Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 11:31

Hier na 2 weken goede nachten, weer ieder uur gillend wakker. Zijn weer terug bij af en kapot.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:57

Gnome schreef:
Heb je ook echt het idee dat ze te klein is ervoor? Geen idee hoe erg je 'm kunt aansnoeren of verkleinen. Ze zit wel goed zelf toch?

Het stoeltje wat we bij onze fiets kregen durven we niet te gebruiken want daar mist een bevestiging van. Zou nog wel kunnen kijken hoe het er uit ziet, hadden we nog niet gedaan. Ze zit zelf wel netjes, maar neem ook aan dat dat minimale gewicht er niet voor niets is.

Gnome schreef:
Hier na 2 weken goede nachten, weer ieder uur gillend wakker. Zijn weer terug bij af en kapot.

Jeetje wat rot. Nimue is opgehouden met snachts huilen nu ze nieuwe vaardigheden laat zien dus dat is fijn. Maar wil nog wel van minimaal 1 voeding af dus ben alsnog even met haar bezig geweest vanncht. Ze drinkt nu nog steeds om 19, 21, 1, 3 en 5 en om 7 wil ze uit bed. Maar de voeding van 3 is ze niet heel dorstig bij dus die wil ik er zeker uit hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 19:07

Lijkt me echt super heftig zo vaak nog voeden in de nacht. Heeft ze een speentje waar je dr mee kunt sussen in de nacht? Hoop dat er gauw meer tijd tussen zit

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:08

Gnome schreef:
Lijkt me echt super heftig zo vaak nog voeden in de nacht. Heeft ze een speentje waar je dr mee kunt sussen in de nacht? Hoop dat er gauw meer tijd tussen zit

De fiep pakt ze niet helaas, dus is behoorlijk improviseren.

Maar ben ook echt niet jaloers op jou, dat huilend wakker worden is echt gruwelijk :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 20:13

Azmay schreef:
Gnome schreef:

De fiep pakt ze niet helaas, dus is behoorlijk improviseren.

Maar ben ook echt niet jaloers op jou, dat huilend wakker worden is echt gruwelijk :(:)

Ja hij ligt momenteel al sinds half 7 op bed maar constant te hoesten. Doffe ellende voor dat kind iedere keer.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:00

Poeh wat een ellende zo die nachten…
Ik heb trouwens best veel gehad aan het boek ‘Baby slaapboek’. Misschien een tip voor jou Azmay :)
Maar huilend wakker worden is ook echt niks aan…

Hier wordt Esra vooral vroeg wakker (tussen 5 en 6 uur). Best een vervelende tijd moet ik zeggen. Maar ik ben allang blij dat ze de rest van de nacht doorslaapt :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:36

Ballard_L schreef:
Poeh wat een ellende zo die nachten…
Ik heb trouwens best veel gehad aan het boek ‘Baby slaapboek’. Misschien een tip voor jou Azmay :)
Maar huilend wakker worden is ook echt niks aan…

Hier wordt Esra vooral vroeg wakker (tussen 5 en 6 uur). Best een vervelende tijd moet ik zeggen. Maar ik ben allang blij dat ze de rest van de nacht doorslaapt :)

Ik ga deze week even door zetten, het minder veel drinken snachts is al gelukt. Nu het minder vaak drinken nog. Als het na komend weekend nog niet beter is ga ik naar het consultatie bureau om om hulp te vragen. Vannacht de voeding van 3 uur over geslagen door te sussen, om 4 vroeg ze er alsnog om maar ze vond het denk ik niet genoeg en heeft tot 6 af en aan gehuild en daarna bij mij geslapen maar dan slaap ik ook niet -O-

Ben me net kapot geschrokken, Nimue lag te spelen in de grondbox en begon ineens te huilen. Zat haar voet vast tussen de verticale gaten in zon paneel :oo
Ze lag half op haar zij en hij zat echt goed klem, arm kind. Ze heeft heel kleine voetjes (bobux maar S valt pas net niet meer zomaar van haar voet af) maar dan nog. Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk. Tot zo ver het hebben van een plek waar ik haar even zonder opletten kan laten spelen voorlopig..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 19:56

Azmay schreef:
Ben me net kapot geschrokken, Nimue lag te spelen in de grondbox en begon ineens te huilen. Zat haar voet vast tussen de verticale gaten in zon paneel :oo
Ze lag half op haar zij en hij zat echt goed klem, arm kind. Ze heeft heel kleine voetjes (bobux maar S valt pas net niet meer zomaar van haar voet af) maar dan nog. Ik vind dit wel een beetje eng eigenlijk. Tot zo ver het hebben van een plek waar ik haar even zonder opletten kan laten spelen voorlopig..

