Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:05

Janine1990 schreef:
Boter op je brood, als je dat lust...
Neem twee sultana koekjes ipv 1. Al heb ik geen idee wat voor koekjes jij noemt :P
Smeer een keer chocopasta op jebrood :)
En 's avonds nog een toetje (of later op de avond)

Toetje is bij mij gewoon yoghurt o.i.d. trouwens. Voor de lekkere trek kan je ook voor vla gaan.

Ik zie hier wat Zonnatura producten, waarom kiezen jullie daarvoor?

Ik eet die pinda reepjes eigenlijk gewoon omdat ik ze lekker vind en ze 99 cent bij de kruidvat zijn hahah. Maar zonnatura staat verder vooral voor natuurlijke producten verder zonder kunstmatige stoffen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:25

bente12 schreef:
Ik eet die pinda reepjes eigenlijk gewoon omdat ik ze lekker vind en ze 99 cent bij de kruidvat zijn hahah. Maar zonnatura staat verder vooral voor natuurlijke producten verder zonder kunstmatige stoffen :)

Aaah oké thanks!

Zelf vond ik Zonnatura nogal misleidend, maar misschien zit ik daarmee wel verkeerd hoor.
De kruidenthee bijvoorbeeld, nu ben ik al niet zo van dat hele zoete. Maar ik was nogal verbaasd over de hoeveelheid suiker daarin.

Maar gewoon voor de lekker vind ik er weinig mis mee. Moet die pindareepjes misschien ook eens proberen. I like!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:26

De planning voor vandaag:

O: 250 gr magere yoghurt met eat natural noten en zaden
T: banaan, vitalu cracker
L: omelet met champignons en roerbakgroenten, cup a soup
T: appel
A: paar stukjes kibbeling met saus, cherrytomaatjes, 1 vk boterham met ossenworst
T: wit wijntje :9

Bente_11

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:59

Zijn er hier mensen die tips hebben om straks weer op onderhoud te gaan eten? Het is me in jaren niet gelukt om op 1 gewicht te blijven en dat zou ik toch wel heel fijn vinden! Ik heb er een handje van om of te weinig te gaan eten of als ik wat ongezonds eet omdat ik weer meer kcal kan/mag eten door te slaan in eetbuien en dan weer aan te komen :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:47

Ik heb net mijn bmr berekend (ik weet niet waarom ik dat niet eerder heb gedaan) en dit stond er:

Citaat:
Jouw huidige BMR bedraagt 1594. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 2192 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 1898 kilocalorieën doe je er 392 dagen over om je streefgewicht te behalen

Maar ik snap m niet helemaal.. moet ik nou aan de 1600 kcal zitten of de 1900? Ik wil er eigenlijk geen 13 maanden over doen om 13 kilo af te vallen -O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:49

Je moet minimaal 1600 kcal binnenkrijgen om je lichaam in rust te laten functioneren. Als je de aangegeven termijn te lang vind, zou ik tussen die 1600 en 1900 in gaan zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:53

Annikoe schreef:
Ik heb net mijn bmr berekend (ik weet niet waarom ik dat niet eerder heb gedaan) en dit stond er:

Citaat:
Jouw huidige BMR bedraagt 1594. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 2192 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 1898 kilocalorieën doe je er 392 dagen over om je streefgewicht te behalen

Maar ik snap m niet helemaal.. moet ik nou aan de 1600 kcal zitten of de 1900? Ik wil er eigenlijk geen 13 maanden over doen om 13 kilo af te vallen -O-

Is wel gezonder dan 13 weken :+
En blijvender...

1594 is wat jij gebruikt zonder iets te doen. Dus om te ademen en om je eten te verbranden enzo. Zodra jij van je bed af komt begint de teller daarboven te tellen zeg maar. Oh en slapen kost ook energie.

Als je 2192 kcal per dag eet, dan hou je dit gewicht.

Met 1898 zou je zo'n 3 ons per week moeten afvallen geloof ik?

Zoek anders even tussen de posts van secredible... :) Die laatste over NEAT vond ik ook wel wat toevoegen in dit opzicht!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:54

bente12 schreef:
Zijn er hier mensen die tips hebben om straks weer op onderhoud te gaan eten? Het is me in jaren niet gelukt om op 1 gewicht te blijven en dat zou ik toch wel heel fijn vinden! Ik heb er een handje van om of te weinig te gaan eten of als ik wat ongezonds eet omdat ik weer meer kcal kan/mag eten door te slaan in eetbuien en dan weer aan te komen :+

Doorgaan zoals je nu doet? Dat patroon ben je dan toch gewend...
En als hoofddoel stellen dat je gezonder wilt eten, beter voor je lichaam wilt zorgen. Afvallen als bijzaak helpt misschien om straks niet te denken: Zoooo k ben er! Alle remmen los!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:19

Janine1990 schreef:
Boter op je brood, als je dat lust...
Neem twee sultana koekjes ipv 1. Al heb ik geen idee wat voor koekjes jij noemt :P
Smeer een keer chocopasta op jebrood :)
En 's avonds nog een toetje (of later op de avond)

Toetje is bij mij gewoon yoghurt o.i.d. trouwens. Voor de lekkere trek kan je ook voor vla gaan.

