Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:13

Raponsje schreef:
Marit schreef:
Ik hoop heel erg dat het teruggedraaid wordt. In elk geval, ik zit op de kachel moed bij een te rapen voor dag 9 :D (van de shred dus)

Lekker gaan shredden, niet alleen goed voor je lichaam maar ook goed om de kosten van de energie rekening omlaag te krijgen. :=

Haha inderdaad! De eerste 10 seconden sta ik echt als een rillend rietje in m'n sportbeha en korte sportbroekje. Pas na de eerste set jumping jacks krijg ik het lekker warm. Ook nu heb ik het ontzettend koud, maar dat is ook een stukje ontlading van een drukke werkdag. Strakjes dus gewoon lekker weer gaan shredden voor het eten en vanavond heerlijk in bad met een goed boek!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:14

Jolien87 schreef:
Die enkele keer dat er over 6w6p werd gesproken, kon je er nog wel makkelijk tussenuit pikken. Maar straks krijg je een mengelmoes van verschillende workouts.

Daarnaast vind ik het vanuit principe gewoon -op z'n zachtst uitgedrukt- niet tof dat er zomaar allerlei plannen worden gesmeed door de mods waar we het maar mee moeten doen. Maar dit is niet de eerste keer dat een dergelijk iets gebeurt.
Ik vind het prima dat er toezicht wordt gehouden op een forum en dat er gepoogd wordt om de boel overzichtelijk te houden, maar het 'waakhonden-gehalte' op bepaalde momenten haalt bij mij het bloed onder m'n nagels vandaan.

ik ben het ZO met je eens :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:15

Ariebombarie schreef:
@monster, je gaat een OW krijgen voor het openbaar maken van pb's ;)

Die heb ik inderdaad al gehad, maar Jans vraagt in haar PB zeer duidelijk of ik haar uitleg in het topic wil plaatsen. OW blijft uit dus :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:16

Ariebombarie schreef:
zo, dag 2 zit er op! in het begin megazwaar maar eigenlijk al vrij snel weer ged beweeglijk. alleen met dat liggen en opstaan beetje spierpijn :D ben weer trots :D

Hihi, dat liggen en opstaan gaat bij mij ook niet heel soepeltjes. Ik loop dus ook echt op die tv te mopperen als Jillian en de dames vrolijk verder gaan met de volgende oefening en ik nog steeds bezig ben met het uit- of wegleggen van mijn deken die ik gebruik als matje. :') Ik doe het namelijk op mijn slaapkamer, dus op het moment dat het matje niet nodig, leg ik deze op mijn bed omdat er anders geen ruimte is voor de andere oefeningen.

Grapjasjes12

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:23

Ik stop ook met posten. Als er een andere format komt ga ik misschien weer meeposten.

Veel succes iedereen :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:25

Ik wacht de uitslag even af, maar als het zo blijft ga ik hier ook uit... dat is niet te doen. Zou wel ontzettend jammer zijn want hier komt de motivatie vandaan!!! Team moet nog maar eens even erg goed nadenken over deze beslissing... lijkt mij absoluut niet de juiste weg om in te slaan. Zéker niet in een topic waar het gaat over gezond eten, bewegen en dus gezond leven. Dan moet je mensen de kans gunnen om te blijven stimuleren. Maarja, regeltjescultuur he. Dat zien we helaas overal om ons heen.

Dus modjes: ik pleit ervoor dat jullie het terugdraaien! :-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:27

Annash schreef:
Ik wacht de uitslag even af, maar als het zo blijft ga ik hier ook uit... dat is niet te doen. Zou wel ontzettend jammer zijn want hier komt de motivatie vandaan!!! Team moet nog maar eens even erg goed nadenken over deze beslissing... lijkt mij absoluut niet de juiste weg om in te slaan. Zéker niet in een topic waar het gaat over gezond eten, bewegen en dus gezond leven. Dan moet je mensen de kans gunnen om te blijven stimuleren. Maarja, regeltjescultuur he. Dat zien we helaas overal om ons heen.

