Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:19

Puera schreef:
Spoiler:
Mooie afstand, SV! Het weer was perfect ook voor zo’n loop, denk ik?

Hier samen met mijn partner tussen de middag het ‘kleine rondje’ van 4 km gedaan. Lekker rustig gelopen. Ik ben helemaal klaar voor zondag!

BeFunny, ik heb ook eentje van de Decathlon, die van 40 euro en voldoet me prima! Ik vind ‘m goed zitten, ik merk ‘m amper. Maar ik heb geen ervaring met andere merken. https://www.decathlon.nl/p/trailrugzak- ... c=TURKOOIS
Ik gebruik voor langere trainingen (15+ km) of bij hogere temperaturen de waterzak.
Er past geen zak chips in helaas. :+ :))

Wat een teleurstelling -O-

:D

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:13

Prachtige foto's SV! Zo te zien een fijne loop geweest.

Die van de Decathlon heb ik ook (maar dan gebruik ik hem vnl op de fiets), fijn ding, maar dus nog geen ervaring ermee met hardlopen.

Gisteren meegelopen in de plaatselijke loop hier, ik had een mooi plan gemaakt en daar heb ik me aan kunnen houden. PR weer aangescherpt, nu 23:41 op de 5km. Ik heb de smaak echt te pakken! Dit was voorlopig wel de laatste hardloopwedstrijd, ik heb nog een 10 km zonder tijd op de planning staan (urban trail Den Haag) en verder dus de triathlonwedstrijden. Ik besefte me dat gisteren en dacht: eigenlijk best jammer want dit is leuk!

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:15

Heb trouw met jullie meegelezen maar even weinig gepost want weinig in te brengen..

Ik sta nu een banaantje weg te kauwen en ga dan, geïnspireerd door SV, alleen op pad voor bijna 15 km.
Ik zie er altijd tegenop om alleen te gaan, maar SV rent gewoon ‘ff’ 55 km in haar eentje dus ik ga me er gewoon overheen zetten en gaan met die banaan! Letterlijk en figuurlijk in dit geval.. :')

RSLevi

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:18

Veel succes Namiro! Je kan het!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:18

Veel plezier Namiro!

Stoere foto, RSL! Mooi PR weer!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:22

Namiro gewoon lekker genieten van je omgeving en dan vliegt de tijd voorbij.

Wat goed RSLevi, je hebt talent zeg!

Ik voel me wat gaar, hier en daar spierpijn en wat stramme benen. Misschien vanmiddag nog even een dutje doen op de bank. Zo de spierpijn eruit wandelen, mijn vriend en ik gaan een klompenpad wandelen van een kilometer of 10.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:36

RSLevi schreef:
Prachtige foto's SV! Zo te zien een fijne loop geweest.

Die van de Decathlon heb ik ook (maar dan gebruik ik hem vnl op de fiets), fijn ding, maar dus nog geen ervaring ermee met hardlopen.

Gisteren meegelopen in de plaatselijke loop hier, ik had een mooi plan gemaakt en daar heb ik me aan kunnen houden. PR weer aangescherpt, nu 23:41 op de 5km. Ik heb de smaak echt te pakken! Dit was voorlopig wel de laatste hardloopwedstrijd, ik heb nog een 10 km zonder tijd op de planning staan (urban trail Den Haag) en verder dus de triathlonwedstrijden. Ik besefte me dat gisteren en dacht: eigenlijk best jammer want dit is leuk!

[ [url=m/M1f4li.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je georganiseerd lopen leuk vind kan ik je parkrun aanraden. AnjaK83 postte er eergister ook al een link naar. Dat is elke zaterdagochtend om 9:00 op plekken over de hele wereld, en dus ook op best een aantal plekken in Nederland. Het is zonder inschrijving en geheel vrijblijvend maar wel met tijdregistratie. Je schrijft je eenmalig in via de website en als je dan mee doet en je persoonlijke barcode op je telefoon laat scannen na de finish dan wordt je eindtijd geregistreerd en voor je bijgehouden. Het is een 5km route die elke week het zelfde is, dus je kan als je wilt ook specifiek je parkrun PB bijhouden zo. Super sfeertje hier altijd...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:37

-Namiro- schreef:
Heb trouw met jullie meegelezen maar even weinig gepost want weinig in te brengen..