Ik zie hier wat Zonnatura producten, waarom kiezen jullie daarvoor?

Boter doe ik al op mijn brood :)
En dit is het sultana "koekje", en ook die eet ik al helemaal op :De

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:27

Janine1990 schreef:
Is wel gezonder dan 13 weken :+
En blijvender...

1594 is wat jij gebruikt zonder iets te doen. Dus om te ademen en om je eten te verbranden enzo. Zodra jij van je bed af komt begint de teller daarboven te tellen zeg maar. Oh en slapen kost ook energie.

Als je 2192 kcal per dag eet, dan hou je dit gewicht.

Met 1898 zou je zo'n 3 ons per week moeten afvallen geloof ik?

Zoek anders even tussen de posts van secredible... :) Die laatste over NEAT vond ik ook wel wat toevoegen in dit opzicht!

13 weken was ook niet mijn plan gelukkig :) Maar ik dacht dat is wel haalbaar in 6-7 maanden oid. MFP stond op 1600 kcal, maar dit is dan te weinig om af te vallen begrijp ik? Ik had gisteren idd de posts van secredible even snel doorgelezen, ik zal er straks nog even goed naar kijken :)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:31

Ik heb zojuist ontbeten/geluncht met erwtensoep uit zak van Unox.. niet een hele goede keuze maar ik had er zo'n onwijs zin in.

O/L: erwtensoep
T: smoothie van kwark met aardbeien en een banaan
A: bobotie

En daar komen vast nog wel wat tussendoortjes bij maar die kan ik nog niet overzien.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:34

Je zou in ieder geval minimaal 1600 calorieën moeten eten.
Tenminste zo is hoe ik het begrijp :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:37

Hmm.. hier even twijfel. Ik heb zojuist met de hond gewandeld..
Ik heb mijn activity tracker om gehouden en de app Endomondo aangezet. De afstand komt over een.. de activity tracker gaf 2.4km aan en Endomondo 2.38km. Maar in het aantal verbrandde kcal zat nog al een verschil. De activity tracker gaf 81kcal aan en Endomondo 173kcal..

Wie weet wat het beste klopt? :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:37

Hmmm, Marieke... een extra tussendoortje? Avocado als je dat lust?
Ziet er lekker uit, dat koekje!

Annikoe, het is niet zo'n simpel rekensommetje als MFP doet geloven helaas... Ik was ook lange tijd in die veronderstelling...

Ik heb maar een gekookt eitje gehaald... Mijn smoothie is wel erg scherp van de gember. Al wat water bij in gedaan. Hoewel mijn gezicht weer erg rustig is (wondjes genazen ineens heel snel deze week), betwijfel ik of het van melk komt... (wel weer een cyste in de hals) Vandaag wordt bij ons een waterontharder geplaatst. Ben aan het twijfelen of ik ga kijken of dit effect heeft en de melk weg laat... Zou soyamelk in deze ook een optie zijn? Of raden jullie iets anders aan? Zo kan ik de smoothies wel wat zachter laten worden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 13:58

ItsMe2 schreef:
Ik heb mijn activity tracker om gehouden en de app Endomondo aangezet. De afstand komt over een.. de activity tracker gaf 2.4km aan en Endomondo 2.38km. Maar in het aantal verbrandde kcal zat nog al een verschil. De activity tracker gaf 81kcal aan en Endomondo 173kcal..

Ik zou je tracker aan houden. Endomondo houdt altijd veel te hoog aan is mijn ervaring.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:01

MariekeTV schreef:
Pfieuw jongens help!
Ik moet echt eten als brugman om alleen mijn bmr te halen.
Geloof er gewoon niks meer van :De

Mijn lijstje voor vandaag.
O: 500gr magere kwark met walden farms siroop
T: goodmorning cranberry (sultana)
L: 3 snee waldkorn met boter en 2 met Rookvlees (moet op) en 1 met leverpastei
T: 1 banaan en 2 mandarijnen
A: 150 gr roseval aardappelen uit de oven met 200gr sperziebonen en 150 gr pangafilet

Ik kom nu op 1558 calorieën volgens MPF.

Ik zie echt niks van vetten in je lijstje, buiten de boter. Daar zou ik echt focus op leggen als vrouw, want die heb je heel hard nodig. Je kan beter wat minder brood en aardappelen eten en (goede) vetten toe gaan voegen. Dan zul je ook makkelijker aan je kcal komen. Ik zou niet zo snel uitbereiden op no meer granen en suikers of standaard junk gaan toevoegen op deze kcal. Maar kijk voor gezonde vetten: noten, avocado, oljfolie, volle of halfvolle zuivel enz.

bente12 schreef:

Ik vond op onderhoud eten (of daarboven) ook retemoeilijk en eigenlijk nog steeds. Wat me goed hielp was de eerste tijd een basismenu maken voor mezelf waarin stond wat ik wanneer at en vooral uit te bereiden in (again) gezonde vetten: mijn rauwkost ging ik eten met pindakaas, een klontje boter over mijn groente en mijn zuivel werd volle zuivel. Daarna ben ik gaan zoeken hoe verder.

