Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:45

Goof die zijn mooi.

Ik vond van 10 naar 15 zwaaren dan voorbij de halve naar de hele. En de hele zelf was overleven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 18:54

Mooie schoenen Goof!

Samantha wat een fijn nieuws! Op naar de marathon.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:40

Ok, een poging tot iedereen te beantwoorden of benoemen. Excuses als ik ergens toch iemand of wat overgeslagen heb...

Dank Lies voor je antwoord. Geeft weer stof tot nadenken!

Muppet, ja, het Groene Hartpad vind ik tot nu toe erg mooi! Weer heel anders dan de paden die ik tot nu toe heb afgelegd!
Knap dat je toch bent gaan rennen, ondanks dat je niet fit bent. En zie het niet als een kippenstukje! Je bent gegaan. En bedenk dat iedereen hier ooit zo begonnen is. Ik voel me ergens ook heel nietig met mijn afstanden en tempo's, maar gelijk met een ultra-afstand starten kan toch ook niet,

Ieris, ik had een beetje hetzelfde idee als Leonie: wel bomproof buiten?

Klinkt als een niet fijne puzzel Sherivey. Vooral als dat soort informatie genegeerd wordt... Verder heb ik geen advies voor je hierin....
En jammer van je hoestbui, maar je training ziet er top uit!
Dat Garmin er wat van vindt.... Tja....
O, je paard is wel heel lief tegen jou momenteel....

Lisitano, mocht je het een beetje willen oppakken en niet alleen willen gaan, let me know ;)!
Wat goed dat je toch op Ameland gestart bent! Ook al was het gevoelsmatig nogal een valse start. En ik vind je tijd ook echt heel netjes! En wat een mooie foto van jullie!
Vindt Meeko zo'n heel nat pad een beetje leuk?
Jemig zeg, bijna aangereden. Wel knap dat je je training zo hebt kunnen voortzetten en super tempo!
O, nog een gave avondrun in de duinen, super gedaan!

SV, zo knap dat je krachttraining doet. En ook knap dat je na zo'n dikke dag nog zo'n training eruit weet te gooien!
Die hartslag in het begin, dat lijkt een beetje op wat mijn Garmin doet. Dan zit ik ineens heel vlot ruim in zone 4 terwijl ik net begonnen ben en dan zakt ie als een malle een volledige zone. Vandaag gaan 4.6 naar 3.2 ofzo. Heb mijn horloge al strakker gedaan, ben inderdaad niet buiten adem, maar het lijkt mij toch een soort van foutmeting of zo...

Leonie, heerlijk, zo'n vraag van een kind! Wat was je antwoord?
En ook jij bedankt voor je advies qua opbouwen. Toch net weer anders dan het advies van Lies. Wederom stof tot nadenken...
Ook jij hebt een prachtige foto van jullie samen hier geplaatst!
Goed dat je toch even rust neemt met je spierpijn.

Suliko, doen hoor! De DMT. Ik heb hem gewandeld en echt genoten. Denk dat ik hem nog wel een keer wil gaan doen, omdat mijn conditie nu een stuk beter is dan toen...
Ook jij bedankt voor je advies mbt opbouwen. Jij zit in dezelfde hoek als Leonie... Ik ga erover nadenken.
Mooie plannen ook weer voor je fietsreis! En dan ook nog combineren met een fikse trail! Respect!
En ik vind die foto's echt geweldig!
Knaap dat je al weer een rondje hebt kunnen lopen na die prestatie van zondag!

BM, wat fijn dat je weer naar het bos kon! Mooie foto's ook! En een knap tempo!
Balen wel van die verkoudheid. Lijkt overal wel dat het een beetje blijft hangen of toch niet helemaal weg is...

Germie, zo'n plek had ik pas ook met mijn 35-km wandeling. Nu dus alleen nog maar broeken zonder touwtjes aan de binnenkant!

Mooie schoenen Goof! Veel plezier er mee.

Samantha, wat een goed nieuws! You go girl!

Ik heb vanavond weer mijn rondje gelopen. Zoals eerder al benoemd richting SV, had ik ook weer zo'n enorme hartslagpiek in het begin, die dan bijna loodrecht naar 'normaal' zakt.
Het lopen ging best lekker en ik probeer echt een beetje te letten op gelijkmatig lopen. Het heeft een zeer interessante links-rechts grafiek opgeleverd...