Ik sta nu een banaantje weg te kauwen en ga dan, geïnspireerd door SV, alleen op pad voor bijna 15 km.
Ik zie er altijd tegenop om alleen te gaan, maar SV rent gewoon ‘ff’ 55 km in haar eentje dus ik ga me er gewoon overheen zetten en gaan met die banaan! Letterlijk en figuurlijk in dit geval.. :')

Gewoon genieten van het lopen.
Ik loop altijd alleen, behalve nu op dinsdag avond. Ik vind het echt heerlijk alleen lopen.

Veel plezier dus met lopen :j

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:59

Geniet ervan Namiro!
Ik loop eigenlijk ook voornamelijk alleen. Lekker muziekje op en genieten van de omgeving.

@SV, wandelze! Hopelijk helpt het tegen de stramheid.

@RSLevi, mooie PR!!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 11:59

Did it! 14,5 km getraild en echt genoten! Was heerlijk.
Start en einde was bij een boscafé dus daar zit ik nu heerlijk op het terras in het zonnetje te genieten en te wachten op mijn tosti :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze zat er ook in! Omhoog klauteren

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:00

Mazzelaar, een enorm mooie omgeving zeg. Dat klauteren vind ik ook leuk, dat hardlopen nog wat minder, haha.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:22

germie schreef:
Mazzelaar, een enorm mooie omgeving zeg. Dat klauteren vind ik ook leuk, dat hardlopen nog wat minder, haha.

Dat klopt. De omgeving (mijn achtertuin) is echt geweldig.

Mijn tosti ook overigens :P

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:13

Goed gedaan Namiro!

Wij hebben bijna 11km gewandeld. Vanavond denk ik nog een wandeling door het bos.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:36

Heerlijk Namiro! Welverdiend, die tosti!

Lekker wandelweer, SV. :j

Tiggs had er ook mooi weer bij, voor het zeilen.

Ninus, goede reis alvast! Hoop dat het zondag wat meevalt met de warmte.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:47

Aahh lekker Namiro en die tosti is dik verdiend :j
Mooie plaatjes <3
Wij hebben 34 km gefietst en een kleine 4 km gewandeld morgen weer lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:47

Wauw Namiro, wat mooi! Die helling ziet er heel tof uit. Je tosti ook :))

SV, weer 55 km in de benen. Doet ze even!

Levi, knap PR joh! Wow!

Hier inmiddels 16 weken zwanger en kan nog steeds hardlopen dus ik heb goede hoop. Vorige keer kon ik toen al niet meer lopen door bekkenklachten. Vorige week de Koning van Spanje 10 km gelopen, heel voorzichtig en rustig en na de eerste helft heerlijk gelopen. Vandaag 5,5 km duin en strand en nu toch wel een beetje moeilijk lopen. Volgende keer de mulle paden toch maar beperken :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:06

Goed gedaan Namiro *\o/*

@Lisitano, fijn dat het lopen nog lukt en goed voelt!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:37

Fijn dat je nog kunt hardlopen lisitano! Zo lang het goed voelt lekker van genieten. :j

Gisteren knoop doorgehakt en forerunner 265 besteld.. voor 22.00 uur besteld morgen in huis..
heb nog steeds geen verzendbevestiging dus dat gaat hem niet worden.. helaas!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:10

Veel plezier met je nieuwe horloge Namiro. Die had Touch screen toch?

Bij de 955 via punten stond 5 dagen verzendtijd. Maar hij zou gister al afgeleverd worden, alleen ik had hem naar het bedrijf van vriend laten sturen (ivm daar normaal doordeweeks altijd iemand en kon geen aflevering/pakketpunt kiezen. En die is gesloten en daar is niemand dus heb ik bij post.nl veranderd naar maandag wanneer er weer gewerkt wordt. Daar was ik vanuit gegaan ook dat het dan of pas dinsdag er zou zijn.

