[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:57

Mars schreef:
Fijn dat t meeviel Reneee, lekker een warme kruik op je buik en een beetje lief zijn voor jezelf :j

Mijn spiraal zit nu 4 jaar en 1 maand. Ik wil hem na de feestdagen laten vervangen voor een nieuwe, de afgelopen 5 jaar ben ik er ontzettend tevreden mee geweest.

Wacht.. Je hebt hem 4 jaar en 1 maand maar bent er al 5 jaar tevreden over..? :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:08

Iemand hier die mij via pb kan helpen met een vraag over de morning after pil? We orde mij iets te privé om daar over uit te wijden online xD

Amado7

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:45

Een vraagje. Denk dat ik dat hier wel mag plaatsen?

Kan je zomaar een maand overslaan ? Dat je een maand niet ongesteld wordt? :)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:06

Ik heb al vaker in het topic gereageerd maar vandaag heb ik het even lastig.

Mij mirena zit er sinds januari in. Was een hel met plaatsen en heeft een half jaar geduurd voordat alles oké was.
De laatste tijd kreeg in ineens last van bloedingen en weer pijn. Niet de normale bloedingen maar waterig en vers bloed. Vandaag onderzoek gehad bij de huisarts. Vermoeden is nu een cyste in mijn eileider of eierstok.
Dat zou zowel de pijn die ik heb als het bloedverlies verklaren.
Ben er echt even goed klaar mee maar er is nog veel onderzoek gaande (kweek is onderweg naar 't lab).

Ieland ervaring met cysten en de Mirena?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:21

amado7 schreef:

Ik slik steeds 3 maanden door op advies van mijn huisarts. (Als je de pil bedoelde)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 08:18

Excuses , vergeten bij te zetten. Slik niet de pil. Maar bedoelde of het voorkomt dat je een keer niet ongesteld wordt. Ben nu nl 1,5 week over tijd.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:42

Dat kan Jolandeee, maar ligt er wel aan hoe je situatie is of je je zorgen moet maken of niet. Hoe oud ben je, hoe lang menstrueer je al, is je menstruatie vaker onregelmatig, heb je last van ondergewicht, heb je momenteel veel stress, heb je (onveilige) seks gehad? Dat zijn allemaal vragen die je jezelf zou kunnen stellen. In het geval dat je (onveilige) seks hebt gehad zou ik persoonlijk voor de zekerheid een test doen. Maar er kan ook makkelijk iets anders aan de hand zijn.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:58

Ben sowieso niet zwanger. Ben 17 en ben 4 jaar ongesteld denk ik. En eigenlijk altijd vrij regelmatig. Heb naar mijn idee niet meer stress dan normaal ofzo! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:01

Hoihoi,

Zou het kunnen dat je afvalt van de pil? Ik slik hem nu weer een weekje, en heb totaal geen trek meer in lekkere dingen. Ik kan echt niet meer op dan wat nodig is. Niet dat ik het erg vindt, trouwens! :D

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:32

Als je niet zwanger kunt zijn zou ik gewoon even afwachten Jolandeee. Kunnen veel oorzaken zijn waarom je menstruatie uitblijft. Als het volgende maand nog niet komt gewoon ff dokter bellen voor advies.

Ik denk dat dat wel kan Resistance. Hormonen hebben invloed op van alles, en ook op je eetgedrag. Meestal hoor je het juist andersom, dat mensen meer eten en dus aankomen door de pil. Maar als het bij jou andersom is, is natuurlijk mooi meegenomen haha. Wel gewoon goed blijven eten heh, als je echt geen trek meer hebt in avondeten enzo toch even de opties bespreken met je huisarts denk ik :-D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:08

Niemand hier verstand van morning after pil? :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:20

Lietje_1991 schreef:
Algemeen vraagje voor de mensen die al langer een spiraaltje hebben, hebben jullie sindsdien vaker kramp en is de kramp tijdens de periode erger geworden of minder?

Ik heb een mirena en mijn krampen zijn een stuk vermindert!