Verder maar weer eens actief de kuiten bewerken met mijn massage gun en goed gaan rekken. Denk dat mijn benen mij dankbaar gaan zijn...

Dezelfde afstand als maandag, maar een fractie sneller
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zie dus ook hier bij mij die bijna loodrechte lijn naar beneden
Afbeelding
Een interessante links-rechts balans grafiek... Uiteindelijk was de verdeling 50,5%-49,5%
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:47

Gek he, die hartslag. Bij mij doet die dat dus precies andersom.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 22:29

Hey ja, dat lijkt hetzelfde als bij mij. Ging je meteen na het avondeten?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:52

Goof schreef:
Gek he, die hartslag. Bij mij doet die dat dus precies andersom.

Heel gek. En raar dat het bij jou dus precies andersom is.

Supervixen schreef:
Hey ja, dat lijkt hetzelfde als bij mij. Ging je meteen na het avondeten?

Uhm, nee. Als ik direct na het avondeten zou gaan, dan denk ik dat ik toch wel meerdere keren van mijn avondeten aan het 'genieten' ben :=
Dus ik eet eigenlijk pas daarna....

Heb het nu een aantal keer gehad. Net 1,5 minuut bezig of zo en dan hoor ik vanuit mijn telefoon 'hartslag te hoog', terwijl ik dus helemaal niet gek hard ga of zo.... Ik negeer het dus ook gewoon. Enige jammere is dat mijn prestatieconditie daardoor vandaag in de min ging en ik denk dat het ook mijn uitvoeringsscore beïnvloed. Die alsnog wel 92% was hoor :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:47

Germie, spierpijn in de rug komt vooral door te slappe rugspieren, dat is onder andere waar krachttraining zo belangrijk voor is (maar dat schiet er bij mij ook in hoor). Je rugspieren kunnen dan de klappen en continue beweging niet goed opvangen. Herstelze nog even in ieder geval!

Shin splints zouden inderdaad niet van een marathon moeten komen als je goed bent voorbereid Zie je inderdaad vaak bij mensen die te snel te hard gaan of bij een afwijkende stand in de voeten/benen.
Ik ken trouwens meerdere mensen die het gehad hebben en weer succesvol (veel) rennen! Maar het is echt een rotaandoening.

Muppetmayo, wat de rest al zegt, iedereen is ergens begonnen! Ik vond beginnen ook het zwaarst en heb er meerdere pogingen over gedaan in de afgelopen 5 jaar. Toen vond ik van 7 naar 10 km het zwaarst, maar na de 10 km ging het heel soepel om uit te bouwen. En vanaf 20+ begon ik te merken dat het belangrijk is om veel te blijven lopen als je lange afstanden wil blijven doen, maar nu vind ik het heerlijk en te belangrijk, dus dan is het niet zo moeilijk.
En, superknap dat je gegaan bent terwijl je je niet fit voelt!

Goof, leuk!! Ha, totaal niet mijn kleur die schoenen, maar superfijn dat ze goed lijken!

Samantha, wat fijn zeg! Ik ben benieuwd hoe je 30 km gaat voelen, hopelijk geeft het vertrouwen.

Danseresje, ja ik ga de DMT zeker een keer doen! Goed gelopen weer, en wat apart van je hartslag. Ik zou het niet weten! Ik heb wel eens dat hij hem pas later goed pakt, maar dan is hij eerst laag en schiet hij opeens omhoog.

Ik had een hele drukke dag, maar wist er vanochtend nog even een kort en vlotter rondje tussen te proppen. Morgen misschien nog een stukje lopen, even kijken hoe mijn benen voelen. Dan vrijdag even braaf niet rennen, want dan ga ik naar de Ardennen voor heuveltraining. *\o/*
Zaterdag gaan we een route van de Ohm trail lopen, 25 km met 1100 hoogtemeters en zondag nog een andere route die we gevonden hadden, 16 km met 633 hoogtemeters, heel veel zin in!