Geen idee of je het ziet zitten om combinatie met bv maar wellicht voor de nacht een fles kv maken, flinke, zodat je zeker weet dat ze goed vol zit voor de nacht.

Dat vastzitten is zo sneu! Snap je helemaal. Hier is die tijd ook lang verleden tijd. Hij kruipt overal naartoe en gaat overal tegenaan staan dus hij heeft ook echt al wat lelijke klappers gemaakt. Kunt het gewoon niet altijd voor zijn. Dan verlang je wel weer ff terug naar baby baby baby haha. Nu moet je echt ogen in je achterhoofd hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:23

Gnome schreef:
Azmay schreef:

Geen idee of je het ziet zitten om combinatie met bv maar wellicht voor de nacht een fles kv maken, flinke, zodat je zeker weet dat ze goed vol zit voor de nacht.

Dat vastzitten is zo sneu! Snap je helemaal. Hier is die tijd ook lang verleden tijd. Hij kruipt overal naartoe en gaat overal tegenaan staan dus hij heeft ook echt al wat lelijke klappers gemaakt. Kunt het gewoon niet altijd voor zijn. Dan verlang je wel weer ff terug naar baby baby baby haha. Nu moet je echt ogen in je achterhoofd hebben.

Ze drinkt zich om 19u en om 21u helemaal vol, denk niet dat een extra flesje gaat helpen eigenlijk. Vrees dat ze echt moet wennen aan het niet krijgen van voedingen snachts, ze heeft een veel te goede inwendige klok en word echt bijna op de minuut op de tijden wakker :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 20:26

Ja dacht misschien om 1 uur zodat je die van 3 uur kunt skippen. Omdat je nu dacht dat ze om 5 uur niet genoeg had gehad. En inderdaad die tijden... Gek makend. Hier ook echt fases gehad dat ie stipt om een bepaalde tijd wakker werd.

Heb toen nog een slaapcoach gevraagd maar die had daar ook geen oplossing voor behalve uitstellen met een speentje :') duur grapje was dat

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:33

Drinkt ze al water of niet? Ik merkte dat die van mij soms een droog mondje had 's nachts, dus die heeft nu een Munchkin beker in z'n bedje voor 's nachts. Hij was al gewend aan overdag uit die beker drinken. Als hij 's nachts van slag is dan help ik soms met een slokje water, of hij neemt soms zelf wat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 20:40

[***] schreef:
Drinkt ze al water of niet? Ik merkte dat die van mij soms een droog mondje had 's nachts, dus die heeft nu een Munchkin beker in z'n bedje voor 's nachts. Hij was al gewend aan overdag uit die beker drinken. Als hij 's nachts van slag is dan help ik soms met een slokje water, of hij neemt soms zelf wat.

Same! Zeker met hoesten ofzo.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:42

Ja! En hij gaat hier dus ook weer braaf slapen na een paar slokjes. Dus dat is te overzien. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:57

[***] schreef:

Ze slaapt naast me, dus tegen een droge mond zou dat beetje melk nog wel moeten helpen. Hoef er niet voor uit bed :+

Dat ze niet genoeg had gehad was een soort van bewust overigens, ik bied alleen mijn stieftiet aan snachts nu omdat ze overdag niet dronk en snachts alles.
Om 12 vol voeden zou ik nog kunnen doen, als ik al van 1 voeding af zou kunnen ben ik al erg blij :')

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:03

Ow dan zet een bekertje water ook geen zoden aan de dijk nee :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 22:04

Als babies toch eens zo simpel zouden zijn :')

Nou hier tot nu toe niks te klagen. Hij was compleet gesloopt van de dag opvang dus half 7 al in z'n mandje. Tot op heden niet gehoord. Ik lig nu ook dus hopelijk even allemaal slaap inhalen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:41

Azmay schreef:
[***] schreef:

Ze slaapt naast me, dus tegen een droge mond zou dat beetje melk nog wel moeten helpen. Hoef er niet voor uit bed :+

Dat ze niet genoeg had gehad was een soort van bewust overigens, ik bied alleen mijn stieftiet aan snachts nu omdat ze overdag niet dronk en snachts alles.
Om 12 vol voeden zou ik nog kunnen doen, als ik al van 1 voeding af zou kunnen ben ik al erg blij :')

Misschien juist in een eigen kamertje laten slapen? Ik roep ook maar wat hoor, ik snap dat je al heel wat dingen hebt geprobeerd. Frustrerend dit!

Hier ben ik aan het proberen om Esra iets grotere stukjes eten te geven. Ze kreeg nu alles helemaal glad gepureerd, maar we moet natuurlijk wel naar stukjes boterham toe enzo. Hoe hebben jullie dit opgebouwd? Of gaven jullie gewoon grote stukken voedsel? Dat doen wij ‘s avonds bij het eten wel (komkommer, paprika, tomaat), maar als er een klein stukje afgebeten is, stikt ze er bijna in…

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:52

Wij zijn het gewoon opeens gaan proberen, van gepureerd naar gewoon. Volgens mij zijn we begonnen met banaan. Dat is redelijk zacht.