Annikoe schreef:

Citaat:

Annikoe, de 1600 is wat je lijf minimaal nodig heeft, de 1900adviseert MFP blijkbaar voor je. Ik zou ergens daar tussenin gaan zitten. Bijvoorbeeld op sportdagen kiezen voor 1900 en rustdagen 1700. Dan eens kijken hoe het gaat en hoe snel je afvalt. Gaat het sneller dan 2kg per maand dan iets omhoog, anders lekker zo blijven.

ItsMe2 schreef:

Dat is niet te zeggen zonder dat we weten hoe zwaar en hoe lang je bent ;) maar eerlijk gezegd zou ik om die 100-150kcal me niet zo druk maken...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:09

@ Janine Hij is ook lekker :)

Ik heb nog nooit avocado gehad :=
Maar ik wil ook gaan experimenteren met salades met bijv quinoa en dan ook avocado enz.
Heb de flow helemaal te pakken, gewoon leuk dit :o

@ Secricible Ik ben er vergeten bij te vermelden dat ik uiteraard ook olijfolie gebruik bij de aardappelen.
Heb nu 20 ml staan.

Mijn brood wil ik liever niet laten vallen, daar ben ik echt gek op.
Wil het zo nu en dan wel gaan vervangen door een goed gevulde salade of iets dergelijks.
Maar misschien wel een idee om roomboter te gaan gebruiken in plaats van magere boter.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:11

Bij mij geeft endomondo met wandelen volgens mij ook enorm hoog aan, met 6 km wandelen met 6 km/h zit ie rond de 600 kcal, lijkt me niet kloppend. Ik kijk er dus maar niet meer naar :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:14

Oooh MariekeTV, als je van noten houdt, dan hou je ook van avocado!
Je hebt o.a. bij Jumbo hele lekkere 'biologische' kaascrackers, best grote crackers hoor... En daar deed ik dan avocado op... Echt goddelijk!

Ik ben wel een beetje Pinterest fan, zoek daar op avocado recipies en je komt vast van alles tegen!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:28

Citaat:
Ik vond op onderhoud eten (of daarboven) ook retemoeilijk en eigenlijk nog steeds. Wat me goed hielp was de eerste tijd een basismenu maken voor mezelf waarin stond wat ik wanneer at en vooral uit te bereiden in (again) gezonde vetten: mijn rauwkost ging ik eten met pindakaas, een klontje boter over mijn groente en mijn zuivel werd volle zuivel. Daarna ben ik gaan zoeken hoe verder.

Goede ideeën dankje! :D
Mijn calorieen opvullen met ongezonde producten werkt bij mij dus echt niet maar boter toevoegen en indd volle zuivel is al een goed idee! En ik denk koffie vervangen door zelfgemaakte cappuccino. Ga eens een plannetje maken

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:52

Wat gaat iedereen hard!

De Zonnatura maiswafels eet ik omdat ik ze super lekker vind, ze hebben ze ook van AH Biologisch, maar dan zijn ze iets duurder. Dus vandaar. Verder geen overwegingen. Die oplos thee is inderdaad super zoet, weet niet zo goed wat daar de bedoeling van is inderdaad, maar volgens mij is de rest van de producten wel gewoon "gezond".

Als je je kcal omhoog wil krijgen ben ik ook het meeste fan van vetten. En dan vooral ook in de vorm van volle kwark en dergelijke.

Vanavond hebben we een borrel, is het heel karig als ik een fles spa met een smaakje meeneem (die van 0 kcal)? Ze hebben waarschijnlijk alleen drank en frisdranken, en alleen thee en water vind ik zo saai om de hele avond te drinken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:56

Wat is er karig aan? Ik vind plat water ook geen hol aan... :P

Ik zal de maiswafels ook eens proberen :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:31

Nee hoor, gewoon lekker mee nemen. Water is ook maar niks de hele dag/avond

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:33

Maanlicht schreef:
Wat gaat iedereen hard!

De Zonnatura maiswafels eet ik omdat ik ze super lekker vind, ze hebben ze ook van AH Biologisch, maar dan zijn ze iets duurder. Dus vandaar. Verder geen overwegingen. Die oplos thee is inderdaad super zoet, weet niet zo goed wat daar de bedoeling van is inderdaad, maar volgens mij is de rest van de producten wel gewoon "gezond".

Als je je kcal omhoog wil krijgen ben ik ook het meeste fan van vetten. En dan vooral ook in de vorm van volle kwark en dergelijke.

Vanavond hebben we een borrel, is het heel karig als ik een fles spa met een smaakje meeneem (die van 0 kcal)? Ze hebben waarschijnlijk alleen drank en frisdranken, en alleen thee en water vind ik zo saai om de hele avond te drinken.

Nee helemaal niet! Ik neem ook vaak een fles cola light mee en vindt niemand raar/erg :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:38

Ik zou het zelf niet snel doen, maar dat is meer door hoe ik in elkaar zit :o
Gewoon lekker doen als je jezelf er niet vervelend bij voelt!