Afbeelding

Oh ja, en kwam nog een leuke foto tegen van afgelopen zondag!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suliko op 26-03-25 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:50

Goed begin is het halve werk Muppet.
Ziet er heel gaaf uit Suliko, wat een bikkeltocht.
Nog gefeliciteerd met de medaille Germie.
Mooi Goof!
Wat fijn Samantha ik doe de kwart dus ben er ook!
Gek die sprong Danseresje, wel goed bezig met je tempo.

Ik had vanavond een silent disco run met de run club hier in de buurt. Had nog niet eerder meegelopen omdat hun tempo voor mij net wat te hoog ligt. dacht dat het vanwege het disco element en de grotere groep het iets rustiger zou gaan qua tempo. Viel dat even tegen, heb mijn pr verbeterd op de 5km :Y) . De groepsdruk hielp goed om mijn tempo hoger te houden dan normaal.

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 07:35

Mooi pr! Knap gedaan.

Mooie foto Suliko en mooie plannen om hoogtemeters te scoren.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:03

Suliko, leuke foto :D

Eef, gefeliciteerd met je PR :D

Ik ben alweer geweest vanochtend.
Was weer steenkoud, ben daar echt wel een beetje klaar mee. :o
Pas rond 5 km was ik een beetje opgewarmd.

Wel fijn gelopen verder.
- 2 km inlopen
- 3x 2 km halve marathon tempo, 1 km rust tussendoor.
- 500 meter uitlopen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:29

Wat bijzonder om te zien dat iedereen de opbouw (en welke opbouw) anders ervaart. De 1e het lastigste van 0 naar 5, de ander pas weer later. Zo zie je maar, iedereen is anders :)

Goof wat een toffe schoenen! Ik ben benieuwd hoe ze vandaag in het bos bevallen

Samantha wat fijn dat je heup nog goed staat en je ook minder pijn ervaart! Go voor Rotterdam *\o/*

Danseresje, jij bent zeker niet nietig met je afstanden! Ik vind het echt zo knap en bijzonder dat je zo ver kunt wandelen ook. Echt een bikkel! Ik vind 15 kilometer wandelen ver zat, die afstanden van jou zou ik nooit kunnen lopen, laat staan zoveel dagen achter elkaar. En dan ook nog hardlopen erbij, bikkel!
Bijzonder dat je hartslag zo snel zakt, ik zou inderdaad ook haast denken dat het een foutje van het horloge is zo hard gaat het naar beneden.

Suliko knap hoor dat je tussen al je drukte er ook nog gewoon even een rondje tussen propt. En die hoogtemeters van dit weekend, samen met die afstanden :oo

Eef_bam gefeliciteerd met je PR op de 5! Silent disco run klinkt wel heel leuk :D

Sherivey alweer aan het bikkelen in de ochtend, ik blijf me er toch steeds maar over verbazen, vind het zo knap!

Bedankt voor de opbeurende berichtjes over de kilometers :) Ik bedoelde het wel positief hoor, iedereen moet ergens starten. Zelf wil ik gewoon te snel en moet ik opletten dat ik niet te hard van stapel loop
Gister moest ik heel erg om mijzelf lachen. Ik stond laat nog in de file, zonnetje scheen, toen betrapte ik mezelf dat ik dacht, getver! Als ik thuis ben is het donker en ik zou lekker in dat zonnetje nog een keer willen lopen :))
Ik zou helemaal niet gaan lopen want ik wilde sowieso minimaal een hersteldagje ertussen, maar dat dat gevoel in mij opkwam vond ik wel heel hoopvol in het gaan volhouden.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:47

Sherivey jij moet eens een hartig woordje praten met jou paard volgens mij >;)
Wel weer lekker gelopen vanmorgen en kan me voorstellen dat je klaar bent met die kou. Nog heeel even volhouden dan heb je het voordeel van voor de hitte uit rennen *\o/*

Suliko en dat is waar jij je onderscheid van mij := . 11km waar ik dus gewoon nog niet kon lopen :') . Chapeau. En je gaat wel 1 hele dag niet rennen voor de ardennen _O- . Je bent echt mega hard aan het groeien atm!

Goed gedaan muppetmayo! Kleine stukjes worden steeds groter. Je moet ergens beginnen. Niemand is hier minder of anders. Of je nou 1 km rent of 100. Zeker niet te hard van stapel lopen nu. Niet opeens 5x gaan lopen want dat kan je lijf helemaal niet aan.