Dus modjes: ik pleit ervoor dat jullie het terugdraaien! :-)

Same here! Heel jammer, maar de lol is er op deze manier vanaf. :(:)

Overigens: op een ander forum (De leukste taarten) heb ik hetzelfde topic geopend en daar stromen de enthousiaste reacties binnen. Geweldig om te zien dat het dus blijkbaar niet alleen hier op bokt leeft.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:28

Ik wacht de uitkomst ook even af. Als het zo blijft dan stop ook ik met volgen en posten.
Het is mij zo te chaotisch

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:28

Het gaat er toch om dat we ons allemaal in het zweet werken voor aan akelig mens wat Jillian heet en dat we graag willen juichen en klagen over alles wat goed en slecht gaat? Ik weet niet of daar echt 2 topics voor nodig zijn?
Maar ik geloof dat ik de enige ben :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:31

Amaryllis schreef:
Het gaat er toch om dat we ons allemaal in het zweet werken voor aan akelig mens wat Jillian heet en dat we graag willen juichen en klagen over alles wat goed en slecht gaat? Ik weet niet of daar echt 2 topics voor nodig zijn?
Maar ik geloof dat ik de enige ben :o

In ieder geval één van de weinigen als ik zo de reacties lees.
In grote lijnen kan je het inderdaad zo bekijken, maar inhoudelijk gezien is het ook niet praktisch. Je hebt het over twee verschillende dingen. De ene workout is de andere niet. Daarnaast worden er nu al tig pagina's per dag vol gepraat met vragen, antwoorden, resultaten en nog veel meer. Moet je zien wat er gebeurt als je er dan nog meer workouts aan gaat toevoegen.

In de 'vraag maar raak' topics worden ook niet alle vragen over hoofdstellen samengevoegd, maar zijn er ook over zo ongeveer ieder los hoofdstel-onderdeeltje minstens drie topics te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:34

Ik moest even naar een vergadering, maar ik zal nog wat meer toelichten.

Dat dit topic naar de huiskamer gaat betekent niet dat het niet mogelijk is een nieuw topic op MW te openen, alleen moeten er aan dat topic wel wat regels gesteld worden. Denk daarbij aan regels dat het echt specifiek om de workouts moet gaan, hoe de oefeningen bevallen. En dat dit topic (wat via het overzichtstopic op MW nog te vinden is voor nieuwe mensen, en in de openingspost van het andere topic) gebruikt kan worden om elkaar te motiveren, resultaten te delen. Je zou kunnen denken omdan in het MW topic één keer per week een overzichtje te plaatsen van iedereen die meedoet met de resultaten.

Ik wil graag met jullie meedenken over het topic + openingspost, en daarbij vermoedelijk zelf ook mee doen met de workouts :)

Wat ik dan kan doen is ook de andere twee topics weer openen, naar de HK zetten + linkje in het overzichtstopic, en dat op het MW topic (het nieuwe topic) dan de workouts wel gecombineerd worden: maar met in de overzichten een duidelijke scheiding "ripped" "shred" "etc"

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:38

Fijn dat je meedenkt Jans, maar ik zie het verschil niet zo tussen je nieuwe voorstel en de oorspronkelijke gang van zaken.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:40

Nou ik ga even de yoga workout doen en een stukje 6w6p en dan zonder gespring en gehops :Y)
Wel even actief bezig zijn maar dus niet mijn scheen belasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:40

Mijn nieuwe voorstel is dat resultaten maar één keer in de week gebundeld getoond worden, en dat er verder vragen gesteld kunnen worden over de oefeningen. Dus berichten als "ik ben nu bij dag 3" komen niet in dat topic. Echt puur informatief: motivatietopic / tussendoor resultaten komen dan in het huidige topic wat verplaatst wordt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:41

Maar Jans, wie bundelt die resultaten dan? En mogen mensen daar wel op reageren?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:42

Maar Jans dat heeft dan toch geen zin?

Als ik een topic open over een bepaald zadel wat ik wil kopen en waar ik interesse in heb dan mogen mensen toch ook posten "ik heb dit zadel erg fijn zadel want - maar let hier op of ik heb hem hier gekocht want daar kreeg ik langer garantie of korting etc".

Het is dan toch ook niet zo dat mensen alleen dingen mogen posten over de stiksels die op het zadel zijn gebruikt of in welke kleuren eb maten het zadel te krijgen is?

De kracht van dit topic is JUIST de motivatie.
Oh ik zie dat bokker ZUSENZO nu nog niet eens op dag 10 is en al heel veel resultaat heeft.
Wat fijn, dit programma is super motiverend en misschien ook wel iets voor mij.

