasappel te pakken. Heerlijk! Nu doorzetten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:51

@renee, wat is dat fodmap dieet?

EW beterschap, rustig aan hoor, je voelt je zo snel weer een dweil als je zo ziek bent... :brr:

@ SusanH, ik weet er alles van, ben na een knullige valpartij heel lang uit de roulatie geweest en ben lang angstig geweest en soms nog wel eens. Ik heb door die val ook een blijvende blessure waardoor ik momenteel veel pijn heb...en dan grijp ik sneller naar lekkere en slechte dingen...als een soort troost...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:44

@Pallatin Ik heb al heel lang veel pijn en gasvorming in m'n darmen. Hele dikke, harde buik, ziet er niet uit. Dat FODMAP dieet is laag in bepaalde suikers waar je heel erg op kunt reageren. Soort uitsluiten van waar ik dan op reageer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:06

Ik heb soms ook nog pijn, botkneuzing schijnt heel lang te kunnen duren. Es_ther, ik ben 1.75 en heb lange benen.

Aquatocyo nooit van gehoord. Is dat iets in het zwembad?

Renee1991 ik vind je nu al een topper. Fodmap is echt zwaar volgens mij.

Pallatin: ben jij wel weer op het paard gestapt waar je van af gevallen bent?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:56

Hihi dan wordt het een beetje lastig, heb een D-pony :') .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:14

Nee dat is niet handig dan.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:19

renee1991 schreef:
Karin1994, niet net als bij mij gewoon vocht? Dan is het er ook zo weer vanaf.. Maar niet echt motiverend kan ik me voorstellen :+

Ja, ik denk dat dat het geweest is, weer 2,6 kilo eraf in 2 dagen *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:38

Super *\o/* !

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:46

Ja ben echt opgelucht!

Mocht er nog een groepsapp komen, meld ik me graag aan, ondersteuning en een keer wat afspreken zou ik erg leuk vinden!

Hoe gaat het met jullie op het moment?

Wat vervelend dat je zo'n opgezette buik hebt Renée.

Sta jij met je paard op de schelm Susan? Volgens mij heb ik je topic gezien, lastig als je angst hebt opgebouwd, ik heb zelf geen braverd maar sta wel open om een keer te helpen of om het een keer vast te leggen als je er weer op gaat

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 11:53

Oké... dan maken we een afvalgroepsapp omgeving arnhem.

Wie erbij wil mag mij een pb sturen met tel nr en naam