Tiggs schreef:
Muppetmayo, de afstand komt vanzelf! En een vriendin van mij zei (en daar houd ik me graag aan vast haha) dat zij van 1 naar 10 km trainen veel zwaarder vond dan van 11 naar de marathon.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens :o . Ik vond naar de 10 niet zo een probleem eerlijk gezegd. Maar misschien ook gewoon vergeten hoe zwaar ik het toen vond :')

Mooie schoenen goof. Hopelijk lopen ze net zo lekker als ze eruit zien.

Wat een goed nieuws Samantha! Ik vind het heel knap dat je toch doorzet ondanks alle tegenslagen.
Wat word nu je doel voor Rotterdam? gewoon uit lopen denk ik?

Danseresje schreef:
Leonie, heerlijk, zo'n vraag van een kind! Wat was je antwoord?
En ook jij bedankt voor je advies qua opbouwen. Toch net weer anders dan het advies van Lies. Wederom stof tot nadenken...
Ook jij hebt een prachtige foto van jullie samen hier geplaatst!
Goed dat je toch even rust neemt met je spierpijn.

Gewoon wat het is hahaha. Ik heb spierpijn en kan niet meer traplopen :Y) . Dat snapt ze nog niet helemaal en dan stelt ze veel vragen maar dat stimuleer ik alleen maar.
En het belangrijkste is, dat jij je goed voelt bij jou "schema". Je moet het met vertrouwen en plezier doen. Dus luister daar ook naar.

Gefeliciteerd met je PR Eef_Bam! In ene groep lopen is zeer motiverend. In Eindhoven zit ook een hele leuke atletiek groep mocht je interval training op de baan willen doen.

Gister nog steeds flink spierpijn maar het lopen ging al een stuk beter. Voor het training geven even 4km gelopen, toen 3km tijdens en nog 1km naar huis. Vandaag nog steeds flink spierpijn en ik voel gewoon dat alles nog wel vermoeid is. Ook dat mijn enkels en kuiten en alles gewoon vermoeid is. Buiten dat voel ik me wel gewoon goed en heb ik energie om te lopen dus ben beetje gefrustreerd.
En ik was op hetzelfde heuveltje nog gespot als Suliko. Zo leuk al die foto's!
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:30

Gefeliciteerd Eef_bam, klinkt als een leuk evenement ook. Heeft iedereen dan dezelfde disco muziek op zijn oortjes ofzo?

Het was ook gewoon echt koud vanochtend Sherivey. Ik ben in mijn winterjas begonnen en in een truitje geëindigd op stal.

Lekker gevoel is dat Muppet, zo'n zin hebben om te lopen. Hopelijk blijft dat steeds terug komen.

Kun je dan niet tijdelijk iets anders erbij doen om je energie kwijt te raken Leonie? (fietsen ofzo, ik noem maar iets)
En anders is het nog een paar dagen afzien vrees ik, komt vanzelf weer goed ;)

Ik had gisteren weer een oefendag, dit maal met krachttrainingen voor mijn knieën en heupen erbij. Voel nu wel alle spieren daar een klein beetje zeuren, maar ga er vanuit dat dat morgen weer over is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:28

Ik heb net 10 km in het Kralingse Bos gelopen en m'n 3e snelste tijd op de 10 km (7:59 per km; 1:19:54). Ik vond het best lastig, met de warmte ook, dus heb veel gewandeld. Maar daardoor kon ik de stukken tussendoor juist sneller en makkelijker lopen.

En het was zo heerlijk in de zon!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:30

Suliko, jij hebt het dus precies andersom qua hartslag.... Net als Goof....
En nog zo'n leuke foto van jou!
Veel plezier komend weekend in de Ardennen!

Klinkt grappig Eef, zo'n silent disco run... Maar hoe werkt het precies?
En knap dat je je pr-tijd verbeterd hebt.
Het grappige is, ben niet specifiek bezig met mijn tempo, maar geleidelijk aan verbetert het steeds een beetje.

Sherivey, echt zo knap 's ochtends vroeg! Ik kan dat vroeg opstaan eigenlijk alleen met wandelingen... En ook nog eens een knappe training weer!
Maar het mag inderdaad in de ochtend ook wat warmer worden!