Favoriet zijn hier (gele) kiwi, banaan en sinaasappel. Bij sinaasappel haalde ik eerst het vel van de partjes af, maar nu niet meer nodig. Bijna kapot gestoomde spruitjes, worteltjes, aardappel, sperziebonen, broccoli. En elke dag toast, waar ik soms pindakaas op doe.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:05

@ballard; wij doen rapley, dus vanaf het begin stukjes. Ze stikken er echt niet in, kokhalzen de eerste dagen wel. Kiwi is hier een no-go, soort allergische reactie op gehad. Gekookte Paprika is hier favoriet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:09

Hier vanaf het begin hele stukken voedsel, wel zachter voedsel natuurlijk. Dat "stikken" is prima, zo lang ze geluid maken ademt het en redden ze zich wel als ze rechtop zitten. Ze kokhalzen heel efficient, Nimue had vanmorgen nog een mond vol gepropt met boterham met pindakaas en alles uit gekotst. En dan meteen weer verder eten :+
De keren dat ze er paniek om had zijn op 1 hand te tellen.

Op haar eigen kamer vind ik niet heel aantrekkelijk als ik elke 2 uur moet opdraven, maar dat gaat wel een poging worden denk ik. Vandaag bijt ze mijn tepel weer, de laatste voortand is door. Hopelijk was dat ook nog deel van het probleem.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:34

Ik heb helemaal beeld Asmay! _O- Schijnt ook goed te zijn als ze zich kunnen afzetten met de voeten, dat doe je zelf ook als je hoest.

Benieuwd hoe de nacht gaat op haar eigen kamer :j.

Sanne heeft, net als ik, de griep te pakken. Gelukkig alleen maar veel vieze luiers en veel slapen, verder lijkt ze er weinig last van te hebben. Hopelijk blijft het hierbij.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 19:08

Wij hebben nooit gepureerd eten gegeven inderdaad. In het begin was het dan vaak kokhalzen maar dat ging steeds beter.

Misschien zijn van die maisstengels iets? Zijn eerst hard maar smelten in de mond als ze sabbelen. Misschien is dat een mooie overgang?

Paprika, tomaat en komkommer zijn natuurlijk ook wel hard. Wij gaven alleen dingen die je zelf ook fijn gedrukt krijgt met je tong of lippen zoals banaan, aardappel, broccoli, bloemkool. Groentes gewoon helemaal door en door gaar maken.

Paprika en tomaat hoef ik nu ook nog niet te geven. En brood deden we in het begin juist alleen de korst. Grote repen kunnen ze makkelijk vast houden en lekker op sabbelen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 19:16

Azmay schreef:
Hier vanaf het begin hele stukken voedsel, wel zachter voedsel natuurlijk. Dat "stikken" is prima, zo lang ze geluid maken ademt het en redden ze zich wel als ze rechtop zitten. Ze kokhalzen heel efficient, Nimue had vanmorgen nog een mond vol gepropt met boterham met pindakaas en alles uit gekotst. En dan meteen weer verder eten :+

Op haar eigen kamer vind ik niet heel aantrekkelijk als ik elke 2 uur moet opdraven, maar dat gaat wel een poging worden denk ik. Vandaag bijt ze mijn tepel weer, de laatste voortand is door. Hopelijk was dat ook nog deel van het probleem.

Ja las ook ergens dat bij babies de kolkhalsreflex verder vooraan de tong ligt waardoor de zich veel minder snel verslikken in verhouding.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:04

Gnome schreef:
Azmay schreef:

Ja las ook ergens dat bij babies de kolkhalsreflex verder vooraan de tong ligt waardoor de zich veel minder snel verslikken in verhouding.

Klopt, het ziet er veel sneller spannend uit maar juist daardoor is er minder risico.

Maar doe zeker wat je zelf fijn vind, ik heb absoluut geen verstand van in stapjes werken. Nimue eet nu als een Pro inmiddels en neemt zelfs het laatste stukje uit haar platte hand. Vingertjes open vouwen en zo het mondje in _O-

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:08

Thanks iedereen! Ik heb gisteren wat kleine stukjes banaan gegeven en dat ging best goed. Ik geef haar liever niet te veel banaan, omdat ze heel snel verstopt en kiwi niet omdat ik er zelf allergisch voor ben, maar vandaag gaan we maar eens aardbei proberen. We moeten het toch gaan proberen anders eet ze met 1 jaar nog steeds gepureerd :') het is fijn om te lezen dat ze niet snel stikken, jullie geven me hoop haha