GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:30

Lioren schreef:
De ervaringen in dit topic hebben mij over de streep getrokken en ben echt blij dat ik gestart ben. Ik ben pas een week bezig, maar die rust in je hoofd is zo’n verademing. Ik ervaar niet alleen rust op het gebied van ‘foodnoise’, maar ik voel me over het algemeen veel rustiger.

Ja dat ervaar ik ook. Heel stabiel en rustig.
Fijn dat jij dat ook hebt. Dat heb ik ook wel geleerd hier uit het topic, het is voor iedereen weer anders. Qua afvallen, foodnoise, bijwerkingen, bijkomende voordelen etc. Ik heb eigenlijk alleen maar voordelen ervaren.

ivy_power89

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:44

Maar 119 euro per maand voor een abonnement :?
Is dat niet heftig? Of betaal je dat soort bedragen bij andere aanbieders ook?
Ik heb mij daar nooit zo in verdiept eigenlijk.

Want dan is het helemaal verschrikkelijk dat huisartsen zo slecht meewerken en het niet willen voorschrijven zodat men het gewoon in een apotheek kan halen.

Misschien een gek en niet werkend idee, mensen die nu via yazen enzo werken en aantoonbaar resultaat hebben, kunnen die alsnog niet naar dr huisarts om het voortaan via de apotheek te krijgen?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:50

Ik heb me inderdaad voorgenomen om tegen de zomervakantie weer een afspraak te maken met de huisarts. Helaas is de huisarts die me eind vorig jaar heeft beoordeeld niet meer werkzaam in de praktijk, maar ik wil sowieso laten zien hoe goed het met me gaat.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:32

De 119 is best n bedrag idd, voor mij voelt het echter goed om de eerste paar maanden deze begeleiding erbij te hebben. Het directe contact met mn coach die 24/7 bereikbaar is, de hulp met leefstijl verandering, de community etc etc.
Daarna ga ik kijken of ik het eventueel via andere goedkopere kanalen ga bestellen.

Nu op dag 5 na de eerste prik; het is echt onverstelbaar hoe veel rust ik in mn hoofd ervaar, geen cravings meer.. ik eet nu heel bewust mn drie maaltijden per dag en kan daar ook echt van genieten. Drinken moet ik me echt toe zetten en kleine hoeveelheden drinken per keer anders een beetje weeïg gevoel. Verder totaal geen last van bijwerkingen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:37

ivy_power89 schreef:
Misschien een gek en niet werkend idee, mensen die nu via yazen enzo werken en aantoonbaar resultaat hebben, kunnen die alsnog niet naar dr huisarts om het voortaan via de apotheek te krijgen?

Geprobeerd maar mijn huisarts weigert het voor te schrijven ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:42

Ik heb het niet eens geprobeerd. Dat was sowieso kansloos.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Bij mij werkt de huisarts ook niet mee. Ik bestel het via wellis. Buiten dat het erg duur is ben ik tevreden over mounjaro en wellis.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Mijn huisarts traject was wonderlijk, maar succesvol. Mounjaro voorgeschreven gekregen (dat wist ik) voor heel veel geld. Apotheek levert Ozempic voor E 114,-- :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:05

Vandaag ging ik boodschappen doen en het viel me op dat mensen in de winkel ineens me begroeten die ik helemaal niet ken. Alsof ik nu ineens zichtbaar ben nu ik zoveel kilo kwijt ben. Vind dat zo stom alsof ik anders was dan toen ik zwaarder was.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 32 min geleden

fjordjes schreef:
Vandaag ging ik boodschappen doen en het viel me op dat mensen in de winkel ineens me begroeten die ik helemaal niet ken. Alsof ik nu ineens zichtbaar ben nu ik zoveel kilo kwijt ben. Vind dat zo stom alsof ik anders was dan toen ik zwaarder was.

Misschien straal je nu wel wat anders uit. En maakt je dat met even iets toegankelijker