Kijk Muppet, dat is het goede gevoel! Hou dat vast!
En mijn hardloopafstanden zijn echt nog wel nietig in vergelijking met de anderen hier. Qua wandelen..... Tja, dat valt onder de categorie:
Afbeelding

Leonie, ook al zo'n leuke foto van jou!
En snap dat je eigenlijk wil lopen.... Maar als het ff niet lukt omdat alles moet aan voelt.... Dan even niet....
Ik zal ook naar mijn gevoel luisteren mbt mijn schema!

BM, dat zijn altijd wel fijne dagen, dat dan de winterjas uit kan!
Jij ook al aan de krachttraining, super hoor!

Super gedaan Tiggs! De warmte is inderdaad wel weer wennen...

Ik heb vanochtend een rondje heuvel/conditietraining gedaan. Dit keer wel met de auto heen en terug, want wilde nog even koffie drinken met mijn oude lesclubje op de manege en was een beetje laat opgestaan...
Ben 4x de strandopgang op en neer gegaan. Energietechnisch had er nog wel meer in gezeten, maar tijdtechnisch werd het een beetje krap. Had nu de andere strandopgang gepakt, maar deze is toch minder steil en hoog dan die van de vorige keer, ook al noemden we deze altijd de hoge klugt... Een totaal van 168m stijgen over het hele stukje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het uitzicht bovenop was het wel iedere keer waard! Het uitzicht onderaan de klugt was vooral....mmm.... moet ik daar nog een keer op...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:55

Wat een leuke foto's Suliko en Leonie!
En Danseresje haha, doe van jou ook. Goed van je, zo'n heuveltraining. Ik zou daar helemaal geen zin hebben, maar het is wel heel goed. Mooi daar ook.
Eef, mooi pr, mooie tijd zeg!
Sherivey, loop je eigenlijk iedere ochtend??
He leuk Tiggs, ik kom ook wel in het Kralingse bos. Best een leuk stuk daar.

Mijn Nikes <3 <3
Ben ze vandaag gaan inlopen in het bos. Twijfelde over de afstand, besloot 10km op nieuwe schoenen wel aan te durven, maar ik zat er zo lekker in, het was zulk fantastisch weer, ik was zo aan het genieten en mijn schoenen zaten zo lekker dat ik door ben gelopen tot 18km!
En ik ben zo blij en best trots, want mijn tempo <3
Ik zie zoveel resultaat van mijn trainingen de afgelopen maanden, ik kan 18km trail gewoon in hetzelfde tempo lopen als op glad asfalt.
Ik heb mijn laatste 18km er even bijgezocht en die kostte me zoveel meer moeite en 19 minuten meer dan vandaag. 19 minuten vlotter gelopen vandaag *\o/*
Op mijn gemak, zonder moe te zijn en met volop genieten. En ik kon de laatate 2km nog versnellen naar 6.25/6.30 ook.
Echt blij mee!

Kijk dit verschil:
Vandaag:
Afbeelding

En vorig jaar:
Afbeelding

En wat plaatjes in het bos (gemaakt tijdens het lopen op 1 na):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een traktatie voor mezelf:
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:59

Tiggs, mooi loopje! Kralingse bos kun je fijn lopen :j

Danseresje, ook weer fijn op pad geweest :D

Goof, mooie foto's! En echt een nette tijd :D
Ik loop meestal op dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag. Eigenlijk altijd in de ochtend, enkel de zondag soms in de middag.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:59

Goed bezig Goof! Mooie vooruitgang en heerlijke foto's.
Kralingse Bos is inderdaad leuk, alleen in het weekend echt super druk. Doordeweeks al een stuk beter te doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 14:15

Goed bezig Danseresje. Dat gevoel als je onderaan staat ken ik :+

Knap werk Tiggs!

Leuke foto Leonie. Geef je lijf nog even rust of pak een lichtere activiteit zoals fietsen?

BusyMissy lekker zo'n krachttraining.