Dat is juist de kracht van het topic, net zoals met een vriendin naar de sportschool gaan en elkaar motiveren fijner is dan alleen gaan.
Bokkers hebben nu een stok achter de deur waardoor er meer resultaat behaald word en het programma dus beter voltooid word.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 12-02-13 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:42

Bedoel je dan, dat dit topic naar de HK gaat en er per workout weer een nieuw topic wordt geopend in MW?
En waar worden de resultaten dan tussentijds verzameld voordat deze getoond gaan worden?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:43

Het lijkt mij een erg saai topic en dan krijgt het zo'n smaakje van lijstjes vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:43

Bundelen kan vanuit het andere topic; dat het daar bijgehouden word, desnoods als ik welkom ben wil ik dat wel doen :j (dus de resultaten bundelen)

Er mag wel op gereageerd worden, maar dan moet ik het wel in de gaten houden dat het niet richting de huidige situatie gaat. Resultaat overzichten op MW geeft wel een beeld weer dat het echt wat met je lijf doet.

De drie losse topics gaan dan naar de HK, en er is één topic voor vragen en week-lijstjes op MW.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:47

Oké, dan even een rekensommetje:
er lopen oorspronkelijk 2 topics op MW, wat het totaal brengt op 2.

Je wilt nu dus 3 losse topics naar de HK verplaatsen en 1 nieuw topic openen op MW.
Ik kan me natuurlijk vollédig vergissen, maar als ik het goed heb, brengt dat het totaal op 4 topics. Hoe kan je dan zeggen dat, dat minder ruimte in beslag neemt?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:52

Ben ik gek of was het gewoon prima zoals het was? :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:52

Raponsje schreef:
Maar Jans dat heeft dan toch geen zin?

Als ik een topic open over een bepaald zadel wat ik wil kopen en waar ik interesse in heb dan mogen mensen toch ook posten "ik heb dit zadel erg fijn zadel want - maar let hier op of ik heb hem hier gekocht want daar kreeg ik langer garantie of korting etc".

Het is dan toch ook niet zo dat mensen alleen dingen mogen posten over de stiksels die op het zadel zijn gebruikt of in welke kleuren eb maten het zadel te krijgen is?

De kracht van dit topic is JUIST de motivatie.
Oh ik zie dat bokker ZUSENZO nu nog niet eens op dag 10 is en al heel veel resultaat heeft.
Wat fijn, dit programma is super motiverend en misschien ook wel iets voor mij.

Dat is juist de kracht van het topic, net zoals met een vriendin naar de sportschool gaan en elkaar motiveren fijner is dan alleen gaan.
Bokkers hebben nu een stok achter de deur waardoor er meer resultaat behaald word en het programma dus beter voltooid word.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik begrijp absoluut niet waarom het plots anders moet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat gewild heeft. Als ik geen zin heb in rippen of shredden, dan denk ik: Oh jee, dan kan ik straks niet posten dat ik getraind heb, laat ik toch maar trainen!'. Als je dat effect wegneemt, kan je evengoed het hele topic bannen.
Als ik op één moment per week heel sec een lijstje wil neerpennen van mijn resultaten, dan doe ik dat wel in mijn dagboek. Het doet me spontaan denken aan even op de weegschaal gaan staan. Daar krijg ik ongeveer evenveel reactie van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:53

1) je bent niet gek, je bent een vliegtuig. ;)
2) als ik zo de overige reacties lees denkt de meerderheid hier net zo over :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:53

Er lopen drie topics op MW, daarvan heb ik er twee gesloten.

Op de HK mogen er meerdere topics van hetzelfde naast elkaar lopen; zeker langlopende topics. Op MW, wat een relatief klein forum is, wordt dat teveel een massa. Daarom hebben we daar liever één actief topic over een onderwerp.

Er is zo een lijst van ongeveer 15 langlopende topics op MW die naar de HuisKamer verplaatst zullen worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:54

Bhriseis schreef:
Als ik op één moment per week heel sec een lijstje wil neerpennen van mijn resultaten, dan doe ik dat wel in mijn dagboek. Het doet me spontaan denken aan even op de weegschaal gaan staan. Daar krijg ik ongeveer evenveel reactie van.

_O-