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:22

lifaya schreef:

Ik in elk geval niet, sorry. Gelukkig nog nooit nodig gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:58

Morning After Pil heb ik 1x gehad, geen fijn ding. Ik heb 19 uur aan één stuk door geslapen, en daarna ook nog een week doodop geweest.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:01

Twee keer morning after gehad, niks van gemerkt. Niet zwanger geraakt, geen bijwerkingen, ben er zeer tevreden over ..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:12

Ik heb hem 1x gehad en heb 12u aan een stuk door gekotst :(

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:24

@ resistance "geniet" er maar van had ik de eerste maanden dat ik de pil slikte ook (of wanneer ik een andere kreeg van de apotheek) had ook last van ochtendmisselijkheid.
De laatste keer dat dit gebeurde kende ik mijn vriend net en kreeg ik vaak de vraag of ik niet zwanger was :')

Inmiddels ben ik met de pil gestopt. Omdat ik er toch veel nadelen van ervoer. Ik had altijd last van vreetbuien en honger. Sinds ik gestopt ben helemaal geen last meer van. Is het bij iemand bekend of dit een bijwerking van de pil zou kunnen zijn? Ik kan er niets over vinden maar vind het wel heel typisch dat ik sinds ik gestopt ben van de ene op de andere dag zonder moeite normaal kan eten zonder enorme suikerkicks en zin in meer en meer eten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:48

lifaya schreef:

Ik had je al een PB gestuurd!
Helaas 1x de MAP moetem gebruiken. Maar nergens last van gehad gelukkig.. En het heeft gewerkt gelukkig! :)

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:30

Ik heb sinds 22 september een nieuwe Mirena. Ik ben er erg tevreden over. Wel heb ik inderdaad 7 jaar geleden een cyste op mijn rechter eierstok gehad. Of dat toen door mijn Mirena kwam weet ik eigenlijk niet. Ik moest toen 10 dagen de pil slikken met progesteron. Daarna is opnieuw een echo gemaak en toen was de cyste verdwenen. Daarna geen last meer gehad.
In het begin van het gebruik van de Mirena had ik wel wat problemen. Hij is daardoor 2x vervangen voor een nieuwe.

Waarom ik toch de Mirena ben blijven her plaatsen komt doordat ik door de pil (de oestrogenen) een lever tumor heb gekregen, en mijn menstruatie niet normaal te handelen is. Er is geen peil op te trekken en ik ben er vreselijk ziek van. Tot bloedarmoede aan toe. Niet fijn!

En met de Mirena heb ik keurig elke maand een week wat vloeing. Bij mij zal de menstruatie niet verdwijnen maar ik kan er nu prima mee leven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 08:40

xEmily schreef:
Hee,
ik ga binnen twee weken naar de huisarts toe waar ik dit ook bespreek. Maar aan het randje van mn schaamlip en tussen de twee gaatjes in zegmaar, jeukt het vaak na de seks. Mijn theorie zelf is dat die huid daar gewoon te dun is en dat ik te lang door ben gegaan (pas stoppen wanneer het pijn doet ed), waarbij ik de dagen daarna eventjes op de blaren zit. Maar als ik google wordt er gelijk gesmeten met infecties ed. Maar bevat mijn 'theorie' wat logica of moet ik inderdaad denken aan een infectie?
Nogmaals dit wordt gewoon op de eerstvolgende huisartsbezoek besproken.

Nu bevochtig ik het met vaseline, kan vaseline kwaad met de ph-waarde ed ?? Jeuk is wel direct weg na het smeren van vaseline.

Dit heb ik ook maar dan een tikkeltje erger. Het kán komen door infectie, hoeft niet. Ik ben laatst onderzocht, had geen infecties maar ben gewoon wat krap en huid is gevoelig. Vaseline of sudocreme is goed zei ze! Ik smeer het nu elke dag.

amado7 schreef:

Ja dat kan. Als je langer onregelmatig bent, kun je naar de huisarts gaan voor de zekerheid. Ik ben zelf onregelmatig en is gewoon omdat ik veel eiblaasjes heb in een van m'n eierstokken.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:06

Iemand ervaring met de Femcap, of eventueel een ander pessarium?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:27

Ik heb even een vraag. Ik heb door omstandigheden mijn pil een paar maanden doorgeslikt. Nu heb ik terug een stopweek, maar ik ben nauwelijks ongesteld geworden (of het moet nog komen?) Ik heb één keer wat bloed gezien, en heb ook wel het ongesteldheid gevoel in mijn onderbuik, maar verder niets.. Het is allemaal wel wat verkleurd, maar niet echt veel bloed zoals dat normaal is. Zwanger kan ik ook niet zijn, iemand hier ervaring mee?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:21

Hoeveelste dag van je stopweek is dit?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:22

Ik heb een pil waarbij je 4 dagen stopt, normaal komt hij rond dag 3-4. Nu had ik op dag 4 een beetje, ben ondertussen dus aan een nieuwe strip begonnen, neem hier vanavond de 2de pil van.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:53

Mocht je wel zomaar doorslikken bij die pil?