Vanmorgen met een vriendin de heuvels weer opgezocht. Zij had al een tijd geen heuvels meer gelopen, dus voor haar was het pittig, maar ze heeft ook genoten. Zelf heb ik heerlijk gelopen. Ik had nog wel wat heen en weertjes extra willen doen op de heuvels, maar dat wilde ik haar niet aan doen. We begonnen met nul graden, het was heerlijk fris en lekker met t-shirt en korte broek gelopen. Het werd al snel warm met de zon. Onderweg werden we nog aangemoedigd door een ouder stel die vonden dat we wel goed op onszelf moesten passen. En aan het eind op de parkeerplaats nog gepraat met een man die de hond uitliet over alle mannen die daar met een heel andere reden het bos in gaan.. tja ik heb er niet zo'n last van, zolang ik er maar niks van zie. In het begin moet je daar zeker geen kleine smalle paadjes pakken vanaf het hoofdpad.

22km en 475hm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof we posten tegelijk, wat heerlijk dat het zo goed ging, mooie opsteker zo. Wat een verschil qua tijd!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:20

SV, ik vind het echt knap dat je nog elke week 20 min kracht training doet, dat red ik vaak niet eens!
En na een 10 urige werkdag nog de energie vinden, om nog een stukje te lopen, ook nog met tempo's, petje af hoor.
Na een 10 urige werkdag kun je mij opvegen %)

Sherivey, ik denk dat jou paard een hartig woordje met jou spreekt, letterlijk! Ook niet fijn om gebeten te worden, enig idee waarom hij dat doet?
Kwam je met de longeerlijn aan }>
Misschien lekker buiten gaan wandelen met hem, of een stukje meenemen op je ochtend rondje, vind hij vast leuk!
Inderdaad knap van je dat je nog steeds zo vroeg in de kou gaat :brr:
Ik vond het op de fiets naar werk met handschoenen en muts al niet te doen.

Danseresje, mooie training weer, wat fijn dat je zo makkelijk naar het strand kan gaan, ziet er mooi uit hoor!
Ja en met wandelen past dat bord zeker bij je :D

Busy missy, goed bezig met kracht training!

Leonie, haha ja ik ben de bak uit, had schoon genoeg van die gebroken lijnen en voltes :O
Nou een leidpaard kan ik zeker goed gebruiken, heb er helaas geen.
Want buiten ben ik meer een paard met oogkleppen, als ik een verkeerde afslag heb genomen, weet ik de weg naar stal niet meer zo goed ;)
Eergisteren wilde ik graag een nieuw pad proberen, en het werden onbedoeld wat meer kilometers dan op de planning!
Maar op mijn keel na, voelt het gelukkig weer goed.
Wat een leuke foto van jou!
En snap helemaal dat je nu wat zware benen hebt, het waren beste heuvels daar!

Samantha, wat fijn dat je groen licht hebt voor de marathon! Tof zeg dat je met een gerust hart kan meelopen.

Suliko, leuke foto ook van jou! Hadden jullie geen nummer met naam?
En leuk zeg, die prijs die jullie gekregen hebben.
Ik had het bij de Devils trail, dat er op plek 2, 2 personen op het zelfde podium stonden, doen ze daar gelukkig ook niet zo moeilijk over. Vind dat juist wel heel sportief van de organisatie!
Zo jij doet echt wel mega veel zeg, wat gaaf om te horen dat je je daar ook zo goed bij voelt, jij bent echt in topvorm!
Leuk zeg dat je naar de Ardennen gaat, geniet er van!

Eef_bam, gefeliciteerd met je p.r!

Muppet Mayo, ik vind het ook knap wat je doet, je moet ergens beginnen hé.
Ik weet nog dat ik juist van 0 naar 1 km heel zwaar vond, na 700 meter brak het zweet me uit, en was ik kapot #)
Ik begon ook net na de corona periode, was echt veel te zwaar, en totaal niet fit. Nu na ruim 2 jaar, gaat het gelukkig steeds makkelijker, het komt vanzelf, als je maar blijft oefenen!

Mooie schoenen Goof, veel plezier er mee!
Staan goed bij je broek.

Hier gister nog een klein rondje gedaan,en daarna wat meer last van mijn keel, lijkt wel of ik een stuk schuurpapier heb ingeslikt, en dat in mijn slokdarm blijft hangen, zo irritant.
Lopen ging zelf wel lekker, daarbij geen gehoest, maar zodra ik stop komt het weer opzetten.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:24

Wow Goof! Gaaf om je progressie zo te zien en voor jezelf ook te voelen! Echt heel knap hoor.
En prachtige foto's. Moest je door dat waterpad met je nieuwe schoenen?