Ik denk dat er wel al zij die hem ontvangen hebben.

Ik ga vandaag een duurloop doen, ik heb een tikkeltje zware benen dus misschien is het wat te hoog gegrepen dan hou ik hem korter.

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:23

Ja, ik heb het horloge van ING al binnen! (Woensdag besteld)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:27

Ja klopt. Met touchscreen. Was voor mij een beetje de doorslaggevende factor.
Ben dit zo gewend met mijn Apple Watch..

Geniet van je loop vandaag!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:42

Fijn dat je nog lekker kan lopen, Lisitano.

Namiro, het zou kunnen dat je ‘m vanavond krijgt geleverd. Maar dan moet je wel snel een verzendbevestiging krijgen.
Touchscreen is inderdaad fijn, mijn Vivoactive heeft dat ook. Mijn partner heeft mijn oude Forerunner 35 en als ik hem daarmee moet helpen moet ik altijd even nadenken hoe dat ook alweer werkt.

Jeetje, dat is snel, RSLevi!

Hopelijk kun je lekker lopen vandaag en is jouw horloge er ook snel, BeFunny.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:34

Goedemorgen,

Wat een heerlijk weertje de afgelopen dagen zeg! Ik zie weer heerlijke foto's voorbij komen.

Interessante Garmin horloge dingen voorbij zien komen. Ik heb de forerunner 245 en ontdek nog steeds "nieuwe" functies. Ik deze nu ruim een jaar en nog steeds zeer tevreden. Na een lesje horlogekaartlezen van SV lukt dat ook al aardig. :Y) Veel plezier voor iedereen met een nieuw horloge!

Veel plezier met je duurloop BeFunny, lekker rustig aan doen en tussendoor even rekken en stretchen maakt de benen vast een stukje minder zwaar.

Lekker hoor Lisitano, fijn dat alles nog goed voelt en je lekker kan blijven lopen!

Ik zag je wandeling voorbij komen SV, voelen de benen weer beter na het wandelen?

Die tosti ziet er heerlijk uit Namiro, waar was je precies? Foto's van de omgeving zien er ook mooi uit. Beviel het alleen lopen goed?

Goede tips over die parkrun, ga ik mij eens in verdiepen.

Welkom RSLevi en herken wat je zegt. Als je een "wedstrijd" loopt geef dat zo'n ander gevoel en smaakt bij mij ook naar meer. Maar aan de andere kant vind ik het ook weer heerlijk om zelf, rustig ergens te gaan lopen en te zien waar ik uitkom. Stoere foto. Succes met je andere wedstrijden.

Las ook nog iets over rugzakjes. Ik heb ook die van de Decathlon. Die bevalt mij ook prima. Blijft goed zitten en past aardig wat in.

Ninus; heel veel plezier alvast!

De weekplanning was weer aardig verstoord maar vanmorgen lekker rondje met Elmo gelopen. Morgen nog eentje op de planning maar dan neem ik een andere (jonge) hond mee zodat we meer honden hebben waarmee we kunnen lopen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Komende week doe ik rustig aan wat komend weekend is dan de Roparun *\o/*

Vanmorgen
Afbeelding

En nog een leuke foto van de canicross besteld van 2 weken terug

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:36

Heb je meerdere honden van jezelf Suusje? Ziet er heerlijk uit in het water! Die van mij gaan nog net met 1 teen het water in en dan houdt het op.. :')

Dit is het Leudal bos waar ik gerend heb. Het was de middellange route van de trailrun die ik 4 juni ga lopen. Voor de liefhebbers: https://www.trailrunleudal.nl/

Kreeg net een verzendbevestiging van DHL.. ben benieuwd of het vandaag nog wat gaat worden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:14

Duimen dat het vanavond wordt, Namiro.

Wat een heerlijke actiefoto, Suusje!