SV, goede training weer! Prachtige foto's ook.
Nou, als jij met zoveel hoogtemeters dat nog steeds onderaan bedenkt.... :')

Ieris, ik voel me ook heel bevoorrecht hoor, zo dicht bij het strand. Ook al ga ik er niet vaak naartoe := . Dat zand altijd overal >;) . Kwam er (denk ik) het meest toen ik nog frequent buiten reed voor mijn ongeluk...
En ja, die foto :D, heb er nog zo één van tijdens mijn Pieterpad. Dit bord zag ik afgelopen zomer tijdens de Heuvellandvierdaagse en ik moest er gewoon mee op de foto :):)

Niet de leukste training inderdaad, maar het is mooi weer en dat scheelt een hoop. Wil dit er dus echt wel frequent bij gaan pakken. Misschien ook nog ergens een goede trap ofzo of een andere strandopgang. Er is er één in de buurt bij de Waterleidingduinen en die is echt :wow: bijna recht omhoog! Vond hem met dagtochten vooral op de terugweg naar beneden altijd erg heftig :x

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:32

SV, gave ronde weer :D

Ieris, waarom ie het doet... frustratie een beetje, denk ik. Hij vond het moeilijk, de oefening die ik van hem vroeg. En zijn uitlaatklep is momenteel bijten. Het was steigeren, dus we gaan vooruit, maar ik probeer het er wel uit te krijgen. Het is gelukkig al minder dan het was.
Hij is sowieso een bijter, ook in zn spelletjes met andere paarden.
Balen van je keel!
Is bij mij nu ook zo dat ik wel kan lopen, maar daarna een hoestbui krijg.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:50

Prachtig SV, dan was je er al vroeg.
Nog even en ik kan met je mee lopen qua afstand :D

Nee Danseresje, ik kon om de plas heen en droge voeten hebben toch mijn voorkeur.
Dat vlonderpad is (helaas) al ontzettend lang afgesloten, dus daar had ik niet eens overheen gekund.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:02

BusyMissy haha jawel hoor ik kan wel wat anders doen maar ik had gewoon te veel spierpijn. Voor alles :+
En krachttraining is zo een fijne toegevoegde waarde aan je training. Beetje spierpijn/vermoeide spieren is alleen maar een teken dat je progressie boekt dus Go you! *\o/*

Lekker bezig Tiggs!

Super toffe training danseresje! Respect hoor zo door het mulle zand! Jou conditie is echt wel heel goed. En prachtig uitzicht <3

Wauw Goof wat een verschil en progressie! Heel tof om ze naast elkaar te zien. Gewoon 1 minuut de km sneller :wow: Super knap. En ook jij loopt in een prachtig gebied.
Super leuk dat we zo allemaal stukjes natuur en andere plekken te zien krijgen door het hele land en soms erbuiten.

Ah SV weer zulke mooie plaatjes! Heerlijk. Die arme vriendin hahaha. Je had nog kunnen overwegen een op en neertje te doen zodat zij kon bijkomen :Y) . Vond ze misschien niet zo erg :+

Mehh ieries super vervelend. Dat van het hoesten erna herken ik heel erg als ik zo beetje half half ben. Als je dan aan het lopen bent niet echt last maar erna...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:07

leonie87 schreef:
Wauw Goof wat een verschil en progressie! Heel tof om ze naast elkaar te zien. Gewoon 1 minuut de km sneller :wow: Super knap. En ook jij loopt in een prachtig gebied.
Super leuk dat we zo allemaal stukjes natuur en andere plekken te zien krijgen door het hele land en soms erbuiten.

Ik woon helaas niet in of bij zo'n gebied. Dit (Mastbos) is een half uur rijden, maar dat doe ik eigenlijk altijd wel op mijn vrije dagen.
Mijn stacaravan staat op de Veluwe, dus als ik daar ben zit ik wel in het bos. Wel leuk, want ik heb altijd andere omgevingen om te lopen.

Ja, een km/minuut vlotter. Ik had dat nooit kunnen denken, maar het kan dus. En wel in 9 maanden.

Dames, what the actual f*ck.... Ik heb een blaar op mijn tiet :')
Kwam er net tijdens douchen achter. Toch een randje van mijn sportbh niet lekker gezeten, mooi kak.